Od 4. júla sa zmenia trasy liniek 207 208 209 a 212, linka 206 zanikne. Zmenia sa aj všetky cestovné poriadky trolejbusov.
Od poslednej výraznejšej zmeny trolejbusových liniek v roku 1999 sa zmenilo smerovanie aj dopyt cestujúcich a zatiaľ čo niektoré linky kapacitne nepostačujú, iné jazdia poloprázdne. Dopravný podnik preto spracoval návrh zmien v trolejbusovej doprave, ktoré by podľa neho mali zatraktívniť dopravu, aj v súvislosti s obmenou vozidlového parku trolejbusov a nedávnou výstavbou nových trolejbusových tratí.
Od 4. júla 2016 budú viaceré úseky doterajších liniek spojené do nových trás, zvýši sa územie s atraktívnym intervalom 6 minút v rannej špičke a zlepšeným intervalom 7 - 8 minút počas pracovného dňa. Zjednotenie intervalov na viacerých linkách prinesie aj spravidelnenie dopravy. Prínosom by mal byť vyšší podiel kapacitnejších kĺbových trolejbusov na najvyťaženejších trasách. Z hľadiska počtu liniek, ale ani intervalov, však nepôjde o zásadnejšiu reformu, naďalej budú jazdiť do väčšiny trolejbusových radiál dve linky. Nedôjde ani k avizovanému prečíslovaniu niektorých, príp. všetkých liniek, pretože podľa našich informácií s týmto krokom nesúhlasil magistrát.
Zmena trás sa dotkne liniek 206 207 208 209 a 212.
Nové/zmenené trasy trolejbusových liniek
Linka |
Trasa / popis zmeny |
---|---|
206 |
zrušená (obsluhu NÚSCH zabezpečí linka 209; v úseku Autobusová stanica - Magurská bude náhradou linka 212) |
207 |
ŽST Železná studienka (Vojenská nemocnica) – hrad – Hodžovo nám. – Mickiewiczova – Záhradnícka – Jégého – Zimný štadión spojenie súčasných liniek 207 a 212 do jednej linky |
208 |
Šulekova – Hodžovo nám. – Mickiewiczova – Záhradnícka – Svätoplukova – Mlynské nivy – Miletičova – Ružová dolina spojenie súčasných liniek 207 a 208 do jednej, premávka v obmedzenom režime Upozornenie: Táto linka bude mať s pôvodnou linkou 208 spoločný iba úsek Kollárovo nám. - Šulekova |
209 |
Národný onkologický ústav / NÚSCH – Stromová – Pražská – Šancová – Trnavské mýto – Miletičova – Ružová dolina spojenie doterajších liniek 206 a 209; obsluha NOÚ a NÚSCH striedavo každým druhým spojom |
212 |
ŽST Železná studienka (Vojenská nemocnica) – Nemocnica Kramáre – Stromová – Pražská – Hodžovo nám. – Ul. 29. augusta – Mlynské nivy – Prievoz – Cintorín Ružinov spojenie doterajších liniek 208 a 212 do jednej |
Nezmenené trasy trolejbusových liniek
Linka |
Trasa |
---|---|
33 |
Molecova – Hany Meličkovej – Dlhé diely |
64 |
Lovinského – Hroboňova – Pražská – Šancová – Trnavské mýto – Jelačičova |
201 |
Hlavná stanica – Šancová – Trnavské mýto – Miletičova – Gagarinova – Dolné hony |
202 |
Nemocnica sv. Michala (Rajská) – Mlynské nivy – Gagarinova – Dolné hony |
203 |
Koliba – Hodžovo nám. – hrad – Búdková |
204 |
Trnávka – Šancová – Nemocnica Kramáre – Valašská |
205 |
Nemocnica sv. Michala (Rajská) – Mlynské nivy – Svätoplukova – Záhradnícka – Jégého – Trnávka |
210 |
Hlavná stanica – Šancová – Račianske mýto – Karadžičova – Autobusová stanica – Nové SND |
211 |
Národný onkologický ústav – Nemocnica Kramáre – ŽST Železná studienka (Vojenská nemocnica) |
Intervaly liniek počas pracovných dní školského roka (od 5.9.2016) a počas voľných dní
Linka |
Trasa |
Interval v min |
Vozidlá (dĺžka) |
|||
---|---|---|---|---|---|---|
pracovné dni |
voľné dni |
|||||
špička ráno |
sedlo |
špička popoludní |
||||
33 |
Molecova – Dlhé diely |
6 |
10 |
6 |
10/20 |
18-m |
64 |
Lovinského – Šancová – Jelačičova |
15 |
30 |
15 |
30 |
12-m |
201 |
Hlavná stanica – Miletičova – Dolné hony |
6 |
7-8 |
7-8 |
10 |
18-m |
202 |
Nemocnica sv. Michala – Mlynské nivy – Dolné hony |
6 |
7-8 |
7-8 |
10 |
18-m |
203 |
Koliba – Búdková |
10 |
15 |
15 |
15 |
12-m |
204 |
Valašská – Kramáre – Trnávka |
10 |
15 |
15 |
15 |
18-m |
205 |
Nemocnica sv. Michala – Svätoplukova – Trnávka |
10 |
15 |
15 |
15 |
12-m |
209 |
Národný onkologický ústav / NÚSCH – Šancová – Ružová dolina |
6 |
7-8 |
7-8 |
15 |
12-m |
207 |
ŽST Žel. studienka – Hrad – Mickiewiczova – Zimný štadión |
10 |
15 |
15 |
15 |
18-m |
208 |
Šulekova – Svätoplukova – Ružová dolina |
10 |
15 |
15 |
30 |
12-m |
210 |
Hlavná stanica – Autobusová stanica – Nové SND |
10 |
10 |
10 |
10 |
12-m |
211 |
Národný onkologický ústav – ŽST Žel. studienka |
10 |
30 |
30 |
30 |
12-m |
212 |
ŽST Žel. studienka – Kramáre – Autobusová stanica – Cintorín Vrakuňa |
6 |
7-8 |
7-8 |
15 |
18-m |
Linky s rovnakými intervalmi budú vzájomné preložené. To znamená, že ich odchody budú rovnomerné a koordinované spoje nebudú odchádzať naraz. Preklady liniek budú v nasledujúcich úsekoch:
Linky |
Lokalita |
Interval v min |
|||
---|---|---|---|---|---|
pracovné dni |
voľné dni |
||||
špička ráno |
sedlo |
špička popoludní |
|||
204+209 |
Kramáre |
<3 |
<3-4 |
<3-4 |
5 |
201+202 |
Dolné hony |
3 |
3-4 |
3-4 |
5 |
203 |
Koliba |
10 |
15 |
15 |
15 |
201+209 |
Miletičova |
3 |
3-4 |
3-4 |
<10 |
205+204 |
Trnávka |
5 |
7-8 |
7-8 |
7-8 |
203+207 |
Hrad |
5 |
7-8 |
7-8 |
7-8 |
205+207 |
Záhradnícka |
5 |
7-8 |
7-8 |
15 |
212 |
Prievoz |
6 |
7-8 |
7-8 |
15 |
Zmeny v kapacite
Dôležitým parametrom kvality MHD je ponúkaná kapacita v kombinácii s kvalitnými prekladmi liniek. Tá sa mení podľa vyťaženosti liniek, uvádzame odchýlky 10 a viac percent voči súčasnému stavu:
- vyššia kapacita:
- Dolné hony – cez voľné dni +20%
- Cintorín Vrakuňa – v pracovných dňoch v sedle, v odpoludňajšej špičke a cez voľné dni +14%
- hrad – v pracovných dňoch ráno +54%, v pracovných dňoch v sedle a cez voľné dni +29%
- Koliba – v pracovných dňoch ráno +20%
- Kramáre – v pracovných dňoch ráno +46%, v pracovných dňoch v sedle +34%, v odpoludňajšej špičke +49%, cez voľné dni +38%
- Novohradská – v pracovných dňoch ráno +11%, v pracovných dňoch v sedle +15%, v odpoludňajšej špičke +10%
- Šancová – v pracovných dňoch ráno +23%, v pracovných dňoch v sedle +20%, v odpoludňajšej špičke +21%, cez voľné dni +34%
- Záhradnícka – v pracovných dňoch ráno +40%, v pracovných dňoch v sedle +14%
- nižšia kapacita:
- Koliba – v odpoludňajšej špičke -20%
- Záhradnícka – cez voľné dni -21%
- Novohradská – cez voľné dni -14%
Nové spojenia (výber najdôležitejších)
- namiesto doterajšieho dvojnásobného spojenia od Saleziánov na Kramáre bude jedno zo spojení smerovať k hradu a ďalej k ŽST Železná studienka
- od Nemocnice Kramáre na Autobusovú stanicu a ďalej do Prievozu
- z NÚSCH na Šancovú a k trhovisku
Zaniknuté spojenia (výber najdôležitejších)
- z NÚSCH na Autobusovú stanicu (nutný prestup na Kramároch)
- z Autobusovej stanice na Koziu a Šulekovu (nutný prestup na Hodžovom nám.)
Mirtschi
Inak môj návrch bol skôr 20 minút na vetvu, otázne však je či je vôbec tá odbočka NUSCH potrebná nakolko je to cca 200-300m. Ja bývať v tých bytovkách trebars na tej Rozvodnej ul. tak kašlem na celú L209, 211 a zbehnem rovno na Stromovú kde je väčšia ponuka liniek.
Inak podobný prípad, i keď netvrdím, že to tak má byť, má Banská Bystrica na Sásovej, čo je tiež poradne do kopca. Na tamojšiu Pieninskú ul. sú vedené v preklade dve linky s hodinovým intervalom mimo špičky a to je tam určite väčšia hustota obyvatelov ako na Kramároch. Riešením bolo tiež zbehnúť radšej do spodnej časti sídliska, kde bolo vedených viac liniek. Podľa mňa aj v Prahe sa nájdu časti, kde sú linky s polhodinovým intervalom a nič viac.