Nehody električiek si tento týždeň vyžiadali dvoch zranených a odstavenie 7 vozidiel
  • Táto informácia je zaradená v archíve. Aktuálne informácie nájdete v ľavom menu.

Prvý februárový pracovný týždeň začal aj skončil nehodou električiek.


Foto © Max


V pondelok 3. februára 2014 prišlo v ranných hodinách k vzájomnej nehode električiek na zastávke Most SNP v smere do Karlovej Vsi. Električková súprava T3G #7839+7840 linky 6 zozadu narazila do súpravy T3SUCS #7741+7742 linky 4 stojacej v zastávke. Pri nehode prišlo podľa našich informácií k materiálnej škode na vozidlách približne vo výške 17 000 €.

Druhá vážna nehoda električiek sa stala v piatok 7. februára 2014 popoludní na zastávke Floriánske námestie v smere do centra mesta. Električková súprava T3SU #7722+7721 idúca na linke 3 zozadu narazila do električky K2S #7117 linky 2 stojacej v zastávke. Nehoda si podľa dopravného podniku vyžiadala zranenie vodičky súpravy električiek a jednej ďalšej osoby. Materiálna škoda je odhadovaná na 30 000 €. Príčiny nehody sú v štádiu vyšetrovania.

 

 


7.2.2014
-mhd-

Komentáre

Login: Heslo:













K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

johnym9.2.2014 19:41  +2#39 Re:
Reakcia na #36 od Error 0x007:
po tom čo sa dialo v tomto týždni by som sa nečudoval. No silno dúfam, že to tak nebude. Samozrejme bezpečnosť je prvoradejšia ako prípadne meškania, ale obmedzenie rýchlosti vchádzania do zástavky, ak tam už stojí iný voz na 15kmh je podľa mňa dostačujúce.
Obmedzenie jeden voz v zástavke bol veľký žrút času.
gejza9.2.2014 17:53 #38 Re:
Reakcia na #37 od Error 0x007:
nepopili, skôr mám dojem, že ten nápad súvisí s praxou developerov v hlavnom meste ... kúpim, podpálim, nechám za štátne uhasiť, potom bez povolenia zbúram (aj keď je to trebárs pamiatka) a potom pri stavbe nového periem špinavé peniaze .... flagrantným prípadom môže byť jedna bývalá potravinárska výrobná prevádzka prípadne jeden už neexistujúci starý (pamiatkovo chránený) športový objekt ...
Error 0x0079.2.2014 17:25 #37 Re:
Reakcia na #3 od Salomon:
Joj, sme si trosku popili?
Error 0x0079.2.2014 17:25  +1#36 Re:
Reakcia na #12 od Peto94:
Snad nenapadne DPB podobny nezmysel ako vtedy, ked po zrazke dali zakaz statia dvoch elektriciek na zastavke
Ttom9.2.2014 0:52 #35 Re:
no, ze si to zrovna moja oblubena 7722 odniesla ma moc teda netesi...nadej umiera posledna, snad sa este opravi docka ako 6604 a prezije aj prichod novych vozov
Valec8.2.2014 22:56 #34 Re:
Reakcia na #32 od Rubber38:
Ja by som po dodávke nových vozov začal najskôr s generálkami T6tiek a až potom by som začal vyraďovať.... A ak je toľko vozov navyše, tak neviem prečo sú na záložákoch sóla.
Solider8.2.2014 22:40 #33 Re:
Reakcia na #31 od johnym:
Aj tie opravy trvajú o niečo dlhšie, pretože tie vozy akútne netreba. Iné tempo by bolo, ak by tá rezerva (vrátane odstavených i nabúraných) bola povedzme 10 vlakov, iné je, keď je dnes cez 30. Preto sa s opravou 7783, ktorá je temer pol roka po nehode, nikto nenáhli, a vonku jazdia 'historické' vozy, ktorým pomaly tiahne na 40 rokov (7602).
Rubber388.2.2014 22:18 #32 Re:
Reakcia na #31 od johnym:
No aj tak je zostávajúca záloha viac, než postačujúca. Preto by sa podľa mňa malo uvažovať nad vyradením väčšiny šalín odstavených po nedávnych nehodách, najmä T3SU. Načo do toho investovať, keď to aj tak pôjde preč medzi prvými, až začnú prichádzať nové vozy...
johnym8.2.2014 21:21 #31 Re:
Reakcia na #30 od Solider:
a od toho odrátaj tie ktoré sú na SP, VP, prípadne čakajú na iné opravy (diely) a teraz aj po nehode je pár vozov. Niečo do zálohy...
Solider8.2.2014 21:05 #30 Re:
Reakcia na #21 od Rubber38:
Veď si pozri výpravu a spočítaj si. Ja som narátal 93 poradí. Pričom K2 je 36, vlakov T6 je 29 a T3 je cca 66. Dohromady okolo 131 vlakov. Z tohto si môžeš vyvodiť, prečo sa s opravami nikto neponáhľa.
johnym8.2.2014 20:09  +1#29 Re:
Reakcia na #28 od patrik24:
7721 nie je uspôsobena na jazdu vo výprave, je to iba ako zadný vozeň.
7303 bude ktovie kedy.

Opravy vozov význam majú, niečo tu behať musí. Samozrejme najstaršie zrychlovače už sa nemusia tak silno riešiť. Nové vozy budú, ale nie zajtra a niečo v zálohe sa hodí pre prípad problémov s novými vozmi, vieme ako bolo v Prahe...
patrik248.2.2014 18:29 #28 Re:
Reakcia na #18 od johnym:
No a 7721 môže ísť na ZV a predný vozeň vyradiť Neviem, či majú ZV v Ružinove stále tí istí, ale tí už sú aj tak dlho bez svojej električky (7303), ktorá keď sa raz vráti do premávky (nikto nevie kedy ), tak ju dajú dokopy so 7304. Takže hocijak budú musieť mať nový voz.
Rubber388.2.2014 17:56 #27 Re:
Reakcia na #26 od Jojo987561:
O tebe nehovorím
Jojo9875618.2.2014 17:55 -4#26 Re:
Reakcia na #25 od Rubber38:
Nehovorim ze ma niejaku hodnotu,len to je fakt a to je hlavne a je jedno odkial to viem.
Rubber388.2.2014 17:50 #25 Re:
Reakcia na #22 od Valec:
Hm, to, a teraz mi povedz, o čo väčšiu "výpovednú hodnotu" má tento tvoj komentár oproti tomu, čo si tu http://imhd.sk/ba/doc/sk/13061/SOR-NB-18-1859-zostane-zapozicany-aj-v-roku-2014.html#komentare tak zviezol pod čiernu zem. Ja som si chcel prečítať konkrétne čísla (resp. že či toľko nehôd neohrozí bežnú dennú výpravu), nie tvoje filozofovanie
Jojo9875618.2.2014 17:50 #24 Re:
Reakcia na #23 od Jojo987561:
Pardon,malo byt 2000 euro.
Jojo9875618.2.2014 17:49 -2#23 Re:
Cudujete sa?plno vodicou ma aj 2 alebo 3 roboty aby sa uzivili.myslite ze co zarobia 200 euro mesacne?no to ste na omyle teda.zarobia strasne malo a to riskuju svoj zivot a aj vas zivot.Co som videl tak robia celkom dost dlho.Samozrejme ze to neni vyhovorka,praca ako praca ale kto soferuje tak vie aky su vodici a treba sa sustredit na kazdej krizovatke.Zial stane sa a nechcel by som to zazit,urcite to neni ako auto co vazi okolo 1 tony.
Valec8.2.2014 17:38  +3#22 Re:
Reakcia na #21 od Rubber38:
V kontexte tohto článku každým dňom menšiu a menšiu.
Rubber388.2.2014 17:24 #21 Re:
Reakcia na #20 od TeBeCe:
A koľko vozov denne potrebujeme do výpravy, resp. akú máme rezervu?
TeBeCe8.2.2014 17:21 #20 Re:
Reakcia na #19 od 810zssk:
dovtedy prenajimat elektricky nejde tak lahko ako A a T
810zssk8.2.2014 17:14 #19 Re:
Maju opravy tych vozov zmysel? Aj v kontexte dodavky novych buduci rok...
johnym8.2.2014 16:25 #18 Re:
Reakcia na #17 od TeBeCe:
vsak 7720 sa pouzivala ako zalozak. Po obnoveni 7719 uz nechodila?
V kazdom pripade, 7720 je na velkej prehliadke. Po oprave bude spriahnuta k 7719 do supravy
TeBeCe8.2.2014 15:22 #17 Re:
Reakcia na #14 od johnym:
namiesto 7722 by mohli zapriahnut pol roka nevyuzitu 7720...
prasce_v_meste8.2.2014 14:51 #16 Re:
Tieto nehody sa stávajú aj KS2 alebo T6A5, že neubrzdia a vrazia do električky pred nimi? Podľa mňa sa tie nehody stávajú v poslednom čase (1-2 roky) nejak často. Raz to bolo v Karlovke, potom na nábreží, teraz pri moste SNP a včera pri Blumentáli... A hoci šoféri vedia jazdiť ako s hnojom, tak pochybujem, žeby boli schopní riskovať až takto. Mám pocit, že v tom už bude aj stav vozidiel zapletený.
johnym8.2.2014 12:48 #15 Re:
a ešte 7741-42 neviem či sa už robí, nepostrehol som jej presun, ale to by malo byť nie nadlho. V zadnej časti nie je veľa toho na opravu u t3
johnym8.2.2014 12:13 #14 Re:
na 7122 sa pracuje. Rekonštrukcia zadnej časti - rám je hotovo, robí sa na zadnom čele. Nasleduje lak, podlaha, zasklenie, elektro.
7117 som videl, že ide do Krasňan, neviem kedy sa bude robiť
7783-84 je na stojanke, je to t3P (go) bude sa niekedy robiť
7722-21 ešte neviem
7839-40 sa opraví pravdepodobne po 7122

elektronika je v systéme brzdenia aj u starých t3. A spoľahlivejšie funguje ako niekdajší systém.
Ale čo sa vlastne stalo ukáže dátová karta a čierna skrinka.
Rubber388.2.2014 11:24 #13 Re:
Reakcia na #12 od Peto94:
No, tá včerajšia nehoda vyzerala dosť hrozivo, až príliš, ak si uvedomím, že je to úsek po prejazde výhybkami a zároveň vjazd do zastávky, teda tam nikto nemá dôvod ísť viac, ako 15 km/h. Preto by som to tipoval na zlyhanie ľudského faktora, napr. že si vodička pomýlila plyn s brzdou Keďže na našich T3 sú ešte stále pedále... A zároveň v tom brzdovom systéme nenájdeš žiadnu elektroniku, takže zlyhanie je dosť nepravdepodobné (samozrejme, je to len moja subjektívna hypotéza)
Peto948.2.2014 11:05 #12 Re:
Ako sa mohlo stat, ze jedna elektricka nabura zozadu do druhej, ktora stoji na zastavke? Nefungovali brzdy, dostali smyk, alebo len nepozornost vodica? Ved pred zastavkou nemohli ist rychlo...
t6a5iii8.2.2014 0:09 #11 Re:
Reakcia na #10 od PVo:
Dakujem.
PVo7.2.2014 23:37  +1#10 Re:
Reakcia na #9 od t6a5iii:
7783+7784 je odstavená na stojánke v Juráku, do jej opravy sa zatiaľ nepustili. Na oprave 7122 sa vraj pracuje.
t6a5iii7.2.2014 23:22 #9 Re:
Kym sme na tejto teme, vie niekdo ako su na tom 7783+7784 a 7122?
PVo7.2.2014 23:05  +1#8 Re:
Reakcia na #5 od jokl:
7742 sa už opravuje.
Petto7.2.2014 22:57 #7 Re:
Ten crep 7722-1 by uz ani nemuseli opravovat, je to jedna z najstarsich elektriciek a tipujem aj horuci kandidat na vyradenie ked zacnu prichadzat 29T
t6a5iii7.2.2014 22:27 #6 Re:
Reakcia na #5 od jokl:
Dufam ze 7839+40 budu opravene. Je mi jedno co sa stane ostatnym.
jokl7.2.2014 22:07 #5 Re:
a tie stršie nehody tam už nemohli dať ?? inak by som rád vedel či to pojde všetko do opráv,alebo už do likvidáciee ..??
patrik247.2.2014 20:34  +3#4 Re:
Reakcia na #3 od Salomon:
A ty si myslíš, že niekto úmyselne nabúral tie električky? Nespravili to naschvál a môže sa to stať každému.
Salomon7.2.2014 20:26 #3 Re:
Asi mame velky pocet elektriciek,hmm,treba sa zbavovat.Neskutocne
patrik247.2.2014 20:15 #2 Re:
Reakcia na #1 od Andreas.Papak:
Na FB nejake boli
Andreas.Papak7.2.2014 20:13 #1 Re:
Fotky z prvej nehody nie sú?