Zmeny trás liniek 27X13 (od 3.3.2014)

Linka 27 bude predĺžená k OC Dubrawa, linka X13 k Novému SND.

Od pondelka 3. marca 2014 budú zmenené trasy liniek 27X13 nasledovne:

Linka 27 bude predĺžená z doterajšej konečnej Pri kríži k OC Dubrawa. V smere k obchodnému centru zastaví okrem doterajšieho výstupišťa Pri kríži aj na rovnomennej zastávke spoločne s linkami 20 23 26 120 (smer Devínska Nová Ves), v opačnom smere na doterajšej zastávke. Pred OC Dubrawa bude mať spoločné výstupište a nástupište na parkovisku.

Linka X13 bude z doterajšej konečnej Rajská predĺžená ďalej cez Dunajskú, Mlynské nivy, Karadžičovu, Dostojevského rad, Landererovu a Olejkársku k Novému SND. Späť pôjde cez Krupkovu, Dostojevského rad, Karadžičovu, Mlynské nivy a Dunajskú a od Námestia SNP sa napojí na svoju doterajšiu trasu. Na linke zostáva zachovaný doterajší interval medzi spojmi.

  • Nové zastávky v smere Nové SND: Ul. 29. augusta, Wüstenrot, Nové SND (nástupište linky 801)
  • Nové zastávky v smere Hlavná stanica: Nové SND (nástupište linky 801), Wüstenrot, Dunajská (nová zastávka za križovatkou s Rajskou)

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Error 0x007 #33:
Však ale on si robí len srandu

(dúfam :-D)
Reakcia na: jokl #32:
Aky rachot preboha? Nad inymi elektrickovymi tratami ludia nebyvaju?

Inak sam som zil cca 6 rokov priamo nad elektrickovou zastavkou a ziaden "rachot" som nezazil.
Reakcia na: jokl #32:
Lol ❓ Ty si si vobec vedomy toho co pises? ?
Reakcia na: prasce_v_meste #31:
býval by si na Šancovej??ako sorry,ale ten rachot,by asi nikto neprežil ....tam to vobec nemuselo povoliť ministerstvo zdravotníctva za neúnosné prekročenie zvuk.limitov ...? ? Sorry,ako nič proti,ale trocha logiky ....
Reakcia na: Tedomík #30:
V 70.-80. rokoch sa v tomto meste rozmýšľalo neviem čím ale mozog to isto nebol. Štefánikovu mali ponechať a mali na Šancovej vybudovať električku s pokračovaním po Trnavskej na Zlaté piesky, kde by bol terminál P+R pre 2-3 električkové linky (tretia by sa pridala, alebo by sa jedna zahustila v prípade dopytu). Keď tam mohli vystavať TESCO s parkoviskom, ktoré zabralo rozlohu ako štvrtina JRD, tak mohli aj terminál, kde by končili prímestské linky SL. To tiež nechápem, prečo nie je zo zákona nejaká prirážka pre tých, ktorí stavajú iba plošné parkoviská a nešetria plochou tým, žeby vybudovali parkovací dom, TESCO je v tomto ak nerátam to Lamačské totálna pliaga na Slovensku, ale k doprave v BA ...

Šancovú a Štefánikovu by mali riešiť električky a trolejbusy z Kramárov by mali ísť po Štefanovičovej a pri STU by sa mali deliť na smer Kollárovo nám. a Odborárske nám., čo by pri systéme dvoch nosných liniek pre Kramáre sadlo. Jediné pindanie by bolo asi iba na to, že by 201 musela na hl.st. ísť po Záhradníckej a cez Odborárske nám. po Štefanovičovej, ale zas by to jazdilo vyťaženejšie ako poloprázdna 212, ktorú akurát tak napĺňajú ľudia z Kramárov a časy, kedy tam jazdili klbáky opodstatnene sú preč. Na Trnavskej ulici je široký stredový pás a je to dopravná tepna kde jazdí 6 liniek a ešte v úseku Bajkalská - Trnavské mýto tento počet rastie. A aj kvôli preprave ľudí keď je hokej je to lepšie ako autobusy. Na tej trati by pomohlo buď obratisko pri hale Interu alebo prepojenie po Tomášikovej aby nemuseli posilové spoje jazdiť až z pieskov, ale kým na to prídu vo vedení DPB a mesta, tak prejde 20 rokov a ten stredový pás rozkopú pre rozšírenie cesty a potom až budú uvažovať ďalších 10 rokov, že tam postavia električkovú trať.
Bolo to prázdne aj keď tam jazdili 4 linky v jednotnom 12 min. intervale (priemerný interval 3 min.)
Vtedy by tam v pohode stačil aj 8 min. interval.
Keď tam budú jazdiť L1 a L2 pri jednotnom 8 min. intervale ako sa navrhuje tak sa interval predĺži na 4 min. (stále zbytočný luxus)
Keby sa zrealizoval tvoj návrh na 4 linky pri 8 min. intervale mali by sme na Priečnej osi 2 min. interval aký je dnes na Karlovesskej radiále.

Stále si myslím, že tam po otvorení bude stačiť linka 1, otázne je však čo s 2kou. Lebo ťahať od Obchodnej na Štúra a Šafko 3 linky je nezmysel. Či teda neobnoviť trasu pôvodnej L6 ŽST NM-Obchodná-Špitálska-ŽST NM. Ale to už je zas moje fantazírovanie a je to na inú debatu riešme tu tú stanicu
Reakcia na: mark178 #25:
Vsetci davajte pozor, mame tu noveho experta!
Reakcia na: mark178 #25:
4 linky na tristostometrovú trať (odbočku?) na stanicu určite nie, to som potom naozaj radšej za úplné zrušenie.
Reakcia na: mark178 #25:
Nie, nebudu.
Reakcia na: mark178 #25:
Ale načo to vôbec netreba. Ako som písal L2 bude luxus načo ďaľšie? Na zhoršenie dopravy z Ružinova a Rače? Ako by si viedol tie linky ako pred uzavretím stanice? To sú podstatné zmeny
3/8 je využívaná takmer na celej trase. Takto by vznikla len posila k linke 5 na úseku Rača-Blumentál a k linke 9 Ružinov-Trnavské mýto. Vôbec to netreba vraciať. Aj keby sa to obnovilo tak budú ľudia stále prestupovať na Trnavskom/Račianskom mýte, keďže je to omnoho rýchlejšie
Reakcia na: 810zssk #23:
a nebudú tam chodiť aj 3 a 8?.... leboo tie sú toež tak "usporiadané", že moc netreba veľkú zmenu a sú na stanici
Reakcia na: 810zssk #23:
zhorší sa spojenie do centra ale i tak 2 nebola moc využívaná... 2 bude mať teraz význam iba na trati žst n. mesto-tr. mýto ak pôjde tesne pred 4 aby sa naplnila
Reakcia na: anbis #21:
Na stanicu maju jazdit linky 1 a 2. Pri linke 1 dajme tomu ze to vyznam ma, ale pri linke 2 to bude mat len ten efekt ze Vajnorskej sa zhorsi spojenie do centra.
Reakcia na: anbis #21:
No vraj sa tam má dať L1, ktorá pôjde do Petržalky a linka 2 pôjde zo ŽST NM po Blumentál a z tadiaľ na Hls.t. aj toto mi však príde ako zbytoćný luxus a z vých. radiál by som tam nedával nič
Reakcia na: 810zssk #19:
(a tiež aj pre Tedomíka) Ak je tá trať z dopravného hľadiska naozaj neopodstatnená, tak prosím, nech sa zruší, ale podotýkam fyzicky ZRUŠÍ a zlikviduje, lebo mať takmer v centre mesta nevyužívanú rozpadnutú ruinu je také balkánske, či vlastne bratislavské? Ja cez tú ruinu prechádzam skoro denne a som zvedavý, koľko rokov tam ešte bude strašiť a čakať na naplnenie dopraváckych scifi o podzemnej trati na Šancovej?
Nie som odborník na linkové vedenie, to skôr vy na fóre, ale čo som sledoval dávnejšie diskusie (iba sa pýtam, nerozkazujem!), nebolo vhodným riešením pustiť na "starú trať" iba jednu linku, ako sa spomínalo? Lebo pripadá mi to tak, že hlavným problémom nie je trať samotná, ale skôr magistrátny strašiak, ktorý by tam asi najradšej presmeroval aspoň polovicu terajších liniek, ako to bolo do 2011. S tým samozrejme nesúhlasím, to je určite zhoršenie.
Za zrušenie som iba v prípade, ak sa nedá vymyslieť nič rozumné organizačného charakteru. Ale očakávam náhradu a nie iba v slovnej rovine, ako je to teraz pri Štefánikovej (je tá trať už vlastne v nejakom oficiálnom dokumente?) ?
Reakcia na: anbis #18:
Podľa mňa by bolo lepšie na ňu už len spomínať, inak tá trať nemá zmysel. Keby sa tá priečna os dotvorila celá až na autobusovú stanicu ako boli plány, vtedy by zmysel mala. Keď sa pozrieme do histórie vzniku tejto trate, tak na stanicu premávali električky iba po Štefánikovej, bolo to nevýhodné pre východné oblasti. Preto museli linky chodiť obkľukou cez Špitálsku a cez Nám.SNP a Štefánikovu. Táto situácia sa mala zlepšiť a uvažovalo sa medzi výstavbou trate buď na Šancovej (to bolo však zamietnuté) alebo Priečnej osi. Priečna os uľahčila prístup z východu, ale nepočítalo sa so zrušením štefánikovej, kde mala 1tka z centra naďalej premávať. Ešte pred stavbou trate po Priečnej osi bola však Štefániková zlikvidovaná a aj po dostavbe sa do centra nejazdilo, keďže na Obchodnej trať tiež nebola.

Dnes je však úplne iná situácia a tá trať má možno zmysel len taký "morálny". Možno akurát pre spojenie STU a Hl.st., ale tam by stačilo spraviť linku s Kindervajcom na spôsob 139. Inak nevidím dôvod pre obnovenie tej trate. Ako som písal, prinesie len zhoršenie dopravy v centre a z východu ju ajtak naďalej nikto nebude používať. Určite by mala zmysel Štefániková, určite Šancová (aj keď by tam boli problémy, možno by sa to dalo vyriešiť podzemnou trasou.) Električky majú premávať tam, kde by už autobusy nestačili a kde naozaj tvoria NS MHD a nie na trate typu Priečna os.
Keď sa tá trať obnoví, bude o dôvod menej, aby sa spravili zmysluplné trate, keďže električky na Hlavnú stanicu jazdia a nikoho hore nebude zaujímať, akoby sa to dalo spraviť lepšie. Reálna je možno ešte ako tak tá Štefániková pri 3.etape NS MHD

Je však pravda, že po stavbe trate do Petržalky bude treba nejakú konečnú. Možno by však stačilo predĺžiť nejakú linku čo končí v centre a tie obojsmerné eliny dať na ňu, pokým sa trať nezaobratiskuje
Reakcia na: anbis #18:
Otazka ale znie aky prinos ta trat ma. Teda ci ma zmysel obnovovat trat len preto aby sme ju obnovili, hoci obsluhu vlastne zhorsime?
Reakcia na: Tedomík #17:
Takže radšej nechať zaniknúť reálne existujúcu trať a miesto toho snívať bratislavské scifi sny o električke po Štefánikovej? Určite som za výstavbu trate po Štefánikovej, ale tu treba mať vždy plán B, "priečnu os" treba jednoznačne opraviť a nespoliehať sa, že niekedy možno o 20, 30, ... 50 rokov vznikne nejaká nová, z dopravného hľadiska lepšia trasa! Naozaj môžem očakávať od mesta, ktoré za 24 rokov nepostavilo ani meter električkovej trate (až Petržalka to prelomila, ale úžasná dĺžka 2 km za 24 rokov je až fascinujúca!) výstavbu trate po Štefánikovej, akokoľvek by som ju chcel?
Reakcia na: Ignác Igor #15:
Dúfame, že tá trať na stanicu ešte dlho nebude. Teraz je spojenie centra a stanice ideálne (nemyslím kapacitu, ale trasu) som proti tomu, aby sa obnovovala nezmyselná Priečna os, žiaľ je to zatiaľ jediná varianta trate na stanicu o ktorej sa reálne uvažuje a niečo aj robí. Každopádne jej obnovenie prinesie len zhoršenie dopravy. Je jasné, že keď bude tá trať v prevázdke, nahradí sa priama a rýchla x13, ktorá nielenže spojila centrum so stanicou ale aj s uzlom SAV a tým pádom s Kramármi, Dúbravkou....
nahradí L1, ktorá bude obchádzať cez Obchodnú a Priečnu os, a ešte sa vyhne prestupným uzlom, resp. keď aj čiastočne obslúži SAV je mi rýchlejšie keď z Nám. SNP pôjdem pešo na Hodžovo námestie a z tadiaľ 83/84, ako keby som sa mal tralalákať elinou.
Z Nám.SNP na Hlavnú stanicu sa cestovný čas predĺži asi až o 6 min. Je pravda, že inak sa to zatiaľ asi nedá riešiť, lebo elina z Petržalky niekde končiť musí ?
Reakcia na: Ignác Igor #15:
"Je to len otázka času..."
veď hej, koľajnice zo Štúrovej sú už predsa vytrhané a môžu sa položiť na Štefanovičovej... neviem, prečo im to tak dlho trvá 🙂
Ja sa teším každej zmene k lepšiemu, ale som zvedavý koľko kritiky sa zdvihne, ak sa zrekonštruuje trať na Hlavnú stanicu a X13 sa zruší. Je to len otázka času...
Reakcia na: Tedomík #11:
V žiadnom prípade som môj komentár nemyslel ako kritiku, len som sa pousmial nad tým že koľkatá zmena trasy to už je. Viem že cez námestie SNP bola tá trasa veľmi obľúbená a využívalo ju veľa ľudí, videl som to aj na vlastné oči aj na tom videu čo tu bolo. To bol konečne rozumný krok ktorý DPB urobil aj keď by som si dovolil tvrdiť že najlepšie by bolo keby tam premávali kĺbové autobusy v lepšom intervale ale samozrejme peniaze, chápem... Som zvedavý ako sa jej bude dariť teraz, či si nájde svojich priaznivcov aj v tejto trase.
Už je tomu dva roky čo sa poukazovalo na to aká je trasa linky 27 o ničom. Jeden jediný úsek, kde má táto linka zmysel a aj to iba jednosmerne je Tranovského ulica. V opačnom smere prechádza cez Cabanovu a tak tí ľudia čo som tam videl nastupovať a boli tam takí starší, tak aj tak musia hore na Tranovského ísť pešo do kopca. Niežeby som zastával vyvážanie dôchodcov, ale toto fakt nemá zmysel pre akékoľvek uľahčenie cestovanie a už vôbec nie ak to má interval 30min, tak to prejdem od 83ky aj spitý ako cep. Ale čo sa navrhovalo 2 roky nazad a dodnes sa neurobilo :
- zobojsmernenie Tranovského na tom krátkom jednosmernom úseku pri kontajnerovom stojisku a zrušenie parkovania pre IAD na jednej strane cesty.
- prehodenie trasy na Bižitskú ulicu, kde je kostolík a rodinné domy
- od Štepnej (prestup na 83) pokračovať po Jadranskej k Horárskej studni pod kostol a cintorín, miesta na obrat minibusu je tam viac než dosť
- pokračovanie po Koprivnickej a Talichovej okolo novej bytovky
- prejazd dolu po Švantnerovej k zastávke Švantnerova (prestup na bus/elina)
- naspäť pokračovanie cez Hanulovu a Bezekovu a Jura Hronca (nie je nutné, môže ísť aj cez Talichovu hneď), a ďalej ako je uvedené vyššie s preložením trasy z Cabanovej na Tranovského
- a samozrejme aby tá linka aj mala zmysel, aby sa na cestovanie s ňou ľudia nevyprdli tak v špičke a cez víkendy poobede interval 15 minút, v sedle a doobeda cez víkendy 30minút, ideálne by bolo tento istý režim zaviesť aj na linke 44, kde interval 30min nepostačuje
s tou X13 cez Malu scenu suhlasim, podla mna je to dost fail, ze tuto zastavku vynechava...skoda uzavretia Sturovej v kontexte X13, mala naozaj vynikajucu trasu a sa ukazalo, ako to spojenie po trase byv.eliny je vyuzivane, rychle a cestujuci ho potrebuju...myslim, ze prave oblubenost tejto trasy by mala byt pre magoriat dostacujucou na znovazavedenie eliny po Stefanikovej...
Reakcia na: mathre #2:
A čo je za problém? Ide o výrazné zlepšenie dopravy

Prvá trasa (Hl.st.-Kollárovo nám) mala len posilňovať 93, keďže sa neosvedčila mala premávať čiastočne do centra s prestupom na eliny a to po trase Hl.st-Priečna os-STU(prestup na eliny do centra)-Kollárovo nám.-Hodžovo nám.-Hl.st. Na túto trasu bola veľká kritika zo strany verejnosti a preto, keďže sa nesmie jazdiť po peších zónach (Obchodná a Jesenského) a tým pádom sa nemohla obnoviť pôvodná 13 akurát s autobusmi, sa trasa aj tak zmenila a to Hl.st.-Hodžovo nám.-Kollárovo nám.-Medická záhrada-29.08.-Nová budova SND-Šafko. Na tejto trase boli najväčším problémom zápchy. Kvôli nim meškal autobus niekedy až tak, že nestihol odchod z Hl.st. Vo veľkom úseku kopírovala 206 a historické centrum obchádzala. Vôbec sa nenahradila pôvodná električková 13. Na novej trase chodila linka často preplnená, ale z môjho pohľadu sa nejakým spôsobom nechytila a nespôsobila "revolúciu v doprave". Aj preto sa mala od mája 2013 zmeniť trasa na Hl.st.-Suché mýto-Nám.SNP-Šafárikovo nám.-Nové SND. Tá sa nakoniec pre viacero problémov zrealizovala až v auguste. Táto trasa bola úplne ale úplne ideálna. Interval sa skrátil na 15 min. a práve táto trasa si dovolím povedať, že tú "revolúciu" v mestskej doprave jednoznačne spôsobila. Dokonca bola až tak obľúbená, že nebolo nič zvláštne keď sa do autobusu na Námestí SNP v poobednej špičke smer Hl.st. nezmestilo pár desiatok cestujúcich. Dával som sem aj video: http://www.youtube.com/watch?v=leduNcpegmw . Keďže sa nedávno uzavrela Štúrova a na pridanie busu, kvôli predĺženiu trasy v prípade zachovania spojenia Eurovea-hl.st. by asi neboli peniaze, jedine, ak by sa interval predĺžil cez deň na 20 min. z už aj tak neatraktívneho a absolútne nepostačujúceho intervalu, zvolila sa trasa po Rajskú a posilnenie intervalu na 12 min. (hoci sa mi to zdá byť zbytočné, keďže touto trasou prišla asi o polovicu cestujúcich). Keďže sa na zrušenie spojenia Eurovea-stanica veľmi veľa ľudí sťažovalo a nebola zavedená ani žiadna ND z oblasti Eurovea a Šafárikovho námestia, magistrát ustúpil 60 000€ a konečne sa tá trasa zmení. Bude to síce predĺženie o asi 2 min. jazdnej doby, ale podľa mňa sa bude využívať výrazne viac ako na pôvodnej trase a to preto, lebo zajedno nieje zabezpečená žiadna ND z oblasti Eurovea a Šafka, zatraktívni sa interval a ešte sa zlepší dostupnosť Eurovea a Nového SND tým, že sa zmení nástupište. Podľa mňa po prvých dňoch tu budem hádzať linky na youtube zo zastávky SNPčka. Som zvedavý či ten rekord nezmestených presiahne 50tku ? Čo by som však hodnotil negatívne je to, že sa autobus bude vraciať cez Krupkovu ulicu. Hlavne v rannej špičke bola využívaná najmä na Šafko, keďže z tadiaľ študáci chodili na Fajnorku... Teraz bude najbližšia zastávka pre študákov Nové SND (801). Podľa mňa by sa mala x13 vraciať ako 78 a zastaviť na Malej scéne, je to predsa len bližšie. Aj k tomu však možno niekedy dôjde a bude tu ďaľšia zmena trasy ?
Reakcia na: Tedomík #9:
Dakujem. 🙂
Reakcia na: Anuk #6:
Dnes sa to meralo má to byť hneď pri tej pasáži. Takže ideálne miesto tam má tá zastávka význam
Reakcia na: Valec #5:
Samozrejme, to beriem. Ja som tú zastávku navrhol len ako alternatívu voči 27, ktorá aj tak chodí len pár krát za deň a a ešte sa jej teraz aj vynechal jeden spoj.
Reakcia na: Anuk #6:
Je to napisane v texte.

Tipujem ze hned za krizovatkou, kedze tam je dost miesta (treba mozno prakoviska posunut) a je mozny aj prestup na trolejbus (aj ked je otazne kto by takto isiel)
Prosim vas, kde presne ma byt nova zastavka X13 na Dunajskej, vie niekto?
Je to niekde blizko tesca?
Reakcia na: TomJ #3:
Vzdialenosť Pri kríži - Agátová je 500m, to naozaj treba medzi ne ešte jednu zastávku pridať? To je naozaj taký strašný problém dôjsť si tam z existujúcich zastávok, najmä, keď ako sami píšu, je to od zastávky električky 5 minút pešo?
A na linke 78 sa čo menilo v CP? Všimol som si totiž na nej jeden problém, ktorý ale nový CP nerieši, a to, že sa mi už niekoľkokrát stalo, že na zastávku Max. Hella pri ceste z centra prišla v náskoku, dokonca aj 3 min a vodič pokojne pokračoval ďalej. A stalo sa mi to už aj v špičke.
Tá 27 je zasa dobrá somarina, podobne ako bývalá 128 ku Glavici. Namiesto toho, aby tam spravili riadnu zastávku pre 20, 23 a 120, tak tam potiahnu 27 vďaka čomu na nej vznikne hodinová diera rovno uprostred špičky.
To je už koľká zmena na tej X13???? Veď to už je asi ôsma trasa po ktorej chodí ak nie aj viac ? ?
Bez komentara:
"Dopravca je povinný zverejniť cestovný poriadok a jeho zmenu v dostatočnom predstihu najneskôr 10 dní pred začiatkom platnosti na svojom webovom sídle, na autobusových staniciach a zastávkach, prípadne aj iným vhodným spôsobom." (Zakon o cestnej doprave)