Od 4. septembra 2017 príde k nasledujúcim zmenám v sieti zastávok MHD:
- zastávka Uhrovecká bude obsluhovaná aj linkou 20,
- zastávka Veľkolúcky potok bude obsluhovaná aj linkou 26,
- zastávka Chatam Sófer bude obsluhovaná aj linkou 37,
- zastávka Toryská bude obsluhovaná aj linkou 75,
- pribudne nová zastávka Rostovská na Žitnej ulici pri vyústení Rostovskej ulice bude obsluhovaná linkami N55 a N56,
- zastávka Kremencová pre linky 21 23 N21 sa bude po novom volať ŽST Devínska Nová Ves,
- zastávka Jána Jonáša-VW sa bude po novom volať Jána Jonáša, VW1,
- zastávka Volkswagen sa bude po novom volať Volkswagen, VW2,
- konečná zastávka Opletalova pre linky 20 28 a 92 bude premiestnená do novej polohy k novej bráne VW5 a bude sa volať Opletalova, VW5.
Ike
Samozrejme je to sci-fi, ale myslím si, že v dnešnom stave je električka v podstate autobus na koľajniciach a nevyužíva sa jej potenciál. Naopak, autobusy svojou expresnosťou majú tendenciu električky vykrádať.
v Dúbravke jazdí 83 a 84, ktoré majú relatívne dobrý interval, základná obsluha by mohla byť riešená autobusmi, ktoré by doviezli ľudí na električkové zastávky, ktoré by sa značne zredukovali (nie 2 na radiálu, ale povedzme na úseku Pri Kríži - KV by zostali 4-5 zastávok). Určite by bolo super, ak by prestup bol na hrane pod jedným prístreškom.
Úplná zhýralosť je L59, ktorá ide v súbehu s električkou. V čase dopravných kongescií potom tento expres stojí v zápchach kým, električky naberajú čas tým, že stoja pri každej vŕbe. V konečnom dôsledku idú oba dopravné prostriedky rovnako pomaly. Ak by sa naopak spravil z L59 vymetač a z električky expres, tak by kongescie vzhľadom na krátke presuny (medzi oblasťou, ktorú by električka neobsluhovala a električkovou zastávkou) neboli rušivé a zároveň by električka bola ultra rýchla.
Proste súčasný systém je nastavený zle, ako keby sme v celonárodnom merítku nahradili rýchliky a IC vlaky autobusmi a prevádzkovali len osobáky.