Ďalšie nové električky a súpravy, ktoré už dojazdili.
Po prehliadke vyšla z Ústredných dielní do premávky súprava električiek T6A5 #7941+7942. Obom vozňom bola ponechaná celovozidlová reklama.
Do Bratislavy sú od konca septembra dodávané ďalšie obojsmerné električky Škoda 30T ForCity Plus z druhej 15-kusovej série. Do 1. októbra boli dodané vozidlá #7516, 7517 a 7518, pričom prvá z nich sa už objavila na skúšobnej jazde v uliciach mesta.
Od 2. októbra 2015 bolo do premávky s cestujúcimi zaradených 6 posledných jednosmerných električiek Škoda 29T ForCity Plus #7410 - 7415. Celkovo je tak v premávke spolu už 30 električiek Škoda 29T a Škoda 30T. Ďalších 15 jednosmerných vozidiel Škoda 29T by malo byť dodaných v priebehu budúceho roka.
V priebehu septembra boli zároveň z premávky na vyradenie odstavené ďalšie súpravy električiek T3. Ide o súpravy T3SU #7727+7728 (po nehode) a T3SUCS #7745+7746 (po vykoľajení), 7775+7776 a 7829+7830 (obe po požiari kabeláže). V októbri ich ako prvá nasledovala súprava T3SUCS #7737+7738.
Električka K2S #7135 obdržala celovozidlovú reklamu na bytové domy Nobelova, podobne ako nedávno aj vozeň K2S #7110.
Naopak, z električkovej súpravy T6A5 #7951+7952 bola odstránená celovozidlová reklama a oba vozne sú teraz v celočervenom laku.
lostrail
Tym sa nechcem zastavat starych vozov. Nehovorim, ze nie su dobre, ale napad uplne kaslat na MHD, ak vyradia vsetky stare vozy, je dost obmedzeny, nakolko raz bude musiet prist doba, ked ich vyradia a budu nahradene novymi. Ak sa pojde podla generelu a vzniknu nove trate, terajsie 29T/30T uz budu stare harcovnicky a nove vozidla bude treba ako sol. Priebeznemu vyradovaniu T6 a K2S sa zrejme nevyhneme v relativne blizkej buducnosti (ak dozijeme). Kaslat kvoli tomu na MHD naozaj nema zmysel, prave naopak.
Okrem toho nechapem, preco by mali nove elektricky prestat jazdit, ak im "odidu" nejake casti. To akoze stale je lepsia dostupnost na 30-rocne vozy ako na aktualne dodane nove kusy? O nahradne diely by som sa nebal, skor o ich cenu, ked vyprsi doba zarucneho servisu. Na druhu stranu pri takychto vozoch si vyrobca nemoze dovolit uplne skoncit s vyrobou nahradnych dielov, "lebo ich vyraba 25 polskych a 48 cinskych firiem" tak, ako u seriovo vyrabanych aut. Toto su veci vyrobene na mieru a nikto iny nie je schopny nahradne diely zabezpecit (alebo aspon velku cast z nich). ved o to im ide, aby diely neboli nahraditelne z ineho zdroja. Ale som si isty, ze zamestnanci DPB sa v buducnosti iste nejako vynajdu. Vynasli sa pri starych, vynajdu sa pri novych elektrickach.