Bicykle prepravíte v prostriedkoch MHD už len počas voľných dní.
Dopravný podnik Bratislava mení niektoré ustanovenia Prepravného poriadku MHD. Nový Prepravný poriadok MHD prináša nasledujúce zmeny s platnosťou od 12. a 15. septembra 2015:
Od 12. septembra 2015 sa mení vizuál blokovej pokuty (v prílohe 3 Prepravného poriadku).
Od 15. septembra 2015 sa menia podmienky prepravy bicyklov v prostriedkoch MHD v Bratislave (článok 8, bod 1a). Po novom sa budú môcť bicykle prepravovať na všetkých linkách MHD len počas voľných dní a len v prípade, ak to obsadenosť vozidla dovoľuje.
"Dopravný podnik Bratislava k tomuto kroku pristúpil z viacerých dôvodov: v prípade prepravy bicyklov, ktorá bola najmä v letných mesiacoch frekventovaná, sa často stávalo, že z dôvodu prepravy bicykla sa do prostriedku MHD nedostala mamička s malým dieťaťom a kočíkom, ktorá musela čakať na ďalší spoj. DPB, a.s. eviduje množstvo takýchto prípadov a považuje z humánneho aj etického hľadiska za dôležitejšiu prepravu mamičiek s kočíkmi ako bicykle. Veríme, že cyklisti budú k tejto zmene ústretoví a pochopia dôvody, ktoré viedli DPB, a.s. k tejto zmene," uvádza DPB na svojej webstránke.
Dopravný podnik však uvedenú situáciu do značnej miery spôsobil sám. Pri nákupe nových trolejbusov a električiek sa na prepravu bicyklov nemyslelo a bicykle sa do 120 nových trolejbusov do určeného priestoru dokonca ani nezmestia. Iróniou je, že dopravný podnik k obmedzeniu prepravy bicyklov pristúpi deň pred začiatkom Európskeho týždňa mobility, ktorého cieľom je podpora ekologických foriem dopravy.
Od 15. septembra 2015 sa dopĺňa aj ustanovenie o vystupovaní cestujúcich na zastávkach na znamenie (článok 3, bod 10), kde sa výslovne uvádza, že pred vystupovaním na zastávke "Na znamenie" je cestujúci povinný signalizovať úmysel vystúpiť z vozidla v dostatočnom predstihu pred zastávkou tak, aby vodič mohol bezpečne zastaviť vozidlo. To znamená, že ak cestujúci vodičovi "zazvoní" tesne pred zastávkou, vodič už nemusí na danej zastávke zastaviť, ak by už nemohol bezpečne zastaviť vozidlo.
richardhudec
Osobne som bicyklom išiel v autobuse len jediný krát aj to cez víkend večer, ale pri cestovaní MHD za posledný rok som naozaj nestretol jediného cyklistu vo vozidle, takže ten problém nie je asi až taký veľký.
Taktiež ak to nebolo doteraz úplne presne definované v prepravnom poriadku, ten sa mal pozmeniť len tak, aby bolo každému jasné, že kočík a invalidný vozík má prednosť pred cyklistom, pričom cyklista na pokyn vodiča musí uvoľniť miesto, prípadne aj vystúpiť, resp. na pokyn vodiča v prípade veľmi plného vozidla musí cyklista vystúpiť a uvoľniť miesto bežným cestujúcim. Prípadne (aj keď už možno príliš komplikovane) zaviesť cyklolístok, ktorý by cyklistovi dával právo s označeným lístkom na bicykel odviesť sa aj keď je vozidlo plné, musel by však stále uvoľniť miesto kočíkom a invalidným vozíkom.
Tohtoročný ETM sa necie v duchu podpory multimodálnej dopravy, čiže v duchu hesla kombinuj správne či ako to je. Kombinácia znamená, že prídem z Dunajskej Lužnej na Košariská na bicykli, nastúpim do vlaku, odveziem sa na Nové mesto, následne linkou 196 s bicyklom sa odveziem na Prokofievovu a odtiaľ už relatívne bezpečne sa na bicykli prepravím napríklad ku Draždiaku, kde pracujem. Nechal som auto doma, cestoval som ekologicky, urobil som zároveň aj niečo proti celosvetvej obezite a pre svoje zdravie a nikomu som tým neurobil zle, možno okrem primitívneho vodiča linky 196, ktorý považuje cyklistov za odpad a cestou na Prokofievovu takmer zrazil troch cyklistov inúcich po ceste, lebo si potrebuje pomasírovať svoje hlúpe ego. ?