Na opravu starých vozidiel nie sú peniaze, situáciu majú vyriešiť nové vozidlá.
Cestujúci v bratislavskej MHD v priebehu jesene opäť zažívajú situácie, kedy očakávaný autobus alebo trolejbus príde na zastávku zmeškaný, nepríde vôbec, alebo namiesto veľkokapacitného vozidla sa dostaví oveľa menšie vozidlo. K týmto situáciám podľa dopravného podniku výrazne prispieva nedostatok financií na opravu starých autobusov a trolejbusov, ktorý je spôsobený aj neuhradením prevádzkovej dotácie zo strany magistrátu hlavného mesta SR Bratislavy. "Vedenie podniku v súvislosti s rastúcou poruchovosťou vozidiel zvolalo rokovanie, na ktorom nariadilo prijatie opatrení na urýchlenie opráv poruchových autobusov. Začiatkom budúceho týždňa (po 11. novembri 2013, pozn. red.) sa situácia stabilizuje a DPB bude vedieť zabezpečiť výpravu autobusov v plnom rozsahu", uvádza sa v tlačovej správe DPB. O aké opatrenia ide, dopravný podnik neuviedol.
Podľa riaditeľa DPB sa situácia v trolejbusovej doprave úplne vyrieši až po dodávke nových trolejbusov, z ktorých prvé by mali byť dodané na jar budúceho roka. V roku 2014 by mali byť zakúpené aj nové autobusy, ktorých plán obnovy schválili poslanci na poslednom zasadnutí MsZ. "Sme presvedčení, že po dodaní nových autobusov a trolejbusov sa kritická situácia výrazne vyrieši. Už teraz sa ukazuje, že rozhodnutie využiť prostriedky z Kohézneho fondu Európskej únie na nákup nových trolejbusov a električiek bolo správne a udialo sa v hodine dvanástej", uvádza sa v stanovisku riaditeľa DPB.
Na nepravidelnosť autobusovej a trolejbusovej dopravy podľa DPB negatívne vplýva aj vytváranie kolón na cestách v hlavnom meste, najmä počas nepriaznivého počasia, kedy prichádza k zvýšenému počtu dopravných nehôd. "Situácia v hlavnom meste je kritickejšia o to, že na väčšine trás nie je zabezpečená preferencia MHD (vyhradené BUS pruhy), takže ani vozidlá verejnej dopravy nedokážu vznikajúce kolóny v čase špičiek obísť. Následkom tejto situácie dochádza k meškaniu a zhlukovaniu spojov", píše sa vo vyjadrení dopravného podniku.
Zvero
Ja som zvedavy, kto konecne dofinancuje dielne, prepusti odtial ludi, ktori nerobia nic, ohodnoti poriadne tych, co robia za tych, co nic nerobia a maju nizke platy, stanovi sa konecne pravidelny plan udrzby (lebo nase planovanie udrzieb dielni zaspalo niekde medzi dobou, ked jazdili RTO a Karosy) a takisto aj plan pravidelnej obnovy vozidloveho parku (idealne nieco medzi 1/8 az 1/10 zo vsetkych autobusov rocne). Lebo drobne opravy sa nerobia a ked sa zanedbaju, logicky sa uz potom musi vymenit cela cast a navyse ma voz velku prestojovost. Lebo nevyfukam tie chladice az kym voz nedojde na poruchu a nevymenim ten reduktor az kym neostane voz na trati atd atd atd.
A razom by penazi bolo. Lenze to bude stat velmi vela penazi a usilia. Lebo kazde zahalanie je potrebne dohnat.
A dopravny podnik spolu s magistratom zahala. Nehovoriac ze magistrat nie je sposobily ani zabezpecit opravu povrchov zastavok (Dubova, Svatoplukova) ani kvalitu ciest (uz minimalne 5 rocny hrb medzi mokrohajskou a tescom lamac a pod). Samozrejme, treba zmenit aj prerozdelenie penazi.