Nové zastávky na znamenie (od 2.9.2015)

Viaceré zastávky budú po novom na znamenie.

Od 1. septembra 2015 príde k zmene viacerých stálych zastávok na zastávky na znamenie:

  • Bradáčova - linky 83 92 95 99 192
  • Bratislavská župa - linky 66 78
  • Brodná - linky 201 202
  • Bulharská - linky 65 204 205
  • Bulíkova - linky 68 84 88 99
  • Cintorínska - linky 202 205 206 208
  • Cvernovka - linky 50 205 207
  • Červený kríž - linky 203 207
  • Dudvážska - linky 65,67,75,78,79,201,202
  • Estónska - linky 78 87
  • Hanácka - linky 204 205
  • Hronská - linky 65,67,75,78,79,201,202
  • Jungmannova - linky 83 84 88 92 99 ,192
  • Karadžičova - linky 207 212
  • Kaštieľska - linka 208
  • Komárovská - linky 75 79 201 202
  • Kulíškova - linky 205 207
  • Kvačalova  - linky 205 212
  • Magnetová - linka 58
  • Mickiewiczova  - linky 207 212
  • Mierová - linka 66
  • Mierová kolónia - linka 58
  • Nám. slobody - linka 203
  • Odborárska - linky 51 58
  • Ondrejovova - linky 75 201 202
  • Partizánska - linky 203 207
  • Povraznícka - linky 31 39
  • Priekopnícka - linky 75 201 202
  • Radničné nám. - linka 208
  • Sklabinská - linky 52 56
  • Slovinská - linky 53 63 96 204 205
  • Stavbárska - linky 78 87
  • Špitálska - linky 206 208
  • Štefanovičova - linka 203
  • Topoľčianska - linky 92 95 99 192
  • Toryská - linky 78 79 87 201 202
  • Ul. 29. augusta - linky X13 202 205 206 208
  • Východné - linky 52 54 56
  • Zámocká - linky 203 207
  • Závadská - linky 52 56 65
  • Znievska - linky 98 99
  • ZŠ Budatínska  - linky 93 98 99

Na zastávkach na znamenie by mal cestujúcich na spoj čakať tak, aby ho vodič mohol zavčas vidieť. Cestujúci môže vodičovi signalizovať úmysel nastúpiť zdvihnutím ruky, nie je to však povinné.

Pri výstupe by mal cestujúci zavčas stlačiť príslušné tlačidlo STOP. Keďže DPB aj naďalej používa na signalizáciu vodičovi rôzne tlačidlá, cestujúci musia venovať zvýšenú pozornosť stlačeniu správneho tlačidla v jednotlivých typoch vozidiel.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Pressburger68 #119:
vsetko ma plus aj minus, ale treba aj preto nieco robit. bombardovat magistrat o obmedzeni aut v centre, o bus pruhoch a pod. bez vetra sa ani listok na strome nepohne. a ja som nikde nepisal, ze statim na zastavkach 201 a 202 naberaju meskanie. ale uz len to, ze niekde vedia usetrit aj minutu a stihnu zelenu, tym padom nenaberu na danom semafore dalsie dve minuty. tiez treba prosit svojich znamych, nech si v ramci pohodlia nevozia sami zadok v aute (jeden clovek v aute do prace aj z prace s jednym malym ruksakom/taskou), ale pouziju MHD. ked bude MHD mat viac miesta, cize menej aut, bude chodit presnejsie. ked bude chodit presnejsie, nebude tak preplneny kazdy druhy spoj, ergo zvysi sa komfort cestujucim.
Reakcia na: eMDi #81:
Pochybné argumenty, pokiaľ sa nezlepší celková dopravná situácia v juhovýchodnej BA a nevybudujú sa prednostné pruhy pre MHD, celý ten váš geniálny nápad s umelým vytváraním zastávok na znamenie je s prepáčením na veľké to. Trolejbusy 201 a 202 nezaberajú 20-30 minútové sklzy typm, že stoja na každej zastávke, ale tým, že sa ráno posúvajú po Medzi Jarkoch a poobede po Gagarinke, niekedy až od Hraničnej. Od 21.00 do 6.00 ste mali dať en bloc všetky zastávky na znamenie a nie vymýšľať takéto somariny. Ak mi budete tvrdiť, že Toryska Dudvazska a Hronska sú menej frekventované ako napr. Novohradská, v tom prípade nemám ďalšie otázky. Zasa si niekto odfajkol úplne zbytočnú činnosť, ktorá zasadne problémy MHD v ničom nerieši.
Reakcia na: slavius #116:
Nie, nemá to oporu v nijakom zákone a dlhodobé neriešenie dopravných priestupkov celkom isto spôsobilo dnešný anarchický stav s parkovaním. Mestská polícia v Bratislave je podľa môjho názoru nefunkčná a nespôsobilá udržiavať verejný poriadok.
Reakcia na: Ike #113:
Ale takto sa predsa zákony nevykladajú. Zákon sa nedá čítať tak, že do kolónky search napíšeš nástupište a pokiaľ tam nenájdeš to, čo hľadáš, tak prehlásiš, že to nie je ošetrené. Zákony sa čítajú komplexne a v kontexte s príbuznými právnymi predpismi. Už som to písal v predošlom príspevku, ale k zastávke prislúcha aj nástupište a na to pamätajú aj zákony.

Pripomína mi to mestských policajtov, ktorí mi svorne tvrdili, že dopravné značky platia len na vozovke, takže podľa ich tvrdenia nie je možné umiestňovať dopravné značenie na chodníkoch a cestičkách pre cyklistov, pretože tie nie sú vozovkou – ale sú cestou, na čo rovnako pamätá zákon. Ten takisto hovorí, že upravuje práva a povinnosti pre všetkých účastníkov cestnej premávky, ktorými sú na chodníku aj chodci, aj cyklisti na cyklisťákoch, aj pohoniči, vodič káry a rovnako aj vodič osobného auta. Práve kvôli takejto neznalosti zákona – lebo aj neznalosť čítania a porozumenia zákonom je stále neznalosťou – spôsobuje nejednotnosť a nemožnosť riadnej aplikácie predmetných ustanovení v premávke.
Reakcia na: Solider #115:
Má to oporu aj v nejakom zákone, toto "neriešenie" určitej formy pristupkov? To si len tak náčelníčka môže vymyslieť čo riešiť a čo nie? Existuje nejaká kategorizácia priestupkov? 🙂
Reakcia na: kecho #111:
Nemôžu. V § 25 sa jasne píše, že „vodič nesmie zastaviť a stáť na zastávke .... vo vzdialenosti kratšej ako 30 m pred označníkom zastávky a 5 m za ním“. Tretia podmienka, ktorá nasleduje za bodkočiarkou, umožňuje to, aby bol vyznačený priestor zastávky kratší alebo dlhší ako 30 metrov. V Bratislave sa spravidla vyznačujú zastávky aj VDZ a toto ustanovenie umožňuje, aby bol vyznačený nástupný priestor zastávky umiestnený v jazdnom pruhu v dĺžke 65 metrov na Blumentáli.

Rovnako je logické, že vozidlá zastavujú vo vyznačenom priestore na vozovke v jazdnom pruhu a pre nástup do vozidla je potrebné nástupište, čiže uvedených +5/–30 metrov platí aj pre priľahlý chodník-nástupište, prípadne, ak je vyznačná aj VDZ, tak vyznačený priestor vozovky ekvivalentne na priľahlom nástupišti.

Čo sa týka označníka zastávky, naozaj sa nejedná o dopravnú značku, ale je to označník zastávky, pretože tak ho zákon definuje. Zákon o cestnej premávke je veľmi zlý, ale tieto ustanovenia sú jednoznačné a nespochybniteľné, to, že sa parkuje na zastávkach aj za žltou čiarou aj kade-tade, je chybou nečinnosti Mestskej polície a náčelníčky Zajacovej, ktorá prikazuje určité formy priestupkov neriešiť.
Reakcia na: kecho #111:
Nemoze, pretoze zakon to zakazuje aj vtedy ked tam znacka neni.
Reakcia na: kecho #111:
btw. krajnica je vo všetkých prípadoch ošetrená. Čo však nie je ošetrené, je nástupište. Ak je zastávka označená výlučne označníkom, prípadne označníkom s dopravnou značkou, potom nikde nie je napísané, že vodič nemôže zastaviť a stáť na nástupišti (za predpokladu, že dodrží ostatné ustanovenia). De iure tak doslova môžeš zaparkovať pod prístreškom, za predpokladu, že necháš pre chodcov prejazdný profil aspoň 0,5 m.
Reakcia na: kecho #111:
8/2009 § 25

"(1) Vodič nesmie zastaviť a stáť:

f) na zastávke vozidla pravidelnej verejnej dopravy osôb v úseku, ktorý sa začína dopravnou značkou pre zastávku a končí sa 5 m za označníkom zastávky, a tam, kde taká dopravná značka nie je, vo vzdialenosti kratšej ako 30 m pred označníkom zastávky a 5 m za ním; ak je priestor zastávky vyznačený príslušnou vodorovnou dopravnou značkou, platí tento zákaz len pre nástupište a vyznačený priestor"

Reakcia na: 810zssk #109:
čiže ak nie je zastávka nakreslená aj na ceste ako VDZ, tak +5 a -30 metrov potom teda neplatí a IGK-isti si môžu zaparkovať hocikde pri krajnici? ?
Reakcia na: kecho #64:
K tej 196. Magnetovú som prepočul, ale keď hlásilo Odborársku, tak tam dovetok "zastávka je na znamenie" nebol. Takže buď to ešte nenahrali (čo by bolo dosť zlé), alebo proste zabudli, že na tých zastávkach stojí aj 196.
Reakcia na: kecho #105:
Priklanam sa k tomu co napisal Ike. Podla mna v prvom rade nejde o dopravnu znacku.
Reakcia na: kecho #105:
Zastávkový označník nie je dopravná značka ? Nič to ale nemení na skutočnosti, že tento hulvátsky systém je otrasný.
Reakcia na: kecho #105:
To je možno "zlepšovák", ktorým DPB vychádza v ústrety neporiadnikom parkujúcim svoje gumokoly kde sa len dá 😉
Reakcia na: rendovka #90:
Extra pre studakov je expresna linka ktora ich odvezie rovno z univerzity do Horskeho parku (linka 184)...
Reakcia na: 810zssk #96:
Dopravákom a KDI to vôbec nevadí? Lebo značka s "dokresleným" textom asi nebude v zákone ani vo vyhláške... Teda tým pádom by malo ísť o neplatnú, resp. poškodenú značku...
Reakcia na: luciluci #93:
zakývaš mu rukou, nech ide ďalej - funguje to u väčšiny vodičov
Reakcia na: rendovka #84:
-zo ZŠ a gympla už viac využívajú zastávku u Saláčov
-dopyt EUBA funguje nárazovo v rovnakých časoch a cca 2x4 mesiace ročne
-dedkovia a babky z domova dôchodcov nemusia na zastávkach barlami zastavovať busy, bus zastaví automaticky, ak je niekto na zastávke
v 9/2005 zobrali 4 linky do centra? ktoré?
84 šla pôvodne okolo euba, bola presmerovaná cez Bulíkovu
jediný problém je 68/96 a ich neskoršia výmena (lebo mesto nie je schopné 10 rokov dokončiť odbočku z Apolla na Bosákovu), aby bolo možné dostať sa z Bul/Euba na druhú stranu Dunaja cez každý most (jasné, že okrem Lanfranconi)...
Reakcia na: 810zssk #83:
dalo by sa diskutovať aj o vypnutí CSS na noc... super je, keď napr. trasu Šustekova-Bosákova prejdeš rýchlejšie peši ako busom, "lebo semafory" pri víkendovej premávke na tej spojke by mohla byť CSS vypnutá aj cez voľné dni a cez prac. týždeň aj do 7:00 ráno...
Reakcia na: Mike #100:
On to jednoducho chce mat na Šafko (asi tam ma niede svoju cielovu destinaciu) a teraz plače ?