Pôvodný SMS lístok zdražel na 1,30 €, nový 40-minútový lístok za 1 € je možné kúpiť na čísle 1140.
Dopravný podnik Bratislava zavádza od 1. apríla 2016 nasledujúce zmeny v ponuke SMS lístkov:
- doterajší 70-minútový SMS lístok bude stáť 1,30 € - prázdna SMS na pôvodné číslo 1100,
- nový 40-minútový SMS lístok bude stáť 1,00 € - prázdna SMS na nové číslo 1140,
- doterajší 24-hodinový SMS lístok za 4,50 € zostáva bezo zmeny - prázdna SMS na pôvodné číslo 1124.
Všetky SMS cestovné lístky platia vo dne i v noci len na mestských linkách MHD (zóny 100 a 101) vo vozidlách Dopravného podniku Bratislava. Cestujúci môže nastúpiť do vozidla len s platným prijatým SMS lístkom v mobilnom telefóne.
lostrail
Zaujalo ma to porovnanie Bratislavy s Londynom od Pharela. To je asi, ako keby sme isli porovnavat zemegulu a Jupiter. Mesto, ktore ma 8 a pol miliona obyvatelov, co je este o takmer 2/5 viac, ako ma cele Slovensko porovnavame s mestom, v ktorom sa otoci slaby milion, pricom priamo v meste zije nieco okolo 420 tis. obyvatelov? Rovnako mozeme porovnat rozlohu. Ked budeme v pripade BA uvazovat s kompletnou aglomeraciou, stale je to nejakych 56% z rozlohy Londyna. Mesto samotne slabych 23%. Bavime sa o niecom, co nemozeme porovnavat.
Pariz je sice mensi, ale pokial viem, tam trva cesta vyse hodiny skor v pripade, ze sa clovek prepravuje autom. Urobili totiz opatrenia, aby to vodicom skomplikovali cim viac. Kombinacia vlak + metro nevychadza vobec zle ani na Bratislavske pomery.
Dufam, ze zeleznicne uzly a napojenie na metro vo vseobecnosti rozoberat netreba.
Sam mam odskusane, ze napr. L201 ide z Trnavskeho Myta po Cintorin Vrakuna hocikedy aj 45 minut, ked stoji v zapche. K tomu pridajme nejaky ten prestup, t.j. cas straveny na takej zastavke + cas jazdy predchadzajuceho alebo nasledujuceho spoja a hocikedy sme na cislach ako 1h20. Ked to vydelime, t.j. urcime si ukazovatel merneho casu dochadzania, ktory bude vztiahnuty na pocet obyvatelov a rozlohu, dostaneme nasledovne (cim nizsie cislo, tym lepsie):
Na pocet obyvatelov:
2h / 8,5 = 0,235
1,33h / 0,42 = 3,167(!!!) v zapche, 0,5h / 0,42 = 1,19 (!!)
Na rozlohu:
2h / 1,527 = 1,31
1,33h / 0,853 = 1,56 (pocitane z celej aglomeracie a pre situaciu zapcha)
0,5h / 0,853 = 0,59 (pocitane z celej aglomeracie a pre situaciu bez zapchy
1,33h / 0,367 = 3,62 (pocitane len z rozlohy mesta a pre situaciu zapcha)
0,5h / 0,367 = 1,36 (pocitane len z rozlohy mesta a pre situaciu bez zapchy)
Z tychto cisel je uplne jasne, ze s MHD v BA je zle. Porovnanie vztiahnute na pocet obyvatelov (aj ked by sa to malo realne robit na pocet ludi, ktory sa kazdy den v meste otoci, take udaje vsak nemam) uslo uplne, no a vazenie rozlohou ukazuje, ze MHD je ako-tak schopna, ked nie su zapchy, co je pre vacsinu dochadzajucich uplne na dve veci a tiez pre vsetkych, co vtedy idu autom, kedze v zapche nestoja. Dokladuje to skutocnost, o ktore hovorim uz davno. MHD je super, ked clovek ide opacnym smerom, ako dav a ked sa nou odvezie prilezitostne.
Ale vie si tu okrem toho niekto predstavit, ze by mu napr. sef nakazal vybavit nejake 3-4 veci po meste, povedzme v odlahlejsich kutoch a siel by to riesit MHD? To, co sa mimo najvacsich spiciek da autom zvladnut za pol dna, by sa prostrednictvom MHD mozno ani nepodarilo pocas celej pracovnej doby. MHD v BA je jednoducho pomala. Elektricky vylucne na dlhsich usekoch obcas dosahuju zavratnu rychlost 40 km/h, autobusy okrem toho v ovela vacsej miere stoja na semaforoch, davaju prednost, atd.
Ked uz sa rozhodli metro nestavat, tak minimalne s elektrickami by bolo treba dramaticky rychlo nieco urobit, inak vyzenu este viac ludi do aut. Tomu napomaha aj taketo zvysovanie cien, natahovanie sa s hendikepovanymi a podobne chutovky.