Nové trolejbusy Škoda prichádzajú do Bratislavy
  • Táto informácia je zaradená v archíve. Aktuálne informácie nájdete v ľavom menu.

Obnova trolejbusov novými vozidlami Škoda 30 Tr a Škoda 31 Tr postupne začína.


Foto © Bratislavská občianska samospráva


V piatok 4. apríla 2014 v ranných hodinách bol do vozovne Trnávka dovezený prvý z nových trolejbusov Škoda 30 Tr SOR. V prvej várke by malo byť dodaných 15 trolejbusov Škoda 30 Tr a jeden kĺbový trolejbus Škoda 31 Tr. Podľa predbežných informácií by mali byť nové trolejbusy uvedené do prevádzky na začiatku mája.

Súčasne sú s oneskorením dodané aj dva prenajaté trolejbusy Škoda 14 Tr od firmy 4RAIL, ktoré dostali čísla 6316 a 6317. Trolejbusy sú pôvodom zo Zlína a obe vozidlá prešli opravou vo firme Zliner, kde dostali aj celočervený náter..


4.4.2014, Doplnené fotografie Bratislavskej občianskej samosprávy - 7.4.2014
-mhd-

Komentáre

Login: Heslo:













K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

skopi16.4.2014 7:00 #31 Re:
Inak miesto toho utracania za #6316, 6317 kludne mohli zakupit ten sprosty menic na #6401 a este k tomu pouzit 2 uplne nove trolejbusy. No a dokopy by bolo este o jeden viac a vsetky by boli nizkopodlazne. Nevedia rozmyslat, alebo je to naozaj take skorumpovane?
Michal1118.4.2014 9:30 #30 Re:
No vidím, že pri Solarise to poväčšine zladili aspoň do rovnakého farebného prevedenia ako sú tie bočné lamely, každopádne tam to nie je tak na oko ako pri SORE.
Andy7.4.2014 23:44 #29 Re:
Reakcia na #28 od Tangram:
Je možné, že sa im to tam proste nepáčilo, že to tak nevkusne trčí tak to nechceli. Neviem veru, či si niekedy nejaký človek to svetlo na nejakom vozidle všimol. Detailné požiadavky na trolejbusy stanovovali iní ľudia a v inom čase než na autobusy, takže netreba sa nechať oklamať unifikáciou.
Tangram7.4.2014 23:13 #28 Re:
Reakcia na #22 od Andy:
Teraz možno napíšem blbosť, ale nesúvisí to s tým, že namiesto zvončeka a červeného svetla ako majú bratislavské NB 18 City nad 2. až 5. dverami, bude uzavretie dverí tiež oznamovať ten vonkajší tlakový reproduktor akustického informačného systému? (keď už to metro v BA nebudeme nikdy mať )?
BTW: Staršie NB 18, napr. v NR alebo PO to biele a červené svetlo majú aj nad 1. užšími dverami.
Tangram7.4.2014 22:56 #27 Re:
Reakcia na #23 od Michal111:
Nielen výzbroj a zberače, ale aj tie kryty montujú až v ŠKODA Electric v Plzni, kde ich pravdepodobne aj navrhli, teda asi nie v SOR Libchavy. Vidieť to na foto #6013 na návese, ktorý má na streche len klímu a prípravu pre výzbroj. Dokonca aj nápis ŠKODA a logo okrídleného šípu nad logo SOR na prednej maske a text "powered by ŠKODA BlueDrive" na zadnom skle lepia až v Plzni . Podobne je to aj s 27 Tr a 28 Tr v karoséri Urbino SOLARIS Bus & Coach, ktoré v Plzni súbežne s bratislavskými 30 Tr a 31 Tr komletujú pre Bulharsko. Tam je to s tými krytmi trochu lepšie, tie zalomené viacej zakrývajú výzbroj odpredu.
Valec7.4.2014 21:05  +1#26 Re:
Reakcia na #25 od Kona:
Dodávateľom je Škoda, elektrovýzbroj (a isto aj iné úpravy nutné k jej zástavbe) si rieši Škoda, takže aj predný kryt by si mala riešiť (nehovorím že aj vyrobiť) Škoda. Koniec koncov, v SORe ani nemusia vedieť, ako presne vyzerajú komponenty, ktoré tam v Škode namontujú.

Mimochodom, v prípade označenia Škoda 30T Bratislava má mesto Bratislava polovičný podiel na výrobe?
Kona7.4.2014 19:29 #25 Re:
Reakcia na #24 od Valec:
Sú to trolejbusy polo výroby teda označenie Škoda 30Tr/31Tr SOR. Každý má na výrobe 1 kusu asi polovičný podiel. "Elektrinu" rieši Škodovka, skriňu, interiér, mechaniku SOR.
Valec7.4.2014 17:26  +1#24 Re:
Reakcia na #23 od Michal111:
SOR? Však to sú trolejbusy Škoda.
Michal1117.4.2014 14:31 #23 Re:
To ten SOR fakt nevie vyriešiť prekrytie toho predného komponentu vpredu na streche? Veď to vyzerá ako na pracovnom stole, kde sú porozhadzované súčiastky.
Andy7.4.2014 14:26 #22 Re:
Reakcia na #17 od OBUS:
Nemá to nejaký podobný dôvod, ako zákaz umiestnenia tlačítka na otvorenie dverí na dverách?
Mike7.4.2014 13:57 #21 Re:
Reakcia na #20 od 44:
Formu a obsah článku lepšie pochopíte, keď si kliknete na info o autorke...
http://www.sme.sk/autor_info.asp?id=308
447.4.2014 13:07 #20 Re:
http://bratislava.sme.sk/c/7161601/do-bratislavy-dorazil-prve-nove-trolejbusy.html

"Odborníci na mestskú dopravu z tohto webu..."
kecho6.4.2014 12:49 #19 Re:
Reakcia na #12 od 810zssk:
tak rýchlo, aby sa to stihlo do mája?
totižto na náhody tu asi neverí nikto
http://www.minv.sk/?volby-ep

a predpokladám správne, že aj v 11/2014 bude nejaký candrbál s vozmi?
Petto6.4.2014 12:09 #18 Re:
Reakcia na #17 od OBUS:
tiez sa cudujem , lebo to bolo v objednavke
OBUS6.4.2014 9:26 #17 Re:
Prečo nemá Sorka na vonkajšej strane osvetlenie priestoru dveri?
Dispecer5.4.2014 17:29 #16 Re:
Reakcia na #15 od Jezo:
Myslíš tie dve "držadlá", medzi ktorými je nálepka? To by malo slúžiť na upevnenie rebríka alebo niečoho takého pri potrebe vyliezť na strechu.
Jezo5.4.2014 17:06 #15 Re:
Reakcia na #14 od Dispecer:
Tusim sa spominala klimatizacia - asi jej vplyv na ostatne komponenty.

Inak ako som pozeral fotky, co je to na strane dveri pod strechou nad 2. napravou?
https://scontent-a-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/t31.0-8/1957942_445527092246755_37155913_o.jpg
Dispecer5.4.2014 15:13 #14 Re:
Reakcia na #12 od 810zssk:
Nemyslel som rovno kompletnú homologizáciu, ale len schválenie nejakých zmien oproti predchádzajúcim... (Agentúra JPP mi tvrdila, že niečo sa musí "doschváliť", lebo je iné ako bolo doteraz v BB & ZA 30 Tr.) Ja osobne do tejto problematiky nevidím, preto sa pýtam...
Andy5.4.2014 11:46 #13 Re:
Reakcia na #10 od Dispecer:
V Žiline od dodania po jazdenie s ľuďmi ubehli 3 týždne, prečo by to v BA malo trvať dlhšie?
Zrejme sa nejaké formality musia schváliť, ale aj tak najviac asi zaberú rôzne školenia údržby, vodičov, inštalácia tarifného systému, nalepenie označení a podobne
810zssk5.4.2014 4:49 #12 Re:
Reakcia na #10 od Dispecer:
SORky su uz u nas homologizovane (jazdia u inych dopravcov), cize ak som spravne pochopil co sa pisalo tak nejake schvalovanie prebehnut ma, ale velmi rychlo.
445.4.2014 2:16 -1 +2#11 Re:
Reakcia na #10 od Dispecer:
Co ti ebe??
Dispecer5.4.2014 1:26 -1 +1#10 Re:
Hm, keď sa do premávky majú zaradiť už v máji, žiadny skrátený schvaľovací proces alebo nejaká taká procedúra ich nečaká ešte pred zaradením do premávky s cestujúcimi?
Peto37004.4.2014 22:33  +1#9 Re:
Reakcia na #8 od Petto:
Diera je po dodaní zaslepená, to by nebol problém. Ale pozerám že duobusy majú čísla aspoň vzadu na mieste ŠPZ. 30/31Tr to budú mať asi tiež tak keď je ten priestor nasvietený...
Viem, je to taký detail, ale niečo by sa tam hodilo keď už je na to prázdny priestor. V Žiline aj v Bystrici to pekne využili.
Petto4.4.2014 20:24  +1#8 Re:
Reakcia na #6 od Peto3700:
No ten na fotke ma dieru v mieste prednej SPZ. Skor dostanu evč. ako maju ich dieslovi bratia - aspon teda moj typ.
trolejbus62074.4.2014 17:48 -1 +1#7 Re:
Reakcia na #1 od Mike:
s tými dvoma starými šrotmi to snáď nemyslia vážne? aj keď by mal Delfín na ne podpísanú neviem akú zmluvu... toto je už totálna anarchia, v tomto Absurdistane si robí naozaj každý, čo chce, len aby mu z toho prišlo do vrecka nejaké všimné a má absolútne na saláme všetko a všetkých, však pokiaľ ich upravia tak, aby boli schopné vyraziť do premávky, už tu budú všetky 30Tr, čiže budú absolútne zbytočné
Peto37004.4.2014 15:11  +1#6 Re:
Myslíte, že im napadne umiestniť číslovanie do priestoru pre ŠPZ? Inde to tak myslím spravili lebo sa to úplne žiada.
Mike4.4.2014 13:41 -1 +1#5 Re:
Reakcia na #3 od Valec:
Tak naše 14Tr sú z rokov 1989-91 a tie prenajaté sú z 1991 takže čo do veku to nejaké terno nie je. My máme najnovšie sóla 14TrM (ak nerátam 21Trku) a to sú nové skrine z 2004-2009, v ČR sa dnes už dajú zohnať secondhandy 14TrM z prelomu storočí... (možno aj novšie)
Andy4.4.2014 13:23 -1#4 Re:
Reakcia na #3 od Valec:
Narážam na to, že keď (v ideálnom prípade) o tri roky nebudú mať staré trolejbusy kde jazdiť, tak tieto sa zídu ako historičáky, keďže budú v najlepšom stave.
Valec4.4.2014 12:09  +1#3 Re:
Reakcia na #2 od Andy:
Veď tie sú mladšie, ako väčšina našich?
Andy4.4.2014 8:42 -1 +1#2 Re:
Reakcia na #1 od Mike:
Ak sa náhodou rozpadne 6207, môžu ich použiť ako historické
Mike4.4.2014 8:20  +2#1 Re:
Tie 6316 a 17 sú fasa.. Z toho je vidno že niekto sa niekomu "zmluvne" zaviazal (teraz je jedno akú právnu formu to má)..