Diskusie prebehnú 18.5. a 19.5., pripomienky je možné zaslať do 25.5.
Prípravy modernizácie električkovej trate v úseku tunel – Karlova Ves – Dúbravka (Hanulova ul.) pokračujú. V závere apríla bol na Enviroportáli v rámci zisťovacieho konania zverejnený zámer, ktorý verejnosť môže pripomienkovať do 25. mája. Podľa projektanta, firmy Reming Consult, a. s., ktorá projektovala aj rekonštrukciu električkovej trate v Dúbravke, je cieľom modernizácie zvýšenie traťovej rýchlosti, priestorovej priechodnosti, únosnosti koľajového zvršku, bezpečnosti prevádzky, bezpečnosti cestujúcich, zvýšenie kultúry, komfortu a plynulosti cestovania, zníženie negatívnych dopadov koľajovej prevádzky na obyvateľstvo a zlepšenie a skvalitnenie životného prostredia.
Ako vyplýva zo zámeru, pôjde o investíciu v hodnote viac ako 60 mil. €. Predložený bol iba jeden modernizačný variant, ktorý počíta so zachovaním existujúcej polohy električkovej trate. V rámci posudzovania tak nebude možné porovnať tento variant s inými možnosťami, pričom projektant to zdôvodňuje tým, že pretrasovanie by bolo „neúčelné a stavebno-technicky a finančne náročné riešenie“.
Nielen pozitíva
O pozitívnych detailoch rekonštrukcie sme už písali v samostatnom článku. Ako vyplýva z projektovej dokumentácie, ktorú máme k dispozícii, navrhnuté riešenie má aj svoje úskalia. Asi najviac diskutovaným bodom na Karloveskej radiále je prestupný uzol Molecova. Projekt síce obsahuje premiestnenie zastávok trolejbusov a autobusov k električkovým, aby pri prestupovaní nebolo potrebné prechádzať cez cestu, no riešenie počíta s likvidáciou zelene na strane Molecovej ulice. Dôvodom je zachovanie až 4 jazdných pruhov v smere do Dúbravky. Merania mesta aj aktivistov však zhodne potvrdili, že pre počet áut, ktorý prepustí križovatka Botanickej ulice a Devínskej cesty, postačujú dva pruhy. Okrem toho ponechanie jazdných pruhov spôsobí, že nástupištia električiek, trolejbusov aj autobusov budú priúzke pre enormný počet cestujúcich, ktorí ich využijú.
Projektová dokumentácia tiež napriek prísľubu mesta neobsahuje združenú zastávku Lafranconi. Veľké množstvo cestujúcich, ktorí na danej zastávke prestupujú, bude naďalej musieť prechádzať frekventovanú cestu.
Projekt neobsahuje ani redukciu počtu električkových zastávok, čo by skrátilo cestovné časy v súčasnosti najmä pre Dúbravčanov neatraktívnej električkovej dopravy. Napríklad v prípade zastávok Segnerova a Jurigovo nám. sa pôvodne uvažovalo s ich nahradením jedinou zastávkou v blízkosti pošty a potravín. Podľa prepočtov dochádzkových vzdialeností by pritom nedošlo k väčšiemu nárastu dochádzkových vzdialeností pre obyvateľov okolia. Projekt príležitosť redukcie počtu zastávok nevyužil.
Občania môžu diskutovať aj pripomienkovať
O modernizácii električkovej trate sa bude diskutovať v Karloveskom centre kultúry na Molecovej ul. 2 v pondelok 18. mája 2015 o 17:00. Druhá diskusia prebehne v Dome kultúry Dúbravka v utorok 19. mája 2015 o 17:00.
Pripomienky k zámeru modernizácie trate je možné zasielať na Okresný úrad Bratislava, odbor starostlivosti o životné prostredie a oddelenie ochrany prírody a vybraných zložiek životného prostredia na adresu Odborárske nám. 3, P. O. BOX 19, 810 05 Bratislava do 25. mája 2015.
toms
Mozno jedina zaujimava vec je riesenie odstavnych kolaji pri molecovej, kde vznikne "obratova" kolaj napojena z oboch smerov.
zhrnutie:
- ziadne zastavky sa nezlucuju
- lafranconi nebude integrovana zastavka z dovodu nedostatku miesta
- molecova nebude vo forme integrovanej zastavky, ale vo forme separatnych nastupist v strede krizovatky (tj. trolejbusy nebudu zachadzat do elektrickovej trate ale budu mat svoje nastupiste hned vedla)
- nastupiste na segnerovej sa vyraznejsie rozsiri na ukor zelene
- vsetky nadchody a podchody ziskaju vytah
- rekonstruovat sa budu iba podchody, nadchody mimo priamych prac nie
- obratisko bude mozne pouzivat z oboch smerov a v strede obratiska bude zastavka pre NAD, tak aby bolo mozne pohodlne prestupovat medzi NAD a elektrickami
- damborskehho bude integrovana zastavka v zmysle zachadzania autobusov a bude prestavana.
- celkovo trat bude zatravnena, v useku lafranconi - molecova sa uvazuje ale o pevnej jazdnej drahe pre NAD v pripade potreby.