Úrad pre verejné obstarávanie rozhodol, že bratislavský magistrát môže pokračovať v súťaži na zhotoviteľa električkovej trate.
Úrad pre verejné obstarávanie rozhodol, že bratislavský magistrát môže pokračovať v súťaži, ktorá má vygenerovať partnera mesta pre opravu električkovej trate v Dúbravke v úseku Hanulova – Pri kríži. Úrad svoje rozhodnutie odôvodnil tým, že námietka týkajúca sa nastavených kritérií vznesená jedným z uchádzačov bola stiahnutá a samospráva tak môže obnoviť proces obstarávania. Ide o súťaž, vďaka ktorej bude komplexne modernizovaná trať, pričom sa zvýši nielen bezpečnosť cestujúcich, ale aj prepravná rýchlosť. Predpokladaná hodnota zákazky je na úrovni 10,5 mil. eur bez DPH. Okrem električkového telesa, koľajníc, bude súčasťou komplexných opráv aj výmena trakčného vedenia, zastávok i prístreškov mestskej hromadnej dopravy. Stavebné, rekonštrukčné práce sú naplánované na obdobie 5 mesiacov od nadobudnutia účinnosti zmluvy.
Slovenská metropola v roku 2014 spúšťa viacero projektov, ktoré pomôžu rekonštruovať električkové i trolejbusové trate, rozbehnuté aktivity mesta smerujú do modernizácie výrazne zastaranej dopravnej infraštruktúry. Týmito krokmi chce Bratislava podľa primátora Milana Ftáčnika podporiť preferenciu verejnej hromadnej dopravy na úkor osobnej, individuálnej, a spustené projekty majú prispieť k zvýšeniu kultúry cestovania prostriedkami MHD. Projekty môže magistrát realizovať vďaka tomu, že 85% celkových nákladov spojených s modernizáciou tratí bude vykrytých z finančnej pomoci Európskej únie, vláda SR bude znášať 10% nákladov a samospráva 5%. Okrem dúbravskej radialy bude rekonštruovaná tiež električková trať smerujúca na Hlavnú stanicu (Radlinského – Kyčerského).
Pomoc Európskej únie aktívne využíva magistrát aj na rozšírenie trolejbusových tratí. Dva projekty, podporené z Operačného programu Bratislavský kraj, súvisia s dobudovaním dvojstopového vedenia na Trenčianskej (úsek Ružová dolina – Trenčianska ul.) a Gaštanovej ulici (v skutočnosti v tomto prípade šlo iba o rekonštrukciu existujúcej trate - pozn. red.). Samostatným projektom je vybudovanie integrovanej prestupnej zastávky pre mestskú i regionálnu hromadnú dopravu (integrovaná zastávka Radlinského). Náklady na výstavbu nových tratí, zastávky sa pohybujú na úrovni 980-tisíc eur (trať Trenčianska 550-tisíc eur, trať Gaštanová 280-tisíc eur, integrovaná zastávka Radlinského 150-tisíc eur). Odborné útvary samosprávy zároveň pripravujú projektovú dokumentáciu na ďalšie dve nové, ekologické trolejbusové trate (trať OC Lamač – OC Avion, trať Košická ul. – most Apollo – Bosákova ul.).
O stave obstarávania a príprave projektov informoval Ľubomír Andrassy, riaditeľ kancelárie primátora.
810zssk
Trat po Prazskej je podla mna jeden z tych realnejsich projektov. Stala by vela, ale mala by aj obrovsky prinos (ak by bola rychlodrazna a nie Petrzalka Style s Vmax 50km/h).