Bicykle prepravíte v prostriedkoch MHD už len počas voľných dní.
Dopravný podnik Bratislava mení niektoré ustanovenia Prepravného poriadku MHD. Nový Prepravný poriadok MHD prináša nasledujúce zmeny s platnosťou od 12. a 15. septembra 2015:
Od 12. septembra 2015 sa mení vizuál blokovej pokuty (v prílohe 3 Prepravného poriadku).
Od 15. septembra 2015 sa menia podmienky prepravy bicyklov v prostriedkoch MHD v Bratislave (článok 8, bod 1a). Po novom sa budú môcť bicykle prepravovať na všetkých linkách MHD len počas voľných dní a len v prípade, ak to obsadenosť vozidla dovoľuje.
"Dopravný podnik Bratislava k tomuto kroku pristúpil z viacerých dôvodov: v prípade prepravy bicyklov, ktorá bola najmä v letných mesiacoch frekventovaná, sa často stávalo, že z dôvodu prepravy bicykla sa do prostriedku MHD nedostala mamička s malým dieťaťom a kočíkom, ktorá musela čakať na ďalší spoj. DPB, a.s. eviduje množstvo takýchto prípadov a považuje z humánneho aj etického hľadiska za dôležitejšiu prepravu mamičiek s kočíkmi ako bicykle. Veríme, že cyklisti budú k tejto zmene ústretoví a pochopia dôvody, ktoré viedli DPB, a.s. k tejto zmene," uvádza DPB na svojej webstránke.
Dopravný podnik však uvedenú situáciu do značnej miery spôsobil sám. Pri nákupe nových trolejbusov a električiek sa na prepravu bicyklov nemyslelo a bicykle sa do 120 nových trolejbusov do určeného priestoru dokonca ani nezmestia. Iróniou je, že dopravný podnik k obmedzeniu prepravy bicyklov pristúpi deň pred začiatkom Európskeho týždňa mobility, ktorého cieľom je podpora ekologických foriem dopravy.
Od 15. septembra 2015 sa dopĺňa aj ustanovenie o vystupovaní cestujúcich na zastávkach na znamenie (článok 3, bod 10), kde sa výslovne uvádza, že pred vystupovaním na zastávke "Na znamenie" je cestujúci povinný signalizovať úmysel vystúpiť z vozidla v dostatočnom predstihu pred zastávkou tak, aby vodič mohol bezpečne zastaviť vozidlo. To znamená, že ak cestujúci vodičovi "zazvoní" tesne pred zastávkou, vodič už nemusí na danej zastávke zastaviť, ak by už nemohol bezpečne zastaviť vozidlo.
Rubber38
Bicykel sa povoľuje len vtedy (aspoň by to tak malo byť), ak je vo vozidle vhodná kapacita = buď sa zadarmo odvezie bicykel, alebo vzduch. Argument s cenou je fakt kravina
Druhá vec je samozrejme, že kočík / invalidný vozík má mať prednosť. Ale stále sa dá hľadať aj nejaký kompromis (minimálne v električkách by mohla byť kľudne celotýždenná vozba bicyklov, tam sa to miesta pre kočíky netýka), a nie to proste celoplošne zakázať, a dovidopo