Zmeny v električkách po otvorení tunela od 1.5.2013

Linky 5, 7 a 9 budú mať zmenené trasy, linka 6 bude jazdiť dlhšie.

Opravená klenba tunela pod Bratislavským hradom umožní od 1. mája 2013 návrat električiek do podzemnej časti siete MHD. Do platnosti vstúpia nasledujúce trasy električkových liniek:

Linka 2 bez zmeny trasy

ŽST NOVÉ MESTO - Vajnorská - Trnavské mýto - Vazovova - Obchodná - Námestie SNP - Jesenského/Šafárikovo nám. - NÁM. Ľ. ŠTÚRA

Linka bude naďalej nadväzovať na vlaky spoločnosti RegioJet na železničnej stanici Nové Mesto.

Upozorňujeme, že v skorých ranných hodinách, večerných hodinách a počas voľných dní bude linka na konečnej zastávke Nám. Ľ. Štúra vyčkávať približne 5 minút. Vyčkávanie umožní dodržať rovnomerné rozostupy medzi linkami 2-8 a 2-4 na ďalšej trase. Počas čakacej doby budú môcť cestujúci zotrvať v električke.

Linka 3 bez zmeny trasy

RAČA - ŽST Vinohrady - Račianske mýto - Americké nám. - Špitálska - NÁMESTIE SNP/KAMENNÉ NÁM.

V záujme zvýšenia kapacity na Račianskej radiále budú v pracovných dňoch nasadzované výhradne súpravy električiek.

Po príchode z Rače sa na Námestí SNP označenie vozidiel zmení na linku 8 a električky budú pokračovať ďalej do Ružinova*.

Linka 4 bez zmeny trasy

ZLATÉ PIESKY - Vajnorská - Trnavské mýto - Špitálska - Jesenského/Šafárikovo nám. - Nám. Ľ. Štúra - nábrežie - Karlova Ves - DÚBRAVKA

Na Zlatých pieskoch budú spoje každú hodinu nadväzovať na linku 630.

Linka 5 presmerovaná cez tunel

RAČA - ŽST Vinohrady - Račianske mýto - Obchodná - tunel - Karlova Ves - DÚBRAVKA

Obnovené bude najrýchlejšie spojenie Obchodnej ul. a Karlovej Vsi.

Doterajšie spojenie Šafárikovho nám. a Račianskej radiály zabezpečí v špičke presmerovaná linka 7. V ostatnom čase odporúčame využiť linku 4 s prestupom na linku 3 na zastávke Kamenné nám.

Linka 6 bez zmeny trasy, s predĺženou dobou prevádzky

ŠAFÁRIKOVO NÁM. - Jesenského > - Nám. Ľ. Štúra > - nábrežie - KARLOVA VES

Linka bude premávať v pracovných dňoch v čase 6:30 - 9:30 a 15:00 - 21:00, čím sa jej doba prispôsobuje začiatkom a koncom vyučovania Univerzity Komenského a otváracím hodinám nákupného centra na Pribinovej ulici.

Linka 7 presmerovaná na Obchodnú a predĺžená na Nám. Ľ. Štúra a Šafárikovo nám.

ŽST VINOHRADY - Račianske mýto - Obchodná - Námestie SNP - Jesenského/Šafárikovo nám. - NÁM. Ľ. ŠTÚRA

Nová trasa pomôže odbremeniť preťaženú linku 5, zabezpečí spojenie internátu Mladá garda s STU a v špičke zachová spojenie Šafárikovho nám. a Račianskej radiály.

Doba prevádzky zostáva prispôsobená náporu cestujúcich vlakov na ŽST Vinohrady a v rannej špičke sa predlžuje do 9:00.

Linka 8 bez zmeny trasy

RUŽINOV - Miletičova - Trnavské mýto - Vazovova - Obchodná - KAMENNÉ NÁM./NÁMESTIE SNP

Po príchode z Ružinova na Kamenné nám. sa označenie vozidiel zmení na linku 3 a električky budú pokračovať ďalej do Rače*.

Linka 9 presmerovaná cez Námestie SNP a tunel

RUŽINOV - Miletičova - Trnavské mýto - Špitálska - Námestie SNP - tunel - KARLOVA VES

Linka zabezpečí najrýchlejšie spojenie Karlovej Vsi, Špitálskej ul. a Trnavského mýta. Doterajšie spojenie Karlovej Vsi a Jesenského ul. v špičke nahradí linka 6 pokračujúca na Jesenského cez Šafárikovo námestie.

Do centra mesta bude naďalej jazdiť viac spojov

Naďalej zostávajú zachované hustý interval 8 minút počas dňa cez pracovné dni a 15 minút v ostatnom čase. Každá z električkových radiál bude mať zachované priame spojenie aj na Špitálsku ulicu aj na Obchodnú ulicu, vďaka čomu zostane zvýšená kapacita električkovej dopravy do centra zavedená v roku 2012.

Pri ceste z Karlovej Vsi do Petržalky odporúčame využiť presmerované linky 5 a 9 cez tunel. Tie umožnia v uzle Kapucínska-Zochova prestupovať na nosné petržalské linky 80 83 93 a 94 a na linku 84, čím sa skráti cestovná doba do väčšiny častí Petržalky.

Poznámka:

* Linky 3 a 8 si budú v centre mesta na Námestí SNP naďalej vymieňať svoje čísla: linka 3 spája Račiansku radiálu so Špitálskou ul. a linka 8 spája Ružinovskú radiálu s Obchodnou ulicou. Medzi Špitálskou a Obchodnou ul. sa číslo zmení z 3 na 8 na zastávke Mariánska resp. z 8 na 3 na zastávke Poštová. Podobné riešenie sa v MHD uplatňuje vo viacerých európskych mestách najmä tam, kde nie je vybudované vhodné obratisko v centre mesta. Ako príklady možno uviesť Oslo, Salzburg, Bazilej či Bern.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Hurá tunel sa otvára .... dúfam, že ho prvá zima nevyradí zasa z prevádzky 😕
Skoda, ze tu L7 nedali cez tunel, nabrezie a Jesenskeho...
Tak toto niekto vymyslel dobrú blbosť... Nech linka 8 chodí z Obchodnej na Nám. Ľ. Štúra a potom cez Šafko a Obchodnú späť do Ružinova, linka 3 nech sa predĺži na Nám. Ľ. Štúra(s tým, že sa zruší previazanie liniek 3 a 😎, linka 6 by sa mohla predĺžiť až do Dúbravky (ako bývalá linka 12) a premávať po celý deň aj cez víkendy a linka 7 nech premáva ako predtým... (môj návrh) Lebo nechce sa mi pri ceste z Ružinova na Štúrko a Šafko prestupovať... ?
Reakcia na: Kobenhavn #3:
Praveze tahat L8 a L3 na Safko by bol nezmysel, najma ked tam L2 dlho vyckava a blokuje trat (uz aj L7 to bude robit problemy).

A predlzenie L6 sa pekne vymysla, len ono aj nieco stoji.
Dobre riesenie by tiez bolo dat cez nabrezie a tunel 3+8...
Reakcia na: 810zssk #5:
a dovod aky ?
Reakcia na: 810zssk #4:
S tou L6 mozno pravda... Ale ja ako Ruzinovcan hovorim, ze po presmerovani L9 cez tunel a nepredlzeni L8 na Štúrko nám zanikne spojenie s centrom mesta, ale zas na druhu stranu je pravda ze 3+8 cez tunel, Nabrezie a Jesenskeho by to plne vykompenzovala. Avsak zo Šafka nic nejde do Ruzinova... Toto ma stve... ?
Reakcia na: Kobenhavn #7:
Kapucinska a Nam.SNP su kde podla teba ??? V Cunove ? ?

A načo ešte prosim ta tahat popri 4,5 aj 6ku do Dubravky. Osobne by som v sedle ešte vynechal jednu z tych dvoch liniek 4,5 do Dubravky. Videl si niekedy vobec vytazenie tych elektriciek ???
Reakcia na: Petto #8:
Vsak dobre boze... Mozno ta L6 je blbost. Ale mne je cele SNP-cko ukradnute... A este raz opakujem: To s tymi linkami 3 a 8 je len moj nazor a ja si myslim, ze by to bolo lepsie... ? Ja sa tu nejdem hadat.
Reakcia na: Petto #6:
Lepsia obsluha nabrezia a jeho spojenie s prislusnymi radialami.
Linka bude premávať v pracovných dňoch v čase 6:30 - 9:30 a 15:00 - 21:00, čím sa jej doba prispôsobuje začiatkom a koncom vyučovania Univerzity Komenského

toto je dost blbost kedze vyucovanie na VS nezacina prostte v jednu hodinu ako na strednej, ze o 8 rano. proste skoro kazdy zacina inokedy, niekto moze aj o 12...
Jednoznacne 6 by mala chodit aj cez vikendy, podla mna raz za 15 minut L4 je hrozne malo... Nebude to stacit.
Alebo potom druha moznost je 3 a 8 cez tunel keby sa otacali. To by bolo asi najidealnejsie.
Reakcia na: Kobenhavn #7:
Linku 50 si kde zabudol? ? Navyse 50tka pride do Ruzinova ovela rychlejsie ako nejaka elektricka, navyse ma tiez velmi dobry interval
Aj 4 mohli dať cez tunel , 2 cez tunel okružne 😞
Električka je dlhšia asi o 2 minúty a ked su zápchy je rýchlejšia o dost... A ty si zabudol na Súmračnú a iné zástavky vzadu ?
A tie Intervaly si 50tka môže stačiť vies kam ked 2 alebo aj tri za sebou a potom 20 minút nič... ?
Reakcia na: matuskolang #12:
Len si zabudol na detail, že 50 nechodí smerom k Auparku cez centrum.
Tvrdenie, že linka 6 sa prispôsobí vyučovaniu na UK je dobrá blbosť, keďže tomu tak nie je. Aby tomu tak bolo, tak by musela premávať aj cez sedlo.
Reakcia na: Kobenhavn #7:
šafko Ružinov 78 a z Malej scény aj 50.
78 na Astronomickú trvá o 2 minúty dlhšie ? a malý detail: 78 cez víkend NECHODÍ ?
realne zda sa vam interval 15 minut cez vikendy dostatocny na nabrezi?
Lebo mne teda nie.
A ako som sa nad tym zamyslel, tu 6 mohli nechat ako bola a asi naozaj najlepsi napad je podla mna:

L8 Ruzinov - Kapucinska (po aktualnej trase), tam by sa menila na L3
L3 Kapucinska/tunel - most SNP - nam. l. stura, americne nam - raca

a L4 by som dal smer Zlate piesky cez Jesenskeho, kedze teraz tade nebude ziadna linka chodit.
Reakcia na: matt11 #20:
Matt11: Tvoj návrh sa mi veľmi páči len tú linku 6 by som dal teda tak ako je v tomto článku lebo uznávam že s tou Dubravkou som povedal blbosť ? ale interval 6 treba posilniť ? ináč fakt super návrh ?
Reakcia na: matt11 #11:
Chýba ti spojenie v smere do Karlovky či len tak vymýšľaš? Lebo požaduješ jedno, ale nahradiť by si si to vedel aj niečim iným.
Ako pozerám tú mapu, tak sa chystá premenovanie zastávky Pri jazere na Nemocnica Ružinov a podľa loga aj zachádzanie nemeckých S-Bahnov do Bratislavy. ?
Matt1, čo píšeš, mi príde celkom zaujímavé... len keď je L9 z Ružinova už daná do pôvodnej trasy do tunela, prišlo by k zbytočnému prekrytiu liniek 8 a 9. Podľa tejto hypotézy by mohla ísť 8čka tak, ako píšeš a 9na by mohla pokračovať cez Jesenského ako doteraz a bolo by vybavené prepojenie Ružinova s užším centrom BA...

A po "novom", chýba mi priame spojenie Ružinova s Jesenského alebo Šafkom. Dalo by sa to, no jedine s prestupom na L4 na prekrývajúcich sa zastávkach alebo na L2, ktoré sa však predlžuje, lebo ide cez Obchodnú (cca 3-4min).

Uvidíme, čo zmena prinesie. ☺
Reakcia na: Kobenhavn #19:
Nech aj o 10 minút dlhšie. Píšeš že chýba spojenie, nie že to musí byť rýchle spojenie. Spojenie pracovné dni je. Víkend spojenie je ZO šafka ( peší presun na malú scénu na 50, alebo prestup z2/4 na Legionárskej na 8/9). Akurát chýba vhodné spojenie cez víkend z Ružinova NA šafko (aleto relatívne aj dnes, akurát dnes sa dá napr peší presun z Jesenského, po novom to bude museiť byť z NÁM SNP)..
Druhá vec, čo také dôležité je na Šafku, že tam cez VÍKEND musí byť priame spojenie z/do Ružinova?
Reakcia na: zlatana #24:
Ale aky vyznam by malo L9 po nabrezi?
Tu ide o to, ze samotna L4 nebude stacit, preto treba o jednu linku viac na nabrezie, o 2 viac netreba.

este by sa dalo teoreticky urobit, to ze:
L3 by isla povodna trasa - nam. snp - kapucinska - tunel, tam by sa zmenila na L8
a L8 by isla povodna trasa - obchodna - jesenskeho - most SNP, tunel a tam by sa menila na L3.

Ale potom tu sa zase bude v tunely prekryvat L3 a L5.
Proste to, ze by sa kryli linky v tuneli podla mna problem nie je, lebo v centre idu inou trasou.

A s tou L6, to je asi pravda, ze teda takto ako to navrhjue DPB to je OK.
Reakcia na: zlatana #24:
Tento nápad je tiež zaujímavý ale do Karlovky je rýchlejšie cez tunel ale zas na druhej strane sa pri tuneli sa dá prestúpiť na L5 a to Šafko je problém. Mohla by sa linka 8 by mohla ist cez ten tunel premeniť na linku 3 na Šafku a Linka 3 z Rače na Šafko cez Špitálsku ale nwm či by to bolo reálne a bolo by to aj dosť komplikovane ? Ale nápad je to dobrý ?
Reakcia na: Mike #25:
Pri ceste z centra alebo prestupe z autobusu 95 som myslel... Ale potom mi došlo že je to somarina ?
Reakcia na: matt11 #26:
"Tu ide o to, ze samotna L4 nebude stacit"

Takýto argument tu padal pre niečo vyše rokom, akurát že o trati na Zlaté piesky... a nejako sa to nepotvrdilo. Ak by aj nemala stačiť kapacita na nábreží, tak nebude stačiť už z/do Karlovky a to žiadna 3/8 cez tunel nezachráni. Toho, že by chýbala na úseku Most SNP - Kamenné nám. sa obávať netreba, nakoľko (moje skúsenosti hovoria) pod mostom z električky vystúpi vždy viac ľudí ako do nej nastúpi.
Reakcia na: Valec #29:
niekedy rano naozaj nestaci.
Vela ludi aj tak nastupuje uz do L53 na zlatych pieskoch, preto zistili, ze je to lepsie ako elektricka. aj ked ta je potom ako na prasknutie a teraz ked su tam sory ani nehovorim.
Reakcia na: matt11 #26:
L9 by mohla ísť len z Ružinova do centra cez Jesenského a z Karlovky by sa vracala cez tunel.

Nevyznám sa v tvorení liniek a aké zásady sa uplatňujú. Musí byť striktne pravidlom, aby sa istá linka zhodovala aj v smere "tam" aj "späť"? 🙂 Alebo sa môžu robiť aj "okruhy", kde budú zhodné len body A a B, odkiaľ vychádzajú (kde končia)? 🙂

Reakcia na: zlatana #31:
Môcť by mohla, ale potom by sa cestujúci rozdelili na dve skupiny - jedna čo by chcela aby sa to zmenilo obojsmerne cez Jesenského a druhá čo obojsmerne cez tunel, keďže žiaden logický zmysle v takomto rozdelení nie je.
Reakcia na: matt11 #30:
No, raz ráno si to pôjdem osobne pozrieť, lebo veľmi by ma zaujímalo, kde sa na jednej zastávke vygeneruje toľko ľudí aby sa do električky nezmestili.
Reakcia na: Valec #33:
medzi 7-8 rano dost vela Slovak Linesov tam stoji, potom 65, 56 a 630. ale ako vravim vela ludi ide aj na L53, takze potom sa to da. Ale snad nechces poronavat centrum so Zlatymi Pieskami.
btw. ta 7 cez Obchodnu je len kvoli odbremeneniu 5ky? lebo je to trocha odveci, ze od Florianskeho bude mat rovnaku trasu s 2kou, ved uz teraz viacmenej 2ka vozi vzduch v tom useku..
Reakcia na: Valec #23:
Ty jo, nemecké S-bahny v Bratislave! Pôjdu cez Rakúsko alebo cez Česko? ?
No ty kokos to je "prozákaznícky" prístup cez víkendy po nábreží len 4-ka (v 15-minútovom intervale)! ? ? ? To by bol naozaj veľký problém nechať 6-ku jazdiť aj v sedle pracovných dní (napr. v 10 alebo 12-minútovom intervale) a cez víkendy v 15-minútovom intervale)?!
1. Fajn, že sa otvára tunel, dúfam, že 30.4. nepovedia, že to nevyšlo a zostáva sa pri súčasnom trasovaní.

2. Trasy liniek sa nedajú meniť len tak, treba sa pozerať aj na to, aby vychádzali preklady na jednotlivých radiálach. Ja by som tiež vedel navrhnúť efektívnejšie trasy, ale či by potom vychádzali preklady, to netuším a nemám momentálne čas to celé prerátavať.
Neviem či by malo zmysel točiť linky cez tunel, ak treba posilniť kapacitu na Šafku, tak stačí otáčať linky cez Štúra, otázne je ako? Myslím si, že Ružinov až tak nepotrebuje priame spojenie na Šafko. Cez týždeň tam jazdí 78, cez víkend to vykompenzuje 50 z Malej Scény, resp. prestup v opačnom smere na Landererovej na 95 alebo na Wustenrote na X13. Čo sa týka Rače, tam je to väčší problém cez víkend, ale jeden prestup na hrane sa dá zvládnuť. Jediný problém by mohol byť kapacita na úseku KV - nábrežie, ale ani to nebude podľa mňa až také hrozné. Ľudia čo doteraz prestupovali pod mostom alebo na Šafku do Petržalky, sa presunú na Kapucínsku/Zochovu, takže sa to zvládne podľa mňa.
L2: ŽST NOVÉ MESTO - Vajnorská - Vazovova - Obchodná - tunel - nábrežie - JESENSKÉHO - Nám. SNP - Obchodná - Vazovova - Vajnorská - ŽST NOVÉ MESTO
(10/8/10 - 15)

L3: KOMISÁRKY - ŽST Vinohrady - Račianske mýto - Americké nám. - Nám. SNP - KAPUCÍNSKA (prejazd na L8)
(10/8/10 - 15)

L4: ZLATÉ PIESKY - Vajnorská - Štúrova - Jesenského - nábrežie - Karlova Ves - PRI KRÍŽI
(10/8/10 - 15)

L5: KOMISÁRKY - ŽST Vinohrady - Račianske mýto - Obchodná - tunel - Karlova Ves - PRI KRÍŽI (10/8/10 - 15)

L6: KARLOVA VES - nábrežie - ŠAFÁRIKOVO NÁM. - nábrežie - KARLOVA VES
(cez týždeň 6:30 - 10:00 / 13:30 - 21:00; cez víkend 6:30 - 18:30)

L7: ŽST VINOHRADY - Račianske mýto - Obchodná - tunel - nábrežie - ŠAFÁRIKOVO NÁM. - Kamenné nám. - Americké nám. - Račianske mýto - ŽST VINOHRADY
(cez týždeň 6:00 - 10:00 / 13:30 - 19:30; cez víkend 6:30 - 18:30)

L8: (prejazd z L3) KAPUCÍNSKA - tunel - nábrežie - Jesenského - Kamenné nám. - Štúrova - Trnavské mýto - Ružinovská - ASTRONOMICKÁ
(10/8/10 - 15)

L9: ASTRONOMICKÁ - Ružinovská - Trnavské mýto - Vazovova - Obchodná - tunel - KARLOVA VES

(10/8/10 - 15)

Takto to navrhujem ja
Reakcia na: on-line #39:
L8 by šla cez Špitálsku? ?
Pri linke 9 si nie som istý, či to bude dobrý krok.
Reakcia na: on-line #39:
Zbytočne by sa všetko točilo cez tunel. Ja by som skôr navrhol takto (keď už by bol taký dopyt po spojení na Šafko):

L2 - ŽST. N. Mesto - Obchodná - tunel - nábrežie - Jesenského - SNP - Obchodná - ŽST. N. Mesto

L3 - Rača - Špitálska - Nám. Ľ. Štúra a ďalej ako linka 8 do Ružinova alebo ako linka 3 cez Šafko späť do Rače

L4 - ako doteraz

L5 - cez Obchodnú a tunel

L6 - trasa ako doteraz, pridať premávku v sedle, cez víkend by som ju zatiaľ nedal, podľa potreby by sa mohla neskôr zaviesť víkendová prevádzka

L7 - ŽST. Vinohrady - Obchodná - Kamenné nám. - Špitálska - ŽST. Vinohrady

L8 - Ružinov - Obchodná - Jesenského - Nám. Ľ. Štúra a ďalej ako linka 3 do Rače alebo ako linka 8 cez Šafko späť do Ružinova

L9 - cez Špitálsku, SNP a tunel

Problém je v tom, že linka 9 nemôže ísť na Obchodnú lebo by nevychádzali preklady, buď by totiž:
a) chodili z TrMy dve linky zároveň na Obchodnú (2 a 9) a dve linky zároveň na Špitálsku (4 a 😎
b) alebo dve linky zároveň do KV (4 a 9).
tahat linky cez tunel, pokial sa pri tuneli neda prestupit na elinu iducu z tunela smer KV, je asi blbost nie? aj keby ten clovek nastupil na tu 3/8 pod mostom, tak sa musi odviezt na kapucinsku, aby prestupil? to moze ist fakt rovno na bus...ta 4 tam snad postaci, predtym ten hrozny preklad 4/12 postacoval v pohode...
Namiesto tej 6 mohla o5 jazdit L12 🙂
Co tu splietate momotiny, ze nebude stacit samotna L4 nebrezim ??? Doposial chodili za sebou 4,12 cez vsteky rezimy, ci rano ci v sedle ci vecer . ANo, 4ka bola plnsia ale nie natrieskana , v 12tke vsetci sedeli. Cize ked sa to zvladalo pri 12 min. intervale ci 20 min. tak sa to zvladne aj pri 8 a 15 min. Okrem toho v spickach bude od 1.maja este vyssia kapacita nabrezim ako za ery 4,12.
Jupiiiii - tunel je otvorený 🙂 električky môžu už cez neho premávať a ja si cez neho v septembri vrámci Night run-u pobežím.
Reakcia na: Petto #45:
Tu ide aj o atraktivitu MHD pre cestujúcich z pohľadu možností spojenia. Aby bola cez víkend časť centra mesta obsluhovaná len jednou linkou s 15-minútovým intervalom, to tu asi ešte nebolo... A Dúbravsko-karloveská radiála je dlhá (čiže dotkne sa to dosť ľudí), naviac na Molecovej je prestup smer Dlhé diely... Toto je tá nosná koľajová doprava? Ďakujem pekne! ❗
Z môjho pohľadu je to rozumne navrhnuté.
Z Karlovky a Dúbravky pôjde každý radšej kratšou trasou cez Tunel ako tomu bolo pred jeho zatvorením. L9 pôjde trasou bývalej L1 ,ktorá vozila pekné balíky v úseku SNP/Kamenné - Kapucínska pri 12 min.int. Teraz tam bude 8 min. V centre sa dopyt na smer Karlovka rozdelí

Šafko už ako prestupný bod nemá taký význam. Použiva ho iba začiatok Petržalky okolo TPD. Ostatné časti Petržalky majú možnosť ísť smerom na východ L68,98,96,94,93 a na západ L80,83,84,93,94 a následne prestúpiť .
Peon: nosnejsi bol vzdy tunel a vobec co je zle ked bude na nabrezi 4/8/4/15//15 ?
Reakcia na: on-line #39:
Máš to prepočítané aj na vozidlá a výkony, alebo si ti to len tak zakreslil od stola pohľadom do mapy?
Reakcia na: Peon #47:
O čo bol atraktívnejší interval pri preklade 6-14 min?
Reakcia na: matt11 #30:
Ale to je zaujímavé, koľko ľudí cestuje v rannej špičke z prímestských obcí od smeru Senec/Ivanka, či z Vajnôr? do Istrochemu, Lakeside parku a do Polusu... lebo na Odbojárov sa v rannej špičke vždy zaručene do tej L4 pomestia. Takže ak chodí naplnená od Zl- Pieskov na 100% kapacity, tak asi obrovská časť vystupuje najneskôr pri novej dobe...
Reakcia na: Valec #23:
BID uz vydala desing manual na oznacenie S-kovych liniek? Nejako ho na vasej stranke neviem najst 😃
Reakcia na: Valec #51:
Presne 🙂 A v pracovnych dnoch to bolo 8-4, teraz bude rovnomerne 8.

Nemam vedomost o tom, ze by to pred rokom a nieco na nabrezi praskalo - to az po 22. hod, ked tam bol int. 20'. Teraz bude 15'.
Reakcia na: d3k0 #53:
*design 🙂
Reakcia na: d3k0 #53:
Dizajn manuál (netreba hneď anglicizmy používať) som zatiaľ tiež žiaden nikde nevidel. Ale vzor S-loga možno vidieť napríklad na http://www.bid.sk/integrovany-dopravny-system/primestske-linky/
Nebudem tu písať svoje návrhy na linkovanie, nielenže žiadne nemám, ale to je dobré ako to je... ? (a prd to od nás záleží ako to bude), len sa mi nepáči to 5 minútové čakanie 2ky na Nám. Ľudovíta Štúra... keď už tak chcú dodržiavať odstupy, nech si prepracujú poobedné odchody L7 z Vinohradov-chodí tesne za L5, presne v tú istú minúty. (Polo)prázdna. Keby aspoň tá L7 išla pred L5, tak ok, ale takto je to naprd...
Zaujímalo by ma, odkiaľ je čerpaný tento článok. Samotná stránka DP mlčí. Ale ak je to tak, oceňujem, že to dali takto skoro. Mohli by dať aj samotné CP skôr, ako na konci mesiaca.
Nebolo by lepšie keby 8čka zachádzala na Nám. Ľud. Štúra ( z ružinova cez obchodnú ) a od šafka by pokračovala ako 3ka v smere do rače cez špitálsku ? . Mýslím si, že je to dobré z dôvodu, že inak by cez šafko nešli žiadne spoje v smere na ružinovskú radiálu a v smere na račiansku len 7čka a to ešte len v špičke
Reakcia na: Valec #56:
Tak potom odporucam popozerat minimalne TfL, pripadne ti to niekedy dodam na kluci. Ono nestaci niekde vidiet rastrovu zmenseninu a potom to nejako priblizne prekreslovat do vektorov a tipovat font (teda pismo, aby nebolo zle :P) 🙂
ja navrhujem zaviesť expres linku na trase linky č. 5 na vybrané spoje s označením napr. 5E, ktorá by stála na iba na nosných a prestupných zastávkach ako sú Komisárky, Detvianska, Pekná cesta, ŽST Vinohrady, Račianske mýto, Vysoká, Poštová, cez tunel, Molecova, Damborského, Satarov niečo podobné ako autobus 59 a samozrejme tomu prispôsobiť cestovný poriadok tak, aby expresná linka išla plynule bez zdržania a za ňou išli ostatné, ktoré stoja na všetkých zastávkach. Výrazne by to pomohlo tým, ktorí cestujú dlhé trasy napr. Detvianska =>Saratov by sa mohla skrátiť o cca 10-15 min. Tieto spoje by boli tak označené, že už zdiaľky by bolo vidieť, že je to expres - iná farba a pod. aby aj vodiči iný bežných liniek jej na výhybke nevošli do cesty a dali je prednosť.
Reakcia na: BLAVATKO #61:
šoto tisicročia si prave vyhral ? ?
Reakcia na: BLAVATKO #61:
A metro do Malaciek by si nechcel?
Reakcia na: BLAVATKO #61:
ja navrhujem predĺžiť linku 5 až na Pezinskú Babu a vybudovať medzi Pezinkom a Babou zubačku ?
Reakcia na: PetoMHD #64:
A ja poprosím linku 4 do Ivanky pri Dunaji ? ?
Reakcia na: BLAVATKO #61:
"aby aj vodiči iný bežných liniek jej na výhybke nevošli do cesty a dali je prednosť."

A ty si asi nejakej do cesty vosiel ?
Reakcia na: BLAVATKO #61:
Toto je najlepšie čo som kedy čítal ? ? ?
Reakcia na: Valec #50:
Prepočítal som to sám, niečo nevyšlo, ale dobre pozrime sa na to s lepším odhadom
Takže:

- L2: navrhujem stále rovnakou trasou

Pondelok - Piatok: (jazdnú dobu počítam ŽST NM - JESENSKÉHO = cca 31 min. + 4 min. prestoj) JESENSKÉHO - ŽST NM (cca 23 min. = 58 min. + 14 min. výdrž na ŽST NM = 72 min.) - čo je 13 poradí
Pozn.: Viac poradí z 9 na 13 (+4 vozy)
------------
Sobota, Nedeľa (31 min. + 3 min. prestoj na Jesenského + 23 min. + 13 min. výdrž = 60 min.) - čo je 5 poradí
Pozn.: Viac poradí z 4 na 5 (+1 voz)
---------------------------------------------------------------------------
- L3: RAČA - Račianske mýto - Americké nám. - NÁM. Ľ. ŠTÚRA (jazdná doba 30 min. + 3 min. prestoj a následne prechod na L8)
- L8: NÁM. Ľ. ŠTÚRA - Špitálska - Krížna - Trnavské mýto - Ružinovská - ASTRONOMICKÁ (jazdná doba 22 min.)

Pondelok - Piatok: spolu (55 min. + výdrž v Rači 20 min. + výdrž v Ružinove 13 min. = 88 min.) = čo je 12 poradí
Pozn.: Zo 17 poradí na 12 (-5 vozov)
----------------
Sobota, Nedeľa (30 min. + 4 min. + 22 min. + výdrž v Rači 20 min. + výdrž v Ružinove 14 min. = 90 min.) = čo je 7 poradí
Pozn.: Z 10 poradí na 7 ( -3 vozy)
---------------------------------------------------------------------------
- L4: bez zmeny

Pondelok - Piatok: 18 poradí
Sobota, Nedeľa: 10 poradí
---------------------------------------------------------------------------
- L5: úspora 1 poradia (zrýchlenie jazdnej doby)

Pondelok - Piatok: 17 poradí (-1 voz)
Sobota, Nedeľa: 9 poradí (-1 voz)
---------------------------------------------------------------------------
- L6: bez zmeny

Pondelok - Piatok: 6 poradí
---------------------------------------------------------------------------
- L7: ŽST VINOHRADY - Račianske mýto - Obchodná - NÁM. Ľ. ŠTÚRA - Šafárikovo nám. - Obchodná - Račianske mýto - ŽST VINOHRADY

Jazdná doba: ŽST Vinohrady - Nám. Ľ. Štúra (21 min. + 2 min. prestoj) Nám. Ľ. Štúra - ŽST Vinohrady (22 min.) = 45 min. + výdrž na ŽST Vinohrady 11 min. = 56 min.
Pondelok - Piatok: 8 poradí

Pozn.: Zo 6 poradí na 8 (+2 vozy)
---------------------------------------------------------------------------

- L9: RUŽINOV - Trnavské mýto - Vazovova - Obchodná - tunel - nábrežie - KARLOVA VES

Jazdná doba: Ružinov - Karlova Ves - Ružinov (cca 41 min. + výdrž v Karlovej Vsi 11 min. + 41 min. + výdrž v Ružinove 11 min. = 104 min.) - 13 poradí
Pondelok - Piatok: 13 poradí (+1 voz)
Sobota, Nedeľa: (41 min. + 11 min. + 41 min. + 12 min. = 105 min.) - 8 poradí (+1 voz)

===============
Suma sumárum:
Pondelok - Piatok = z pôvodných 85 poradí nárast o 2, t.j. 87 poradí
Sobota, Nedeľa = z pôvodných 40 poradí pokles o 1, t.j. 39 poradí

Takže pardon 🙂
Velmi sa "tesim" z tejto zmeny. Otvorenie tunela je sice fajn, ale z Ruzinova teraz na Jesenskeho nejde ziadny priamy spoj. Co je naozaj "skvele"... ? Ale to len cisto moje sklamanie...nemusite si ma vsimat ?
Reakcia na: Mooney21 #69:
Ja som o tom hovoril na začiatku poslali ma do p**i ? Ale zas z SNPčka to nemáš na Jesenského tak ďaleko ?
Dufam, ze uz maju teda aj vyriesenu schvaleny podnet/staznost na odhlucnenie kolajnic v zakrute pred tunelom pri river parku. Ked od prveho maja si chcu ficat cez tunel.
Reakcia na: Mooney21 #69:
Safko a jesenskeho je v pesej dostupnosti do 5 minut od Namestia SNP/Kamenneho Namestia, takze kde je problem? Ci to je take hrozne prejst cez 2 semafory?
Reakcia na: Mooney21 #69:
A doteraz sa nedalo priamo dostat na Kapucinsku, ta nechybala?
Kedže nebude žiadna linka premávať cez Jesenského z Karlovky a ostane k dispozicií historickým ,vianočným a iným špecialnym linkám bodlo by vybudovanie zastávky Nám.LŠtúra aj pre L4,6 v smere na Šafárikovo nám. Miesto na ňu je priamo na námestí ,kedže priamy jazdný pruh je tam iba jeden a napojila by sa na existujúci prechod k Propeleru.
Blavatko uz davno som sa tak dobre nezasmial.
Ohanate sa zahranicim ale neuvedujeme si, ze elektricka v BA ma na mile daleko od nosneho systemu MHD a tie 15min intervaly nabrezim to len potvrdzuju (bez ohladu na to, ze to vzdy bolo)...
Hrame sa na preklady, ktore nefunguju, v praxi mame dlhe intervaly, vozime vlaciky, kde predne dvojca ide preplnene a zanim vezieme vzduch, na jednej trati sme plni, inde prazdni, nutime ludi prestupovat do "nosnej elektricky" a neuvedomime si rozdielne intervaly (napr. DD bus 10 tram 15 min).
Nech ziju jednotne intervaly podla trakcii a nepouzitelna MHD.

A uchylaci s okruznymi linkami cez by sa mali zobudit.
Reakcia na: rasto.f #76:
Ked uz spominas DD 10 min.int. tak v tom čase majú električky smerujúce všetky do centra spoločný int. 2 min. Vláčiky budú dovtedy kým sa neurobí preferencia a vozy budú prechádzať križovatkami vždy za rovnaký čas,nebudú brzdené na priecestiach a pod. Stačí sa pozrieť ako to v pohode funguje susednej Viedni.
Reakcia na: rasto.f #76:
suhlasim s tebou, radsej chodim busom ako elektrickou lebo vacsinou je rychlejsi.
Ale to by trebalo zrusit niektore zastavky, proste nosny system nemoze stat kazdych 500m, niekde aj 200... vsade okrem centra minimalna vzdialenost 2 zastavok aspon 1km...
Samozrejme chyba tu preferencia mhd, elektricka stale stoji na cervenej.
A dalsia vec je este stav trati, ktory nedovoluje niekde moc rychlu jazdu.

Takze najprv treba vyriesit tieto problemy, potom sa moze zacat hovorit o nosnom systeme.
Reakcia na: david1 #78:
Víkendový interval 33+32 = 10 min, intervaly električiek 15+15+15 => spojenie DD=>Nábrežie - nepravidelné, nedostatočné s dlhým čakaním.
Spoločný špičkový interval 2 min si môžeš strčiť niekam, v praxi nič takéto neexistuje + kvôli "úžasným" prekladom sú tie čakanie xnásobné.

Vláčiky sa nerobia len kvôli (ne)preferencii. Ani keď budeš mať celú sieť plne preferovanú, nedosiahneš pri 60min trase 100% presnosť (už len samotná frekvencia cestujúcich a preplňovanie vozidiel vedie k nabaľovaniu meškania atď). Dôvodom zmeškávania sú aj samotné preklady, ktoré zákonite vedú k tomu, že v časti siete nebudú odchody rovnomerné => nejednotná dĺžka výstupu a nástupu do 2 po sebe idúcich spojov => predlžovanie pobytov v zastávkach.
Ďalej základom prekladov je snaha zosúladiť x liniek, z ktorých každá má inú pravdepodobnosť meškania = nikdy to nebude bez dlhej vaty fungovať.

Domnievať sa, že po plnom spreferenčnení sa zvýši spoľahlivosť je utópiu.

Do Viedne je inak dobré sa pozrieť a uvedomiť si, že pribrzdenosti ako preklady 4 liniek na jednej trati nerobia.
Reakcia na: rasto.f #80:
Víkendový interval 33+32 = 10 min, intervaly električiek 15+15+15 =>

si zabudol dopísať 4+5+9= 5 min. Na ostatnom čo som napísal si trvám.

PS:vláčiky sa tvoria aj na jednej linke z hustým int. pre dôvody ,ktoré som popísal pozri sa na bus linku 68 alebo 50 v špičke.
Reakcia na: david1 #81:
15+15+15 sa nerovná 5. Dôvody som písal viackrát...

Vláčiky sa budú tvoriť aj na nosnej linke s krátkym intervalom, ale pravdepodobnosť výskytu je menšia ako pri preklade xyz liniek + spoľahlivosť vyššia + prínos pre cestujúceho tiež. Príklady to potvrdzujú.
Reakcia na: david1 #81:
rasto.f vychadza z toho ze ked ide jeden vodic z Juraku na 2xT3 na linke 4 a 5 min po nom druhy vodic Juraku na 2xT3 na linke 9, tak on bude jazdit inac ako ked bude na tom istom duplaku 2xT3 v tom istom case akurat pojde rovnako ako ten predtym na linke 4. To je zaujimava teoria, nechaj h v tom ☺
Reakcia na: Mike #83:
Toto sú odchody z KV cez víkend: 00 04 08 15 19 23 30 34 38 45 49 53
Toto sú odchody z mesta cez víkend: 03 06 13 18 21 28 33 36 43 48 51 58

Už len to je dôvod, že tie električky nejdú v intervale 5 minút. A dôsledok takéhoto chaosu je naviac, že linka pred ktorou je najväčšia medzera je kvôli väčšiemu množstvu ľudí spomalovaná a prázdnejšia linka za ňou ju dobieha.
Reakcia na: Mike #83:
V praxi tie preklady nefungujú tak ideálne, ako sa to stále popisuje na týchto stránkach. Tým nechcem povedať, že som a priori proti nim, ale tváriť sa aké je to len a len dokonalé mi príde dosť odtrhnuté od reality.
Reakcia na: N/A #84:
O akom chaose to hovoris . Z Dúbravky idu v 7,5 min.int. a k tomu sa pridá L9 z Karlovky. Ideálne pre DD by bolo ,aby pri hríbikoch stála vždy električka a akonáhle sa objaví v zákrute trolejbus tak vyštartuje.....

Prípadne ukončit 4,5,9 v meste a pre Dúbravskú radiálu dať novú linku 10 v 5 min.int. Bude požadovaný int. no o prestup viac.... čo si vyberiete?
Reakcia na: david1 #86:
Čiže tá 9 ani nemá význam - v jednej medzere medzi linkami z Dúbravky je a v druhej nie je nič a keď nie je potrebná v jednej, nemusí byť ani v druhej.

Realita je taká, že z mesta prichádzajú do KV tri električky naraz, keď niekto neverí, nech si to pozrie - vo väčšine prípadov cez víkend alebo mimo špičky uvidí tri za sebou idúce súpravy.
Reakcia na: N/A #87:
Bohužial tie vláčiky sú aj na ostatných radiálach. Na Račianskej idú bežne 3,5 za sebou z centra. No to má súvis s "ne"preferenciou el.dopravy a státim v centre na každom semafore.
Reakcia na: N/A #87:
Blbost, cez vikend urcite nevznikaju vlaciky, vynimocne fakt len.
Reakcia na: david1 #88:
Račiansku môžem potvrdiť, keďže ju denne používam. Väčšinou chodí vláčik v poradí najprv 5, za ňou 3, čo pripisujem dlhšej trase L5 v porovnaní s L3, a teda po trase naberie väčšie meškanie ako tá L3. V porovnání s pôvodným trasovaním električiek (ešte za čias 3, 5, 11) je ale doprava tak či tak určite pravidelnejšia vďaka lepším intervalom... a keby bola tá preferencia...
proste ked uz nic ine, tak tu 6 by som dal premavat:
prac. dni 6:00 - 10:00 a 14:00 - az do konca dna.
vikendy aspon od 13:00 do konca dna.
osobne si naozaj mylsim, ze moze byt problem vecer sa dostat do KV a pod.
proste ja si myslim, ze 15 minut je vela. Na elektricku urcite.
Reakcia na: anbis #91:
V praxi ten preklad nebude nikdy presný, hlavne nie s linkou, ktorá začína na jednom konci mesta a preklad má byť na druhom konci mesta.
Reakcia na: matt11 #92:
Tak Ufo by aj oželel L9 cez víkend a ty chceš ešte aj L6? Do Rače,Ružinova ide z SNP/Kamenného tiež iba jedna linka s 15 min.int. Predtým s 20 min. a zvládalo sa to. Z centra možeš ísť na L9 aj z SNP prípadne z Kapucínskej máš dve linky. O nedostatočnej kapacite to nebude. Skôr o komforte ,ktorý by si chcel na každej zastávke v centre.
Reakcia na: david1 #95:
ja som napisal, ze podla mna je cakat 15 minut na elektricku v centre vela. Ta 4 to pravdepodobne poberie, ale o to proste nejde. ja si myslim, ze cakat 15 minut pod mostom na elektricku je jednoducho moc. Podla mna cez vikend pojde dost ludi z KV k nabreziu alebo k Eurovei a pod.
A cakat 15 min. mi pride velmi vela.
Reakcia na: matt11 #92:
Tiež som za podobný režim L6.
Reakcia na: david1 #95:
a presne na tu L6 by sa hodilo obratisko na molecovej, alebo obojstranna el., ktora by mala konecnu niekde na molecovej.
Osobne som za to,aby si pri horenavrhovanom návrhu 4,5,9 urobil CP nejako takto z mesta. Optimum by bol preklad 5 minút v useku PKO-KV pre L4,5,9. ( aj kvoli prestupu na Molecke) Alebo aspon miernejsia verzia 4,5,6 minut,aby potom pre Dubravku bol preklad 6,9 minut.

Z M.SNP L4: 00 15 30 45
Z Kapucinskej L9: 04 19 34 49 a L5 09 24 39 54

Nosne su elektricky pre KV ( aj kvoli 10 minutovemu intervalu na DD) a nie pre Dubravku, kde gró robi 83tka.
Reakcia na: rasto.f #80:
Návrhy, kde by boli také pribrzdenosti neboli, typu
2 (i8) Nové Mesto - Obchodná - Centrum
4 (i8) Zlaté piesky - Obchodná - Centrum
5 (i4) Karlova Ves (Dúbravka) - Obchodná - Rača
7 (i4) Vinohrady - Špitálska - Centrum
9 (i4) Dúbravka (Karlova Ves) - Špitálska - Ružinov
by cestujúci prijímali s ťažkým srdcom s ohľadom na priame spojenia na Špitálsku a Obchodnú...
Reakcia na: intony #100:
Ak by stala nehoda na Karloveskej radiale /čo sa stáva dosť často/ tak bude Ružinov bez obsluhy.

Pod dnešný 2 linkový systém vzhladom na nevybudované prestupné terminály a preferenciu sa nedostaneš.
Reakcia na: david1 #101:
V druhom rade v podstate súhlasím, v prvom prípade to nie je argument, pretože daná linka predsa môže operatívne premávať po tunel alebo Karlovku.
Reakcia na: david1 #101:
Samozrejme ze by nebol bez obsluhy, dispecing mame na co?
Reakcia na: 810zssk #103:
Ono aj dnes býva bežne prestoj aj pol hodinu ,keď sa stane nehoda na priecestí alebo ostane vozidlo v otvorenom zvršku. Nepravidelnosť sa prenáša na dalšie úseky a niektoré /koncové/ani nie sú obslúžené . Napr.obrat súpravy L5 v Karlovke alebo na Vinohradoch.
Reakcia na: david1 #104:
Tak treba riesit preco to dispecing nevie riesit lepsie.
Reakcia na: 810zssk #105:
To vieme už dlho. Stačí sa pozrieť ako chodí nahradná doprava. Každý bus iné označenie alebo ciel. Dokonca aj pri plánovanej výluke. Včasné informovanie o nich je kapitola sama o sebe.

Príklad výkolaj na Imricha Karvaša odklon cez Špitálsku. Dispečer z vozidlom blokuje kolaj na Obchodnú,aby tam nešli električky . /stačilo by tam podľa mňa postaviť prenosnú značku+generálna výzva do vysielačky/
No už nemá kto ísť vylepiť info na Obchodnú... a ludia čakajú a čakajú...
Mike, ak sú odchody: 0, 5, 15, 20, 30... tak naozaj jeden z vodičov tých duplákov z durajovho dvora pôjde dlhšie - lebo sa mu bude do súpravy cpať viac ľudí...

david1, je rozdiel ak sa robia vláčiky pri následnom intervale 4 min v špičke a pri 7,5 cez víkend. Žiaľ, električky fungujú takto a cez víkendy prešľapuješ na zastávke "iba" 10-15 min len vďaka dementným prekladom, ktoré ale na papieri fungujú krásne. Mimochodom takýto čas sa čaká aj v X cca o 19:30 pri preklade 3 liniek (pravidelne) ? .

Tá vaša super preferencia Vám pri spoľahlivosti prekladov prd pomôže. Stačí sa pozrieť na meškanie v plne segregovaných dráhových systémoch...

Inak 1-2 linkový variant môžte urobiť ihneď aj bez Blumentálu, lenže nie celosieťovo, ale to by ste sa museli vzdať dogmy "odvšadiaľ všade priamo" a "jednotné linkové intervaly".
Konkrétny návrh napr.: A Dúbravka - nábrežie - Ružinov 4/6/5/10//7,5 a B K.Ves - tunel - Z.Piesky/ŽST NM 4/6/5/10//7,5 (ZP/NM striedavo).
Reakcia na: rasto.f #107:
Rasto aj na jednej linke zo 4 min.int sa ti budu dobiehat supravy. Mike ti to vysvetloval. Vodici nemaju rovnaky styl jazdy. Kazdy spoj prejde usekom za iny cas ,kvoli zdrzaniam nielen na semaforoch ,ale aj na priecestiach a pod. Pamätam si este L7 s polovicným int.6 min.,ktorý fungoval asi pol roka. Bezne sa vozy v poobednej spicke dobiehali naspäť na Vinohrady. No a v minulom storočí ,keď chodila L12 Dubravka-Ružinov v špičke s int.3 min. ti išli aj tri dupláky za sebou. Na Kamennom bola permanentná električková zápcha.
Reakcia na: Solider #93:
Presne tak, ja súhlasím (veď som to vo svojom príspevku aj napísal). Dnešný systém je určite oveľa lepší ako ten pred marcom 2012...
moj navrh, ktorym si viem predstavit jednolinkove vedenie el.
ale je to iba napad, podla mna je aj tento stav dost dobry. ovela lepsie ako pred 2012 !

L2 (i4) Ružinov - Obchodná - Nám. ľ štúra

L3 (i4) Vinohrady - Americké nám. - Kamenne nám. - Nám. ľ. štúra.

L4A (i8) Zlaté piesky - Jesenského - Karlova Ves
L4B (i8) Nové mesto - Jesenského - Karlova Ves
vlastne jediny rozdiel by bol v tom, ze 4B by isla na Nove mesto, L4 by chodila tym sposobom, ze raz 4A a raz 4B, tj. kazdych 8 minut by isla na nove mesto a kazdych 8 na ZP

L5 (i4) - Rača - obchodná - tunel - Dúbravka

samozrejme, nevyhoda je ta, ze neda sa dostat odsadial vsade, ale max. doba cakania by bola 4 min.
Reakcia na: matt11 #110:
Neznie to až tak strašne, ale chcelo by to spraviť prestupné terminály, lebo jediný ako tak civilizovný prestup je na Trnavsko mýte, a to tiež len v smere do mesta.
Reakcia na: TomJ #111:
Keď na 40 metrov obrubníka po oboch stranách a päť tatroviek asfaltu sa žiadajú peniaze z eurofondov, tak sa tých zastávok v aktuálnom slnečnom cykle naozaj nedočkáme.
Reakcia na: matt11 #110:
Z Račianskej by boli spoje každé 2 minúty. V rannej špičke je to super, v poobednej vhodné, aj keď nie tak nevyhnutné, ale v sedle by sa tam určite vozil vzduch..
Reakcia na: Mike #113:
Ale zo takmer všetko by šlo cez Šafko/Jesenského a to bol predsa cieľ návrhu.
Dnes som si asi prvý krát v živote kukol CP električky na Riazanskej (sa divím, že tam aj bol ? ), a L5 má odchod minútu pre L3 (špička)... Keďže L5 má dlhšiu trasu, idú prakticky za sebou... tá prvá ide poloplná až po Komisárky, druhá je od Detvianskej prázdna...
Reakcia na: Valec #116:
Zvláštne na vylepenom CP boli tie časy iné... L5 9:40 ; 9:48 L3 9:41 ; 9:49
A bola to Pionierska, pardon.
Reakcia na: Andreas.Papak #117:
Ak by vymeníš odchody medzi linkami, tzn. L3 9:40, 9:48 a L5 9:41 a 9:49 vychádza z toho, že CP L5 je tam vylepený pre opačný smer.
Ked uz sa menia linky mohli by konecne zrusit aj par zastavok, nech tie elektricky maju aj svoje opodstatnenie. Napriklad na Ruzinovskej radiale vyhodit kazdu druhu zastavku, teda Chlumeckeho, Tomasikova a Pri jazere. Podobne aj na Dubravskej radiale zastavky Pri krizi, Drobneho, Svantnerova, Krcace, Borska, Nad Luckami, Jurigovo. Rovnako ako aj na Racianskej radiale by u zmohli vyhodit tu zastavku Vozovňa Krasňany. Hned by sa to trocha zryhlilo a lduia by sa aspon trocha presli. Kto chce moze vzdy prestupit na autobus, ktory ide vacsinou v subehu.
Reakcia na: Peto02 #119:
Prečo si nepokračoval v tom menovaní?
Na Ružinovej radiále teda vyhodiť: Chlumeckáho, Tomášikova, Pri jazere, Saleziáni.
Na Dúbravskej radiále: Pri krizi, Drobného, Švantnerova, Krčace (najlepšie oboje), Borská, Nad Lúčkami, Jurigovo nám., Botanická záhrada, Park kultúry.
Na Račianskej radiále: Detvianska, Hečkova, Pekná cesta, Vozovňa Krasňany, Nám. Biely kríž, Riazanská, Ursínyho.

? ? ?
Električky rovno zrušiť, bus na ranných cestách je rýchlejší. Prípadne mám návrh, nech sa v BA jazdí na návesť stoj, potom prejdú električky všade priebežne bez zastavenia (vždy keď použijem električku, odstojí na každej križovatke, čo sa dá...) ?
Reakcia na: Valec #120:
a co je na tom? ved ma pravdu. elekricka stale len stoji. minimalna vzdialenost zastavok by mala byt 1km. preto chodim autom velmi casto, pretoze elektricka nie je nosny system, to je vysmech nosnemu systemu.
ja hlavne cestujem na racianskej alebo vajnorskej radiale a urcite kandidati na vyhodenie su: Hybesova alebo Heckova, Vozovna Krasnany alebo Novy zahon, Nam. biely kriz.
na vajnorskej radiale: PPA Control, Zatisie, Vazovova
takisto aj nejake zastavky na znamenie by sa zisli.
Reakcia na: matt11 #122:
Ty už si tu svoju odbornosť dostatočne preukázal. Niečo také ako dostupnosť zastávok alebo priemerná medzizastávková vzdialenosť ti zrejme nič nehovorí. Kilometrovú vzdialenosť električkových zastávok (ak sa nejedná o výnimky na úsekoch v oblastiach nikoho) nemá snáď žiadne mesto.

BTW, ak navrhuješ min. 1 km vzdialenosť zastávky, tak ti nemôže vadiť, že na nábreží pôjde cez víkendy električka raz za 15 minút. V rámci dochádzkovej vzdialenosti máš predsa zastávku Kapucínska a pri troche dobrej vôle aj Park kultúry.
Reakcia na: Peto02 #119:
Prečo sa radšej nezaoberáš pomalými jazdami cez oblúky, kríženia a výhybky, ale len tak z brucha tu strelíš nejaké zastávky bez poznania miestnych väzieb?
Reakcia na: Solider #124:
Proste strelil pár zastávok čo ho napadlo. Jedine čo by mohli zrušiť sú Krčace (zrušiť dnešné zastávky a namiesto toho vybudovať jednu medzi nimi) a možno Vazovovu smer mesto. Na Ružinovskej nerušiť nič, všetky zastávky sú využívané dostatočne. Chlumeckého je možno jediný kandidát, lebo je strašne blízko Astronomickej, ale nastupuje a vystupuje tam dosť ľudí. Ja by som skôr navrhol, aby keď sa niekedy bude predlžovať Ružinovská radiála zrušili zastávku Astronomická a prestup na Vrakunské busy by bol niekde pri Hornbachu. Ostatné radiály nejdem rozoberať, lebo na Vajnorskú a Račiansku nejazdím a na Karloveskú iba po Botanickú záhradu. Tam je pomerne málo využívaná zastávka Park kultúry, ale za to by som ju hneď nerušil.
Reakcia na: Valec #118:
Alebo som jeden CP pozeral o hodinu skôr/neskôr, môže byť.
Reakcia na: TomJ #125:
"Tam je pomerne málo využívaná zastávka Park kultúry, ale za to by som ju hneď nerušil. "

... v tomto prípade to riešené iným spôsobom .... najprv sa zruší PKO, potom aj zastávka ? ? ?
Reakcia na: Peto02 #119:
Peto02, podľa mňa nápad zrušiť zástavku pri Jazere je zlý. Možno ten názov zástavky nič nehovorí, ale je to zástavka pri Ružinovskej nemocnici a preto je to dôležitá zástavka
Reakcia na: TomJ #125:
No s tými Krčacami tiež nesúhlasím, pri jednej je Iuventa, pri druhej tiež niečo, keby bola jedna zastávka v strede, to už rovno nemusí byť žiadna. Radšej nech sú obe na znamenie...ale ? ? ?
Reakcia na: Andreas.Papak #129:
Tie zastávky sú od seba 300 metrov. Ak by sa zriadila jedna v strede je to o cca 150 metrov ďalej takže minimálne navýšenie a prinieslo by to vyššiu rýchlosť električiek. Napr. taká cesta zo Šafka na Jesenského v časoch kedy nejazdí 6tka a niekto potrebuje ísť z okolia Šafka do Karlovky má 250 metrov. Jediný problém presunu zastávok by bol v tom, že by sa musel vyriešiť chodník na tú cestu, ktorá ide popri Rosničke aby nevznikla príliš veľká obchádzka. Avšak v trase stojí teplovodné potrubie, no schodmi by to bolo možné riešiť. A taktiež by sa musel premiestniť jediný "inteligentný" prechod v Bratislave, ktorý pokiaľ viem zafinancovala súkromná škola pri Iuvente.. ?
Reakcia na: luky133 #130:
Pokiaľ je tam ešte aj škola, určite nič nepresúvať...
To je taká zbytočná investícia do toho tunela ,ved teraz je to lepšie,radšej tie penieze mali dať na rekonštrukciu dráh a zvýšit jazdnu rýchlosť ,potom by sa cesta do Dúbravky oveľa viac skrátila ako len takto cez tunel.
I don't want to live on this planet anymore.....
Reakcia na: Andreas.Papak #131:
Tá škola je pre deti významných rodičov najmä automobilky KIA takže tie električku nikdy nevideli maximálne tak z automobilu. Ale ja som rozhodne za zlúčenie týchto dvoch zastávok. 150 metrov je minimálna vzdialenosť a obmedzenie zastávok je potrebné pre zrýchlenie električkovej dopravy. Kebyže sa optimalizuje celá dúbravská a karloveská radiála + preferencia na prejazdoch prinieslo by to výrazne zrýchlenie prepravy a skôr či neskôr aj taký cestujúci čo by spočiatku nadával by to pochopil. ?
Reakcia na: luky133 #134:
Dnes som tadiaľ išiel, a musím uznať, že máš pravdu 🙂
vie mi niekto vysvetlit, preco namiesto L7 nebola na Nam. L. Stura predlzena L3, rep. L8? dakujem
Reakcia na: ella #136:
Lebo ak by sla L3 na Stura, tak by nebolo uz mozne viest L8 v terjasej trase nadalej, kedze L3 sa meni v centre na L8 opačne.
Reakcia na: ella #136:
lebo 7čiek jazdí menej?
Je niečo pravdy na tom, že sa cez leto chce opravovať trať v Dúbravke?
Reakcia na: Trammat #139:
Ano, pocas niektoreho leta sa opravovat bude ?
niesom síce z BA ale od 9:30 do 15:00 aby chodila z Nábrežia do Karlovky len jedna linka (4)? no zbohom
Reakcia na: Pilgrim #141:
Co je zle na intervale 8 minut v sedle ? Za ery liniek 4+12 to bol interval 9/3 minuty celodenne (okrem rannej špicky) Gro ludi aj tak chodilo vzdy cez tunel s 1,5,9 (po novom 5,9)
K novým CP. Určite škoda zrušenej alebo skrátenej poslednej L5 smer Dúbravka po zast.Poštová. Prekvapilo ma predĺženie premávky u L3 z Rače až do 23,30. Asi prehodenie výpravy na vozy z Juráku.
Reakcia na: david1 #143:
Zas ale treba povedat ze ta posledna L5 je na Postovej 10 minut pred odchodom nocaku z Hodzka, takze to zas taky problem nie je. Skor to narobilo haluze v opacnom smere kde je teraz posledny prichod na ZST Vinohrady uz 0:19, teda o 19 minut skor ako doteraz (0:38). Kazdopadne by nebolo odveci keby ten spoj co ide len po Postovu bol od Postovej po ZST Vinohrady oznaceny ako L3, ked to bude oznacene ako L5 a pojde to po Spitalskej, bude to miast (a navyse to nie je v CP).

Ono pri tom poslednom spoji by mozno bolo fajn keby siel az po Chatama Sofera a dalej cez nabrezie a Safko do Race.
Reakcia na: 810zssk #144:
Tie Pätky dojazdové chodia na tú nočnú dobu celkom fajn zaplnené hlavne po int.Mladá Garda. Presne aspoň ju potiahnuť po Kapucínsku,kde je prestup a naspäť cez nábrežie. Verím že bud´všetky dojazdové aj ,keď to zatial nie je uvedené v CP. Veď posledná Trojka dofrčí na SNP po Polnoci a odtial určite cez Obchodnú dojazd do Juráku.
Reakcia na: david1 #143:
Tak po zrušení poslednej L5 z Obchodnej budú zrejme musieť prehodnotiť piatky a soboty kĺbak na N55, dnes je to tam na hrane a bude ešte viac.
Presne tak vždy som išiel skôr na dojazdovú L5 ako na kratas N55.
Nebojte, DPB sa uz aktivne pripravuje na dalsiu redukciu nocakov, aby nahodou ti hajzli co si dovoluju cestovat v noci nemohli cestovat komfortne.
Hej plánuje sa obmedziť hromadný odchod o 2:30 . Tým sa zase vrátime pár rokov dozadu.
Reakcia na: david1 #149:
Pokiaľ by to bolo od ne/po až štv/pia, to by až tak nevadilo. O tom čase naozaj skoro nik necestuje. Keď to zrušia aj v noci z piatka na sobotu, to bude masaker, akurát o druhej zatvárajú dosť podnikov v meste a odchod 2.30 h býva napráskaný.
Reakcia na: david1 #149:
Pochybujem, že toto prejde.
Reakcia na: Solider #150:
Cez víkend aj ja pochybujem ,že to obmedzia.
Reakcia na: Solider #150:
Jasne ze by to vadilo, preboha ved uz teraz je tam hodinovy interval. Zakladna dopravna obsluznost nic?

Keby sa neprevadzkovali kraviny typu 27, 82 a podobne tak som ochotny pripustit ze je to najmensie zlo, ale v dnesnej situacii urcite je ovela viac miest kde redukovanie bude boliet menej.
Reakcia na: 810zssk #153:
Toto by malo byť len krajné riešenie, dajú sa v nočákoch hľadať vnútorné rezervy. Na vodičoch síce nie, ale na pohonných hmotách áno.
Reakcia na: 810zssk #153:
A kde je definovaná tá základná dopravná obslužnosť? (to len aby som si rýpol)
Reakcia na: Valec #155:
Definovana nie je, ale 2 hodinovy interval v meste to rozhodne nesplna.
Reakcia na: 810zssk #156:
Ja si tiež rypnem, kto chodí o 2:30 do práce, školy, lekárovi, na úrady?
Reakcia na: Solider #154:
Na druhej strane noci pred voľným dňom by sa mohlo vyriešiť aj tých pár liniek kde treba chodiť 80 kmh aby išiel načas.
Reakcia na: AAA #157:
Ako to s tym suvisi?
Reakcia na: 810zssk #156:
Dôvod?
V letných mesiacoch je rozjazd o 2:30 využívaný dosť. Návrat z open air akcíí napr.Zlaté piesky,Mlyny, diskoték,pubov a dokonca aj presuny na letisko a späť na charterové lety.Prípoj k nočným príchodom - odchodom dialkových liniek z Ml. Nív .

Do práce s ním chodia asi len beusáci a pekári.... Z práce dosť obslužného personálu.


V zimných a za zlého počasia je to určite najmenej využívaný nočný rozjazd.
No horší ako hodinový int. by som určite nezavádzal.
Pokial chcú ludí naučiť chodiť čo najviac MHD musí byť k dispozícií 24 hod. v rozumnom int.

Praha má pol hodinový na nočných spojoch. Síce chodia kraťase no sú dosť plné.

Reakcia na: Valec #160:
Pretoze tu vsetci deklaruju ako chcu podporovat MHD aby bola atraktivna. Na to je ZAKLADNY parameter dostupnost. Pri intervale dve hodiny mozme tazko hovorit o dobrej dostupnosti MHDckou.
Reakcia na: 810zssk #162:
To záleží od uhla pohľadu... v Európe je ešte stále dosť miest, kde nočnú dopravu nemajú vôbec. A nemožno o nich trvrdiť, že nepodporujú MHD alebo sa nesnažia, aby bola atraktívna.

(BTW, ja tým nechcem nikde tvrdiť, že sa ten odchod má zrušiť, len si treba uvedomiť, že nie všetko je len čierne a biele.)
Reakcia na: Valec #163:
Jasne, ja viem ze takych miest je dost. A myslim si ze aj v ich pripade to je chyba 🙂 Samozrejme, je to vec nazoru.
Reakcia na: 810zssk #164:
a aky je v tychto mestach cenovy rozdiel jednej cesty medzi MHD a taxikom?
Reakcia na: tbus #165:
Netusim. Ako to suvisi s temou?
tak to bolo dobre ako doteraz ,tunel je zbytočný prepych
Reakcia na: 810zssk #159:
Tak to súvisí, že vo všeobecnosti sa pod základnou dopravnou obslužnosťou zabezpečovanou verejnou správou, rozumie práve to, čo som ti napísal.
Reakcia na: Valec #160:
Zlošuk sa rozhodol. ?
Ja navrhujem uplne zrusit nocnu dopravu, niektore denne linky predlzit o jedno-dve poradia do polnoci a taxiky so zvysenou nocnou sadzbou 1.50 EUR za kilometer ako tu nedavno strajkovali ?
Reakcia na: AAA #168:
Mozno z pravneho hladiska ano, kazdopadne, ak sa bavime o kvalite verejnej dopravy a o tom ze ma byt alternativou tak nie...
Reakcia na: AAA #168:
MHD sa chodí len do práce, školy, lekárovi, na úrady...? To čo je za blbosť?
Reakcia na: janstar #167:
Teraz je to omnoho lepšie. Tunel je potrebný.
Reakcia na: 810zssk #166:
to ze ak v danom meste cena nocneho taxika nie je prilis vysoka oproti cene nocnej MHD tak poskytuje prijatelnu alternativu, a nie je tak nutne nechavat v noci jazdit MHD
Reakcia na: tbus #174:
Lenze tu vsetci deklaruju ze chcu aby ludia jazdili MHD. Ono taxik nikdy nebude v cene elektricenky (aspon teda v praxi to tak zatial pokial viem velmi nie je) 😉
Reakcia na: 810zssk #175:
v noci su povacsine cesty prazdne, mozno je aj efektivnejsie rozvazat cestujucich jednotlivo, ako zivit hromadne linky MHD, toto som mal namysli na margo toho, ze v meste je pocas dna fungujuca atraktivna MHD, a v noci nejazdi vobec
Reakcia na: Dave177 #173:
suhlasim s janstar az po slovo "prepych".

Podla mojho nazoru je tunel zbytocny (resp. jeho vyuzivanie na prejazd elektriciek) a sucasna premavka elektriciek je horsia ako pred znovuotvorenim tunela a dokonca horsia ako pred jeho uzavretim.
Reakcia na: ella #177:
Jasne, to ze tisickam ludi setri mnoho minut kazdy den je zle.
kazdopadne by tuto informaciu (o otvoreni tunela a o tom, ze niektore elektricky cez neho odvcera jazdia) mali oznamit aj vsetkym soferom predmetnych elektriciek, lebo dnes, t.j. 2.5. som sa z ruzinova elektrickou c. 9 odviezol pekne krasne na jesenskeho a nie na kapucinsku, kam som chcel ist.
Asi sila zvyku. Minulý týždeň išiel s L3 rovno na Obchodnú. Na STU sa vodič všetkým cestujúcim ospravedlnil. Na trase liniek 3/8 sa ani nečudujem.
Reakcia na: ella #177:
Nedá sa súhlasiť ani s jedným slovom čo píšeš. To, že premávka je horšia ako doteraz je jednoducho sprostosť. Tisícky ľudí nemusí absolvovať poznávaciu jazdu cez celé centrum denne viackrát. Je to jednoducho nutné.
Reakcia na: Dave177 #181:
to, že 4 linky električkovej dopravy (1, 11, 12, 13) boli zrušené a (zatiaľ) náležite nenahradené, je fakt.
Asi len anketa by ukázala, aký je väčšinová pohľad na posledné zmeny v električkových linkách.
Reakcia na: ella #182:
Ziadne linky neboli zrusene bez nahrady, linky boli zrusene a nahradene inymi linkami, ktore maju taky pocet spojov ze povodne linky dostatocne nahradzaju. Neni o com.
Reakcia na: ella #182:
L1 - je plne nahradená linkami 4 a 5, úsek Zátišie - ZŠT Nové Mesto je nahradený prestupom na L2
L11 - je nahradené linkou 3, úsek od Kamenného cez Štúrovo a Šafko je nahradený linkou 2
L12 - je nahradená linkou 4, úsek Šafko - Jesenského v špičke nahrádza L6
L13 - je nahradená linkou X13, určité úseky vzhľadom na stav a situáciu v uličnej sieti nie je možné plne nahradiť.

Jedna anketa je k dispozícii tu: http://imhd.sk/ba/anketa/1198/Ste-spokojni-s-novymi-elektrickovymi-linkami.html
Reakcia na: ella #182:
Všetky zrušené linky (zabudol si na 14 a 17) sú adekvátne nahradené, keďže na ostatných je hustejší interval ako pred 4/2012 a to je fakt. Napríklad odchody z Trnavského mýta smer Obchodná: pred 4/2012 XX:00 00 12 12 24 24 atď. Teraz: XX: 01 05 09 13 17 21 atď.
Reakcia na: ella #182:
Uz davno neplati, ze cim viac liniek ma MHD, tym je lepsia.. Podstatny je interval.

Uvediem na priklade Dubravky - kedysi tam boli 3 linky s intervalom 12 min kazda, t.j. 3 linky x 5 spojov/h = spolu 15 spojov/hodinu. Teraz su tam 2 linky s intervalom 8 min kazda, t.j. 3x7,5 = tiez 15 spojov/hodinu.

Podobne plati pre centrum, kym pred uzatvorenim hlavnej stanice cez centrum jazdili linky 1,4,5,7/17,9,11,12,13,14 (9 liniek) s intervalom 12min = 5x9 = 45 spojov/h, teraz cez centrum ide "len" 8 liniek (2,3,4,5,6,7,8,9), s intervalom 8 min, co da dokopy 8x7,5 = 60 spojov/h ..teda o 1/3 viac ako predtym..
Môj postreh je taký, že podľa môjho názoru chodí po nábreží málo električiek.

Poviem to na pár príkladoch, napr. na Jesenského 14:30 deti idú zo škôl, niektorí ľudia z práce a na smer Dúbravka ide iba jedna električka L4. Ktorá bola poriadne preplnená, jednoducho nepostačujúce.

Ďalší príklad ráno prepojenie Dúbravka/Karlovka -> Petržalka či už cez Nový most alebo Šafárikovo námiestie. Nestačí, že tam chodí iba L4, áno L6 chodí ale zďaleka tie intervaly, cez ktoré premáva nestačia.

Takže podľa mňa jednoznačne zaviesť L6 na celodennú premávku. Veď nevravím, o 11tej, 12tej a v podobné hodiny môže mať zredukovaný počet spojov.
Reakcia na: michalp #187:
Na hodnotenie treba počkať aspoň 1 mesiac, kým si všetci zvyknú, že električky chodia aj z Kapucínskej, prípadne aj z Nám. SNP (9).

Inak, o 14:30 už linka 6 z Jesenského premáva...
Reakcia na: Author #186:
Dakujem za reakciu.

Suhlasim, ze vysoky pocet liniek sa nemusi okamzite rovnat vysokej kvalite. Zaroven vsak nemam pocit, ze by sa kvalita MHD zvysovala (aspon, co sa tyka elektrickovej dopravy, kedze tu vyuzivam najcastejsie).

Neviem to porovnat so stavom spred uzavretia tunela, ale vikendova premavka L4 sa mi zda nepostacujuca. Interval 15 min., pricom ina linka cez vikend z Dubravky pod most SNP nepremava. Iste, dalo by sa argumentovat tym, ze vzdialenost na zast. kapucinska nie je taka velka a da sa prejst pesi. Ale to by sa rovnalo uz pomaly casovemu intervalu L4 (v zavislosti od rychlosti chodze).

Zaroven mam pocit, ze v porovnani s nedavnou minulostou je potrebnych viac prestupov, aby sa clovek niekam dostal (co suvisi zrejme aj s nizsim poctom liniek), co je neprakticke najma cez vikend v case vacsich casovych rozostupov medzi spojmi.

Nie som expert, som len bezny uzivatel.
Reakcia na: ella #189:
Doprava zo západnej časti čo sa týka počtu spojov môžeš vnímať negatívne po otvorení tunela no je to iba o zvyku,kedže sa iba rozdelili.
Z východných častí mesta sa naopak kapacita do centra výrazne zvýsila pred rokom kvôli zavretiu trate na stanicu a presmerovaní liniek 2,3,8 do centra.
Predtým iba jedna linka s 12min. alebo 20 min.int na Račiansku a Ružinovskú radiálu z Kamenného nám.
Z Obchodnej na Vajnorskú si sa bez prestupu nedostala.
Včera podvečer okolo 19-tej som odsledoval naplnenosť L4 na nábreží. Smer Karlovka chodila naplnená na plnú obsadenosť sedadiel + pár ludí stálo. L6 za ňou cca 4-5 min.volné sedádlá .
Tá by mala ísť pred L4 a nie pár minút po nej. Zast.Kapucínska bola tiež hojne využívaná.
Reakcia na: david1 #191:
Ak sa striedajú odchody linky 4 a 6, tak je len vecou pohľadu ktorá linka ide pre ktorou. Ak sa pozrieš do spoločného CP, tak jedine jeden spoj o 19:06 tam nie je v preklade. Aj to zrejme kvôli tomu, že v tom čase sa mení interval.
Reakcia na: Valec #192:
Hej v tom case idu vo vlacikoch. Po pol osmej je to viacmenej uz ok.