Zmeny v ponuke SMS lístkov (od 1.4.2016)

Pôvodný SMS lístok zdražel na 1,30 €, nový 40-minútový lístok za 1 € je možné kúpiť na čísle 1140.

Dopravný podnik Bratislava zavádza od 1. apríla 2016 nasledujúce zmeny v ponuke SMS lístkov:

  • doterajší 70-minútový SMS lístok bude stáť 1,30 € - prázdna SMS na pôvodné číslo 1100,
  • nový 40-minútový SMS lístok bude stáť 1,00 € - prázdna SMS na nové číslo 1140,
  • doterajší 24-hodinový SMS lístok za 4,50 € zostáva bezo zmeny - prázdna SMS na pôvodné číslo 1124.

Všetky SMS cestovné lístky platia vo dne i v noci len na mestských linkách MHD (zóny 100 a 101) vo vozidlách Dopravného podniku Bratislava. Cestujúci môže nastúpiť do vozidla len s platným prijatým SMS lístkom v mobilnom telefóne.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
To nie je 1. apríl, že? No škoda. Celé zle. ?
Pajo, nie je to prvy april. Ropa je na historyckom minime (ak by sme zohladnili inflaciu, je prakticky zadarmo, az pod jej vyrobnu hodnotu), ale Blavickarska MHD musi zdraziet.

Kto toto obhaji? Zhodi sa to na "zvysovanie poplatkov u operatorov" ? Alebo je to Sudruhov ucet zadarmo (vyhovorka ze banky zdrazeli poplatky?)? Niekde si to vykopenzovat treba.

Len tak dalej, len tak dalej.
Reakcia na: nakavicku #2:
Električky aj Tbusy sú z historYckého minima ropy nadšené, priam až vo vytržení... ?
Nikto ťa nenúti kupovať si sms lístok, veď aj papierové sú v pohode dostupné...
Reakcia na: kecho #3:
ked ta bavi obuvat sa do zjavneho preklepu tak prosim.. mozes sa obut aj do vodica mhd, ze zastavl 1 meter pred/za ciarou, svet sa toci dalej, a urazit si urazil maximalne tak nejaky mysql server
Davate mi minuska ale ja chapem a pre zdrazovanie mam pochopenie, niekde DPB musi zarobit aby si konecne doobjednal tie jednocentove klimatizacie do stovky SORiek kam no pre zlu financnu situaciu vtedy neobjednal.
inflacia je dlhodobo a peknych par rokov pod 1%, ale DPBlavicka musi zdvihat cenu listka o 30% ? zaujimave. v com spociva inflacia 1% potom ?
platy tiez zdvihli o 30% ?
snvajte s nami 😃
Reakcia na: nakavicku #2:
A prečo by mal 70 min. SMS lístok stáť menej ako 60 min. papierový? Logika nič?
Reakcia na: nakavicku #4:
Pozri sa, kde je na klávesnici I a kde Y. To nebol preklep, to bola tak štvorka zo slovenčiny.
Reakcia na: nakavicku #7:
Niekomu áno. Ja sa nesťažujem.
na margo "ak nieco stoji 1 eur, ale cas zo 60 ide na 40 minut, tak je to ok, aj tak 99% cestuje do 40 minut" - prirovnam to k ... ak idete k prostitutke (nie ze by to bolo legalne), a date jej 100 eur za 60 minut a ona vam povie,dnes to bude len 40 minut, tak argument "aj tak sa 99% chlapov srpavi do 15 minut" uspeje ?
zdrazenie, sikanovanie a zas len zdrazenie, bez zvysovania paltov zamestnancov je cisty podvod... resp tunelovanie.
tak sa opravim, historickom, ok ? ideme dalej ?
Reakcia na: nakavicku #11:
Ak vyuzivas pravidelne MHD, kup si elektricenku - pri rocnej ta to vyjde na 264,20 eur - tj 0.73 eura na den.
Ak vyuzivas listky, tak mas dost na vyber - od 15 minutoveho za 0.70 eura az po 180 minutoveho za 3.60 eura.

A mozes tu hystericit kolko chces, ale cakat nove vozidla s klimou za 3 Kčs je nerealne. Jedine, na co mozes nadavat, je neskore oznamenie zmeny.
Už Dopravnému podniku nestačí, že cena lístkov (minimálne tých predplatných) je o viac ako tretinu vyššia ako v Brne alebo Prahe, že aj keď cestujete do práce každý deň sa už pomaly v Bratislave oplatí auto viac ako MHD? Predpokladám, že o pár rokov predbehneme v cenách aj Viedeň!
Reakcia na: autobusik2 #14:
Tak chod si jazdit s autom a kazdy den maj nervy za volantom! A oplatit sa oplati maximalne ak to auto uz mas...
Reakcia na: autobusik2 #14:
Je zaujímavé, že v zahraničí bežne DP poukazujú o koľko € je výhodnejšie jazdiť verejnou dopravou. A to tam ceny lístkov majú takmer raz také a ceny PHM nižšie ako tu.
Reakcia na: nakavicku #11:
Komunista?
Reakcia na: Error 0x007 #15:
Nikdy som nevravel, že preferujem auto. Len poukazujem nato, že pražský dopravný podnik mal masívnu reklamnú kampaň po razantnom zlacnení ročných predplatných cestovných lístkov - oplatí sa aj keď cestujete MHD len občas. Náš dopravný podnik nám pred rokmi odkázal, že bude pravidelne zdražovať aspoň o tú infláciu...
Reakcia na: Valec #16:
Máš pravdu, ale MHD na západe (stačí Viedeň) je postavená na úplne inom princípe ako v Bratislave.
Keď sú ceny lístkov nastavené tak, že sa oplatí viac cestovať na čierno s rizikom že ťa raz za čas chytia, niečo bude zle..
Mne sa paci ze DPB informoval zavratnych 12 hodin vopred. To zas bude staznosti od ludi co sa o zmene, z objektivnych dovodov, nedozvedeli.
Co dostanem za 30% zvysenie ceny? Nic. Preco tu nie je konkurencia? Len monopol, ktory si robi, co chce. Za co je zvysenie? Za most, ktory platila EU a stat? Mesto dalo 5%. Za to ze roky bolo rozkopane Safko? Ci len tak?

O kolko zlacnela nafta za posledny rok-dva? Ako sa to premietlo do cien? Nijako.

Z dlhych dielov sa niekto pokusal dostat autobusom do petrzalky? Od 40-60 minut. Autom 10. Na co je taka mhd dobra? Preco ma clovek stratit kazdy den 60-100 minut v mhd? Pretoze je to dobre nastavene?

Mhd sa chodit v niektorych castiach pri sucasnom nastaveni proste neda.

200 tis. eur vyhodia za analyzu a navrh struktury liniek. Som zvedavy, co sa zmeni. Zase nic. 200 tis ste mohli nechat ludom, ale nie. Zase si niekto z 200 tis mozno zobral svoju cast a je vysmiaty.

Ludia vobec nikoho nezaujimaju.

Nesrovnal. Kludne chodte dajte dvojnasobne ceny listkov + nezabudnite spoplatnit parkovanie, nech maju obyvatelia radost. Zabudate, ze ste tu pre ludi a mate im pomahat, nie robit naprieky. Staci par veci ludom dat, tie najdolezitejsie. A mozete tu byt kopu rokov.

Toto je uz prehnane, ale funguje to aj takto: http://www.novinky.cz/ekonomika/298134-v-tallinnu-je-mhd-uz-ctvrt-roku-zdarma-mesto-si-to-chvali.html
Reakcia na: autobusik2 #19:
Na akom?
Nuz, argumentovat s rocnym predplatym je nanic. Je to matematicky nevyhodne pre niekoho, kto bezne pracuje, staci si to prepocitat, ale to ludia, co nevedia nic, len minuskovat asi dokazu..
Len tak napriklad: kupim si mesacnik a ochoriem, koho to zaujima? Rocny listok vs mesacny nie je az taka uspora. obzvlast clovek, ak jazdi len tam a naspat s MHD bez prestupov (pripadne s minimalnym, lebo 1 zastavku si odkraca sam).
Ono je to aj logicke, mesacnyk 30 eur, x 12 = 360. preco by DPB, ak uz tak strasne je v minuse, daval zlavu 100eur pravidelnemu cestujucemu, ktory viac vytazuje MHD, ako obcasny cestujuci?Zamyslel sa Niekto nad tymto faktom ?
No ale to je jedno, len podotykam..

A ten co ma kritizoval, ze som nevdacny vodicom.. Nuz, obcas sa im podakujem aj dvoj eurovkou.. Len tak.. tak isto ako upratovackam na toaletach verejnych.. len tak.. lebo vidim, ze sa snazia a viem, ze ich plat ledva pokryva zivot, toboz dostojny zivot.. ale nemusim sa tu tym chvalit..

hold, na kritiku ma pravo kazdy.. keby som podnikatel a zdviham ceny, a nic za to nedam, skrachoval by som. kolko rokov boal cena listka taka aka bola, a kolko % inflacie bolo za tie roky oficialne, a kolko stupla mzda ludom v DPB? Toto ak vyjde 1:1:1, tak beriem, DPB je dobra organizacia, avsak akonahle tam bude diskriminacia v pomere, tak je to cisty podvod..
Reakcia na: nakavicku #25:
"Je to matematicky nevyhodne pre niekoho, kto bezne pracuje".

Tento rok mas 250 pracovnych dni, 2x denne pouzijes elektricenku = 500 jazd = 264,20 / 500 = 0,53 eur 1 jazda (akakolvek dlha v ramci Bratislavy). Takze 60 minut za 0,53 eur PCL, 60 minut za 1,2 eura listok a 70 minut za 1,3 eura SMS.

Ak ti pride "0,53 eura" za 1 trebars aj hodinovu jazdu ekonomicky nevyhodne, pricom s kazdou dalsou jazdou navyse sa ti ta cena znizuje, tak sa nemame o com spolu bavit.
matejba, nechapes, a nechapes..
250 pracovnych dni, z toho mas dovolenky, z toho chodis k lekarovi (mimo BA) z toto si nieco aj chory a nieco ides s kolegami v aute.. jednoducho poznam ludi, a ti rocenku nemaju... okrem nativcov z BA.
a co ak pride o pracu v polovici? vyhodi polrocenku len tak?
ci to je, bude alebo nebude vyhodne zistime az potom, co dany clovek dany material spotrebuje
inak sa nemame o com bavit, dievcatko...
mohli by tam dat aj zivotenku, tj, 5000eur a do konca zivota mozes jazdit, isto by si si to kupil, vsakze...
nehovoriac o tom, ze 260eur nie je len tak, pre niekoho..
pripadne ludia co chodia mhd nepravidelne... teiz su trestani za to, ze nechodia pravidelne, podla cenniku.. ale zial, taky je trh, co narobia.. nic
Reakcia na: nakavicku #27:
Súčasná tarifa umožňuje vrátiť električenku uprostred platnosti a požiadať o preplatenie zvyšnej alikvótnej časti.
Keď si vydelím 264,20 - čo je cena ročnej električenky 90timi centami, čo je cena polhodinového lístka, tak mi výjde, že už od 295 ciest do roka sa mi ten PCL oplatí. To znamená, že stačí ak niekto ide do práce a z práce 148 dní v roku na polhodinový lístok a už má výhodnejší ročný PCL. To máš od 250 pracovných dní odpočítaných aj klasických 25 dní dovolenky (pre ľudí nad 33 rokov), aj lekára aj PNku aj OČRku aj všetko..

Pri štvrťročnom PCL za 72,30 nech je 61 pracovných dní, tak oproti kúpe polhodinových lístkov sa to oplatí už od 82 ciest, čo je 41 dní.

Ale je fakt, že inde na západe je ten pomer PCL/JCL výhodnejší v prospech PCL, hlavne toho ročného.
Reakcia na: nakavicku #27:
Prepac ale tvoje argumenty su uplne dementne. Ludia chodia MHD viackrat za den, nie len do prace a z prace. Volakedy neboli prestupne CL (okrem hodinoveho), cize ak prestupoval 3x tak si musel 3x kupovat listok. Ked ides do mesta von zit, ides MHD, ides k doktorovi MHD, ides k rodine... mohol by som pokracovat, ludia vyuzivaju MHD aj na zvezenie sa 1 zastavky niekam v meste. A to nehovorim o komforte ze si nemusis stale kupovat listok nakolko automaty nie su na kazdej zastavke, niekolkokrat su nefunkcne, alebo nemas drobne...Takze nie len cena, ale aj konfort sa zaratava, mohol by si si obcas pozriet prax. Dovi dievcatko.
Reakcia na: nakavicku #27:
No tak jazdite autom aj s kolegami, keĎ je tá električenka tak nevýhodná. Bodka.
Takže, registroval som sa sem iba kvôli tomuto zdraženiu a tejto úžasnej diskusii ktorá tu panuje.
Ja bývam v Podunajských Biskupiciach. Podľa názoru niektorých diskutujúcich by som si mal kúpiť ročný cestovný lístok za 264,20€ a jazdiť výhradne MHD. Prepočtom čo sa tu uvádza to vychádza na cca 0,50€ za deň, čo nie je zlá cena. MHD môžem chodiť aj viac ako dva krát denne a tým sa tá cena ešte znižuje. Neberiem do úvahy dovolenku, PN atď. Uvedomili si obhajcovia našej Bratislavskej MHD aj inú stránku a to čas strávený v týchto vozidlách? Nakoľko som z PB a pracujem pri Kukurici (Nové mesto) je nereálne a neúnosné, aby som cestoval MHD. Prečo? No lebo keď idem ktorýmkoľvek spojom či už 75,78,201,202 cesta do práce mi trvá viac ako 30 minút ráno a viac ako 45 minút poobede. Autom to mám ráno do 20 minút a poobede okolo 30 minút. Autom z mestskej časti kde bývam je to výhodnejšie a efektívnejšie aj po zarátaní ceny nafty a amortizácie môjho štvorkolesového tátoša nehovoriac o ušetrenom čase, ktorý si cením najviac. Pri najhorších dopravných kolapsoch, ktorých som už zažil niekoľko aj v MHD aj v aute je zase pre mňa výhodnejšie auto. Znova mám osobnú dopravu časovo o viac ako polovicu kratšiu čo nie je zanedbateľná položka. Takže pokiaľ tu niekto ide zvýhodňovať našu MHD tak je potrebné zohľadniť aj časovú stránku presunu za prácou. Dokiaľ nebude pre MHD vytvorený osobitný koridor aby vozidlá nestály v zápche s osobnou dopravou sa v mojom prípade nemáme o čom baviť, lebo zápchu v aute dokážem obísť ?
Reakcia na: pharel #30:
A to by som este doplnil taky maly detail, ze aj pri ceste "k lekarovi mimo mesta", ktoru nakavicku uviedol ako uplne typicky priklad (?) setri peniaze, pretoze elektricenka mu plati aj v primestskej doprave az po hranice mesta.
Reakcia na: Scantorp #32:
Tak ked cestujes autom, tak sa ta asi zvysenie ceny SMS listka netyka. Alebo ak cestujes obcas, tak ide o zanedbatelnych par eur rocne.
Reakcia na: 810zssk #34:
Nie, bytostne sa ma to nedotýka, ale znova ma to utvrdzuje v tom, že sa všetko robí preto, aby prestup z auta do MHD bol čo najhorší. Ja som naklonený chodiť do práce MHD, len časovo je to neúnosné a takéto správy o zvyšovaní cestovného tomu nepomáhajú. Napríklad aj dnes ideme po práci na pivo na Trnavské mýto. Mohol som ísť ráno MHD aby som si večer vypil, ale radšej večer som zobral auto, aby som ráno nemusel stávať o 45 minút skôr kvôli MHD.
Reakcia na: Scantorp #32:
Inak Blavaci su strasne rozhickani (som rodeny Bratislavcan podotykam). Nam je casovo neprijatelne cestovat do prace 30 min, sa pozrite vo velkomestach ako Londyn, Pariz...tam ak cestuju z okrajovych casti, su radi, a dali by cokolvek za to, aby sa do hodiny dostali do prace 🙂 ja si myslim ze 30 min neni tak vela na hlavne mesto, pri bohuzial momentalnej situacii MHD, ktoru neovplyvnime, nakolko financovanie mestom je take ake je a vedenie s prioritami ani nehovorim.
Reakcia na: pharel #36:
Máš pravdu, 30 minút nie je veľa, ale 30 minút v MHD do práce je v mojom prípade ideálny stav, ktorý nastáva max počas školských prázdnin. Uvediem príklad: bežný pracovný deň, zápcha na Gagarinovej od Lídlu počas poobednej špičky - ráno idem MHD čas 35 minút + 5 minút chôdze na zastávku + 5minút chôdze do práce. Po obede 5 minút chôdze na zastávku + 90 minút v MHD + 5 minút cesta domov. Autom to mám po obede za 30 minút so všetkým. A to je ten priepastný rozdiel.
Reakcia na: Scantorp #37:
Neviem sice, kde presne byvate, ale podla planovaca cesty by cesta mala (OD Slimak - ZST P. Biskupice) byt okolo 30 minut aj poobede +12 minut ak ujde L70.

https://imhd.sk/ba/planovac-cesty-vyhladanie-spojenia?z1x=OD+Slim%C3%A1k&z1k=2051&z2x=%C5%BDST+P.+Biskupice&z2k=4020&odpr=0&datum=1.4.2016+DNES%2C+piatok&cas=17%3A00&mnp=2&np=5&ptyp=0&rch=1&dpre=true&dprt=true&dpra=true&dprv=true
Reakcia na: S499.1023 #23:
zaujimave ze na kazdeho utocis. preco, mas nejaku diagnozu??
Reakcia na: Scantorp #37:
Aa zasa tu lietajú cifry hore dolu.. 1. apríl. ? Kedy si naposledy cestoval od Kukurice do Vrakune MHD 90 minút?
Reakcia na: MatejBA #38:
To myslíte vážne či je to prvoaprilovy žart? Išli ste niekedy touto cestou? Reálna časová strata v poobedňajších hodinách a hlavne počas špičky je viac ako 20 minút. Plánovač je podľa mňa robený v ideálnom čase bez zápchy. Pokiaľ by bol plánovač reálny tak si neviem predstaviť ako som mohol pred mesiacom ísť domov viac ako hodinu od zastávky Nová doba po NC Hron.
a zdovodnenie DPB je kde? preco take zvysenie cien ked vsade su ceny nizsie alebo aspon rovnake?
Reakcia na: Mike #40:
My sme si potykali? Mesiac dozadu som išiel naposledy busom.
Reakcia na: Scantorp #43:
Ospravedlňujem sa Vám, na internetových fórach si všetci automaticky tykajú a temer nikomu to nepríde divné. Ale výnimky potvrdzujú pravidlo.

A cesta tým busom trvala od kukurice na Dolné Hony (alebo Podunajské Biskupice) 90 min, ano?
Reakcia na: Mike #44:
Predstavte si že áno. Nebolo to zrovna príjemné prísť domov večer o šiestej keď končíte o pól piatej. A to som mal ešte výhodu, že som sedel v 78 a nie 201 či 202. Lebo šoféri 78 spravidla jazdia rýchlejšie, drzejšie a využívajú rôzne medzery?
Reakcia na: Scantorp #45:
Tak to ste mali smolu, lebo takých dní je do roka pár. Bežný pracovný deň MHD na Dolné hony mešká 15-30 min, max. 40, ale 60 min, to je už fakt veľmi mimoriadne..
Reakcia na: Scantorp #37:
Ako moze cesta autom trvat 30min, ked stoji 50min (rozdiel dlzky cesty MHD mimo zapchy a v zapche - tomu sa ani auto nevyhne) v zapche?

pharel

moje su sice dementne, ale tvoje extremne obmedzene, nepoznam cloveka, ktory by chodil na mhd viac krat, lebo z prace ide vydojeny ako krava a chce uz byt doma, nema cas (az na vynimoce dni) chodit pravidelne do baru, (?)ako ty(?). plus nie kazdy byva v blave (ako ty?), takze nechodi zit do blavy. a zit sa da ist aj do prirody, nie len do barov, ale tak, to je asi dementne. ides k rodine., nie kazdy ma rodinu v blave, chapes ?

A to nehovorim o komforte ze si nemusis stale kupovat listok nakolko automaty nie su na kazdej zastavke
na to je tu SMS listok




S499 ved aj jazdim, a co je na tom.


pharel

v tokyu ziju aj traja v byte 10m2, podme stavat mikrobyty ako v tokyo, no nie ? v afrike vies co robia? 8 hodin denne lovia zver, aby mali na obed/skor uz veceru, podme aj my makat 8 hodin len za veceru, ked tak strasne porovnavas londyn, atd.. da sa argumentovat, ze londynacn sa viac odviaze cez dovolenku, lebo zarobi viac, viac strpi to cestovanie.


Scantorp

mas chybu v teorii skolsych prazdnin, cesty su sice prazdnejsie, ale MHD ide pomenej. a pracujuci nepotrebuju MHD? len studenti ?


Jezo, zhruba tak, ze MHD zastavuje a ide nie idealnou trasou, tj, kluckuje... dalej napr preto, ze tym ze MHD ide pomalsie (sice ide 60kmh ale to je fuk, ked zastavi), nemusi stihnut zelenu/cervenu vlnu, teoreticky. a dalsia vec.. stane sa, ze MHD je tolko, ze na "peron" sa nezmestia (patronka minimalne) a vznika chaos, absolutny chaos.. a o to viac, ked na tej patronke stoja primestske autobusy (mozno aj inde, nesledujem)
Reakcia na: Jezo #47:
Ja sa viem vyhnúť hlavným ťahom, na ktorých je najväčšia zápcha. To mhd nedokáže. V tom je ten veľký rozdiel. Keby mala MHD svoj vlastný koridor nepoviem ani pol slova.
nj, obcas sa tiez zamyslam nad tym, preco MHD nema lepsi koridor..
inak tomu vyhybaniu sa hlavnym tahom, obcas je to taky paradox a neviem co si o tom mysliet - auta potom idu (smradia) postranne ulicky - majitelia domov a pozemkov musia byt velmi radi.. ked z tichej ulice maju zrazu "obchadzkovu ulicu"
je to dost pech, pretoze vysvetlim :
su dva typy vodicov.. (osobnych vozidiel).
A) skor slusny
😎 skor neslusny
ten slusny pusti menej slusneho, lebo nevie, ze sa predbehol (isiel vyslovene v (novom) MHD pruhu stovky metrov).. pripadne ten menej slusny urobi nieco netaktne (ci uz za hranou zakona, alebo na hrane, ale obmedzi plynulost)...
vzdy na to doplati ten slusniak.. cize zo svojho zivota a casu ukrajuje na ukor menej slusneho..
blbe.. hlavne ze policajny zbor meria 130 na prazdnej dialnici..
pricom ako civil, vidim 1 velmi hrube porusenie pravidiel na kazdy 1 km.. a to nehovorim o 70kmh na hlavnom tahu, cert to zober.. je viditelnost? je. je sucha vozovka? je. je vodic pri zmysloch? je. ubrzdi keby nieco, neobmedzuje, nema koho ohrozit (obed, poludnie)... ale skor, ze upcha krizovatku pocas spicky, ide na cervenu.. nezmyselne mysicky.. MHD pruh.. risk az do koliznej situacie.. pripadne jazda cez pruhovanie, 2 pruhy a v protismere, a podobne.. toto tiez zial, znacne komplikuje zivot MHD...
ked uz MHD koridor.. nech je to oddelene obrubnikom, aj ked obrubniky neznasam, nepotrebujem ich, respektujem hierarchiu (MHD prednost..)...

PS: tie MHD nalepky.. su skarede.. nema tam byt "PROSIM PUST MA! DAKUJEM" ale "PROSIM PUST NAS! DAKUJEME!" mnozne cislo psychologicky posobi lepsie..

inak neviem preco niekto nedozera na obmedzenie MHD.. napr.. ked z patronky ide MHD na kramare.. kazdy den to iste.. skrizena MHD, lebo nikto ju nechce pustit... no ano, necudujem sa potom, ze kazdy kazdeho osocuje.. logicky, matematicky, rokmi overene skusenosti - nema zmysel predbiehat 3 auta, alebo 2 MHD.. dojdem do ciela najneskor o dlzku troch aut, alebo dvoch eMHaDeciek neskor..

no ale tak co uz... preto som sa tu rozpisal o metre.. metru nic v ceste nestoji.. elektricke ano - jedna sa pokazi a cely smer trpi (sice toto aj metro), pripadne cervena vlna aj elektricku spomali.. na dlhej trase pomerne dost..

napriklad taka cesta cez mesto (obchvat nic neriesi, hypoteticky ideme na urad na Tomasikovej, obchvat nepomoze).. keby ma MHD vlastny pruh, a v ziadnom pripade (okrem sanitky, hasicov, policajtov) by ju nic nemohlo zablokovat, to by bola maximalna radost, sledovat ako autobus obieha vsetky auta.. teoreticky by bola rychlejsia nez elektricka (slobodnejsi pohyb).. nuz, ale preco sa to este nestsalo, neviem.. udajne je mesto a kapacita infrasstruktur nevyvazena.. velke mesto, malo ciest.. cesty nenafukneme.. MHD kridlo nema.. (metro ho ma 😃 ale to len pokus o povzdych), ale vlastny koridot by bolo prve kridlo.
Reakcia na: nakavicku #50:
Neviem či žiješ v Ba, a ak áno tak ako dlho. Ale vyhľadaj si tuto vo fóre príspevky, kde sa spomína KDI - teda krajský dopravný inšpektorát. A aj niektoré kritické novinky, kde to je spomenuté.
Niekto tu nižšie spomínal infláciu - to by ceny lístkov mali ísť dolu.? Nafta tiež zlacnela.
Zdvihli aspoň platy vodičom nejako razatntne?
Reakcia na: Scantorp #49:
Keď každý chodí autom tak ako ty, tak sa nečuduj že sú v meste zápchy. MHD má viacero výhod. Okrem toho, že PCL platí aj v prímestskej doprave (vlaky a autobusy) až po hranice mesta. V MHD - ak je voľné miesto na sedenie si môžete čítať noviny, knihy, pozrieť si maily na tablete, alebo si prečítať správy na telefóne a podobne. Aj cestovanie v MHD sa dá naplánovať tak, aby ste sa čo najkratší čas dostali z bodu A do bodu B.

Poznám viacero pracujúcich, ktorí chodia po práci von s kamarátmi, alebo svojimi známymi. Rovnako ako poznám ľudí, ktorí si idú po práci ešte nakupovať, vybavovať osobné veci (napr. na poštu), takže názor že ľudia chodia len do práce a z práce a inak nikde necestujú je mylná.
Tiez dufam, ze ide iba o prvoaprilovy zart. Aj ked v pripade DPB by som skor za prvoaprilovy zart povazoval ten nabor studentov na brigadu ako soferov elektriciek. Ak doteraz neboli nove vozidla uplne rozflakane, po takejto "praci" urcite budu. Zdrazovanie listkov nikdy nemysleli ako vtip, i ked clovek sa samozrejme vzdy moze "zasmiat".

Zaujalo ma to porovnanie Bratislavy s Londynom od Pharela. To je asi, ako keby sme isli porovnavat zemegulu a Jupiter. Mesto, ktore ma 8 a pol miliona obyvatelov, co je este o takmer 2/5 viac, ako ma cele Slovensko porovnavame s mestom, v ktorom sa otoci slaby milion, pricom priamo v meste zije nieco okolo 420 tis. obyvatelov? Rovnako mozeme porovnat rozlohu. Ked budeme v pripade BA uvazovat s kompletnou aglomeraciou, stale je to nejakych 56% z rozlohy Londyna. Mesto samotne slabych 23%. Bavime sa o niecom, co nemozeme porovnavat.

Pariz je sice mensi, ale pokial viem, tam trva cesta vyse hodiny skor v pripade, ze sa clovek prepravuje autom. Urobili totiz opatrenia, aby to vodicom skomplikovali cim viac. Kombinacia vlak + metro nevychadza vobec zle ani na Bratislavske pomery.

Dufam, ze zeleznicne uzly a napojenie na metro vo vseobecnosti rozoberat netreba.

Sam mam odskusane, ze napr. L201 ide z Trnavskeho Myta po Cintorin Vrakuna hocikedy aj 45 minut, ked stoji v zapche. K tomu pridajme nejaky ten prestup, t.j. cas straveny na takej zastavke + cas jazdy predchadzajuceho alebo nasledujuceho spoja a hocikedy sme na cislach ako 1h20. Ked to vydelime, t.j. urcime si ukazovatel merneho casu dochadzania, ktory bude vztiahnuty na pocet obyvatelov a rozlohu, dostaneme nasledovne (cim nizsie cislo, tym lepsie):

Na pocet obyvatelov:
2h / 8,5 = 0,235
1,33h / 0,42 = 3,167(!!!) v zapche, 0,5h / 0,42 = 1,19 (!!)

Na rozlohu:
2h / 1,527 = 1,31
1,33h / 0,853 = 1,56 (pocitane z celej aglomeracie a pre situaciu zapcha)
0,5h / 0,853 = 0,59 (pocitane z celej aglomeracie a pre situaciu bez zapchy
1,33h / 0,367 = 3,62 (pocitane len z rozlohy mesta a pre situaciu zapcha)
0,5h / 0,367 = 1,36 (pocitane len z rozlohy mesta a pre situaciu bez zapchy)

Z tychto cisel je uplne jasne, ze s MHD v BA je zle. Porovnanie vztiahnute na pocet obyvatelov (aj ked by sa to malo realne robit na pocet ludi, ktory sa kazdy den v meste otoci, take udaje vsak nemam) uslo uplne, no a vazenie rozlohou ukazuje, ze MHD je ako-tak schopna, ked nie su zapchy, co je pre vacsinu dochadzajucich uplne na dve veci a tiez pre vsetkych, co vtedy idu autom, kedze v zapche nestoja. Dokladuje to skutocnost, o ktore hovorim uz davno. MHD je super, ked clovek ide opacnym smerom, ako dav a ked sa nou odvezie prilezitostne.

Ale vie si tu okrem toho niekto predstavit, ze by mu napr. sef nakazal vybavit nejake 3-4 veci po meste, povedzme v odlahlejsich kutoch a siel by to riesit MHD? To, co sa mimo najvacsich spiciek da autom zvladnut za pol dna, by sa prostrednictvom MHD mozno ani nepodarilo pocas celej pracovnej doby. MHD v BA je jednoducho pomala. Elektricky vylucne na dlhsich usekoch obcas dosahuju zavratnu rychlost 40 km/h, autobusy okrem toho v ovela vacsej miere stoja na semaforoch, davaju prednost, atd.
Ked uz sa rozhodli metro nestavat, tak minimalne s elektrickami by bolo treba dramaticky rychlo nieco urobit, inak vyzenu este viac ludi do aut. Tomu napomaha aj taketo zvysovanie cien, natahovanie sa s hendikepovanymi a podobne chutovky.
Reakcia na: nakavicku #48:
"nepoznam cloveka, ktory by chodil na mhd viac krat" - viac krat = 2x a viac, takze drtiva vacsina

"A to nehovorim o komforte ze si nemusis stale kupovat listok nakolko automaty nie su na kazdej zastavke - na to je tu SMS listok" - na to tu je elektricenka primarne, SMS listok sekundarne.

"v tokyu ziju aj traja v byte 10m2, podme (...)" - a niekde normalne chapu, ze SMS listok za 1 euro/70 minut, ked tarifa je 1,2 eura/60 minut, nie je normalne. Okrem toho sa predtym cca 8-10 rokov vyrazne nemenili ceny cestovnych listkov, iba elektriceniek. Takze nemozno donekonecna zvysovat PCL a listky nechat tak.

"zhruba tak, ze MHD zastavuje a ide nie idealnou trasou, tj, kluckuje" - a ako ma nabrat ludi? MHD nie je auto, aby stala iba u teba doma a u teba v robote a isla cisto najkratsou cestou bez hociakej "klucky".

"nj, obcas sa tiez zamyslam nad tym, preco MHD nema lepsi koridor.." pretoze KDI a autickari.

"metru nic v ceste nestoji.. elektricke ano - jedna sa pokazi a cely smer trpi (sice toto aj metro), pripadne cervena vlna aj elektricku spomali.. na dlhej trase pomerne dost.." - a ako ked sa pokazi metro, tak ho zazracne ostatne supravy obletia ci ako (aj ked vidim, ze odpoved si napisal(a) sam(a)? Okrem toho elektricky sa daju vyriesit jednoducho - preferenciou. A kedze okrem centra mesta maju vlastne trate, tak su menej nachylne na zapchy ako napriklad prazske elektricky (ale ked nejaky trulo vleti na kolajnice a pod elektricku ...)

Reakcia na: iiiiiii #22:
Prd makovy, vsade kam ide MHD sa da pouzit, to by si len nemusel byt taky pohodlny...
Reakcia na: nakavicku #25:
Ach, sorry, ale ty si fakt nejaky Forrest Gump? Samozrejme, ze DPB dava zlavu pravidelnemu cestujucemu, lebo vie, ze ked si zaplatil elektricenku tak bude stabilnym a pravidelnym zakaznikom! Alebo mame trestat pravidelnych cestujucich zato, ze furt zaplnaju tu MHD? Kde si sa preboha naucil toto (ne)logicke myslenie?
Reakcia na: nakavicku #27:
Ja by som tu zivotenku bral...
Reakcia na: Scantorp #35:
Casovo neunosne? A dal si rozdiel okolo 15 minut rano a 15 minut poobede? To je 30 minut za den. To ta zabije? Vobec by si riadne vyuzil ten cas, keby si ho mal? Keby bol rozdiel 1-1,5 hodin denne nic nepoviem, ale 30 minut...
Ale tak vsetci vravia "cas su peniaze" (ci tak nejak). A ked vsetci budu iba uctievat peniaze, tak nech ziju v strese...
Reakcia na: Scantorp #37:
A to tym autom cez tie zapchy prejdes ako ladoborec? Lebo ked trci v zapche MHD, tak trci aj auto...
Reakcia na: Scantorp #49:
OK. Len to clovek cez internet neviem vytusit.
Neviem ako Telekom a Orange, ale O2 zacalo posielat infomacnu sms o zmenach v SMS listkoch 🙂
Reakcia na: Trolley #53:
Ja som nikde nenapísal, že ľudia chodia iba do práce a z práce. To ste si ma asi s niekym splietli. Pokiaľ by ste si prečítali moje nižšie príspevky spomenul som, že pokiaľ má človek električenku a nevyužíva iba dve jazdy denne tak je o to výhodnejšia. A po ceste do práce čítať noviny nepotrebujem, na to mám dosť čase v práci. A po práci chcem byť čo najskôr doma a nie sedieť v MHD a dúfať, že ako tak dodrží pravidelné meškanie. Čo sa týka chodenia von. Tak isto ako ostatný aj ja chodievam, len si rozmyslím či mi tie 3 alebo 4 pivá stoja za to, aby som išiel MHD.
Reakcia na: Error 0x007 #60:
Zober si hlavný ťah na Podunajské Biskupice a Vrakuňu - Gagarinova, Hradská a Slovnaftská. Trolejbus 201,202 a autobus 75 stoja v zápche na Gagarinovej ďalej známej ako Popradská. Autobus 78 stojí v zápche na Hradskej. Slovnaftskú neriešim, tam ide tuším jeden spoj a to aj nejak divno. Ja autom viem obísť aj Gagarinovu a aj Hradskú, Slovnaftskou nechodím, takže sa na žiadny ľadoborec hrať nemusím. Ako som už písal veľa krát, pokiaľ by mala MHD svoj vlastný koridor, v ktorom by nestála v zápche s individuálnou dopravou, prosím, dovtedy to pre mňa nemá význam, aby som išiel MHD. A áno 30 minút denne počas 9 mesiacov v roku (školský rok) je pre mňa dosť podstatná časť môjho života, ktorú si viem predstaviť stráviť aj lepšie ako trčať v MHD. Môžem sa napríklad venovať svojej žene, môjmu malému synovi alebo psovi. Môžeš si vybrať. A chvíle strávené s nimi sú pre mňa najcennejšie.
Reakcia na: Scantorp #63:
Hej hej, to si ta pomylil s nakavickou. No organizacia za lepsiu dopravu bojuje za bus pruhy a ine moznosti zrychlenia dopravy (preferencia elektriciek, menej prechodov cez trate...) avsak naraza na zamietavy postoj dopravneho inspektoriatu, ktori stale davaju prednost IAD (moznost to vidiet na Stefanikovej alebo Vazovova/Blumental 🙂
Reakcia na: Scantorp #64:
pouzivas "skratku" cez podpriehradnu ? volakedy to pouzitelne bolo, ale tam pokial viem sa stoji uz rovnako (uzke hrdlo v danom smere su 3 mosty cez maly dunaj a v tomto pripade to este zufalo zabija ten genialny kruhac za tym....
Reakcia na: Error 0x007 #60:
odsledovane v rannej spicke na racianskej, ze elektricka je podobne pomala ako auto - da sa rozumne sledovat ale len z auta - kde si vies lahko na zaciatku zapamatat evidencko voza co stretnes na jednom konci a sledujes dokedy sa s nim budes nahanat - kym ty v aute sa pomaly vlecies v zacpe, tak elektricka zas vela stoji po zastavkach takze ta pocka...
Reakcia na: si #66:
Nie tade som chodil tak pred rokom a pól. Hradská a jej pripoje sú upchate až moc. Najčastejšie to dávam cez Domkarsku. Aj keď si vystojim radu, stále je to rýchlejšie ako Mierová či Gagarinova.
Reakcia na: si #67:
Ale už oproti takému busu slovaklines je električka rýchlejšia, lebo ten má ráno "zápchovú" jazdnú dobu, teda medzi Trávnou a Mladou Gardou má v najväčšej špičke medzi 13 a 19 minút (závisí od spoja), a to niekedy ani tých 19 minút nestačí a bus tam po ceste na Račianskej stratí ešte ďalšie minúty; - teda reálne mu to trvá niekedy aj 20, kdežto električka má zo Záhumeníc na Mladú Gardu 12 minút.
A to nehovorím ako to výde po Pioniersku, kde sa tiež stojí pár cyklov, ale tam SL bus nemá zastávku.

A nemyslím si že by sa ten vodič Slovkalinesu nejako extra šuchtal, po trase stojí iba na Peknej Ceste a Vinohradoch a aj tam iba pár sekúnd na výstup (skôr tie Vinohrady, na Peknej to býva minimum..).
A podobne býva na tom 59, ktorá má síce papierovo rýchlejšiu chrono ako eliny, ale reálne je v tých zápchach o dosť pomalšia ako el., a to tiež z Rače stojí iba na Peknej a Vinohradoch, potom až Pionierska.

Ono na to už niektorí vodiči prichádzajú a cezpoľní zo smeru do PK čím ďalej tým viac parkujú v Rači a ďalej do mesta idú električkou.
Kazdy ma svoje preferencie a svoju pravdu, zbytocne sa budem zapajat.

Mna by skor zaujimalo ako chcu riesit ked si v buse / vitrine / nalepke na buse precitam ze SMS listok na 1100 stoji euro a plati 70 minut a miesto toho sa mi odpocita 1,30 €? Na tychto miestach dopravca zverejnil svoj cennik a pokial nie je platny, nema tam co hladat.

Ved predsa nie je normalne takto dvihnut cenu zo dna na den, ked nedokazem rozumnym sposobom informovat cestujucich o zmene tarify. Clanok zverejneny nejakych 6 hodin pred zmenou nepovazujem za korektne. Najma ak je jasne ze sa to muselo planovat dlhodobo. Predsa nie som povinny niekolko krat denne sledovat ci sa nezmenil prepravny poriadok, alebo tarifa.

Pozrite si detajly dokumentu s tarifou http://www.dpb.sk/_media/file/TARIFA%20_SMS_CL_01_04_2016.pdf Datum a cas vytvorenia 31.3.2016 - 14:28:44, otazny je cas zverejnenia, ktory mohol byt az po vytvoreni dokumentu s tarifou.

Chcelo by to dat ich na sud.

Reakcia na: S499.1023 #68:
ubohe , anonymne vyhrazanie. a preco si na vychode? a preco chces na mna zautocit? lebo ti napisem ze sa mi nepaci ako komunikujes s inymi diskutermi, napr. ako si minule napisal slecne ze ma zrejme BSE?a ak nie si schopny akceptovat nazor ineho tak sa skus prestahovat do severnej korei, tam by sa ti pacilo.
Reakcia na: 801zssk #72:
admin, ani toto ti nevadi? zaujimave.
Nechápem, prečo takéto výrazné zdražovanie uviedli práve na 1. apríla, mamu som polhodinu presviedčal, že je to len žartík.
Reakcia na: kelovy #74:
ved to ze nedali ziadne zdovodnenie a ani to neoznamili dopredu.? ? ?
Reakcia na: Trolley #53:
mne sa neoplati ist na postu s MHD, je to 1 zastavka.. ten cas, za ktory MHD pride (nikdy to netrafis presne na 1 minutu), kym prejde 1 krizovatkou, tak som tam skor pesi. To iste naspat, nikdy nepride presne na minutu (v tej minute, co tam pridem ja). Obcas ano, ale v 90% nie. cize na postu sa oplati ist ludom len v istej vzdialenosti.. paradoxne, neoplati sa mi tam ist ani autom, lebo je nerentabilne startovat dva krat auto na kratku vzdialenost + krizovatky a parkovanie. cize pesibus jednoznacne logicky vyhrava. nuz len pre toho, kto je sposobily chodit pesi.. pokial mam ist napriklad doslova cez cele mesto, moj cas tiez nieco stoji, neoplati sa mi ist MHD.
jeden priklad:
isiel som z karlovky do ruzinova, s MHD, kedze bola sobota, cca 11 20 odchod, prisiel som tam asi za hodinu a to len preto, ze MHD ktora isla z 1. zastavky, tj, vodic bud zaspal, alebo nevedel nastartovat, meskala.. nestohol som prestup, ktory by mal trvat cca 3 minuty. to je extra 15 minut navyse.. ktory myslim ze meskal tiez (prestup v petrzalke).. je to sice moja smola, ze meskali MHD pocas soboty, ked je mesto prakticky uplne prazdne, ale co uz.. toto nepovazujem za funkcnu MHD, kedze moje ojedinele MHD pouzivanie zaziva toto podozrivo casto..
povzniesol by som sa nad tym, keby tu nie su experti, ktory si myslia, ze MHD je BOH a auto je diabol/cert. MHD proste nie je tak funkcna, ako by mohla byt.. PS: skuste ist s MHD do pezotu v lamaci, prajem vela stastia.. obzvlast, ked sa o to snazi dochodca, ktory nie je sprinter cez 3 pruhy.. nie su tam ani chodniky.. a takych miest nie je zrovna malo..
Reakcia na: Error 0x007 #57:
kde som sa naucil, ze pravidelny zakaznik naplna MHD ? v praxi. vezmi si dialnice, kde mas brany - platis od KM, nie ako u nas, rocenku. parkovisko - vacsinou je xy casu zadarmo, potom sa plati, cim viac nakupujes, tym dlhsie tam si a platis parkovne.
pravidelny zakaznik moze tiez zneuzivat sluzbu, napr doslova byvat v MHD.. jasne, je to asi 1 z 5000 ludi.. alebo len recesista.. pripadne niekto, kto rocneku ani nema..
http://www.etrend.sk/ekonomika/ste-pravidelnym-spokojnym-zakaznikom-chyba-zaplatite-viac-ako-ostatni.html
z praxe este napr telefonovanie.. pravidelny zakaznik plati viac, ako novy, a to je zvlastny system. skus chvilku nenakupovat v tescu ak mas kartu, pride ti zlava.. atraktivnejsia nez ten kto pravidelne nakupuje..
ano, je to hlupost, takto to porovnavat.
inak nevyhoda mesacnikov, roceniek je toto, vyprsi ich paltnost, clovek je v zhodne, nevsimne si to, zabudne si pipnut listok, realna skusenost a sup ho, pokuta 40 eur, nekompromisne. ako keby je cierny pasazier.. ano bol, ale mal rocenku.. ziadna dohoda, zep okuta 5-10eur, poucna, prva, taka vyucna facka.. a nasledne cvaknutie si listku... nebolo to tyzden po exspiracii, ale 1 den. logiku to dava.. aj takto sa DPB chova k pravidelnemu zakaznikovi.
jasne, ze pravidelny zakaznik by mal paltit menej, lebo je verny.. rovnice pocitaju lduia, co vedia kedy je uz vyhdne pre ludi kupit to a to, to je vsetko v norme..
ale zas trestat cloveka, ktory chce ist 1 zastavku raz za tyzden (lebo inak nikam nechodi, a/alebo chodi individualne, napr pesi, bicykel, pripadne auto), je tiez zvlastne.. pre neho matematicky nevyhodne. ked uz mame tolko moznych listkov, zisiel by sa listok na 1 zastavku, napr za 20centov.. oproti 70c je to rozdiel, celkovo 1 eur.. realne z toho DPB stratu mas nebude, ak by namiesto 1,4e dostali len 40c... chapes co chcem povedat? my totu nevyriesime, je to len moj NAZOR, co ako zakaznikovi chyba.. a ked mi to chyba, tak nie som zakaznik...
cize pravidelny je uprednostneny, ale jednorazovy nie.. co je celkom skoda..

efektivnejsie by to bolo, keby DPB vie, kam kto jazdi.. lebo mne staci kupit elektricenku / mesacnik / rocnik, to je jedno a mozem ist kde len chcem, oni tym padom nevedia, ktory spoj posilnit, lebo jazdim "anonymne" - na vlaku to funguje inak, tam je OD DO, odkial kam, cize vedia posilnit spoj, ked vidia v systeme, ze je tam viac ludi, ako kapacita voznov plus nahodni cestujuci.

potom sa v mhd stava, ze sa tam clovek takmer nezmesti a ked ano, je to sardinkovanie, a nic v zlom, ale nie je kazdemu po chuti sa tlacit.. bez ohladu na to, ci vo svete sa tak tlaci, alebo nie. myslim si, ze keby pridem vedla teba, ci kohokolvek odtialto a nemam deodorant, umyte zuby a jedol som cibulu s cesnakovou omackou, nemal by si usmev na tvari.. este zafajceny dych.. bohuzial, aj taka je vzorka cestujucich... nie je to chyba MHD/DPB, skor kultura.. a to som poriadne tolerantny, ale nemozem prist do prace (xy minut v kolonach, alebo v MHD) zafajceny.. okrem pocitu, musim byt aj cisty.. psychicky to tiez nerobi dobre. to je moj NAZOR... nie kritika.

PS: sadnut si do pocikaneho sedadla je tiez zaujimava skusenost.. viem, robia to ludia, retardi (alebo aby som nekrivdil, mozno chory clovek, a tiez za to nemoze, pretiekla plienka alebo hocico - ale aspon to mohol povedat niekomu, otazne je komu), a MHD je v tom nevinne.. ale ani afganisstan nemoze za to, ze je vo vojne.. aj ked je to pekna krajina.. (neviem ako to prirovnat..)
Reakcia na: nakavicku #76:
To je bezpochyby, že autom je to po meste až na málo výnimiek vždy rýchlejšie. Ide ale o to, že o koľko (koľko min., alebo koľko 😵 a potom aké má človek preferencie. Či je preňho rýchlosť jediné kritérium, alebo pohodlnosť, alebo cena, atď..
Reakcia na: dupe #71:
"Najma ak je jasne ze sa to muselo planovat dlhodobo."

Ako dlhodobo? Však priority GR zverejnili len pred týždňom. ?
Reakcia na: nakavicku #77:
"cize pravidelny je uprednostneny, ale jednorazovy nie.. co je celkom skoda.." ale vsak tak to ma byt nie? Za vernost cloveka stoji cesta menej.

"ale zas trestat cloveka, ktory chce ist 1 zastavku raz za tyzden (lebo inak nikam nechodi, a/alebo chodi individualne, napr pesi, bicykel, pripadne auto), je tiez zvlastne.." - ako potresta cloveka zdrazenie 70 minutoveho SMS listka na 1 zastavku? Tam sa predsa kupuje 15 minutovy listok, ktory cenu nemenil.

"efektivnejsie by to bolo, keby DPB vie, kam kto jazdi.." - nerobi prave IDS/Bratislava dopravny prieskum (ci generel?) v sucasnej dobe?

Okrem toho jednorazove listky maju dost moznosti pre kazdeho:
15 min (listok) 0,70 eura (0.046 eura/min)
30 min (listok) 0,90 eura (0.03 eura/min)
40 min (SMS) 1 euro (0,025 eura/min)
60 min (listok) 1,20 eura (0,02 eura/min)
70 min (SMS) 1,30 eura (0,018 eura/min - predtym to bolo 1 euro/70 minut cize 0,014 eura/min)
90 min (listok) 1,80 eura (0,02 eura/min)
a tak dalej...

Chces tento vyber este viac komplikovat pridanim dalsich listkov (1 zastavka, 2 zastavky, 5 minut a podobne blbosti?)
Reakcia na: nakavicku #77:
Pozri, to je ako kredit vs. pausal. Ked vela netelefonujes, tak si kupis kredit a zaplatis tolko kolko prevolas. Keby si vsak prevolal vela minut, tak by si za kredit platil hrozne vela. A preto ti operator ponuka pausal, kde mas istu cenu a mozes kolko chces a dokopy zaplatis o dost menej, ako keby si platil za kazdu minutu z kreditu (zjednodusene povedane, neviem teraz ci to pri telefonovani funguje presne takto).
Takisto ak ponukas nejaku sluzbu, tak si chces pravidelnych zakaznikov udrzat tym, ze poskytnes nejake vyhody. Ak ma pravidelny zakaznik uz dopredu zaplatene, tak mas (viacmenej) istotu, ze tvoje sluzby bude aj v najblizsiej dobe vyuzivat.
Tak dufam, ze uz tej logike chapes, preco je rocenka lacnejsia ako jednorazovy listok...
Reakcia na: Error 0x007 #81:
Aha, zda sa ze moja odpoved je zbytocna, uz si to sam napisal (sorry, neprecital som si to poriadne)...
Reakcia na: MatejBA #80:
70centov na 1 zastavku je proste vela..
Reakcia na: Error 0x007 #81:
tak urcite je rocenka vyhodnejsia.. nevedel som o moznosti jej vratenia..
DPB je vyhodne, ked dostane 265eur hotovost dopredu, ako po 70c (naklady na vyberanie automatov, spravu automatov, manipulaciu s hotovostou, atd..) to je tiez fakt
Reakcia na: nakavicku #83:
Čiže chcelo by to ešte lístok na 4 minúty, 8 minút.....

http://www.comettplus.cz/cz/tarify-mhd-tabor/
Reakcia na: Valec #85:
Alebo rovno minútový karnet. Odrátaš si políčka podľa toho koľko minút má trvať cesta a posledný označíš podobne ako pri klasickom karnete. ? ?
Reakcia na: 7ross7 #86:
A sme pri systéme check-in/check-out.
Reakcia na: nakavicku #83:
Nie je povinnosť používať MHD. Dá sa chodiť pešo zadarmo (ak nebudem rátať amortizáciu obuvi, ponožiek a kĺbov).
Reakcia na: S499.1023 #87:
Vsak ked budu eCL tak ja by som ho tym uchylom co po nom tak tuzia zaviedol ako jednu z moznosti.
Reakcia na: 7ross7 #86:
A predával by sa v rolke, rovnako ako toaletný papier. ?
Reakcia na: 810zssk #89:
A tarifa by mala rozsah strán ako tarifa Dopravy Ústeckého kraje.
Reakcia na: Valec #91:
Dalo by sa to aj bez toho.. 🙂