Zmeny trás liniek 27X13 (od 3.3.2014)

Linka 27 bude predĺžená k OC Dubrawa, linka X13 k Novému SND.

Od pondelka 3. marca 2014 budú zmenené trasy liniek 27X13 nasledovne:

Linka 27 bude predĺžená z doterajšej konečnej Pri kríži k OC Dubrawa. V smere k obchodnému centru zastaví okrem doterajšieho výstupišťa Pri kríži aj na rovnomennej zastávke spoločne s linkami 20 23 26 120 (smer Devínska Nová Ves), v opačnom smere na doterajšej zastávke. Pred OC Dubrawa bude mať spoločné výstupište a nástupište na parkovisku.

Linka X13 bude z doterajšej konečnej Rajská predĺžená ďalej cez Dunajskú, Mlynské nivy, Karadžičovu, Dostojevského rad, Landererovu a Olejkársku k Novému SND. Späť pôjde cez Krupkovu, Dostojevského rad, Karadžičovu, Mlynské nivy a Dunajskú a od Námestia SNP sa napojí na svoju doterajšiu trasu. Na linke zostáva zachovaný doterajší interval medzi spojmi.

  • Nové zastávky v smere Nové SND: Ul. 29. augusta, Wüstenrot, Nové SND (nástupište linky 801)
  • Nové zastávky v smere Hlavná stanica: Nové SND (nástupište linky 801), Wüstenrot, Dunajská (nová zastávka za križovatkou s Rajskou)

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Error 0x007 #33:
Však ale on si robí len srandu

(dúfam :-D)
Reakcia na: jokl #32:
Aky rachot preboha? Nad inymi elektrickovymi tratami ludia nebyvaju?

Inak sam som zil cca 6 rokov priamo nad elektrickovou zastavkou a ziaden "rachot" som nezazil.
Reakcia na: jokl #32:
Lol ❓ Ty si si vobec vedomy toho co pises? ?
Reakcia na: prasce_v_meste #31:
býval by si na Šancovej??ako sorry,ale ten rachot,by asi nikto neprežil ....tam to vobec nemuselo povoliť ministerstvo zdravotníctva za neúnosné prekročenie zvuk.limitov ...? ? Sorry,ako nič proti,ale trocha logiky ....
Reakcia na: Tedomík #30:
V 70.-80. rokoch sa v tomto meste rozmýšľalo neviem čím ale mozog to isto nebol. Štefánikovu mali ponechať a mali na Šancovej vybudovať električku s pokračovaním po Trnavskej na Zlaté piesky, kde by bol terminál P+R pre 2-3 električkové linky (tretia by sa pridala, alebo by sa jedna zahustila v prípade dopytu). Keď tam mohli vystavať TESCO s parkoviskom, ktoré zabralo rozlohu ako štvrtina JRD, tak mohli aj terminál, kde by končili prímestské linky SL. To tiež nechápem, prečo nie je zo zákona nejaká prirážka pre tých, ktorí stavajú iba plošné parkoviská a nešetria plochou tým, žeby vybudovali parkovací dom, TESCO je v tomto ak nerátam to Lamačské totálna pliaga na Slovensku, ale k doprave v BA ...

Šancovú a Štefánikovu by mali riešiť električky a trolejbusy z Kramárov by mali ísť po Štefanovičovej a pri STU by sa mali deliť na smer Kollárovo nám. a Odborárske nám., čo by pri systéme dvoch nosných liniek pre Kramáre sadlo. Jediné pindanie by bolo asi iba na to, že by 201 musela na hl.st. ísť po Záhradníckej a cez Odborárske nám. po Štefanovičovej, ale zas by to jazdilo vyťaženejšie ako poloprázdna 212, ktorú akurát tak napĺňajú ľudia z Kramárov a časy, kedy tam jazdili klbáky opodstatnene sú preč. Na Trnavskej ulici je široký stredový pás a je to dopravná tepna kde jazdí 6 liniek a ešte v úseku Bajkalská - Trnavské mýto tento počet rastie. A aj kvôli preprave ľudí keď je hokej je to lepšie ako autobusy. Na tej trati by pomohlo buď obratisko pri hale Interu alebo prepojenie po Tomášikovej aby nemuseli posilové spoje jazdiť až z pieskov, ale kým na to prídu vo vedení DPB a mesta, tak prejde 20 rokov a ten stredový pás rozkopú pre rozšírenie cesty a potom až budú uvažovať ďalších 10 rokov, že tam postavia električkovú trať.
Bolo to prázdne aj keď tam jazdili 4 linky v jednotnom 12 min. intervale (priemerný interval 3 min.)
Vtedy by tam v pohode stačil aj 8 min. interval.
Keď tam budú jazdiť L1 a L2 pri jednotnom 8 min. intervale ako sa navrhuje tak sa interval predĺži na 4 min. (stále zbytočný luxus)
Keby sa zrealizoval tvoj návrh na 4 linky pri 8 min. intervale mali by sme na Priečnej osi 2 min. interval aký je dnes na Karlovesskej radiále.

Stále si myslím, že tam po otvorení bude stačiť linka 1, otázne je však čo s 2kou. Lebo ťahať od Obchodnej na Štúra a Šafko 3 linky je nezmysel. Či teda neobnoviť trasu pôvodnej L6 ŽST NM-Obchodná-Špitálska-ŽST NM. Ale to už je zas moje fantazírovanie a je to na inú debatu riešme tu tú stanicu
Reakcia na: mark178 #25:
Vsetci davajte pozor, mame tu noveho experta!
Reakcia na: mark178 #25:
4 linky na tristostometrovú trať (odbočku?) na stanicu určite nie, to som potom naozaj radšej za úplné zrušenie.
Reakcia na: mark178 #25:
Nie, nebudu.
Reakcia na: mark178 #25:
Ale načo to vôbec netreba. Ako som písal L2 bude luxus načo ďaľšie? Na zhoršenie dopravy z Ružinova a Rače? Ako by si viedol tie linky ako pred uzavretím stanice? To sú podstatné zmeny
3/8 je využívaná takmer na celej trase. Takto by vznikla len posila k linke 5 na úseku Rača-Blumentál a k linke 9 Ružinov-Trnavské mýto. Vôbec to netreba vraciať. Aj keby sa to obnovilo tak budú ľudia stále prestupovať na Trnavskom/Račianskom mýte, keďže je to omnoho rýchlejšie
Reakcia na: 810zssk #23:
a nebudú tam chodiť aj 3 a 8?.... leboo tie sú toež tak "usporiadané", že moc netreba veľkú zmenu a sú na stanici
Reakcia na: 810zssk #23:
zhorší sa spojenie do centra ale i tak 2 nebola moc využívaná... 2 bude mať teraz význam iba na trati žst n. mesto-tr. mýto ak pôjde tesne pred 4 aby sa naplnila
Reakcia na: anbis #21:
Na stanicu maju jazdit linky 1 a 2. Pri linke 1 dajme tomu ze to vyznam ma, ale pri linke 2 to bude mat len ten efekt ze Vajnorskej sa zhorsi spojenie do centra.
Reakcia na: anbis #21:
No vraj sa tam má dať L1, ktorá pôjde do Petržalky a linka 2 pôjde zo ŽST NM po Blumentál a z tadiaľ na Hls.t. aj toto mi však príde ako zbytoćný luxus a z vých. radiál by som tam nedával nič
Reakcia na: 810zssk #19:
(a tiež aj pre Tedomíka) Ak je tá trať z dopravného hľadiska naozaj neopodstatnená, tak prosím, nech sa zruší, ale podotýkam fyzicky ZRUŠÍ a zlikviduje, lebo mať takmer v centre mesta nevyužívanú rozpadnutú ruinu je také balkánske, či vlastne bratislavské? Ja cez tú ruinu prechádzam skoro denne a som zvedavý, koľko rokov tam ešte bude strašiť a čakať na naplnenie dopraváckych scifi o podzemnej trati na Šancovej?
Nie som odborník na linkové vedenie, to skôr vy na fóre, ale čo som sledoval dávnejšie diskusie (iba sa pýtam, nerozkazujem!), nebolo vhodným riešením pustiť na "starú trať" iba jednu linku, ako sa spomínalo? Lebo pripadá mi to tak, že hlavným problémom nie je trať samotná, ale skôr magistrátny strašiak, ktorý by tam asi najradšej presmeroval aspoň polovicu terajších liniek, ako to bolo do 2011. S tým samozrejme nesúhlasím, to je určite zhoršenie.
Za zrušenie som iba v prípade, ak sa nedá vymyslieť nič rozumné organizačného charakteru. Ale očakávam náhradu a nie iba v slovnej rovine, ako je to teraz pri Štefánikovej (je tá trať už vlastne v nejakom oficiálnom dokumente?) ?
Reakcia na: anbis #18:
Podľa mňa by bolo lepšie na ňu už len spomínať, inak tá trať nemá zmysel. Keby sa tá priečna os dotvorila celá až na autobusovú stanicu ako boli plány, vtedy by zmysel mala. Keď sa pozrieme do histórie vzniku tejto trate, tak na stanicu premávali električky iba po Štefánikovej, bolo to nevýhodné pre východné oblasti. Preto museli linky chodiť obkľukou cez Špitálsku a cez Nám.SNP a Štefánikovu. Táto situácia sa mala zlepšiť a uvažovalo sa medzi výstavbou trate buď na Šancovej (to bolo však zamietnuté) alebo Priečnej osi. Priečna os uľahčila prístup z východu, ale nepočítalo sa so zrušením štefánikovej, kde mala 1tka z centra naďalej premávať. Ešte pred stavbou trate po Priečnej osi bola však Štefániková zlikvidovaná a aj po dostavbe sa do centra nejazdilo, keďže na Obchodnej trať tiež nebola.

Dnes je však úplne iná situácia a tá trať má možno zmysel len taký "morálny". Možno akurát pre spojenie STU a Hl.st., ale tam by stačilo spraviť linku s Kindervajcom na spôsob 139. Inak nevidím dôvod pre obnovenie tej trate. Ako som písal, prinesie len zhoršenie dopravy v centre a z východu ju ajtak naďalej nikto nebude používať. Určite by mala zmysel Štefániková, určite Šancová (aj keď by tam boli problémy, možno by sa to dalo vyriešiť podzemnou trasou.) Električky majú premávať tam, kde by už autobusy nestačili a kde naozaj tvoria NS MHD a nie na trate typu Priečna os.
Keď sa tá trať obnoví, bude o dôvod menej, aby sa spravili zmysluplné trate, keďže električky na Hlavnú stanicu jazdia a nikoho hore nebude zaujímať, akoby sa to dalo spraviť lepšie. Reálna je možno ešte ako tak tá Štefániková pri 3.etape NS MHD

Je však pravda, že po stavbe trate do Petržalky bude treba nejakú konečnú. Možno by však stačilo predĺžiť nejakú linku čo končí v centre a tie obojsmerné eliny dať na ňu, pokým sa trať nezaobratiskuje
Reakcia na: anbis #18:
Otazka ale znie aky prinos ta trat ma. Teda ci ma zmysel obnovovat trat len preto aby sme ju obnovili, hoci obsluhu vlastne zhorsime?
Reakcia na: Tedomík #17:
Takže radšej nechať zaniknúť reálne existujúcu trať a miesto toho snívať bratislavské scifi sny o električke po Štefánikovej? Určite som za výstavbu trate po Štefánikovej, ale tu treba mať vždy plán B, "priečnu os" treba jednoznačne opraviť a nespoliehať sa, že niekedy možno o 20, 30, ... 50 rokov vznikne nejaká nová, z dopravného hľadiska lepšia trasa! Naozaj môžem očakávať od mesta, ktoré za 24 rokov nepostavilo ani meter električkovej trate (až Petržalka to prelomila, ale úžasná dĺžka 2 km za 24 rokov je až fascinujúca!) výstavbu trate po Štefánikovej, akokoľvek by som ju chcel?
Reakcia na: Ignác Igor #15:
Dúfame, že tá trať na stanicu ešte dlho nebude. Teraz je spojenie centra a stanice ideálne (nemyslím kapacitu, ale trasu) som proti tomu, aby sa obnovovala nezmyselná Priečna os, žiaľ je to zatiaľ jediná varianta trate na stanicu o ktorej sa reálne uvažuje a niečo aj robí. Každopádne jej obnovenie prinesie len zhoršenie dopravy. Je jasné, že keď bude tá trať v prevázdke, nahradí sa priama a rýchla x13, ktorá nielenže spojila centrum so stanicou ale aj s uzlom SAV a tým pádom s Kramármi, Dúbravkou....
nahradí L1, ktorá bude obchádzať cez Obchodnú a Priečnu os, a ešte sa vyhne prestupným uzlom, resp. keď aj čiastočne obslúži SAV je mi rýchlejšie keď z Nám. SNP pôjdem pešo na Hodžovo námestie a z tadiaľ 83/84, ako keby som sa mal tralalákať elinou.
Z Nám.SNP na Hlavnú stanicu sa cestovný čas predĺži asi až o 6 min. Je pravda, že inak sa to zatiaľ asi nedá riešiť, lebo elina z Petržalky niekde končiť musí ?
Reakcia na: Ignác Igor #15:
"Je to len otázka času..."
veď hej, koľajnice zo Štúrovej sú už predsa vytrhané a môžu sa položiť na Štefanovičovej... neviem, prečo im to tak dlho trvá 🙂