V rámci IDS BK sa zmeny týkajú prevažne len časových polôh odchodov jednotlivých regionálnych vlakov.
Od nedele 9. decembra 2018 vstúpi do platnosti nový grafikon vlakovej dopravy pre obdobie 2018/2019. V rámci vlakov, ktoré sú zahrnuté do Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji, neprichádza k zmenám v počte vlakov. Rozsah regionálnych vlakov, ktoré boli zavedené v roku 2018, zostáva zachovaný. Zmeny sa týkajú najmä časovej polohy odchodov jednotlivých vlakov.
V stanici Bratislava-Petržalka bude po novom zabezpečená nadväznosť medzi vlakmi linky S65 (Senec - BA-Nové Mesto - BA-Petržalka) a S8 (BA-Petržalka - Rusovce - Rajka).
Na linke S70 (Bratislava - Kvetoslavov) bude okrem časovej zmeny odchodov niektorých vlakov rozšírený počet vlakov, ktoré budú v rannej a popoludňajšej špičke zastavovať v Rovinke. Zároveň sa rozširuje počet vlakov počas pracovných dní v rannej a popoludňajšej špičke, ktoré budú premávať aj v období od 24. decembra do 6. januára.
Spojenie Bratislavy so susednou Viedňou doplní nový pár IC vlakov IC44/IC45 (Košice - BA, hlavná stanica - BA, Petržalka - Wien, Hbf a späť) a jeden pár vysokorýchlostných vlakov Railjet express rjx160/rjx167, ktorý bude premávať medzi Bratislavou a Zürichom cez Viedeň, Salzburg a Innsbruck. Spomínané IC vlaky budú mať vo Viedni zabezpečený prípoj smerom do Zürichu a Frankfurtu. Vo vlakoch Railjet xpress však nebudú platiť cestovné lístky Wien Ticket/Wien Ticket+Z100.
TomJ
Nové Zámky - Bratislava: RR Pressburg je o 1 euro lacnejší ako EC, hoci na ňom jazdia tie isté vagóny a je pomalší len o 11 minút. Na úseku Šurany - Bratislava jazdí Ex Hron, ktorý je porovnateľne rýchly ako EC, no naň príplatok netreba, pretože je Ex (kvalita vagónov je rovnaká, ak nie vyššia).
Ak by na Railjet platil bežný Wienticket, možno by v konečnom dôsledku zarobila ZSSK viac ako pri tomto nezmyselnom obmedzení, kedy tým vlakom do Viedne nikto nepôjde a zároveň toto obmedzenie škodí aj OBB, pretože REX 7604 by sa mohol odľahčiť a bolo by v ňom viac miesta pre vnútrorakúskych cestujúcich.
A ak to preženiem, tak podľa "logiky" príplatkov by sme mohli v úseku Smolenická - Račianske mýto zaviesť na linke 59 vyššie cestovné, lebo je rýchlejšia ako kombinácia 94+električka.