Po dodávke nových trolejbusov plánuje dopravný podnik zreorganizovať sieť trolejbusových liniek.
Do Bratislavy sú postupne od augusta dodávané posledné nové trolejbusy od výrobcu Škoda Electric z Plzne. Ide o 20 trolejbusov Škoda 30 Tr SOR dĺžky 12 metrov bez prídavného diesel-agregátu (APU). Trolejbusy sú súčasťou kontraktu na 120 nízkopodlažných trolejbusov, z ktorých už Dopravný podnik Bratislava (DPB) prevzal do konca júla 2015 celkovo 100 kusov (70 kĺbových, 15 krátkych bez APU, 15 krátkych s APU). Prevzatie posledných vozidiel očakáva DPB postupne do októbra tohto roka. Ako prvé prišli vozidlá #6020, 6021 a 6023.
Dodávka nových trolejbusov umožní vykonať reorganizáciu siete trolejbusových liniek, ktorú dopravný podnik pripravil už v minulosti, ale pre nedostatok vozidiel nebola zrealizovaná. Reorganizácia liniek je plánovaná predbežne na prelome leta a jesene. "DPB, a.s. reorganizáciou liniek dosiahne optimálne rozloženie kĺbových a sólových trolejbusov na základe vykonaných prieskumov," uvádza v tlačovej správe DPB.
Nákup nových trolejbusov dopravný podnik financoval prostredníctvom nenávratného finančného príspevku z Kohézneho fondu EÚ (80,75 %), príspevku zo štátneho rozpočtu SR (14,25%) a zvyšnými piatimi percentami prispelo mesto Bratislava.
Valec
Riešenie presmerovania tej L74 si viem predstaviť, len neviem či by aj ľudia od Slovanftu prežili predĺženie jazdnej doby o 2 minúty.
Cez víkend, ak by bola kapacita L70 dostatočná, napr. s 15 min. v kĺboch, tak stačí posilovka po prestup Miletičovu, najlepšie ako prípoj na L70 (a potom buď ju otočiť na Hraničnej - ak by to bol trolejbus, ale poslať naspäť na stanicu na prázdno cez Bajkalskú). Tým by sa aj ľudia rozdelili, tí čo pôjdu do Vrakune na L201, tí čo smerom na Slovnaft sa nebudú tlačiť a môžu ísť posilovkou, lebo tak či tak by čakali na Miletičke.
Inak, čo sa L208 týka, tak tá je cez víkendy prázdna v Prievoze aj so sólami, takže s kĺbmi a 15 min. intervalom to bude vysoký nadštandard.