DPB obstaráva nové autobusy
  • Táto informácia je zaradená v archíve. Aktuálne informácie nájdete v ľavom menu.

Ilustračné foto © Matej Benčík


Dopravný podnik Bratislava vypísal dve verejné súťaže na dodávku nových autobusov pre MHD. V rámci prvej súťaže DPB obstaráva kĺbové nízkopodlažné autobusy v počte 25 kusov s opciou na ďalších 25 rovnakých vozidiel. Minimálna požadovaná obsaditeľnosť vozidiel je 150 cestujúcich, maximálna dĺžka vozidla je stanovená na 18,75 m. Predpokladaná hodnota zákazky s opciou je 15 mil. € bez DPH.

V druhom tendri DPB obstaráva 20 autobusov štandardnej dĺžky (do 12,5 m) pre prepravu minimálne 90 cestujúcich a 5 midibusov do dĺžky 10 m pre minimálne 60 cestujúcich. Aj v tomto prípade si DPB vyhradzuje opciu na dodanie rovnakého počtu autobusov za rovnakých podmienok ako prvých 25 autobusov. Celková predpokladaná hodnota zákazky je 10 mil. € bez DPH.

Nové vozidlá (bez opčných autobusov) by mali byť dodané do 30. novembra 2014, pričom prvé vozidlo DPB požaduje dodať (vrátane schválenia pre premávku na pozemných komunikáciách) do 4 mesiacov od zadania objednávky. Opčné vozidlá by sa mali dodať do 24 mesiacov od podpísania zmluvy.

Kritériom na vyhodnotenie ponúk bude pri oboch súťažiach ekonomicky najvýhodnejšia ponuka s nasledujúcimi kriteriálnymi váhami:

  • celková cena - 75 bodov
  • lehota dodania autobusov (bez opcie) - 10 bodov
  • maximálna obsaditeľnosť vozidla (min. 25 % miest na sedenie) - 5 bodov
  • počet miest na sedenie z počtu všetkých miest - 5 bodov
  • úroveň technického riešenia - 5 bodov

Uchádzači môžu svoje ponuky predkladať do 4. apríla 2014.


20.2.2014
-mhd-

Komentáre

Login: Heslo:













K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

Roberto24.2.2014 10:53  +2#25 Re:
reakcia na #24
hej Regio nemusia mat na lavo transparent aj tak toto su uz len detaily najpodstatnejsie je to ze vsetky nove vozy musia mat klimatizaciu
810zssk24.2.2014 10:35  +2#24 Re:
Reakcia na #23 od Roberto:
A tak predsa zle som si to pamatal, asi som si to pomylil so standardami pre regiobusy. Dakujem za opravu!
Roberto24.2.2014 10:28  +2#23 Re:
Pre 810zssk /reakcie mi nefungujú/
2.1 Označenie vozidla číslom linky a cieľom
Každé vozidlo štandardu CITY musí byť označené číslom linky a cieľom, resp. trasou. Označenie musí cestujúcemu poskytovať minimálne tieto informácie:
• na prednom čele vozidla číslo linky a cieľ (názov cieľa sa uvádza veľkými písmenami),
• na pravom boku vozidla číslo linky, cieľ (názov cieľa sa uvádza veľkými písmenami) a dôležité nácestné zastávky,
• na ľavom boku vozidla číslo linky, platí pre nové vozidlá,
• na zadnom čele vozidla číslo linky,
• vo vnútri vozidla číslo linky, konečná zastávka a dôležité nácestné zastávky, informácia o zastávkach na znamenie, presný jednotný čas a aktuálna zóna.
810zssk24.2.2014 9:41  +2#22 Re:
Reakcia na #20 od Roberto:
Pokial viem tak TPS IDS BK nevyzaduju lavy linkovy transparent.
Božskej Kája24.2.2014 8:57 -2 +1#21 Re:
Reakcia na #20 od Roberto:
Nech vyhrá SOR (unifikácia Voz. Parku ) a možno sa dočkáme nových faceliftovaných "ksichtov" podľa mňa to už je zbytočné kupovať novú značku autobusu pre DPB.....
aj keď by som tu radšej videl Man
Roberto24.2.2014 8:40  +3#20 Re:
Za tu "novinku" panel s cislom linky na lavej strane moze BID - Technicko prevadzkove standardy, otazne vsak je s cim sa prihlasi solaris ci s URBINOM 18 alebo 18,75 kvoli cene a snahe co najviac podliezt SOR. dufam vsak ze to SOLARIS vyhra aspon klbovy tender
LC22.2.2014 14:19 -2 +1#19 Re:
nebolo by jednoduchsie rovno oslovit spriatelenu firmu JaT
810zssk20.2.2014 22:05  +2#18 Re:
Reakcia na #14 od Mike:
Ano.
810zssk20.2.2014 22:05 -2 +1#17 Re:
Reakcia na #13 od prasce_v_meste:
Keby si si precital podklady, najdes tam vsetky odpovede. Lenze radsej si z principu zanadavat, ze? Nic nie je vagne definovane, je to definovane presne.
luky13320.2.2014 20:18  +3#16 Re:
Reakcia na #14 od Mike:
Presne tak. Niečo podobné ako to bolo pri električkách i keď tam nakoniec vyhral jeden výrobca čo by bolo fajn aj pri týchto dvoch tendroch.
luky13320.2.2014 20:18  +3#15 Re:
Reakcia na #13 od prasce_v_meste:
Stanovenie obsaditeľnosti a pohotovostnej hmotnosti vozidla
Uchádzač v ponuke uvedie maximálnu obsaditeľnosť a pohotovostnú hmotnosť vozidla kategórie M3, triedy I podľa predpisu EHK/OSN č. 107. Pre takéto vozidlo platí, že pre 1 stojaceho cestujúceho je stanovená plocha 0,125m' a hmotnosť jedného cestujúceho, resp. vodiča je 68 kg. Podiel miest na sedenie z celkového počtu miest je najmenej 25%, bez započítania sklápacích sedadiel, ak sú použité.


Technické riešenie:
Motor EURO6 nad 250kW +2 body, motor pod 250 kW +1 bod (kĺbové busy), počet nástupných prúdov (inak povedané počet dverí) ak nad 8 nástupných prúdov pri kĺbovom autobuse (t.j. 4,5 a viac dverí) +2 body, ak len 8 tak +1 bod.

Stačí? Klimatizáciu musí výrobca dokladovať parametrovo takže ak tam jeden dá model pre zájazdové midibusy a iný skutočný model pre mestské autobusy obstarávacia komisia to uvidí.
Mike20.2.2014 20:07  +2#14 Re:
Reakcia na #7 od 810zssk:
Ináč ak tomu rozumiem dobre tak tým že sú to dva rôzne tendre, môžu to teoreticky vyhrať dvaja rôzni uchádzači?
prasce_v_meste20.2.2014 20:05  +7#13 Re:
Tých 5 midibusov je načo dobrých? Do dĺžky 10m sa inak ideálne vie vpratať Solaris s Urbino 10, ktoré má 9,9m. Cenovo už Solaris raz SOR podliezol v BA. Dvere tu tento krát niesú. Len by ma zaujímalo, že ako vyhodnotia parametre :
- maximálna obsaditeľnosť vozidla = subjektívne udané sardinkové počty od výrobcu, ktoré treba pri miestach na státie vydeliť číslom 2 aby sme dostali skutočný počet?!
- počet miest na sedenie z počtu všetkých miest = teraz má tvoriť 30, 40, či 50% kapacity vozidla???
- technické riešenie = kvalita interiérových prvkov, či klíma za 0,01€ a +1 dvere gratis ako "pozornosť" podniku?!

Fakt vágne špecifikované parametre, ktoré možno dosť anarchisticky vyložiť. Ftáčnik už raz dal Belfimu žltú kartu za trolejbusy, teraz by mohla prísť červená za toto.
810zssk20.2.2014 19:56 -3 +4#12 Re:
Reakcia na #11 od gejza:
SOR uz dost dlho polnohospodarsku techniku nevyraba
gejza20.2.2014 19:39  +3#11 Re:
Reakcia na #10 od 810zssk:
OK, ak konečne vyhrá naozajstný autobus, tak budem veľmi rád ... a pardon, ale nedokážem si odpustiť rypnutie do poľnohospodárskej techniky
810zssk20.2.2014 19:31 -1 +4#10 Re:
Reakcia na #8 od gejza:
To ci to je alebo nie je jedno zavisi od toho ci si chces len z rincipu zanadavat, alebo vecne diskutovat. Ak to druhe, pozri si sutazne podklady a potom sa vyjadruj k veci. Nic tam nenaznacuje ze by mal byt dovod predpokladat vyhru SORu.
Marek197820.2.2014 18:27  +4#9 Re:
Reakcia na #7 od 810zssk:
presne tak. Ako tu kolovali chyry, ze to nebude SOR, tak to tak aj vyzera, ze sancu dostane iny vyrobca.
gejza20.2.2014 18:26 -1 +2#8 Re:
Reakcia na #7 od 810zssk:
nie je to jedno ??? ... víťaz je istý, provízie rozdelené a bilboardy s tými "pravými" alebo "ľavými" kandidátmi pripravené ....
810zssk20.2.2014 18:09 -1 +3#7 Re:
Pani, co keby ste si najskor pozreli sutazne podklady?
Gryzly6520.2.2014 18:05  +2#6 Re:
Ktoré mesto neodobralo všetky objednané Sorry? Nech vieme, odkiaľ k nám ten odpad putuje...
Ttom20.2.2014 17:59  +5#5 Re:
a to tie midibusy dufam nepridu tie hrbate kosacky 9,5 m?
gejza20.2.2014 17:54 -1 +4#4 Re:
Reakcia na #2 od Sor23:
počkaj, pokiaľ som pochopil, tak sa obstarávajú autobusy a nie poľnohospodárska technika ....
kecho20.2.2014 17:51 -1 +2#3 Re:
"Nové vozidlá (bez opčných autobusov) by mali byť dodané do 30. novembra 2014"... v akom termíne sú naplánované voľby primát(or)a Pressburgu?
Sor2320.2.2014 17:24 -1 +1#2 Re:
Som zvedavý aké SORky prídu
Mike20.2.2014 16:58  +4#1 Re:
Na tento obrázok k novinke by sa mi skôr ako "ilustračné foto" hodil popis "provokačné foto"