Návrh rozpočtu DPB sa spolieha na eurofondy

Prinášame prehľad plánovaných investičných akcií bratislavského dopravného podniku na nasledujúce tri roky.

Na novembrové zasadnutie Komisie dopravy a informačných systémov hlavného mesta Dopravný podnik Bratislava predložil návrh svojho rozpočtu na rok 2016 s výhľadom na ďalšie dva roky. V tomto článku prinášame jeho stručný prehľad.

V rozpočte DPB na rok 2016 sa požaduje dotácia od mesta na bežné výdavky vo výške 63 mil. € a na kapitálové výdavky vo výške 32 mil. €. Dopravný podnik plánuje v roku 2016 odjazdiť 41,868 mil. vozidlových kilometrov v rámci zmluvy o výkonoch vo verejnom záujme, t.j. mimo výkonov liniek premávajúcich za hranicu mesta (plán na rok 2015 bol 45,273 vzkm). Pokles výkonov o 7,5 % je čiastočne spôsobený nasadením nových električiek, ktoré nahradili staršie električkové dvojičky. Vozidlové kilometre dvojičiek boli dvojnásobné oproti vozidlovým kilometrom nových električiek.

Investičné výdavky je možné rozdeliť do niekoľkých kategórií - splátka zmenky na nákup autobusov, spolufinancovanie „eurofondových“ projektov, dovybavenie vozidiel tarifným systémom pre IDS BK (čítačky kariet a označovače), stavby a v neposlednom rade obnova a modernizácia vozidlového parku.

Vozidlový park

V roku 2016 sa počíta s nákupom nových autobusov v celkovej hodnote 12,2 mil. €. Zakúpených by malo byť 12 mini/midibusov, 5 sólo autobusov a 30 kĺbových autobusov. Dodávatelia nových vozidiel budú vybratí prostredníctvom verejného obstarávania. V rokoch 2017 a 2018 sa ešte plánuje nákup 20 kĺbových autobusov a 4 mini/midibusov.

V rámci modernizácie vozidlového parku sa plánuje v nasledujúcich troch rokoch modernizácia električiek T6A5, pričom ročne by malo ísť o 6 vozidiel v hodnote takmer 2 mil. €. Bližšie podrobnosti o rozsahu týchto modernizácií nie sú známe.

Vozidlový park električiek bude v roku 2016 vďaka eurofondom doplnený o 15 jednosmerných električiek Škoda 29T zakúpených v rámci využitej opcie. V rokoch 2017 - 2020 je plánovaný nákup ďalších 60 jednosmerných električiek. O aký typ električiek pôjde, sa rozhodne vo verejnej súťaži. Podmienkou je však získanie nenávratného finančného príspevku (NFP) z fondov EÚ cez Operačný program Integrovaná infraštruktúra.

V oblasti trolejbusov nie je v roku 2016 plánovaný nákup žiadnych nových vozidiel. V rokoch 2017 a 2018 sa predpokladá nákup 10 sólo a 16 kĺbových trolejbusov. Aj tu je podmienkou získanie NFP z fondov EÚ.

V roku 2016 sa plánuje aj nákup niekoľkých pracovných nákladných vozidiel. Zakúpený by mal byť ťahač trolejbusov, montážne plošiny s koľajovým adaptérom aj bez neho (2+2 ks), zavlažovacie vozidlá s koľajovým adaptérom (2 ks) a strojová podbíjačka koľajníc. Nákup uvedených špeciálnych vozidiel s výnimkou ťahača trolejbusov plánuje DPB nakúpiť v rámci projektu 3. etapy modernizácie údržbovej základne financovaného z eurofondov.

Stavby

V roku 2016 plánuje DPB z dotácie mesta zrekonštruovať električkové trate na Americkom námestí, v Rači úsek Detvianska - Záhumenice a trať na nábreží od tunela po Nám. Ľ. Štúra.

Modernizácie električkových radiál financované z eurofondov by mali začať v roku 2016 Karloveskou radiálou (30,7 mil. €), pokračovať v roku 2017 Ružinovskou radiálou (15,8 mil. €) a v roku 2018 Vajnorskou radiálou (30,3 mil. €). Modernizácia Račianskej radiály je plánovaná po roku 2018. V rokoch 2017 - 2018 by sa mala vybudovať aj druhá časť petržalskej električky od Bosákovej po Janíkov dvor (31 mil. €). Projekčne by mali byť v roku 2018 pripravené električkové trate z Dúbravky do Devínskej Novej Vsi, zo Zlatých pieskov do Vajnor a z Ružinova na Letisko. Financovanie ich realizácie je však zatiaľ nejasné.

V rámci trolejbusových tratí sa v budúcom roku plánuje rekonštrukcia úseku v križovatke Záhradnícka - Karadžičova (360 tis. €), modernizácia obratiska Lovinského (250 tis. €) a úprava trolejového vedenia v obratisku Valašská (50 tis. €). Okrem prvej akcie by ostatné mali byť financované z eurofondov. V roku 2017 - 2018 je plánovaná rekonštrukcia trolejbusových tratí na Hodžovom nám. (výmena podvesného systému za ťahový), v úseku Americké námestie - Karadžičova a úprava výhybky v obratisku Jelačičova.

S budovaním nových trolejbusových tratí financovaných prostredníctvom eurofondov sa počíta v rokoch 2017 a 2018. Pôjde o trate Patrónka - Karlova Ves (2017), Avion Shopping Park - Rožňavská, Hroboňova - Patrónka, Cesta na Červený most - Tesco Lamač, Drotárska cesta a Trnávka - Zlaté piesky (2018). Ak dôjde k realizácii plánu na rok 2018, nebude možné nahradiť ucelené autobusové linky trolejbusovými a zvýši sa počet prestupov medzi týmito druhmi dopravy podobne ako je to dnes pri linkách 41 a 64. Napríklad, pri ceste do Lamača by cestujúci museli prestupovať pred nákupným centrom Tesco. Naopak, spomínaný prestup medzi linkami 41 a 64 by mal byť minulosťou. Projekčne by sa mali pripraviť aj úseky Miletičova - Bosákova cez Most Apollo a Karadžičova - Eurovea.

V nasledujúcich rokoch bude DPB pokračovať aj v modernizácii údržbovej základne financovanej z eurofondov - 2. a 3. etapa. V roku 2016 by mali byť v Jurajovom dvore zrealizované nové odstavné plochy pre trolejbusy spolu s novou výpravňou. Tretia etapa, pozostávajúca najmä z ťažkej údržby pre električky a trolejbusy, sa bude realizovať v rokoch 2016 - 2018. Do tejto etapy bol zahrnutý aj nákup vyššie spomenutých špeciálnych technologických vozidiel.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Solider #94:
Nie, mali spraviť tender rovno na 80 kĺbov a určite by bola iná cena ako bude teraz. Okrem toho, že ich určite budeme potrebovať viac a boli by využiteľnejšie, ako xy dĺžok
Reakcia na: kecho #92:
Však ale toto je úmyselne rozdelené na viacero tendrov podobne, ako to bolo aj pri minulom tendri. Takže výsledné zloženie výrobcov v jednotlivých kategóriách sa zrejme nebude značne odlišovať.
Reakcia na: Petto #91:
Samozrejme, a je dobre ze sa uz nieco deje. Ale teraz je uz 2017. DPB hovoril o 47 autobusoch v roku 2016.
Reakcia na: Petto #91:
Škoda, že mestu ešte nenapadlo, že pri 90 ks jednej dĺžky busu bude nižšia jednotková cena kĺbu ako pri x tendroch v rôznych krkolomných kombináciách "aby to vyšlo na 90"
Reakcia na: Error 0x007 #84:
Nove sa este nekupili ale dodnes 13.3. sa mozu prihlasovat do 4 mensich sutazi na celkovych 90ks busov.
Reakcia na: Mike #88:
No to dufam 🙂 Radsej budem mat novu trat nez lavicky v parku a osadene kvetinace. Ale hej, velka cast by mala ist do oprav ciest, tak preto dufam, ze aj elektrickovu trat budu brat ako "cestu", nie len na cestach sa prepravuju ludia.
Reakcia na: Solider #85:
Podstata mojho prispevku bola, ze sa zase raz prezentovalo co sa vsetko bude v roku 2016 robit, a v realite nic z toho...
Reakcia na: pharel #86:
"by sa z toho poplatku dala" - ... si myslíš, že pri nových projektoch pôjde nejaká veľká časť z toho poplatku za rozvoj na dopravu a ešte nebodaj verejnú?
Reakcia na: pharel #86:
Tá trať je na VÚIS paneloch, tá sa nedá nejako jednoducho podbiť či opravovať po kúskoch.
Reakcia na: Solider #85:
Keby poplatok za rozvoj bol schvaleny predtym, nez sa zacal stavat Zuckermandel, tak pri takejto velkej stavbe by sa z toho poplatku dala zrekonstruovat trat na nabrezi od mostu po chatam. Inak je to dost kriva trat, nechapem, ze ju trosku neopravia, nemusia uplne zrekonstruovat, staci len vyrovnat tie krive casti pri ktorych to tak trha a elina sa moze vykolajit.
Reakcia na: Error 0x007 #84:
To je dobré, že si o modernizácii T6 nič nepočul, lebo je to neefektívna hlúposť. V rámci plazivej progresizácie by na tom predrbali celý rozpočet a cestujúci by z toho v konečnom dôsledku nič nemal. A čo sa týka rekonštrukcie tratí, tak tento rok je v pláne Špitálska + časť Amerického a práce v Karlovej Vsi. Nábrežie aj Rača boli bohužiaľ odložené na neskôr.
Chcelo by to rekapitulaciu, co sa vsetko podarilo.
Nove autobusy sa nekupili, o modernizacii T6A5 som tiez dlhsie nic nepocul. Rekostrukcie ET na Americkom namesti a na nabrezi? ? Aspon pri modernizacii KV radialy mozno onedlho bude sutaz na zhorovitela...
Reakcia na: S499.1023 #82:
OT
Ale občas použijú aj Google Translate - napr. SME spravilo z amerického hokejistu Jacoba Troubu Jacoba Rúru ? Ešte dobre, že nie Jakuba Rúru ?

dôkaz (asi v strede, cez ctrl+F): http://sport.sme.sk/c/6659938/visnovsky-sa-neluci-a-kanadania-placu-najlepsie-sportove-fotky-tyzdna.html
Reakcia na: Ámos #79:
Asi áno, tam radi píšu neslovenské transkripcie, keď to doslovne opisujú zo zahraničných agentúrnych správ, lebo nemajú na korektora ? .
Reakcia na: Ámos #80:
No este ze tak. Je vobec realnzch dalsich 60 ks ? A co tie t6tky ? Ci to je len vo hviezdach ?
Reakcia na: Petto #78:
Dalsie elektricky sa mali kupovat pre nove trate. Takze asi treba počkať na II. etapu petržalky.
Reakcia na: S499.1023 #77:
Nie nepracujem. Mam si poslat zivotopis?
Z tych dalsich 60 ks elekrticiek aj nieco bude ? Podla tohto http://www.telecom.gov.sk/index/index.php?ids=169044 verzia 1.7 zatial nevidim ziadne info.
Reakcia na: Ámos #57:
Až teraz reakcia na tvoj príspevok upriamila moju pozornosť naň. Prečo taký Slovák ako ty používa výraz "vo Vinnytsia"? Nepracuješ ako jazykový redaktor v topkách?
Reakcia na: Solider #69:
Ešte šťastie, že to nie je na tebe ?
Reakcia na: Solider #69:
Pre dvojmiliónové mesto prosím. Pre túto dedinu naozaj nie.
32,5m jazdia poloprázdne. Uvedomujeme si, že prevádzka viacnápravového vozidla výraznejsie ničí koľajové trate než menej nápravové vozy (rovnaký tlak na nápravu, , 6 je menej než 8...). Menší počet dielcov (o podvozok menej), čiže celkovo prevádzkovo lacnejšie. Súčasne denná platba za spotrebu sa meria podľa najvyššej dosiahnutej spotreby energie počas dňa, takže ľahšie vozidlo (kratšie) pri rovnakom množstve rozjazdov bude mať nižšiu spotrebu.
Dnes naozaj máme linky preťažené (4,5, bude aj petržalka), linky nevyťažené (1,2) a linky, kde klasický duplák je tak akurát. Možno trošku viac....(3/8,9).. ostatok nerátam.
V bežnej premávke (z dlhodobého hľadiska) naozaj by bolo výhodné mať vozy 45m (jeden kĺbak či trojča) pre l.4, l.5 a l.X pre Petržalku, dalej 30m (3/8, 9) ale aj vozy do 25m (1,2, študenstské posily, víkendy).
Nezabúdajme, že atraktívna MHD nie je o tom, že raz za hodinu pôjde 80m dlhé vozidlo. Kľudne aj Sólo T3, ale každú minútu (neriešme nereálnosť vďaka 30m výhybkam a pod...)
Trebárs vezmime takú L.5 - v špičke 8min interval. Potrebovala by však dakedy aj 3ča. Jeden sólo voz pojme 165 osôb. Teda duplák pojme 330 osôb. 3ča by pojalo 495 osôb, teda cca 500. Čo tak miesto toho spraviť interval lepší, každé 4 minúty (neberiem teraz radiálový, ale linkový interval). Zrazu 500 osôb prerozdelím medzi 2 vlaky. Vlak = 250 osôb. A ejhla, už nám stačí aj duplák.
Takže s K2S, v 4min intervale zlepším atraktivitu MHD, a budú mi stačiť aj tie K2S na vyjazdenie komfortne. 🙂
Reakcia na: lostrail #72:
Cheque Dejeuner je v porovnani s budovou t-comu zanedbatelna firma v pocte ludi taktiez ten mini objekt v porovnani s 3 vecami a 3 stadiony na bajkalskej + 4 sportove haly davaju tej bajkalskej jasne navrh. Nehovoriac o jednom nakupnom centre naviac a 3 hotelom.
Reakcia na: Ámos #57:
A čo má cestujúci z takéhoto dizajnu? Za to, že si na Ukraine a v Rusku musia kompenzovať neschopnosť kupovať nové vozidlá futuristickým dizajnom na vozidlách koncepečne pôvodom z 70. rokov minulého storočia, nemusí sa toto robiť aj tu.
Reakcia na: Ámos #70:
Na Tomasikovej smerom dalej je cela plejada malych firiem. Ked uz tocime o pesej dostupnosti, tak napr. od krizovatky s Trnavskou po lavej strane smerom ku Gagarinovej: Cheque Dejeuner, este pred nim polyfunkcny objekt s obchodmi, maly hotel, institut bankoveho vzdelavania, napr. aj martinsky cintorin, dalsia polyfunkcna budova (stara) s firmami, po pravej aj lavej strane bytove domy (aj domov treba chodit), hustota sa zas trochu zvysuje smerom k Ruzinovskej. Za nou je to este hustejsie, su tam bytovky, Johnson Controls, polyfunkcne objekty, t.j. je tam kam chodit. Uz som vsak spominal, ze nejde len o to, co je na trase, ale aj o spojenie Racianska - Prievoz. A urcite by som uvital tengentu aj na Bajkalskej, urcite by neurazila.

Apropo, projekty. Nemusi to byt vzdy len tak, ze projekty musia pritiahnut elektricku. Moze to byt aj opacne a v okoli Tomasikovej je aj dost miesta.
Dokupovat vozy z vyradenych prevadzok by narusilo uz i tak nastrbene vztahy (vdaka p. Nesrovnal) s Jaspers, ktora odporuca rieit obnovu a rozsirovanie vozoveho parku vyhradne novymi vozidlami. Ostatne Eurofondy sa na taky nakup pouzit nebudu dat.

Trat do DNV je sen par ludi - pokial nebude financovana hlavne zo sukromneho, nikdy nebude. EU nebude financovat projekt pre sukromneho developera a zaviest trat len cisto pre DNV by bolo financne velmi nakladne, takze ak sa developer priestoru Lamacskej brany nezobudi, cela vystavba zeleznicnej zastavky a vsetko spojene s elektrickou budu vyhodene peniaze.

Modernizacia T6 - cast vyzbroje je pokial viem v skriniach steny kabiny vodica, takze to by sa muselo vyriesit a muselo by sa to vyriesit k spokojnosti organu v tvare zlomku. Je otazne, ci sa do toho bude podnik pustat a nakolko "hlboka" ta modernizacia bude.

A co sa tyka nateru, mne sa trikolora paci viac ako cisto cervene vozidla, ked to vobec ani nerespektuje linie ani nic. To bude vzdy otazka osobneho vkusu.
Reakcia na: Solider #67:
Na Bajkalskej je:
Polus - v pesej dostupnosti
Plavaren Pasienky
Narodny futbalovy stadion - casom hadam bude
Sportova hala Elan
Sportova hala Pasienky
Futbalovy stadion Inter - v pesej dostupnosti
Zimny stadion O.Nepelu a V.Dzurilu - oba v pesej dostupnosti
Centrala Tcom
Obytne subory - Tri veze, sidlisko Nivy, obytny subor za Bilou(neviem nazov), Octopus, Rozadol a dalsie planovane ci uz vo vystavbe
Holiday Inn a okolite administrativne budovy
SOŠ Dopravna Sklenarova
Kupalisko Delfin
Strkovec s rekreacnym arealom
Univerzitna nemocnica v pesej dostupnosti
mnozstvo dalsich planovanych projektov hlavne medzi Prievozskou a Pristavnym mostom

Co je na Tomasikovej okrem casti ktora sa da obsluzit predlzenim L6 po ex Freshmarket v stredovom zelenom pase, za male peniaze...?

Reakcia na: fanatikmhd #68:
Nové vozidlá by sa podľa môjho názoru mali nakupovať v dĺžke najmenej 32,5 metra. Dĺžka kratšia ako 32,5 metrov je pre bratislavskú sieť počas pracovných dní nedostatočná. Pokiaľ máme možnosť financovať nákup vozidiel prostredníctvom eurofondov, myslím si, že by sme to mali využiť, pretože takáto možnosť tu nemusí byť vždy, a teraz zadĺžené mesto by to NIKDY nedokázalo uhradiť zo svojho rozpočtu. Ak sa nakúpi 60 alebo 70 nových električiek, eventuálne aspoň 40 ks vo variante 45 m kvôli Petržalke a najvyťaženejším linkám v meste, môžeme sa pokojne zbaviť všetkých T3/T6/K2 a tým pádom mať bezbariérovú a modernú električkovú sieť, čo by malo byť, myslím si, absolútnou prioritou.
Reakcia na: Solider #66:
Nie som istý, či platí, že 29/30T = zrusenie 2xT3.
Teda v tom pripade este je mozne, ze 60ks 29/30T + 35ks K2S + 29 súprav T6 (a ešte nie je isté, či pri tých modernizáciach sa nedokúpi za zbytkovú cenu aj dačo z Prahy ktorá masívne vyraďuje T6 a T3) + Zbytky T3 (T3MOD+T3AS, T3S, T3R.P(V), T3G, A zbytok zrýchlovačov/TV1... Čo je bez toho posledného stále 60+35+29+1+1+11 = 137 vlakov. Súčasná výprava počíta s 91 vlakmi. Pri rozšírení trate do Pe (bez iných budúcností) nech to bude 120 vlakov. Ešte stále bez všetkých TV1 a zrýchľovačov (úplne bez!) máš 17 vlakov! (teda aj súprav) v zálohe. Takže stále je s čím jazdiť aj bez nákupu. Samozrejme, že treba obnovovať, no myslím, že nie T3/T6, ale začať riešiť K2S. Najmä prvé vozy, ktoré majú (napr 7103) už 44 rokov. Ten (k)rám tu začal voziť ľudí už v 1971.....a modernizácie už sú 17-10 rokov dozadu. Navyše, kapacita K2S-dlho diskutovaná téma. Tu je skôr tá potreba začať hľadať náhrady. Možno aj práve vo veciach ako Vario (nekameňovať výber vozidla, iba prirovnávka na kapacitu(dĺžku)+LF+klíma+cena).
Reakcia na: Ámos #48:
A na Bajkalskej je potom čo? Pomenovať to ako vyhodené prachy mi príde ako veľmi nadnesené. Okrem toho, generel odporúčil realizovať v meste iba Tomášikovu (a Riazanskú), Prievozskú a ďalšiu vetvu v Petržalke. Ostatné trate buď neboli posúdené alebo sa neodporúčajú – Štefánikova, Karadžičova. Čo z toho vyplýva? Pri financovaní tratí prostredníctvom eurofondov je potrebou ich odporúčenie a zakreslenie v genereli dopravy. Znamená to, že čo nie je zakreslené, nemôže sa financovať. Čiže z toho vyplýva, že vyhodené prachy sú stav, kedy sa žiadna z odporúčených tratí nerealizuje a tieto finančné prostriedky jednoducho prepadnú.
Reakcia na: matej.p #55:
Električiek bude 60 ks, 7501–7530 a 7401–7430. Ďalšie nové električky sa budú musieť určite kupovať kvôli predĺženiu trate na koniec Petržalky, kde by bez toho nemalo čo jazdiť.
Reakcia na: t6a57919 #63:
jou, tak tak. Ono, nikde som nehovoril ze cuvanie je problem. Prave naopak, odstranenie stanovista na B vozoch prinesie navysenie kapacity (23*cc10 osob) o prakticky jednu 29T. A zmena tohoto stanovista po vzroe zadneho stanovista vodica postaci na pripadne nudzove pojazdy, ale nebude udrziavat prach a spinu.....a zaberat miesto.
Inak k tým cúvaniam....boli aj dalsie taketo experimenty napr. cuvanie predposledneho prav.odchodu celu ruzinovsku na astronomicku (kde ostal chcipnuty voz posledneho odchodu z ruzinova)... 🙂
Neviem prečo ale T6 sa mi vnútorne najväčšie a farebná schéma sa m páči tuším III série modré pri oknách resp farebná schéma v Prahe zo šedym tá celočervená je otras.

Nové električky okrem 15 v 2016 majú jeden veľký háčik a to je Vláda ak neprispeje svojou časťou tak sa o EÚ fondy ani nemusíme uchadzat ako to bude po voľbách vie len Pán Boh. Preto reko T6 je aktuálna tuším aj v Švajčiarsku asi tiež chodia aj staré okrem Fr kde po pár desaťročiach od likvidácie museli všetko odznova.
Reakcia na: fanatikmhd #51:
"cúvanie" u T6 a K2S nikdy nebol problém. Poznám prípad kedy sa neskoro večer stala nehoda pri komisárkach na priecestí, bola neprejazdná kolaj smer mesto. Všetky vozy čo prišli do rače museli čakať na dokumentovanie. Keď už prešla hodina a polícia sa nemala k vyriešeniu, situácia sa vyriešila tak, že všetky súpravy a K2S si to z rače do krasňan vycúvali.

Každopádne súhlasím s návrhom modernizácie, sú to schopné vozy ?
Reakcia na: Error 0x007 #61:
Ad. velmi potrebna trat AS - Eurovea:
Uz som v inej diskusii spominal, ze je skoda ze sa nepremysla nad obnoveni obratiska na Safku. Mohol sa ta velmi potrebna trat rovno potiahnut az tam, boli by lepsie prestupy na elektricku a mali by sme plnohodnotne obratisko, nie to pseudoobratisko cez nejake ulicky (Krupkova)...
Bolo marne dufat v to, ze projektanti sa poucia z kauzy 64+41. Zase drbnu ludom umely prestup pri Tescu...

Taktiez je skoda, ze na nabrezi bude iba rekonstrukcia a nie modernizacia. Mohla sa posunut os trate ku nabreziu (ako uz bolo popisane), cim by odpadlo vela urovnovych krizeni, ale aj by sa mohlo zabranit nehoraznemu rozsirovaniu cesty na nabrezi v podani J&T a spol.

Ta trolejbusova trat na Zlate Piesky ma byt prosim naco? Byva tam nejaky soutous z DPB ktory chce mat trolejbus pred domom?

Este vela by som napisal, ale uz to tu aj tak bolo spomenute (elektricka DNV/Vajnory vs. centrum mesta/prievoz), tak nebudem spamovat...
Reakcia na: matej.p #59:
Nove elektricky su bohuzial drahe a Svajciari niesme. To je fakt. Stale sme na tom vsak velmi dobre v porovnani napriklad s Prahou ktora kupila 14T a 15T (sunty vsetko, jedine co spravili dobre je KT8D5R.N2P) a ostatnymi ktori kupuju Varia a Em-Trest.
Reakcia na: medzernik #58:
To porovnanie 333 tis. vs. 2,6 mil. je dobré? Nemali by sme počítať s cenou 666 tis. ako cenou za modernizáciu celej súpravy? Z ceny 2,6 mil. môžeme ešte odpočítať nejaké drobné ak by sa T6-ky podarilo niekde odpredať. Týmto nechcem povedať, že by v cene nebol obrovský rozdiel. Pod morálnou zastaralosťou som myslel vysokopodlažnosť, alebo čiastočnú nízkopodlažnosť typu "1 dvere". Pochybujem, že by v roku 2016 trebárs Švajčiari investovali do modernizácie vysokopodlažných vozov pre MHD.
Reakcia na: Ámos #57:
Alebo aj modernizacia KT8D5 dopadla na spickovej urovni (Praha)

Stanoviste vodica: http://www.tramvajplus.cz/14/male/0004.htm

Diagnosticky panel: http://www.tramvajplus.cz/14/male/0005.htm

Kamery: http://www.tramvajplus.cz/14/male/0003.htm

Pomocny panel: http://www.tramvajplus.cz/14/male/0008.htm

Takato modernizacia je mozna takze argumenty "moralne zastarale" su absolutne irelevantne (matej.p)
Reakcia na: medzernik #56:
Tiez si myslim, ze T6A5 este vydrzia. Su to spolahlive vozidla a po dobrej reko mozu byt aj moderne.

Pre predstavu ako zmodernizovali KT4 vo Vinnytsia http://mhd86.cz/2015/09/07/vinnytsia-i-takhle-muze-vypadat-modernizace-tramvaje-kt4/

Reakcia na: matej.p #55:
T6A5 su velmi slusne elektricky a dostatocne moderne dokonca aj na dnesne pomery. Ano, niesu nizkopodlazne a nebudu ani po modernizacii, avsak pokial sa dosadi klima a par vylepseni, budu urcite na urovni. V Prahe taktiez jazdia a su velmi oblubene lebo su dost spolahlive a vynikajuci kompromis medzi historiou T3 a modernymi elektrickami.

Moralna zastaralost tychto vozov sa na 90% da eliminovat modernizaciou. Taktiez treba pamatat, ze nova elektricka stoji okolo 2,6 miliona euro (!) kdezto modernizacia jednoho vozu je okolo 333 tisic euro.

Ja osobne som urcite radsej, ked sa budu modernizovat T6A5 ako keby sa nic nerobilo. Nove elektricky sa tak ci tak budu objednavat neskor.
Takže z OPII dostaneme 75 ks nových električiek (opcia 15 ks + 2x tender na 45 ks a 15 ks), ale ešte navyše sa ide z vlastného modernizovať morálne zastaralé vozy z 90. rokov? Čo je to za nezmysel. Nech urobia ešte jeden projekt na ďalších 10-20 električiek, ak nestačí tých 120, a nech sa to snažia natlačiť do OPII. Ak v OPII už na to nie sú peniaze, tak nech sa kúpi niečo nové na úver, veď podnik si obnovil väčšinu električiek aj trolejbusov "zadarmo", tak by mohol nájsť okolo roku 2020 nejaké zdroje na 10-20 vozov.
Ako by sa nakupovali autobusy v rokoch 2017 a 2018? Bola by to ako opcia autobusov z roku 2016 alebo ďalší tender?
Ja si nemyslím, že mini/midibusov a kĺbových autobusov je málo. Mini/midibusov je 16 čo je len o 1 menej ako je teraz 9,5m SORIEK. A ten počet asi teraz stačí. Aspoň nepočuť, že by bol problém s výpravou. Pokiaľ sa týka kĺbových SOROV z prvej série podľa katalógu vozidiel majú 5 rokov, ak je ich životnosť asi 8 rokov, tak poznajúc doterajšiu prax DP, asi ich tak skoro nebude chcieť nahrádzať (otázka je, či je to správne). Ak sa nakúpi 50 nových, podľa mňa to bude dostatočné.

1. Ak budú nakúpené len plynové, časť terajších SORIEK z Juráku (napr. 2201- 2212) sa môže presunúť do Trnávky a (napr. 2213- 2216) do Petržalky. Tak by sa navýšil počet autobusov aj v Trnávke a v Petržalke a navyše asi by sa v Petržalke niečo ušetrilo skrátením linky 95.
2. Ak by sa nakúpili naftové, tak povedzme 34 by išlo do Juráku a ostatné do Trnávky a Petržalky.

To sú samozrejme len príklady, nehovorím že by to presne tak malo byť. A ešte zdôrazním, že si namyslím, že by všetky mal dostať Jurák.
Reakcia na: Ámos #43:
Ku generelu som uz svoju reakciu pisal k clanku, kde sa o nom pisalo. Svoje stanoviska som poslal aj ako pripomienku.

Elektricky do DNV nie su v dlhodobom horizonte az taka utopia, no kym neexistuje sidlisko Bory a ak by neexistovala trat na Prazskej cez Lamac s krizovatkou prave tam a chodilo by sa vylucne cez KV, to ani nema zmysel riesit. Nanajvys uzemnu rezervu do buducnosti.

Preco by musela byt trat na Prazskej v podzemi? To prevysenie nie je zas taka hroza a miesto by sa naslo. Ved minimalne s busmi a v uzkom mieste sa da ist po lavej strane, ako je muzeum dopravy.

Tangencialne spojenie treba. Tomasikova je z nudze cnost, tiez by som tu trat videl radsej na Bajkalskej / Jarosovej (alebo v obidvoch trasach), ale ono ani v navrhovanej trase to nie je uplne zle. Minimalne na Tomasikovej je hlavna colnica, posta, je tam nova vyskova budova s firmami, novostavby pri Kuchajde, kopec firiem na Trnavskej / Roznavskej, ktore su v pesom dosahu, dalej je textilny ustav a na Mierovej potom cela plejada firiem, ako aj ministerstvo hospodarstva. Nie je nevyhnutne dostat sa tam iba od Prievozu, niekto by sa mozno na tieto miesta rad presunul aj z Race (co generel potvrdil) a to je v sucasnosti MHD mordor. Poznam hned niekolko ludi, co dochadza zo severovychodnej casti mesta, z Pezinka a podobne, prave do molochov v Prievoze, pripadne do oblasti Mierova / Kastielska.
Navyse taka tangenta nie je uplne od veci, ked by sa mohla v dlhodobom horizonte rozsirit na okruh okolo Bratislavy. Okruh, ktory by prepajal tangenty navzajom. Ovela mensi a chudobnejsi brat Moskovskeho okruhu metra, ktory sluzi na presne rovnaky ucel. Daleko radsej by som videl elektricky na Prazskej a v Mlynskej Doline, prestupnu zastavku Botanicka / Lafranconi a znova smer Petrzalka (najma Kopcianska), ako zatrolejovanie L32.

O trasovani trate do Prievozu sa tu uz viedli debaty a vsetky strany mali vcelku rozumne argumenty (najma v tom, ci po Gagarinovej alebo Mlynskych Nivach). Trasa cez Vlcie Hrdlo a Slovnaft by sa aj tak dlho nerobila, skor by som to videl na prestup na trolejbus s tratovou odbockou. Ta trasa za urovnou cintorinu Vrakuna sa mozno este niekolkokrat prehodnoti (a ak bude existovat tangenta, potom je prestup na trolejbus jasny). Tu ma vsak zaraza, ze sa tolko propaguje trolejbus, ked za krizovatkou s Tomasikovou uz nie su BUS pruhy. Ak uz nie elektricka, tak trolejbus si tu urcite nezasluzi stat v zapche. Ale to sa da povedat aj o ostatnych miestach, kde generel uprednostnuje prave trolejbusy.

Vajnory tiez nevidim velmi ruzovo, aspon nie do casu, kym mesto nezavedie prisnu politiku pre CPckarov a realne vyuzitelne a kapacitne zachytne parkoviska. To je jediny potencial, ktory tam vidim. Spojenie IAD, vlaku a elektricky v jednom uzle, pripadne este s moznostou zachadzania autobusov, nech je z toho terminal, ako sa patri. To by mohlo nastartovat rozvoj (vystavbu) v lokalite. Ak to ma byt len prestup vlak / elektricka, to ani nemusia stavat, staci tam presmerovat niektore autobusove linky. Navyse ak uz, tahat to pripadne len po stanicu a uz nie do "dediny" je strasne kratkozrake. Detto Devinska.

K trati na letisko tolko, ze aktualne ju chcu tahat z Ruzinova celkom kus mimo nakupnych centier (aspon to tak vyzera z tej skolkarsky naskicovanej koncepcie MHD, ktora prisla este pred generelom). Keby prechadzala cez Avion a potom dalej Pharos, este dobre. Viem si to predstavit napr. po estakade z konecnej v Ruzinove okolo Hornbachu, nasledne k Avionu, odbocka k Pharosu. Ale Bratislavske letisko aktualne nema ani pravidelne linky a zivot aeroliniek, ktore sa tam natlacia, byva velmi kratky. Snad "statne" lety nieco zmenia, uvidime. A este, ak by vznikla trat k obchodnym centram z Ruzinova, patrilo by sa urobit aj "prepojku" s Vajnorskou. Ale tam zas zjavne vyhral trolejbus. I ked nic im nebrani tahat ich aj subezne.
Reakcia na: medzernik #50:
Odstranenie B stanovista neznamena, ze voz sa vykucha, Vozidlo bude stale motorove, akurat ovladaci panel sa zmeni na zhodny ako na zadnej plosine a basta. Navysenie kapacity, motoricky ostava, zkuplovane zostava. Ak sa nieco stane s Avozom, vzdy stoji aj B. Ak berieme havarijny pojazd, kto pozna, vie, ze situacia, kedy sa neda ovladat vlak z prveho stanovista je iba - totalna likvidacia pri MU predneho cela (naraz do prekazky) tak, ze stanoviste skratka nie je, alebo druha volba - 150A poistka... Inak, prave u T6, myslim ina kombinacia kedy by vlak nebol ovladatelny z predneho stanovista ani nie je. Navyse, tak, ako isty pán cuval s K2S z Kraksnan na Racko, tak tak isto sa nudzovo da zajst so solo Bvozom bez stanovista iba z novovzniknutej prednej plosiny.
Skor to vsak u tychto modernizacii vidim na ine:
Kedze na voz ma padnut 333 333€ (ak to spravne z clanku vyplyva) tak potom
-Klima
-I a II seria nova vyzbroj
-odstranenie B stanovista
-determalne skla
-lak a zakladna oprava karoserie
-pohony dveri a obdobne drobnosti
-zmena informacneho systemu pre unifikaciu s ostatnymi typmi vozidiel (vratane dosadenia lavych displejov)
-uprava spriahadiel a vozidiel pre trojvozove vlaky (najma odber iba z jedneho pantografu a pod)
Ak tie 2mil su na vsetky vozy, potom na voz vychadza 43 000€, z coho bude tak ta oprava skrine a lak.....
Co by vsak bolo, mozno sotousske, ale budiz, zaujimave, by bolo dosadenie lavych dveri na voz a zkuplovanie PX pre vytvorenie obojsmernych suprav (like Budapest T5C5). Teda v principe vytvorenie ZV pre 30T (Pe a vylukove stavy pri tych modernizaciach radial). Koniec koncov, pri takych sumach za GO tie vozy tu budu odpisovo este dalsich 20 rokov......
Reakcia na: Ámos #49:
Kapacita je tak mozno 10 ludi. Pointa je ze ked sa nieco stane s prednym vozom, moze sa pouzit havarijny pojazd a zadny voz moze tlacit... Taktiez ked sa prvy voz vyradi, zadny sa moze sparovat s inym solo vozom a vytvorit supravu. Dorabat naspat stanoviste by bolo velmi nakladne, nakolko nezabera tolko miesta.
Reakcia na: medzernik #47:
Moze sa nieco stat s jednym vozom. Mozno dvoma.
Takze kvoli mozno na jednom vozni budeme obmedzovat kapacitu na 29 vozoch? Aj demontaz stanovista B voza neznamena, ze nie je naspat namontovatelne.

V kazdom pripade sola DPB nepouziva a ak sa nieco stane s A vozom, vzdy stoji aj B.
Reakcia na: Solider #46:
je to nezmysel ak to chcu robit po Tomasikovej, kde nic nie je. Vyhodene prachy.
Za to radsej trat zo Safka po Karadicke a k Apollo BC.
Reakcia na: Ámos #44:
Suhlasim, ale stanoviste vodica v B vozni by sa rusit nemalo, z roznych dovodov sa moze nieco stat s prednym voznom a zadny potom bude k nicomu. Nater to plne suhlasim, keby dali ten OTRASNY nater co maju T6A5/III tak by to bola obrovska skoda.
Reakcia na: Ámos #43:
Prepojenie Račianskej, Vajnorskej a Ružinovskej radiály, oproti ostatným vymenovaným projektom, určite nie je nezmysel. Jeho potrebu zadefinoval aj generel. Toto tangenciálne spojenie chýba. Ľudia necestujú len po radiálach z okraja do centra a opačne.
Reakcia na: Solider #33:
Mas recht, ta trat Dostojevskeho rad, Eurovea, Apollo, Pritavna, Prievozska, Dolne Hony by trebalo uz riesit, sak ked postavia v okolo Panorama City/Twin City vsetky tie vyskovky co planuju, tak to busy nezvladnu, ani cesty pre tolko aut (byty, kancelarie).
Celkom by ma zaujimal rozsah rekonstrukcii T6A5. Osobne si myslim, ze tieto vozidla do srotu nepatria.
A kedze boli zverejnene info, ze T6A5 sa do trojclankovej podoby ako K3 prerobit neda zaujimalo by ma hlavne:

- rekuperacia
- klimatizacia
- determalne skla
- informacny system - ci bude v rozsahu 29/30T
- unifikacia nateru a interieru s 29/30T
- rusenie stanovista vodica v B vozni

Proste aby zase niekomu v DPB nestacilo z T6 I. serie urobit T6 III. serie a hlavne ze bude nove moderne celo.

A tiez pri dalsom prevadzkovani bude mozne zriadenie trojiciek pre L5, kedze po nakupe dalsich 60 jednosmernych elektriciek, by malo byt vozidiel dost.
Reakcia na: lostrail #42:
DNV a Vajnory su niekoho soutosovina, ktoru si naplanoval pred x rokmi a zase si ju pretlacil do dokumentov. Rovnako ako prepojenie Racianskej - Vajnorskej a Ruzinovskej radialy. Su to nepotrebne chobotiny.

Avsak trat na letisko so zastavkou Ikea a/alebo Pharos by bola vytazena trat.
DNV treba obsluhovat vlakmi, Vajnory nepotrebuju elektrickovu trat tie su preplnane CPckarmi, ktory vo Vajnoroch na elektricku neprestupia.

Co by malo zmysel je predlzenie el. trate v podzemi od HLST po Prazskej k buducej novej nemocnici na Patronke.

Dalej trat po Prievozskej na Dolne Hony. O zmysluplnosti trate okolo Slovnaftu momentalne pochybujem. Jedine ze sa bude stavat sidlisko ako je Komarnanska, Jastrabia, Domove role. V tom pripade trat po ulici Mlynske nivy, dalej cez polia s napojenim na Kazansku by mala zmysel.
No na zaciatok by stacilo predlzenie cez Dostojvskeho rad po ulici Mlynske Nivy k byvalemu Baumaxu pod Pristavnym mostom. Dalej by sa uvidelo.
Ja zas vobec nerozumiem tomu, preco sa tak odklada vystavba Prievozskej radialy. Vytazenost tohto smeru a nemozne cestovanie napr. zo zapadnej casti mesta su dlhodobym problemom. Namiesto toho priprava usekov, ktore by urcite este nejaku dobu pockali a stacila by pre ne uzemna rezerva pri realizacii zvysnej infrastruktury (DNV, Letisko). Prievoz je lokalita, ktora logicky chyba z hladiska pokrytia "nosnym" systemom. Co sa tyka trati, ktore by bolo treba v intravilane mesta, nad tym sa uz ani zbytocne nerozculujem, lebo ist proti generelu sa da ist len, ked to chce magistrat a vacsinou vtedy, ked ide o nerealizovanie niektoreho z odporucani. Realizovat nieco nad ramec je hotove tabu. Nuz, rozhodlo sa o tom, ze vsade natlacia trolejbusy, zrejme to tak teda aj bude. Ale akosi nikde nevidim zmienku o zriadeni suvisiacich BUS pruhov. ?
Mne to príde akoby mesto nemalo žiadnu víziu na nasledujúce roky a počíta, že každý rok si od DPB objedná rovnaký počet vzkm. Tomu zodpovedá aj ten žalostný počet sólo vozidiel. Ja neviem či si niekto myslí, že tie rýchlo opotrebované rachotiny typu citelis a sor budú v 100% nasadení aj o 2 roky, keď už dnes sú s nimi veľké problémy.
Ale ako povedal Mike, možno celý problém je permanentne v údržbe, ktorá je úplne zabudnutá. Pritom sa nejedná len o technickú údržbu ale aj o čistotu vozidiel, aj tohtoročné sory už začínajú v interiéri vyzerať akoby tu jazdili dlhšie.
Budem ešte zvedavý na aký pohon chcú tie nové vozidlá, ak by sme uvažovali o alternatívnych pohonoch tak EÚ fondy by sa na to určite našli.
Mne príde, že sa kupuje málo vozidiel. Málo sól. Nikde tu nevidím, ako sa plánuje riešiť koniec prenájmu Tedomov (prosím, vráťte ich im!). 50 kĺbov je síce fajn, lebo z 40+ Jurák denne vypraví maximálne 20, problémom je prvá, ktorá si berie ďaľších 10.
Dosť zlé je, že sa tu nikde nehovorí o zahusťovaní intervalom. Račianska radiála zvláda brať ľudí len tak-tak, Karlovka s Dúbravkou tiež nie sú žiadna výhra. V roku 2017 by som to videl už na 6-minútový intrerval, ak chceme mať jednotný. A prečo sa 2. etapa Petržalskej stavia až v roku 2017? Dovtedy to budú jeden a pol roka zapíjať, že máme most? ?
Reakcia na: TeBeCe #30:
Možné to je. Uvidíme. ?
Reakcia na: Petto #29:
Nie, nepomýlil. Viem, čo sa robilo v Plzni (K2ky takto robili formou novostavieb v Brne) a predsa nebudeme K2Sky modernizovať na dvakrát. ? Jedine, že by sa takto časom zmodernizovalo tých deväť novostavieb. ?
Reakcia na: Solider #36:
Máš recht... Toto som úplne prehliadol. Aj keď pri predstavivosti DPB tam môžu ukončiť aj niečo iné ?
Reakcia na: Ike #35:
Ja som však narážal na to, že Lovinského chcú opravovať z eurofondov. Čiže 2016 + ďalších 5 rokov.
Reakcia na: Solider #34:
5 ročná udržateľnosť L64 by mala končiť 26. marca 2017. Ak sa v roku 2018 spustí trať na Šafranovú, nevidím v tom problém. Skôr ma naozaj zaujíma, čo má byť predmetom modernizácie, keďže na dráhovú dopravu slúži OPII. Jedine, že by šli opravovať povrch vozovky a zariadenie zastávok.
Reakcia na: Ike #31:
V prvom rade treba zdôrazniť, že ak sa zmodernizuje v roku 2016 obratisko na Lovinského a v roku 2018 sa možno vybuduje trolejbusová trať na Drotárskej ceste, tak je predpoklad, že linka 64 bude premávať práve tam a tým bude narušená 5-ročná udržateľnosť projektu, ktorú projekty financované z EÚ vyžadujú. Čiže to Weigl veľmi nedomyslel. Najlepšie by bolo, ak by sa Drotárska cesta postavila už v roku 2017, aby sa nemusela opravovať Lovinského. Pre blízkosť obratiska na Valašskej a vo vozovni by bolo najlepšie tú trať potom odstrihnúť.
Z toho strašne cítiť Weiglov rukopis a zúfalú snahu dôstojným sposobom sa rozlúčiť pred odchodom na penziu. Nijak inak totiž nemožno nazvať trať Trnávka – Zlaté piesky alebo projekčné prípavy zbytočných tratí na periférii mesta (ŽST Vajnory, Letisko, Devínska Nová Ves), keď nám zúfalo chýbajú električkové trate v intraviláne mesta (Dunajská, Tomášikova, druhá vetva Petržalky – potvrdil generel, alebo Legionárska, Šancová, Štefánikova, druhá koľaj na Vajanského nábreží, Dostojevského rad, Karadžičova (I. okruh), Patrónka, trať k rozvijajúcemu sa novému centru na brehu Dunaja (Eurovea II, Panorama City, Panorama Business, Panorama V, Triangel, Krupkova, Klingerka, Twin City, Čulenova, Apollo Towers), a mohol by som pokračovať ešte ďalej. Žiadna vízia, žiadne riešenie akútnych problémov.

Rekonštrukcia trolejovej križovatky Karadžičova / Záhradnicka prečo nie je z eurofondov, keď Lovinského byť môže? A tých 30 kĺbových autobusov je vtip? Električky a trolejbusy obnovené z eurofondov a príde takáto smiešna požiadavka na obnovu autobusov na magistrát?!
Reakcia na: Ike #31:
Otázne je, ako chcú dráhovú infraštruktúru modernizovať z IROPu.
Mám v tom trochu zmätok. Električka do DNV? Nevyšlo z generelu náhodou iba odporúčanie ponechať územnú rezervu?

Rekonštrukcia obratiska Lovinského? Načo? Tam sa plánuje točiť aj niečo iné ako 64? Nebolo by lepšie namiesto toho opraviť úsek Valašská - Lovinského - Búdková?
Reakcia na: Osky #28:
Ci skor nepojde len o preliatie penazi do spriatelenych vreciek...
Reakcia na: Osky #28:
to si nepomylil s K2S a novy NP stredny clanok ?
Modernizácia T6A5? ☺ No, mohli by to urobiť tak, ako to spravila Plzeň s T3kami - t. j. z jednej súpravy trojčlánkový voz s nízkopodlažným stredným dielom. Alebo zostaneme v druhej polovici 20. storočia ešte aj po roku 2025? ?
Reakcia na: tr3mp #26:
Idea je dobrá, len sa obávam že to by celý proces predĺžilo a zvýšilo náklady. Ale aspoň za pokus to stojí, aj keď ten problém nábrežia je oveľa širší...
Reakcia na: Mike #25:
A nechceli by sme mať radšej aj trať preloženú z osi vozovky ku Dunaju? Medzi River Parkom a SNM by tak zanikli všetky úrovňové križovania s motorovou dopravou.
Reakcia na: peepay #24:
Už vidím. No ten úsek od tunela po most snp na dlaždiciach je dosť starý..(tušim prvá polovica 90tych rokov..) A navyše tam by sme predsa chceli vymeniť podložie tak, aby tam mohli premávať aj busy..
Reakcia na: Mike #23:
To viem aky usek sa mysli Karloveskou radialou.
Na ten usek tunel - Nam.L.Stura sa pytam preto, lebo si nepamatam kedy to bolo a nezda sa mi to tak davno na to, aby to bolo treba znova. Alebo je opat v takom zlom stave?
Reakcia na: peepay #21:
Áno; prerábala. Prečo sa pýtaš?

Modernizácia karlovesko dúbravskej radiály rieši úsek tunel (križovatka pri Ch. Sófer) - Dúbravka križovatka Sch. Trnavského - Hanulova.
Reakcia na: Mike #16:
Ja netvrdím, že SORky 18m treba vyraďovať, ale treba počítať vzhľadom na ich kvalitu, že postupne vozy z prvej série začnú odchádzať. Keď sa vyradí 40 Vrakos a kúpi sa 50 kĺbov, zostane 10 do rezervy, to je podľa mňa málo, a ako som hovoril, isto budú výluky a tam bude treba ďaľšie kĺbaky. Tie šerble z Tedomu sú zrelé do šrotu, neviem načo by ich odkupovali.
Reakcia na: slavius #15:
Okolo ZOO a po Botanickej.

Ta vyluka na Karloveskej bude zaujimava, som zvedavy nakolko nadimenzuju NAD. Ak vsak aj odhadnu spravne vytazenie, stale budu autobusy stat v zapche, bude to "sranda".

Inak, neprerabala sa trat od tunela po Nam.L.Stura uz?
Reakcia na: Petto #10:
Veď to sú už šerble, to už dlho nevydrží. Možno rátajú s tým, že bude TT trať na Kuklov ale to ušetria tak 4-5 vozov, to je všetko.
Brusic kolajnic opat nekupia ani nemaju v plane prenajat?
Reakcia na: Petto #9:
CNG je dávno prekonané, nikdy sa to nejako extra neoplatilo.. to boli len politické kšefty kvôli majiteľom SPP. Ale na alternatívne pohony bude musieť DPB skôr či neskôr prejsť a uvidíme, kedy diskusia a tlak na túto tému zosilnie..
Reakcia na: Petto #14:
Karloveska sa bude robit dlhsie samozrejme.. ale vsetko ostatne sa da spravit bud bez vyluky za prevadzky, alebo iba s kalifornanmi a jednokolajkami. Akurat na 5 mesiacov odhaduju projektanti predbezne ze bude treba uplnu vyluku...
Reakcia na: mathre #5:
Vrakos chodí ešte niečo málo vyše 40, takže tie budú nahradené aj s rezervou.
Ber to tak, že istý je iba plán na budúci rok, a možno ani to nie.
Čo sa týka kratších busov, mini musíme nahradiť 6, 1906-09 ešte nejaký ten rok dva majú šancu prežiť (snáď). Potom treba nahradiť 3515-3526 - 12 sorov. plus zopár pákových, ktoré tvorili rezervu a teraz išli na zimnú hotovosť. Všetko ostatné musí prežiť. Takže tie sóla budú znamenať zvýšenie kapacity (dúfam) - aj keď 5 je blbý počet...

30 tedomov - časti končí prenájom v 2017 a druhej v 2018.. ako sa nahradia sa uvidí pri zostavovaní rozpočtu na 2017. Stále je možnosť ich aj odkúpiť (aj keď tak u šotoušov ako aj v doterajšom vedení divízií autobusy prevláda názor aby sa vrátli a neodkupovali).
35 citelisov .. ok 19 z nich je rok výroby 2007 a z toho 2 roki stáli niekde vonku pri mori. Ale v 21. storočí pri týchto technológiach, kafaforéze a zváraní rámov musia proste prežiť aspoň tých 10 rokov..
Sorky nb 18 - neexistuje ich vyraďovať po 6, 7 rokoch prevádzky. To, že treba investovať do kúpy nových motorov a prevodoviek do 1827 1843 a 4222 je iná vec.
Takisto aj hrbáče - sú prevažne z 2009 a tiež nemôže byť ani reč o ich vyraďovaní.,.

Základ je vyriešiť otázku údržby, ktorá v DPB historicky nikdy nebola. Pokiaľ sa naučia v dielňach používať šróbovák a interiér sa bude umývať čistou vodou a detailne, hneď sa to prejaví..
Trolejbusová trať Patrónka - Karlova Ves pôjde kadiaľ? Cez kopec alebo po Botanickej?
Reakcia na: Mike #12:
Za 5 mesiacov chcu stihnut karlovesku ? V lete to vyjazdia s busmi,ale co ine mesiace ? Poziciame si vozidla a elektrickari budu jazdit aj na buse ? ?
Na cast Vrakuna - Podunajske biskupice sa zabudlo uplne?
Reakcia na: Petto #10:
V DUR pre modernizáciu karloveskej sa počíta sa úplnou výlukou na 5 mesiacov.. Verím, že bude snaha stlačiť to na dva, príp. dva a pol.. ( už od polky júna..)
Ako mám chápať komentár k trolejbusovým tratiam na rok 2018? Azda tak, že nestavajme prvú etapu električky do Petržalky, lebo kým začne druhá, ľuďom pribudne prestup?
Reakcia na: mathre #5:
Ocividna taka Karlovka vyluka sa bude robit jednokolajne cize sa bude jazdit krokom ? a tympadom NAD netreba. A s Tudomami mas recht. Na Kuklove rano dnes jeden uz na tyci , a dalsi s poruchou vozidla ... asi cakal kym 1.tedom odtiahnu. ?
Nech uz idu do kelu s tou TT tratou Eurovea - Karadzicka, co to pomoze doprave ? Ved tam stacia tie DeGeSe docasne, neskor musi ist kolajova doprava.

A zase len tipujem klbove dieselove busy. Elektrobusy nic , CNG nic.
Reakcia na: TeBeCe #3:
Aj na dozretie paradajok si zabudol ?
Reakcia na: marek21 #1:
Máš tam napísané že rozsah modernizácie nie je známy 🙂
Inak ten nákup autobusov nie je trošku poddimenzovaný? Iba 5 sólo busov? Za chvíľu budú končiť Tedomy, Citelisy sú už tiež na tom biedne a oni za tri roky chcú kúpiť 5 sólo busov? Tak isto kĺbaky, podľa mňa je 50ks málo, treba ešte vymeniť Vrakosy, Sorky z prvej série tiež pomaly začínajú odchádzať, myslím si že busov bude treba viacej. Hlavne tých sólo. A nehovorím o tom, že sa budú robiť výluky električiek, kde bude treba zabezpečiť náhradnú dopravu.
Reakcia na: TeBeCe #3:
to uz malo byt...zbytocne sa zabije cely rok,mohlo sa to riesit skor nech sa stavba a robotnici plynule posunu o cestu dalej a zacnu z vystavbou druhej fazy co to ma za zmysel teraz rok cakat?!?
Reakcia na: radoslavius #2:
A dokumentaciu k tomu vypracovat netreba? Ani vybrat zhotovitela? ?
takze druha cast petrzalskej elektricky sa zacne robit az v rokoch 2017-2018?? to co sa bude cely 2016 oslavovat spustenie,to sa nedalo hned zacat pokracovat pokial su tam stroje robotnici,to sa cely proces zacne az o rok,v roku 2016 si davaju pauzicku oddych??
Mam otazku. V com spociva modernizacia elektriciek T6?? Vopred vdaka