Prvé tri lastovičky začali jazdiť v roku 2000, neskôr sa začali masové dodávky SORov.
V januári 2000 sa v bratislavských uliciach objavila nová kategória vozidiel MHD - midibusy. Dopravný podnik Bratislava vtedy do prevádzky uviedol prvé tri 9,5-metrové midibusy českého výrobcu SOR Libchavy, ktorý sa od prvej polovice 90-tych rokov začal zaoberať výrobou malokapacitných autobusov. Okrem menšej kapacity sa vozidlá tejto značky vyznačovali aj použitím lacnejších a ľahších dielcov, ktoré zabezpečili nižšiu cenu vozidiel a ich ekonomickejšiu prevádzku.
Prvé midibusy SOR B 9,5 boli zakúpené pre linky s menším počtom cestujúcich, kde bola prevádzka štandardných autobusov neefektívna. Pôvodne sa tak tieto midibusy objavovali na linkách 29, 35, 41, 49, 51 či 58. S pribúdajúcim počtom týchto vozidiel a ubúdajúcim počtom autobusov Karosa B 732 postupne midibusy prebrali výkony aj na ďalších linkách, hoci nie vždy kapacitne postačovali. Z typu B 9.5 bratislavský dopravný podnik zakúpil do roku 2005 spolu 33 vozidiel, čím sa stal najväčším prevádzkovateľom tohto typu v rámci mestskej dopravy.
Midibusy SOR B 9,5 vďaka svojmu tvaru, veľkosti a sfarbeniu pripomínajúcim známu detskú čokoládovú pochúťku dostali v Bratislave prezývku „kindervajcia“. Napriek počiatočným nedôverčivým názorom sa tieto midibusy ukázali ako spoľahlivé vozidlá a prvé dve vozidlá z troch aj po 15-tich rokoch stále zasahujú do premávky aj bez generálnej opravy. Dnes však už neslúžia len na menej vyťažených linkách, ale dopravca ich používa ako univerzálne vozidlá, ktoré často nahrádzajú aj najkapacitnejšie kĺbové autobusy.
Český výrobca SOR postupne rozširoval výrobný program a z pôvodných 7,5-metrových midibusov sa ponuka rozrástla aj o ďalšie dĺžkové kategórie vozidiel - 9,5 m, 10,5 m a 12 m. V roku 2004 prišla na trh aj „ekonomická“ alternatíva k nízkopodlažným autobusom, tzv. low-entry autobusy SOR, ktoré boli charakteristické neobvyklou lomenou strechou. Bratislavský dopravca sa v roku 2007 rozhodol pre nákup týchto vozidiel opäť v dĺžke 9,5-metra. Zakúpených bolo 18 vozidiel SOR BN 9,5 za prostriedky pôvodne určené na nákup ďalších trolejbusov pre dlhodielsku trolejbusovú trať. V rokoch 2008 - 2010 bolo ešte zakúpených 38 predĺžených midibusov SOR BN 10,5 a osem linkových autobusov SOR C 10,5, z ktorých tri boli v autoškolskej úprave.
Nízka kapacita vozidiel, ale aj variabilný výrobný program SORu boli častou témou sci-fi článkov na stránkach imhd.sk. Vo februári 2001 v rámci sci-fi predstavili kĺbový autobus SOR - o päť rokov neskôr vznikol prototyp kĺbového autobusu SOR, ktorý sa objavil na prezentácii aj v Bratislave. Následne bolo zakúpených 100 kĺbových nízkopodlažných autobusov SOR NB 18 a v krátkom čase k nim pribudne ďalších 50.
Do výroby sa z našich sci-fi vozidiel v upravených verziách dostali elektrobusy i trolejbusy SOR. Elektrobus SOR bol na prezentácii aj v Bratislave, ale do vozidlového parku DPB zatiaľ nepribudol. Trolejbusy Škoda s karosériami SOR by už v tomto roku mali takmer kompletne nahradiť všetky staré trolejbusy v Bratislave.
Petto