Nešlo o testovanie autonómneho vozidla, ale o nekontrolovanú jazdu.
4. mája 2018 sa v ranných hodinách v Dúbravke odohrala kuriózna nehoda. Autobus SOR NB 18 #4234 jazdiaci na linke 83 o 5:25 zostal stáť s poruchou na zastávke Pekníkova smerom dolu svahom. Cestujúci aj vodič vozidlo opustili, pričom podľa našich informácií sa pri odpájaní vozidlových batérií o 6:00 dal autobus samovoľne do pohybu.
Podľa očitého svedka autobus nekontrolovane prešiel dole Drobného ulicou v protismere, po viacerých chodníkoch a tiež cez frekventovanú križovatku so Saratovskou ulicou, po ktorej jazdia električky. Vozidlo zastavilo po 350 metroch jazdy v zeleni za križovatkou Drobného – Trhová. Veľkým šťastím je to, že si jazda nevyžiadala žiadne zranenia osôb. Menšie materiálne škody sú na autobuse, dopravnom značení a mestskom mobiliáre.
Podobná nehoda sa v Dúbravke stala pred 15 rokmi. Vtedy bez vodiča odišla električková súprava T6A5 #7927+7928 z obratiska Pri kríži. Aj v tomto prípade sa akoby zázrakom nikomu nič nestalo napriek tomu, že súprava dorazila až k zastávke OD Saratov. Materiálne škody však boli podstatne vyššie. Okrem opravy zdemolovaného zastávkového prístrešku si vtedy nehoda vyžiadala aj náročnú opravu oboch vozňov.
dupe
Napadla ma ja druha moznost, ze obaja predpokladali ze rucnu brzdu zatiahol ten druhy.
Opravte ma ak sa mylim, ale:
a. Zacvikar absolvoval autoskolu a vlastni vodicsky preukaz skupiny D
b. Zacvikar absolvoval interne skolenia, na ktorych sa uci ze pri odstaveni vozidla treba okrem rucnej brzdy podlozit koleso aj klinom. Starsi vodici ho mozno ucili aj vytocit koleso k obrubniku a opriet sa o nho (chapem, voz stal kvoli parkovacke, nedalo sa o obrubnik opriet)
c. Pocas zacviku sa vodic hlavne zoznamuje s trasou a so zvlastnostami jednotlivych typov vozov. Predpokladam, ze absolvoval cvičné jazdy na autoskolackom NB 18 #8011 a vie kde je rucna brzda