Obnova by mala byť financovaná z fondov EÚ.
Slovenská metropola v nadchádzajúcich mesiacoch spustí viacero projektov, ktorými podporí rekonštrukciu trolejbusových, električkových tratí a podporí tak modernizáciu značne zastaralej dopravnej infraštruktúry. Týmito krokmi chce samospráva podporiť preferenciu verejnej hromadnej dopravy na úkor osobnej, individuálnej a je to tiež cesta k zvyšovaniu kultúry cestovania prostriedkami MHD. K realizácii projektov môže hlavné mesto pristúpiť aj vďaka tomu, že 85% celkových nákladov spojených s modernizáciou tratí bude vykrytých z finančnej pomoci Európskej únie (Operačný program Doprava, Operačný program Bratislavský kraj), vláda SR bude znášať 10% nákladov a magistrát 5%.
Bratislavský magistrát spoločne s dopravným podnikom pripravil opravu dvoch úsekov existujúcich električkových tratí. Ide o úsek na Dúbravskej radiále (Hanulova – Pri kríži) a tiež električkovú trať smerujúci na Hlavnú železničnú stanicu (Radlinského – Kyčerského). Celkové náklady na nevyhnutné stavebné práce sa pohybujú na úrovni 18 mil. eur, pričom 2/3 nákladov smerujú do rekonštrukcie električkovej trate v mestskej časti Dúbravka. V nadchádzajúcich mesiacoch mesto využije milión eur na obstaranie projektových dokumentácií, ktoré zadefinujú podmienky rekonštrukcie Vajnorskej, Karloveskej a Ružinovskej električkovej radiály. Opravu nosných dopravných radiál chce bratislavská samospráva spustiť v roku 2015 a to aj vďaka aktívnemu využitiu európskej pomoci v programovacom období 2014 – 2020.
Pomoc EÚ v nadchádzajúcich mesiacoch využije mesto na rozšírenie trolejbusových tratí. Dva projekty, podporené z Operačného programu Bratislavský kraj, priamo súvisia s dobudovaním dvojstopového vedenia na Trenčianskej (úsek Ružová dolina – Trenčianska ul.) a Gaštanovej ulici. Samostatným projektom je vybudovanie integrovanej prestupnej zastávky pre mestskú i regionálnu hromadnú dopravu (integrovaná zastávka Radlinského). Náklady na výstavbu nových tratí, zastávky sa pohybujú na úrovni 980-tisíc eur (trať Trenčianska 550-tisíc eur, trať Gaštanová 280-tisíc eur, integrovaná zastávka Radlinského 150-tisíc eur). Odborné útvary samosprávy zároveň pripravujú projektovú dokumentáciu na ďalšie dve nové, ekologické trolejbusové trate (trať OC Lamač – OC Avion, trať Košická ul. – most Apollo – Bosákova ul.).
Informáciu poskytol Ľubomír Andrassy z magistrátu hlavného mesta.
Martin Fundárek
Písal si "na jednej radiále", z čoho som usúdil, že hovoríš o úseku Dúbravka - centrum. Trasa linky 5 pozostáva z dvoch radiál.
"a pri frekventovanych zastavkach ako Molecova aj cez 50 sekund"
Opakujem, 20-25 sekúnd je doba na brzdenie, otváranie a zatváranie dverí a rozbeh BEZ VÝSTUPU A NÁSTUPU. Ak chceme pri výpočtoch operovať skrátením celkového času nástupu a výstupu, tak tým hovoríme, že počítame s tým, že cestujúcich v električkách bude menej - a tým popierame zmysel redukcie zastávok. (Pozor, nehovorím, že sa ten čas skrátiť nedá - ak budú všetky vozy NP, ako napísal AAA v #52, tak sa doba výstupu a nástupu skráti, ale to nijako nesúvisí s redukciou zastávok.)
Pokiaľ ide o dochádzkovú vzdialenosť, mohol by si mi poslať postup, ako si k tým pomerovým číslam dospel? Pretože pre vchod 1 sa predĺži dochádza zo 100 m na 412 (ak by sa išlo po prepone), čo mi nejako k číslu 0,8 nepasuje. Časy predĺženia sú správne, ale pre vchod 2 je predĺženie z 2,18 na 4,98 minúty určite nie je 15-20 %. A to ešte treba brať do úvahy, že cestujúci nebude môcť ísť po prepone, pretože mu bude stáť v ceste barák, plot školy či niečo iné, takže často to bude nie sqrt(100^2 + 400^2), ale 100+400 m. Pre Dúbravku a Karlovku to je dosť dobré priblíženie, pretože pri budovaní týchto častí sa ešte používali zväčša pravé uhly. (Pre Petržalku by to bolo zložitejšie... dlhé a všelijako pokrútené baráky, tam by som izochróny dostupnosti nechcel kresliť.)
Pripomínam ešte, že v Bratislave sa už dosť zastávok zrušilo. Na vajnorskej radiále bývali zastávky Pri dvore, Turbínová, Slovany (dnes Hatalova), Thälmannova a Pri starej prachárni, na račianskej namiesto zastávky Pionierska boli zastávky Sliačska, VÚZ a Kyjevská (neexistovala zastávka Vozovňa Krasňany), na dúbravskej Svrčia (už po prestavbe v 197x), namiesto Botanickej záhrady boli Švédske domky a Slávičie údolie, ďalej Mockovo nám. (zhruba v mieste Rybárskeho cechu), v centre napr. Kúpeľná, nám. SNP aj smerom dole, či Spojná (bola zrušená ešte pred zrušením trate na Štefánikovej).