Ako sa osvedčili nedávno zavedené nové regionálne vlaky?

Vyťaženosť vlakov je na úrovni jednej električky.

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) vyhodnotila prevádzku nových vlakov na regionálnych linkách S55 a S65, ktoré boli zavedené v júni tohto roka a ktoré zabezpečujú dopravu zo smerov Trnava a Senec k železničným staniciam Bratislava-Nové Mesto a Bratislava-Petržalka. Spoločnosť pozitívne hodnotí nárast počtu nových cestujúcich, ktoré tieto vlaky na železnicu pritiahli.

ZSSK vo svojej tlačovej správe uvádza, že priemerná obsadenosť uvedených vlakov v rannej i popoludňajšej špičke predstavuje 150 až 200 cestujúcich. Táto hodnota zodpovedá kapacite bratislavskej električky. V mimošpičkovom období sa priemerná obsadenosť vlakov pohybuje na úrovni 100 cestujúcich. Spoločnosť zároveň konštatuje, že denne cestuje na železničnú stanicu Bratislava-Nové Mesto priemerne 2000 cestujúcich a v rámci mesta sa medzi bratislavskými stanicami prevezie 2500 - 3000 cestujúcich. Na tri štvrtiny z celkového počtu vypravených vlakov boli nasadené nové, alebo aspoň modernizované vlakové súpravy.

Spomínané vlaky v mesiaci september v 82 % meškali do 5 minút, pričom celkovo bolo vypravených 1214 vlakov. Priemerné meškanie všetkých vlakov bolo 3,5 minúty. ZSSK uvádza, že tieto meškania boli ovplyvnené výlukami na úseku Bratislava - Bernolákovo, kde bolo priemerné meškanie okolo 10 minút. „Dosiahnutá hodnota spoľahlivosti našich nových vlakov spĺňa zmluvné požiadavky nášho jediného akcionára – ministerstva dopravy,“ vysvetlil Karol Martinček, člen predstavenstva a riaditeľ úseku obchodu ZSSK. „Samozrejme, každé jedno meškanie nás mrzí a každé aj analyzujeme a pracujeme na riešeniach, ako im predísť.“

Zatiaľ čo ZSSK pozitívne hodnotí nárast počtu cestujúcich, na polmiliónovú metropolu sú hodnoty získané na nových vlakoch nízke. Svedčí to o nevhodnom nastavení prevádzky liniek S55 a S65, o ktorom sme písali ešte v júni. Ponúkli sme pritom riešenia, ako vlaky zatraktívniť, zatiaľ však k úpravám nedošlo. Naplno sa tiež ukázalo, že ľudia chcú cestovať hlavne z Hlavnej stanice. Vlaky z nej vychádzajúce sú v popoludňajšej špičke preplnené, na ďalších zastávkach je problém sa do vlakov vôbec dostať.

Svoju rolu zohráva aj nespoľahlivosť železnice, na ktorú by mala nadväzovať ďalšia doprava. Pri priemernom 3,5-minútovom meškaní to znamená, že na každé dva včas idúce vlaky pripadá jeden vlak, ktorý mešká viac ako 10 minút. Pri tomto meškaní už cestujúci spravidla nestihnú autobusový prípoj a ďalší im pôjde až o hodinu alebo dve. Ak dopravca tvrdí, že spĺňa zmluvné požiadavky štátu, potom to znamená, že štát nevyžaduje dostatočnú kvalitu, a to či už od ZSSK alebo ŽSR.

„Naše septembrové výsledky dokazujú, že ľudia vlakom cestovať chcú, no železničná infraštruktúra v Bratislavskom kraji potrebuje väčšiu pozornosť komunálnych, regionálnych aj parlamentných politikov,“ upozornil F. Hlubocký, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ ZSSK.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Dadi #63:
A urobiť poriadne nadväzujúci CP s minimalizovaným časom na prestup, prípadne aj s čakaním na zmeškaný vlak. To je cesta k atraktivite IDS.
Reakcia na: Dave177 #62:
chýbajú všade na prestupných uzloch, treba preferovať prestupy z vlakov na električky , uviaznuť v autobuse v zápche nemá zmysel.
Reakcia na: Dadi #61:
Električka rozhodne viac chýba na Vinohradoch ako na ŽST Nové Mesto.
ľudia by aj boli len električka nie je, keby sa pridala aspoň jedna v špičke tak by viac ľudí cestovalo vlakom
Reakcia na: AndyNO #59:
Pravda 🙂 Kazdopadne mam za to ze pridavat dalsiu linku (obzvlast elektrickovu) na NM nie je efektivne.
Reakcia na: 810zssk #57:
Nezabudol si na S70?🙂
Reakcia na: 810zssk #57:
Tak ich naučili v regiónoch 😂
Reakcia na: Dadi #55:
Pridávať ďalšie linky na ŽST Nové Mesto je nezmysel, pretože by boli využité len raz za hodinu kedy prídu dva vlaky naraz a potom dlho nejde nič.
Reakcia na: Dadi #55:
Vymysliet sa da kadeco ale kto zaplati ? a kto bude jazdit s akymi vozmi je otazne. 😁
v rámci integrovanej dopravy ba sa mohli vymyslieť spoje na BA Nové Mesto , čo tak pridať ďalšiu električku zo stanice NM, človek vystúpi z vlaku a električka L2 jediná a má dlhý interval, ďalšia stojí až na Zátiší .
Reakcia na: BigMac #53:
Nezabudni, že režimka vo vrecku zásadne skresľuje videnie.
Reakcia na: fanatikmhd #51:
Netrep!
Využité je to na šukafón, maximálne na bagetu a aj to pri pár spojoch.
Modré gumy by sa mohli zamyslieť nad ponúkaným intervalom, ak tu chcú niečo podnikať v smere "mestských vlakov".
Na úvod by to chcelo minimálne hodinový interval celodenne od cca 05 do cca 23 h., vrátane víkendov v relácií BNM - ÚNS - Pta - Rusovce - Rajka - Hegyeshalom.
Na úvod v 81x, zatiaľ kapacitne stačí.
Ihneď ako si substrát navykne môžeš navyšovať ponúkanú kapacitu, zatiaľ sú to len vzduchovody tam, kde netreba a tam kde TREBA sa ľudia nezmestia, resp. tlačia. Len to by súpravy nesmeli hodinu a viac zavadzať v obratových staniciach a blokovať kapacitu peronizovaných dopravných koľají (viď pendle Ga -TT-BNM) ako v Ga, tak na BNM, pretože križujeme v Gáni a čakáme protismer na Meste.
Reakcia na: Ike #42:
Chvalabohu, najprv bola diaľnica po Piešťany (1985?86), resp. až po Hornú Stredu (1988) a až potom vznikla výveva na peniaze zvaná NDS...
Osobne sem tam využívam tie spojenia (obzvlášť na PTA) a využité to je...a dosť... Áno, nie je to maximum.....ale zas nikto nemôže očakávať za relatívne krátke obdobie že všetci si na to zvyknú. Nárast nastane uzavretím výstavbou D4/R7.
Inak, tá preferencia cerstujúcich na hlavnú stanicu, ak by ste viac dakto rozpitval, tak zistíte, že je spôsobená prestupmi/ prípojmi. Tu naskočím na rýchlik, dojdem do Galanty, odtiaľ osobný do Serede...etc... Z mesta Ide jeden osobák na GA, a jeden na PK. Koniec debaty. Nič iné. hej, NM nie je zrovna ideálna stanica, ale.....určitý potenciál tam existuje. len je potreba ponúknúť relevantnú MHD (l.2 je docela nahovno, naopak l.2 končiaca na L.Stura by bola vyuzita omoc viacej, rovnako Abusy nikam, jediná sólo l.50......). z vlakov tiež nič moc...žiadne rexy, žiadne R. Osobne by som s kľudom REX 172x-173x sem presmeroval (čiže prievidzu vrátil tiež do PTA), od budúceho grafikonu príchod RJ od W cez PTA na BA hbf tiež posunie významnosť a prestupnosť inam. Keď z PTA sa pôjde do W pol hodinu, prestup na marcheg ochabne..... Netreba veci brať len tak jednoducho aké sú, alebo ako sa tvária, ale hľadať príčiny a dôsledky....
Reakcia na: omg123 #49:
a to ich musim vidiet ? teda aj by som celkom rad v BA, pridalo by im to vyrazne na dopravnej rychlosti a aj spolahlivosti 😃 (a v podstate by sa jednalo o nieco ako povrchove "metro" alebo to co si pod tym mnohi predstavuju...)
Reakcia na: si #45:
😮 a to si kde videl take elektricky?
Reakcia na: si #45:
V tom je ale rozdiel medzi vlakom a električkou, nie náhodou? Električka môže ísť normálne po cestách, cez križovatky, ľudia môžu (aj v normálnych mestách) legálne prechádzať cez jej koľaje, atď.

Nejaká redukcia krížení je namieste, rovnako ako aj výstavba rýchlodrážnych úsekov, ale celkovo električka nie je a nemá byť úrovňovo oddelený systém...
Reakcia na: 810zssk #34:
A aké riešenie teda navrhuješ? Dúfam, že nie osekať obsluhu hlst. Ja hovorím, že presne na to má dopravu objednávať jeden koordinátor, aby vymyslel riešenie, ktoré je aj efektívne z hľadiska verejných financií, aj pre cestujúceho funguje od začiatku cesty až do jej konca. Aby som neskončil na ÚNS bez možnosti dopraviť sa rozumne ďalej. To je všetko, čo tvrdím.
Reakcia na: Miro #32:
Netreba nového koordinátora, stačil by ten existujúci, len všetci vieme, že momentálne fungovanie IDS nie je dobré, že to nie je dostatočne integrované, že si každý rozhoduje za seba, že Regiojet keď nechcel sa nepridal, atď.

Nechápem, za čo tie mínusy, keď napíšem, že v IDS BK nie je dostatočná koordinácia dopravcov.
Reakcia na: si #44:
a teda hlavne keby tie elektrickove trate aj boli zmodernizovane tak ako to robia na zeleznici - teda ziadne urovnove krizenia s cestami ...
Reakcia na: mku81 #43:
keby to bolo elektrickovych trati v meste Bratislava, tak asi aj stacilo 😛
Reakcia na: Ike #42:
necelych 200km modernizovanej trate 120 za 20rokov ti nestaci? 😃
Reakcia na: lostrail #41:
Škoda, že nikto nerieši ŽSR, pretože časť marazmu ide na ich triko. Ak by takéto tempo mala NDS, tak nemáme diaľnicu ani po Triblavinu.
Reakcia na: Ike #14:
Nuz pravda, slovami "predbehla dobu" tiez mozeme oznacit stav, kedy dopravca riesi veci skor napriek okolnostiam ako ZSR (stav trati) alebo celkova politicka vola riesit veci koordinovane a v suvislostiach.
Osobne si nemyslim, ze je to az tak o "dobe", ako skor o tej vseobecnej mizerii, ked sa kazdy tvari, ze "to nie je jeho robota" a potom je tu niekolko ludi, ktori tu robotu urobia (bez ohladu na to, ci prisiel "prikaz zhury" alebo nie - aj na ministerstve je ich zopar).
Reakcia na: Miro #39:
Záujem je spoločný, len predstavy o spôsobe jeho naplnenia sa podstatne líšia. Slovak Lines verí že riešením je obnovenie cestovného poriadku z roku 1964, ZSSK považuje dve hodiny za "luxusný interval" a DPB má na háku, len nech je to spravené tak aby sa mohli o 18tej rozhodnúť zmeniť CP s platnosťou od ďalšieho dňa. Skoordinuj to.
Reakcia na: Ike #38:
A nestačilo by, keby sa dopravcovia združení v IDS dohodli, že ich CP bude koordinovať BID, a.s.? Veď mať vyťažené spoje by malo byť v záujme všetkých zúčastnených. Alebo som príliš naivný?
Reakcia na: Miro #36:
To nie je otázka jedného týždňa. Hlavne sa musia zmeniť zákony. Dnes je IDS len o dobrovoľnosti. Aj preto si momentálne každý robí, čo chce.
Reakcia na: Miro #36:
S tym samozrejme suhlasim, ale cesta k zlepseniu zacina uplne inym riesenim zeleznicnej dopravy, nie bezhlavym pridavanim liniek na ZST NM kde vacsinu hodiny budu zbytocne.
Reakcia na: 810zssk #34:
A sme zase u toho, že máme IDS, ale každý si robí čo chce. Ja si (asi naivne) myslím, že celý CP IDS by mal stanovovať koordinátor aj s ohľadom na nadväznosti jednotlivých druhov dopravy. Inak je to DIDS (dezintegrovaný dopravný systém).
Reakcia na: Martin Fundárek #33:
Trať samozrejme je banalizovaná ale pravidelným jazdením proti správnemu smeru by si ju dosť degradoval, čo sa priepustnosti týka.
Reakcia na: johnnyjanko #28:
DPB dnes vozi plno liniek na Hlavnu stanicu odkial vacsina spojov ide prazdna, kedze skoro vsetky vlaky idu naraz, takze 1-2 spoje za hodinu idu narvate po strechu a zvysok vezie vzduch. Uz to je brutalna neefektivita, ale budis, ta stanica je v centre, tak sa kapacita nejak vyuzije od dalsich zastavok.

A teraz si MDV zmyslelo ze namiesto zahustenia vlakov do centra (kde uz je dostatocna kapacita MHD v danych casoch) prida vlaky na periferiu a caka ze mesto zas bude na dalsiu stanicu (BANM) posielat X liniek ktore budu zas vacsinu hodiny vozit vzduch lebo vsetky vlaky idu naraz - s patricnym Farkasovym vyplakavanim ako za ich prazdne vlaky moze bakana Bratislava ktora odmieta posilnit MHD. Sorry jako, ale nech si to teda zaplati MDV, nevidim dovod aby sa na ich sotosny skladalo mesto Bratislava.
Reakcia na: S499.1023 #25:
??? Prečo? Pokiaľ viem, na tejto trati sa dá jazdiť po ktorejkoľvek koľaji, v tom prípade by bola zastávka využiteľná aj v opačnom smere (len by Os z ÚNS museli ísť po ľavej koľaji, nie pravej). Či sa niečo zmenilo?
Reakcia na: Valec #31:
A nejaký nový centrálny koordinátor podľa johnyjanka by ho ukoordinoval?
Reakcia na: Miro #30:
Akurát, že DPB je sám sebe pánom a nedokáže ho ukoordinovať ani jeho 100% vlastník.
Reakcia na: johnnyjanko #28:
Ja som si myslel, že taký koordinátor tu už je, veď máme IDS.
Reakcia na: si #26:
Tak ja som hovoril len o fyzickej možnosti vybudovať zastávku. Ale tie svetlá v približováku dnes už majú riešenie - fíra vlaku zastavujúceho na zastávke pagerom PZZ deaktivuje, na krycom návestidle sa rozsvieti návesť zakazujúca jazdu a až keď odstanicuje, aktivuje PZZ, spustí sa predzváňačka a po jej skončení sa rozsvieti povoľujúca návesť.
Reakcia na: si #22:
Samozrejme, vlaky a MHD sa nedajú riešiť oddelene, tu by sa uplatnil nejaký centrálny koordinátor. Chceme skúsiť zastavovanie na ÚNS? V poriadku, ale spolu s tým treba zriadiť nejakú novú linku, napr. Domkárska - Nem. sv. Michala. Inak to nemá zmysel. Takisto BA-NM by si možno zaslúžila zopár nových liniek.
Reakcia na: si #26:
Tam to kolabuje aj teraz. Pomôže jej iba dobudovanie nadjazdu od Pharosu.
Reakcia na: S499.1023 #25:
ani to asi velmi nie, teda ak si predstavim kadial ta trasa (zeleznice) ide a kde asi zacinaju a koncia "predzvanacie" useky pre priecestia... taka hradska by asi skolabovala druhykrat keby tam par minut blikali svetla ...
Reakcia na: juraj.k #24:
Provizórna zastávka Ružinov by sa tak či onak dala zriadiť len v smere z centra.
Pridám svoj postoj k S65, ktorú využívam pravidelne. Dokonca som jeden z mála, čo využíva reláciu Rusovce-Petržalka-NM (S8-S65). Samotná prevádzka S65 v hodinových intervaloch je akceptovateľná (pre začiatok). Ako veľké mínus osobne vnímam:
1. nedostatočná nadväznosť S8-S65. V novom grafikone sa toto vyriešilo.
2. výluka v Maďarsku, ktorá kvôli náhradnej doprave spôsobila posuny v jazdných časoch a tým pádom sa nadväznosť rozbila úplne. Tento stav bohužiaľ ešte potrvá do konca októbra.

Inak s S65 veľká spokojnosť, vlaky sú čisté, klimatizované, miesta na sedenie je dostatok, spoje sú relatívne spoľahlivé a hlavne v relácii NM-Petržalka ako aj NM-Petržalka-Rusovce omnoho rýchlejšia oproti MHD. V špičkových časoch rýchlosťou začína konkurovať autu.

K atraktivite - myslím, že by pomohli nasledovné kroky:
1. Zriadiť zastávku na UNS - dalo by sa prakticky okamžite a s minimálnymi nákladmi. Pri vhodnej nadväznosti na L66 by bolo zaujímavé pre Prievoz.
2. Vybudovať aspoň provizórnu zastávku Ružinov (pri Hornbachu), po vzore Vrakune. Obsluhe biznis centier pri Avione by to len pomohlo.
3. Väčšia propagácia=cielená kampaň. Stále veľa ľudí - dokonca aj cestujúcich na S65 - sa nevyzná v tarife, nevie, že platia električenky v rámci integrovanej dopravy, atď.
4. Vybudovať aspoň provizórnu zastávku Einsteinova. Pomohlo by obsluhe Digital Parku, Auparku, s prestupom aj väčšej časti Petržalky než ponúka ŽST Petržalka. Mohlo by byť atraktívnejšie aj pre prímestských študentov EU, ktorí asi dnes skôr využívajú vlaky na Hl.St.

Ja osobne vnímam zavedenie S65 ako prvý reálny krok k využitiu vlakov v rámci MHD BA, ďalšie kroky musia nasledovať.
Reakcia na: pharel #2:
Kto prečo ich tam nedá?
Reakcia na: johnnyjanko #21:
cely zivot sa pohybujem co sa byvania tyka vo vychodnych castiach mesta a centre, ale kdekolvek som byval (s vynimkou race, to maju aj vinohrady rozumnu dostupnost), bola mi hlavna zeleznicna stanica asi najrozumnejsie pouzitelna bez ohladu na to ze ine stanice su blizsie, pretoze aj linky mhd, ich trasovanie, denna (nocna) prevadzka a intervaly na nich su proste take, ze vystupit kdesi na novom meste, uns a pod. proste znamena len dlhsie a nepohodlnejsie navazne cestovanie v meste....
takze nieco ine pri cestach vlakom som pouzil skor len aby som to vyskusal a previezol sa niekde....
(a napriklad taka zst v raci je ve fakt ze velmi "dobre" umiestnena, dlha pesia dostupnost na akukolvek inu dopravu s vynimkou vlastneho auta (a velmi male priestory na jeho parkovanie pred stanicou) ju robi otiazne pouzitelnou pre vacsinu potencialnych cestujucich)
Reakcia na: lostrail #13:
Ďakujem za vyčerpávajúcu odpoveď. Vidím to rovnako, teda že to nie je len problém existujúcej infraštruktúry (hoci tá má svoje problémy a nie je ich málo), ale je to aj o zvyku cestujúcich a ich nedostatočnej informovanosti.

ZSSK sa toho trochu chopila a robí vo vlakoch informačnú kampaň, aby cestujúci používali aj iné zastávky, ale je to beh na dlhé trate.
Reakcia na: Petto #19:
Dopravca má špecifikáciu vozidlového parku, ktorou to má vyjazdiť. Nemôže si to len tak zmeniť/Nemá motiváciu a zase štát nemôže meniť pravidlá hry počas hry. To nie je otázka, že nájdem poschoďák - nasadím poschoďák.
Reakcia na: Ike #17:
Pharel vsak pisal/myslel,ze preco tam nie su uz aj dnes 2podlazaky.
Co bude v buducnosti sme neriesili,ale dik za info ? Tam to uz bez 2podlazakov dalej nepojde.
Reakcia na: Ike #14:
Predmestie - Petržalka 17 min. V Ovsišti som rýchlejšie a pohodlnejšie S65/L99 ako kombinácia L3/L99. Oproti L98 v špičke ani nehovorím.

Jediná nevýhoda je ten hodinový interval a prevádzka do 18:30 a víkendy ništ.

Trať je na 60km/h. Od mosta 80km/h. Robili opravy problémových úsekov v okolí mosta.

V novom GVD už figuruje aj ÚNS no zatial bez doplnených časov. Možno zastavovanie obnovia v prvej či druhej zmene.

Štúdia BA uzla stále v nedohladne čiže ani predbežné termíny na nové TIOPy Ružinov , Trnávka nie sú známe.
Reakcia na: Petto #16:
Pri súťaži, ktorá začne čoskoro, by sa mala špecifikovať požiadavka na ucelené poschodové súpravy na trať bez elektrifikácie.
Reakcia na: omg123 #9:
Poschodove vlaky su na elektrifikovane trate. Trat do Komarna je pre dizlaky. Cize momentalne nerealizovatelne. Ak si dam ruzove okuliare tak pushpull s diesel rusnom.
Tie EMU postahovali kde sa dalo... Tam kde to ficalo, chodia teraz lami a klasicke vozne. Onehda som dokonca videl ako gorila tahala osobacik o troch vagonoch z/do GA do/z BA ? ?
Reakcia na: lostrail #13:
Ja by som povedal, že ZSSK tými vlakmi predbehla dobu. Úsek NM - Pe je časovo náročný a okrem toho, že je to obchádzka, tak je tam aj nízka maximálna traťová rýchlosť. Čo som to skúšal, tak to bola vyhliadková jazda.

Ak by trať bola prispôsobená aspoň Vmax 100 km/h a boli by na nej zastávky aspoň pri Hornbachu a Auparku, tak sme niekde inde.

Za jediný do-očí-bijúci fail považujem netakt na zelenej lúke.
Reakcia na: johnnyjanko #4:
Suhlasim, ze to prirovnanie demagogicke urcite je.

Co sa tyka dovodov nizkej vytazenosti, jednak meranie pocas prazdnin je vzdy skreslene, ale to musia vediet aj v ZSSK, preto zostava pre mna nepochopitelne, preco vzdy nieco nove zavedu v juni a v septembri si vyhodnocuju zaujem...

Co sa tyka tej otazky, cim to je, ze tolko ludi chce cestovat na hlavnu stanicu, tu by som problem rozdelil do niekolko rovin:

1. Studenti a nizsia stredna vrstva, ktori sem dochadzaju zo vzdialenejsich lokalit, sa na ine stanice nemaju velmi ako dostat, kedze neviem o rychlikoch, ktore by na ne zachadzali.

2. Tym, ze svojim hlavnym vlakom sa na stanicu tito cezpolni nedostanu, logicky ine stanice ani nemusia poznat (maximalne kdesi na pozadi vedomia mozno eviduju, ze na uzemi mesta su aj ine stanice, ale ich sa to netyka). Napr. pocas mojich studentskych cias zachadzali 2 z troch pomalikov z/do Prievidze na Nove Mesto a do Petrzalky a este sme na to pyskovali, ze je to dalej od Mlynskej, ako Hlavna Stanica. Az dodatocne som pochopil, ze oproti vsetkym tym zilincanom, kosicanom, liptovcom a tatrancom sme mali vlastne vyhodu, ze sme chtiac-nechtiac spoznali aj ine stanice (ale ked prave nie si fanusik dopravy a tvoje vlaky vsetky chodia len na tu jednu, logicky nemas potrebu riesit akukolvek inu stanicu ani vtedy, ked cestujes na inej trase / do ineho ciela). Teraz uz aj tie "nase" vlaky zachadzaju len na Hlavnu Stanicu. Potom sa nemozeme cudovat, ze kazdy chce ist len tam / odtial.

3. Historicky, pocas existencie samostatneho Slovenska, to s tymi ostatnymi stanicami nebolo velmi ruzove. Najma po roku 2000 to bola pomerne bieda a aj ked som potreboval cestovat do Senca a spat, kedze som v tom case mal odtial frajerku (cca. 2005), som osobaky, ktore nechodili z/na hl. st. vnimal skor ako komplikaciu. Mozno je to aj tym, ze som musel pracne vyhladavat spoje MHD na inu stanicu, resp. nebolo mozne jednoducho najst spojenie napr. Mlynska Dolina - Senec, pricom by mi web rovno vyplul, ako toto najefektivnejsie absolvovat v danom case. Ani dnes sa to velmi neda, pretoze ZSSK a DPB musi cestujuci stale vnimat ako dva oddelene subjekty a hladat na minimalne dvoch roznych strankach. Nehovoriac o tom, ze napr. ked sa nechcem obmedzovat len na vlak a chcel by som, aby mi web navrhol ci je efektivnejsi regio bus (samozrejme aj s ohladom na aktualnu situaciu na cestach, t.j. s pouzitim realnych zivych dat), neda sa to.
Zas, aby som len nenadaval, dnes sa tieto veci daju riesit aj za pochodu vdaka smartfonom a takej uzasnej vychytavke, akou je virtualna zastavkova tabula na imhd.sk. Na toto sa nechyta Praha, Vieden, dokonca ani Londyn (metro appka, ktoru maju, je veru slaby odvar).

Ked to zhrniem, tak vdaka tomu, ze sa v Bratislave 25 rokov neriesili problemy v doprave, si mnoho ludi skratka zvyklo, ze hlavna stanica je +/- jedina pouzitelna. Raca a okolie spolu s urcitou castou studentstva (aj my sme kadeco skusali) si este zafixovalo Vinohrady / Predmestie a tym to zhaslo. Navyse prvy velky utlm vo vlakovej doprave nastal s GVD 2005/2006 (vtedy som si kupil prve auto) a kvazi uplne odrezanie Noveho Mesta a Petrzalky v rokoch 2008 a 2009. To znamena, ze tu mame celkom dost ludi, s ktorymi sme minimalne 10 rokov cvicili, ze ine stanice su len nepouzitelne pomniky socializmu (nie kazdy sleduje dopravne info, co sa kde postavi, sprevadzkuje, atp.).
Reakcia na: omg123 #11:
Na to isté ako inde jazdia osobné vlaky. Mimochodom už zatrolejovali trať do Komárna?

Dohladaj si to na webe. Nové elektrické jednotky idú pre Žilinu a okolie a dízlové pre Zvolen a okolie.


Reakcia na: david1 #10:
nie vyrobit, presunut. naco jazdia tie vlaky do petrzalky?to fakt uz konecne nieco daju na ZV-LC? odkial mas to info?
Reakcia na: omg123 #9:
To by ich museli dať vyrobiť. Všetko nové dízlové teraz ide pre Zvolen a okolie. Jančura tam natlačil čo mohol..
Za chvíľu mu končí zmluva a pri Dankovi neviem či ju s ním predĺžia.
Reakcia na: Petto #8:
ja som napisal ako by sa to dalo riesit. nemusi tam jazdit priamo ZSSK, staci dat wet lease tych vlakov 🙂
a vobec by som nenamietal keby nova zmluva bola so ZSSK ak tam daju tie poschodove vlaky.
Reakcia na: pharel #2:
SKus sa zamysliet, verim ze to das aj bez pomoci. A nie, nie je to v politike. ?
Reakcia na: johnnyjanko #4:
Kapacita push pull na sedenie je pre 362 ľudí. Smer Trnava idú troj-štvorvagonové súpravy čo je 3*96 alebo 4*96 miest na sedenie.

Áno porovnávať to s električkou je trochu mimo.

Hlavne ide o prvý školský mesiac v ktorom to poriadne funguje.
Reakcia na: pharel #2:
a aspon by zarobil aj statny dopravca, takto si len generuje dalsie straty. tie smradlave 628 by mohol posunut niekam na ukrajinu. aj dnes som do nej musel liezt lebo debilne zastavil rusnovodic.
V Septembri nielen že vlaky meškali , kvôli príprave križovatky s budúcou dialnicou D4 pri Ivanke, ale popoludnajšie niektoré špičkové vlaky boli aj odrieknuté. Súpravy stáli na Predmestí.

Za mňa tam v Septembri je citiť poriadny nárast cestujúcich oproti prázdninám.

Kolegyňa začala využívať dokonca stanicu Vinohrady pri ceste na Záhorie, kde chytá priamy rex zo Šale lebo jej večne zdrhol vlak z hlavnej pre denne upchatú Šancovú.

To prirovnanie s električkou je trochu demagogické, však? V jednom rýchliku BA - KE bežne cestuje okolo 700 ľudí, takže by sme tiež mohli povedať, že vezie menej ľudí, ako 3 bratislavské električky (max. kapacita 29T je 276 ľudí).

Ďalej, čím to je, že toľko ľudí chce cestovať len z/na Hlavnú stanicu? Centrum mesta (kam cestuje väčšina ľudí) je približne rovnako dobre dostupné aj z Predmestia a Nového Mesta. Chápem, že sú oblasti, ktoré sú lepšie dostupné z hlst (západ mesta, Petržalka), ale zrovna centrum alebo také Nivy (kde je veľa firiem) ani moc nie...
Este pridam nazor, ako raz za hodinu ked ide vlak do Petrzalky to je naozaj malo a este k tomu cez vikendy nechodia. Tak ludia si tym padom nezvyknu na to.
Reakcia na: omg123 #1:
Nechapem, preco neda poschodove regio vlaky na najvytazenejsiu linku do Dunajskej Stredy aspon.
radsej by mohli zapozicat niekolko poschodovych jancurovi, to by malo vacsi efekt.