Obnova by mala byť financovaná z fondov EÚ.
Slovenská metropola v nadchádzajúcich mesiacoch spustí viacero projektov, ktorými podporí rekonštrukciu trolejbusových, električkových tratí a podporí tak modernizáciu značne zastaralej dopravnej infraštruktúry. Týmito krokmi chce samospráva podporiť preferenciu verejnej hromadnej dopravy na úkor osobnej, individuálnej a je to tiež cesta k zvyšovaniu kultúry cestovania prostriedkami MHD. K realizácii projektov môže hlavné mesto pristúpiť aj vďaka tomu, že 85% celkových nákladov spojených s modernizáciou tratí bude vykrytých z finančnej pomoci Európskej únie (Operačný program Doprava, Operačný program Bratislavský kraj), vláda SR bude znášať 10% nákladov a magistrát 5%.
Bratislavský magistrát spoločne s dopravným podnikom pripravil opravu dvoch úsekov existujúcich električkových tratí. Ide o úsek na Dúbravskej radiále (Hanulova – Pri kríži) a tiež električkovú trať smerujúci na Hlavnú železničnú stanicu (Radlinského – Kyčerského). Celkové náklady na nevyhnutné stavebné práce sa pohybujú na úrovni 18 mil. eur, pričom 2/3 nákladov smerujú do rekonštrukcie električkovej trate v mestskej časti Dúbravka. V nadchádzajúcich mesiacoch mesto využije milión eur na obstaranie projektových dokumentácií, ktoré zadefinujú podmienky rekonštrukcie Vajnorskej, Karloveskej a Ružinovskej električkovej radiály. Opravu nosných dopravných radiál chce bratislavská samospráva spustiť v roku 2015 a to aj vďaka aktívnemu využitiu európskej pomoci v programovacom období 2014 – 2020.
Pomoc EÚ v nadchádzajúcich mesiacoch využije mesto na rozšírenie trolejbusových tratí. Dva projekty, podporené z Operačného programu Bratislavský kraj, priamo súvisia s dobudovaním dvojstopového vedenia na Trenčianskej (úsek Ružová dolina – Trenčianska ul.) a Gaštanovej ulici. Samostatným projektom je vybudovanie integrovanej prestupnej zastávky pre mestskú i regionálnu hromadnú dopravu (integrovaná zastávka Radlinského). Náklady na výstavbu nových tratí, zastávky sa pohybujú na úrovni 980-tisíc eur (trať Trenčianska 550-tisíc eur, trať Gaštanová 280-tisíc eur, integrovaná zastávka Radlinského 150-tisíc eur). Odborné útvary samosprávy zároveň pripravujú projektovú dokumentáciu na ďalšie dve nové, ekologické trolejbusové trate (trať OC Lamač – OC Avion, trať Košická ul. – most Apollo – Bosákova ul.).
Informáciu poskytol Ľubomír Andrassy z magistrátu hlavného mesta.
Zobudeny
Potom rovno zabudnime na rozvoj dopravy v Bratislave... Sak naco sa vobec budeme zaoberat verejnou dopravou, len si povedzme, ze to nejde a tak sa vsetko vyriesi... Nezabudnem, a nikdy, lebo toto nie je o peniazoch, toto je o logickom pristupe a pojdem si za tym a ked nie, tak zo Slovenska vypadnem a pojdem radsej zit do krajiny kde sa ludia chcu inovovat a nie hovorit slovne spojenia ako, zabudnite, toto nikdy nebude, lebo...
Teraz k veci, ze redukcia nezrychli elektricky:
Jedna zastavka ta zdrzi cca 20-40 sekund, zalezi od charakteru zastavky.
-Elektricka sa rozbieha a brzdi a tym padom sa znizuje jej jazdna rychlost, prilis husta siet zastavok ma dokonca za nasledok, ze elektricka nedosiahne dokonca ani svoju maximalnu moznu rychlost a zacne brzdit. Cim hustejsie zastavky, tym je tento efekt badatelnejsi az do kritickej urovne ako je v mnohych partiach Bratislavy.
-Elektricka musi otvorit dvere a nechat nastupit/vystupit ludi, podla poctu ludi kolko nastupuje, tento efekt niekedy moze trvat aj minutu, bezne vsak tak 20 sekund, preto to velke rozpatie, ale ked trva minutu, tak problem je niekde inde (nesplnene kapacitne poziadavky)
Takze nie, pre mna nie je problemom preferencia, ktora sa pravdepodobne uskutocni. Jasne je tam aj technicka stranka drah a podobne, ale ja nie som dopravny inzinier ale geograf, takze pre mna su priority troska ine. Pre mna je hlavnym problemom vysoko nadpriemerny pocet zastavok, ktory v Bratislave moze byt zredukovany a zoptimalizovany aj viac nez o 1/3. A to dokaze na jednej radiale vytvorit aj tych 10+ minut. V Bratislave momentalne existuju mozno 4 nosne linky, ktore splnaju kriteria "nosne" a bohuzial aj to autobus. Nosny system nema konkretnu definiciu, definicii je viac a ide skor o bezne frazy ako rychly, komfortny, jednoduchy atd...