Linky 5, 7 a 9 budú mať zmenené trasy, linka 6 bude jazdiť dlhšie.
Opravená klenba tunela pod Bratislavským hradom umožní od 1. mája 2013 návrat električiek do podzemnej časti siete MHD. Do platnosti vstúpia nasledujúce trasy električkových liniek:
Linka 2 bez zmeny trasy
ŽST NOVÉ MESTO - Vajnorská - Trnavské mýto - Vazovova - Obchodná - Námestie SNP - Jesenského/Šafárikovo nám. - NÁM. Ľ. ŠTÚRA
Linka bude naďalej nadväzovať na vlaky spoločnosti RegioJet na železničnej stanici Nové Mesto.
Upozorňujeme, že v skorých ranných hodinách, večerných hodinách a počas voľných dní bude linka na konečnej zastávke Nám. Ľ. Štúra vyčkávať približne 5 minút. Vyčkávanie umožní dodržať rovnomerné rozostupy medzi linkami 2-8 a 2-4 na ďalšej trase. Počas čakacej doby budú môcť cestujúci zotrvať v električke.
Linka 3 bez zmeny trasy
RAČA - ŽST Vinohrady - Račianske mýto - Americké nám. - Špitálska - NÁMESTIE SNP/KAMENNÉ NÁM.
V záujme zvýšenia kapacity na Račianskej radiále budú v pracovných dňoch nasadzované výhradne súpravy električiek.
Po príchode z Rače sa na Námestí SNP označenie vozidiel zmení na linku 8 a električky budú pokračovať ďalej do Ružinova*.
Linka 4 bez zmeny trasy
ZLATÉ PIESKY - Vajnorská - Trnavské mýto - Špitálska - Jesenského/Šafárikovo nám. - Nám. Ľ. Štúra - nábrežie - Karlova Ves - DÚBRAVKA
Na Zlatých pieskoch budú spoje každú hodinu nadväzovať na linku 630.
Linka 5 presmerovaná cez tunel
RAČA - ŽST Vinohrady - Račianske mýto - Obchodná - tunel - Karlova Ves - DÚBRAVKA
Obnovené bude najrýchlejšie spojenie Obchodnej ul. a Karlovej Vsi.
Doterajšie spojenie Šafárikovho nám. a Račianskej radiály zabezpečí v špičke presmerovaná linka 7. V ostatnom čase odporúčame využiť linku 4 s prestupom na linku 3 na zastávke Kamenné nám.
Linka 6 bez zmeny trasy, s predĺženou dobou prevádzky
ŠAFÁRIKOVO NÁM. - Jesenského > - Nám. Ľ. Štúra > - nábrežie - KARLOVA VES
Linka bude premávať v pracovných dňoch v čase 6:30 - 9:30 a 15:00 - 21:00, čím sa jej doba prispôsobuje začiatkom a koncom vyučovania Univerzity Komenského a otváracím hodinám nákupného centra na Pribinovej ulici.
Linka 7 presmerovaná na Obchodnú a predĺžená na Nám. Ľ. Štúra a Šafárikovo nám.
ŽST VINOHRADY - Račianske mýto - Obchodná - Námestie SNP - Jesenského/Šafárikovo nám. - NÁM. Ľ. ŠTÚRA
Nová trasa pomôže odbremeniť preťaženú linku 5, zabezpečí spojenie internátu Mladá garda s STU a v špičke zachová spojenie Šafárikovho nám. a Račianskej radiály.
Doba prevádzky zostáva prispôsobená náporu cestujúcich vlakov na ŽST Vinohrady a v rannej špičke sa predlžuje do 9:00.
Linka 8 bez zmeny trasy
RUŽINOV - Miletičova - Trnavské mýto - Vazovova - Obchodná - KAMENNÉ NÁM./NÁMESTIE SNP
Po príchode z Ružinova na Kamenné nám. sa označenie vozidiel zmení na linku 3 a električky budú pokračovať ďalej do Rače*.
Linka 9 presmerovaná cez Námestie SNP a tunel
RUŽINOV - Miletičova - Trnavské mýto - Špitálska - Námestie SNP - tunel - KARLOVA VES
Linka zabezpečí najrýchlejšie spojenie Karlovej Vsi, Špitálskej ul. a Trnavského mýta. Doterajšie spojenie Karlovej Vsi a Jesenského ul. v špičke nahradí linka 6 pokračujúca na Jesenského cez Šafárikovo námestie.
Do centra mesta bude naďalej jazdiť viac spojov
Naďalej zostávajú zachované hustý interval 8 minút počas dňa cez pracovné dni a 15 minút v ostatnom čase. Každá z električkových radiál bude mať zachované priame spojenie aj na Špitálsku ulicu aj na Obchodnú ulicu, vďaka čomu zostane zvýšená kapacita električkovej dopravy do centra zavedená v roku 2012.
Pri ceste z Karlovej Vsi do Petržalky odporúčame využiť presmerované linky 5 a 9 cez tunel. Tie umožnia v uzle Kapucínska-Zochova prestupovať na nosné petržalské linky 80 83 93 a 94 a na linku 84, čím sa skráti cestovná doba do väčšiny častí Petržalky.
Poznámka:
* Linky 3 a 8 si budú v centre mesta na Námestí SNP naďalej vymieňať svoje čísla: linka 3 spája Račiansku radiálu so Špitálskou ul. a linka 8 spája Ružinovskú radiálu s Obchodnou ulicou. Medzi Špitálskou a Obchodnou ul. sa číslo zmení z 3 na 8 na zastávke Mariánska resp. z 8 na 3 na zastávke Poštová. Podobné riešenie sa v MHD uplatňuje vo viacerých európskych mestách najmä tam, kde nie je vybudované vhodné obratisko v centre mesta. Ako príklady možno uviesť Oslo, Salzburg, Bazilej či Bern.
ella
Suhlasim, ze vysoky pocet liniek sa nemusi okamzite rovnat vysokej kvalite. Zaroven vsak nemam pocit, ze by sa kvalita MHD zvysovala (aspon, co sa tyka elektrickovej dopravy, kedze tu vyuzivam najcastejsie).
Neviem to porovnat so stavom spred uzavretia tunela, ale vikendova premavka L4 sa mi zda nepostacujuca. Interval 15 min., pricom ina linka cez vikend z Dubravky pod most SNP nepremava. Iste, dalo by sa argumentovat tym, ze vzdialenost na zast. kapucinska nie je taka velka a da sa prejst pesi. Ale to by sa rovnalo uz pomaly casovemu intervalu L4 (v zavislosti od rychlosti chodze).
Zaroven mam pocit, ze v porovnani s nedavnou minulostou je potrebnych viac prestupov, aby sa clovek niekam dostal (co suvisi zrejme aj s nizsim poctom liniek), co je neprakticke najma cez vikend v case vacsich casovych rozostupov medzi spojmi.
Nie som expert, som len bezny uzivatel.