Obmedzenie dopravy na trolejbusových linkách 201 202 206 208 (zrušené)

Nepojazdné trolejbusy dopravný podnik nahradí rezervnými autobusmi.

Od pondelka 11. marca 2013 plánoval dopravný podnik predĺžiť intervaly medzi spojmi (prázdninové cestovné poriadky) na trolejbusových linkách 201 202 206 a 208. Dôvodom je náhle vyradenie 8 trolejbusov Škoda 15 Tr, resp. Škoda 14 Tr a odstavenie ďalších vozidiel z dôvodu zlomených a skorodovaných nosných častí vozidiel.

Po vlne kritiky, ktorá nastala po zverejnení uvedenej informácie, dopravný podnik našiel rezervu kĺbových autobusov, ktorými sa nepojazdné trolejbusy pokúsi nahradiť. "DPB vyvinul maximálne úsilie na nahradenie poškodených kĺbových trolejbusov. Prvé riešenie formou prenájmu vozidiel sa nepodarilo zrealizovať, preto od pondelka 11. marca nasadí do premávky namiesto trolejbusov niekoľko plynových autobusov Karosa", uvádza sa v oficiálnom stanovisku Dopravného podniku Bratislava.

Problémy s vypravovaním trolejbusov sú dlhodobé

Dopravný podnik už dlhodobo nevypravuje niektoré spoje trolejbusových liniek z dôvodu nedostatku pojazdných vozidiel a po vyradení väčšieho počtu trolejbusov sa tento nedostatok ešte zvýrazní. Dlhšími intervalmi medzi spojmi na uvedených linkách dopravný podnik zníži počet potrebných trolejbusov do každodennej výpravy. Za ostatných 10 rokov zakúpil len 7 nových trolejbusov, z nich 6 pre novú trať na Dlhé diely a posledný dlhodobo pre poruchu nepremáva. Ďalších 12 vozidiel vzniklo ako novostavby starších typov. Pri bežnej obnove vozidlového parku by malo byť za 10 rokov obnovených približne 90 trolejbusov.

O problémoch s vozidlovým parkom trolejbusov sme písali vlani v súvislosti s výstavbou nových trolejbusových tratí, na ktorých ale nemá čo jazdiť. Nové trate však teraz už situáciu v doprave nepriamo budú komplikovať. Vlani sprevádzkovaná trať na Hroboňovej ul. bola financovaná z eurofondov, a preto na nej musí byť zachovaná prevádzka v podobe linky 64, aj keď tá jazdí len slabo využitá. Namiesto toho sa malo škrtať na trojici najvyťaženejších liniek.

K vyradeniu prispeli výtlky

"V dôsledku vysokého veku vozidiel, dlhotrvajúcej tuhej zimy a zlého stavu komunikácií v hlavnom meste sa vo februári zlomili rámy až na štyroch kĺbových trolejbusoch," píše v oficiálnom stanovisku DPB. Mesto sa teda zlou údržbou ciest a zastávok samo pričinilo o poškodenie vozidiel. "Defektoskopiou sa zistilo, že DPB musí vyradiť z prevádzky ďalšie 4 kĺbové vozidlá. Celkovo tak vozidlový park v uplynulých dňoch prišiel až o 8 kĺbových trolejbusov, ktorých je už aj tak v súčasnosti akútny nedostatok. Už pred vznikom tejto mimoriadnej situácie koncom februára a začiatkom marca chýbali do potrebnej dennej výpravy 2 kĺbové vozidlá, dnes ich je tak spolu až 10. Ide pritom o najstaršie vozidlá vo vozidlovom parku DPB s vekom až 24 rokov, ktorých nosná konštrukcia je už opotrebovaná. Za životnosť trolejbusov sa pritom podľa ich výrobcu považuje hranica 12 rokov," uvádza DPB.

Otázkou zostáva, prečo namiesto chýbajúcich trolejbusov nebudú nasadené kĺbové autobusy, ktorých napríklad vozovňa Jurajov dvor má ešte niekoľko v rezerve, prípadne dočasné riešenie v podobe nákupu či prenájmu ojazdených vozidiel. "Pri krátkodobých poruchách trolejbusov v menšom počte vozidiel rieši DPB situáciu záložnými autobusmi. Výpadok v takomto rozsahu, žiaľ, nie sme schopní nahradiť záložnou dopravou, nakoľko aj tam je situácia u starších vozidiel obdobne kritická," uvádza DPB. Dopravný podnik má 20-percentnú rezervu autobusov.

Ďalšie oslabenie dopravy na Hlavnú stanicu

Obmedzenie trolejbusovej dopravy by malo negatívny efekt nielen na Dolné hony, Ružinov či Kramáre, ale aj na dopravu na Hlavnú stanicu. Po zastavení prevádzky električiek z dôvodu schátrania električkovej trate časť záťaže prebrala aj trolejbusová linka 201, a to bez jej posilnenia.

Náhle vyradenie kĺbových trolejbusov sa v Bratislave udialo aj pred 15 rokmi, kedy po zlomení nápravy trolejbusu Škoda - Sanos bola úplne zastavená premávka týchto veľkokapacitných trolejbusov.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
"Dopravný podnik už dlhodobo nevypravuje niektoré spoje trolejbusových liniek z dôvodu nedostatku pojazdných vozidiel " prečo DPB neskúpil vyradené vraky z iných miest exČS(S/F)R? Či vlastne "je potrebné" aby bol ďalší Tbus tender Škoda/JeTi "nenapadnuteľný", lebo je "kritická situácia" s vozmi?
Sanos je už hotovy? Mohli by ho zaradiť počas spičky do pravidelnej premavky. Taktiež nejaku 9 Tr, resp. ich odkupiť z Jalty veď sú osvedčene. ?
Reakcia na: OBUS #2:
Alebo rovno nejaké staré sovietske stroje ? tie by aj vojnu vydržali ?
Ved ta 206 jazdi raz za pol hodinu ci kolko, tam chcu co predlzovat??? ? ? ?
Reakcia na: richardhudec #4:
ale v spicke hned 3 vozy usetria.
Vedel som, že prvá séria sa mi rozpadá pred očami, ale že až tak? ?
Nečudoval by som sa keby sa objavil v premávke aj 6207. ☺
presne tak, jurak ma v rezerve vozy. L201 by som spravil abus.
Toto je len priprava na dalsi pochybny tender, ktory uz vsak nebude moct byt zpochybnitelny. Urcite pojde o zakazku vo verejnom zaujme...
V kazdom pripade dalsie napadnutie na UVO ci sude ukaze, ze DP moze trofle lahko nahradit busmi a tie sa daju velmi lahko a lacno prenajat.

Docasne by mali zrusit L59 a presunut vozy na dane trolejbusove linky.
Reakcia na: Ámos #9:
Rušiť hociakú autobusovú linku je nezmysel (okrem liniek typu 82). Takto frflú Dolnohončania a Prievozčania, tak by frflali Račania a Petržalčania.
Nechápem, prečo tam vážne nemôžu dať autobusy, tých je na Juráku dosť aj bez rušenia nejakých liniek. Žeby to cestujúci nepochopili? Zvykli by si. Takýmto krokom len opäť odlákajú ľudí do áut. A aký bude vlastne interval? Zhorší sa iba ranná špička z 6 na 8 minút (čím by ušetrili len tri kĺby) alebo sa proste nechá prázdninový režim na všetkých spomenutých linkách?
Reakcia na: Marek1978 #8:
Presne tak, jednu trolejbusový linku úplne odbremeniť od trolejbusov a nahradiť busmi, inak to nevidím. Ale ako čítam tu správu, tak s busmi to je tiež bieda. By ma zaujímalo koľko CNG vrakos z počtu 74 je naozaj prevádzkyschopných.
|Facepalm| To už si DPB robí srandu? Síce na Dolných Honoch som bol asi trikrát v živote, ale poznám pár ľudí z Gagarinky a tak, a 201 a 202 chodia plné jak... Veď sa spmínalo, že sa kúpia nejaké šunky zo zahraničia....alebo veď nech tam dajú autobusy, ako vravíte... a aj s prípadným zrušením 59 by som súhlasil, hoci si seriem do vlastného hniezda. Alebo zrušiť nepotrebné linky ako 82, 130 (kde chodia, a nie len výnimočne SOR BN10,5 !!! ), 196 nech dajú krátku, a hneď je busov dosť... prípadne aj tá 59 aspoň krátky by nebola na škodu. Kľudne by sa mohlo zreinkarnovať pár krátkych plynosov, veď tým ešte nič nebolo, len bolo "zastarané", ale tak iste keď si niekto kúpi len tak 35 traselisov... hlavne tie čo chodili na Zimnú službu, s reklamou SPP sú celkom fajn. Pokiaľ toto mienia nechať "len tak" , všetkých by som ich, počnúť Ftáčnikom, cez Belfiho, údržbárov, riaditeľov a podobne postavil vedľa seba, a pink, pink ? . Ale nie je to smiešne.
Reakcia na: Michal111 #11:
50 urcite
mám tip na teroristický útok ... jedna budova na Patrónke je navyše ...
Reakcia na: Andreas.Papak #12:
Som zvedavý, aké budú ohlasy cestujúcich. Som rád, že danými linkami nejazdím, ináč by som asi hľadal nejakú alternatívnu, aj keď dlhšiu cestu, keďže vlastné auto nemám.
Reakcia na: TomJ #10:
Alebo, ked sa dalo prenajat z BB 13 karos za velmi lacny peniaz, dnes by to urcite od hocikoho ineho islo tiez. A hned by mali 10 klbovych vozidiel nahradenych.
Reakcia na: gejza #14:
?
Je to možno trochu megalomanská myšlienka, ale čo tak zrobiť protest za odvolanie Belfiho, a za zrevitalizoavnie MHD? Možno by nebolo od veci zobrať so sebou aj pár Beusákov, ale to račej nie , ešte budú problémy pre nich.
Reakcia na: Andreas.Papak #18:
k tomu nedojde, belfi je biely kon J&T, dohadzuje im ksefty. to by neslo.

ftacnik je uz skoro 3 roky v urade a vsetko sa rozpada a konci. hlavne ze uz stihol okradnut bratislavu v prospech JT o skoro 100 milionov korun, pre sirokeho hotel dalsie miliony a to nehovoriac o dalsich predajoch.

zaujimave ze na opravy trolejbusov peniaze nie su, ale na superpredrazenu SBSku peniaze su. pricom do arealov DPB sa dostane kazde male decko.

nehovoriac o fiasku s BID, nefunkcne a stale odkladane parkovanie plus zbabrana elektrickova radiala do petrzalky je len dalsia ceresnicka.

ale ked tam ma takych babrakov ako budaj, schlosser & his boys.

a to pritom presov, zilina aj banska bystrica pred par tydzdnami doslova vyradovali trolejbusy, ktore uz nepotrebuju, lebo maju nove, takze posledny problem si ich prenajat, ako to urobili s autobusmi z BB.

neschopny primator a este neschopnejsi belfi.

Reakcia na: Andreas.Papak #18:
kde ti to podpíšem ?
Reakcia na: Andreas.Papak #18:
pripájam sa k Pettovi ... kde a kedy Ti to podpíšem ?
Reakcia na: aquila2 #19:
Veľká pravda, za posledný rok som neustále apeloval, vozovňa Hroboňova sa nestará o trolejbusy, no a tu to máme. Asi si mysleli, šak to už dáko dorazíme do dodávky nových vozov, hovno.
Reakcia na: richardhudec #4:
206 raz za polhodinu??? kde zijes.. to je normalny spoj NUSCH-Nivy, ktory jazdi dost pravidelne a s Dolnymi Honami a Ruzinovom nema nic spolocne, ale budis ...
http://imhd.sk/ba/cestovny-poriadok/linka/206/smer/Autobusova-stanica/zastavka/NUSCH/401437.html
http://autoline-eu.sk/sf/autobus-mestsky-autobus-MERCEDES-BENZ-405-gn-12100110321279867300.html
11 kusov, ani evč nemusia lepiť. 88000€. A že sú tom oni, určite im to dajú aj lacnejšie. Otrepať o hlavu Libchavám jeden SOR a môže sa nakupovať, a ešte aj ostane na opravy. Inak, fakt sú lacné, 8000 litrov za kĺbový autobus značky Mercedes, síce majú 17, ale tak asi ešte sú pojazdné, keď ich predávajú... Inak našiel som aj prímestskú Karusu za 1600 😮 .

Petto, keďže ešte nemám 18, a mám na rováši iný projekt, mne nikde.. ?
Pan Belfi tak toto si uz odskacete hned ako Vas niekde stretnem tak Vas oplujem Vy ****. Podte cestovat s nami v MHD ked je taka skvela a nevyvazajte sa na firemnych autach. Ste skorumpovany j&t odpad.
Namiesto toho, aby tam dali autobusy na plyn z Juraku, ci prenajali T busy podla velkohubeho Belfiho tak rusia T busy? Vsak uz pri terajsom intervale sa clovek nevmesti do T busu. *****i! Presadam opat na IAD a urcite nebudem jediny. Dakujem Belfi, Ftacnik a jemu podobní!
Reakcia na: Andreas.Papak #24:
už zistujem u kompetentnych ako mozeme konat voci tej bande tupoňov na čele s pánom B.

Pokial nebudu ani vypravovat 33/5, tak odmietam platit elektricenku, ja si ustriehnut tie debilne xichty revizorske viem. To iste by som radil ludom z DH, za diskomfort odmietat sa preukazovat revizorom voci sardinkarni
Reakcia na: Petto #27:
uz teraz je to zle zle a ZLE! Mne elektricenka konci cochvila a idem naspat do auta, natrieskane a rozbite spoje, bezdaci, meskania a autobusy na Jurakum ktore by mohli vypravit namiesto 8 T busov... pana B mali davno vyrazit - nadavalo sa na Zahradnika, ale vdaka nemu to cele neklaklo skor..
Reakcia na: TARKAN #28:
Ja už to mám vymyslené. Aby som nešiel proti vlastným zásadám, a zároveň mal príjemnú cestu do práce, urobím si Déčko, odkúpim si vyradený autobus, buď od DPB (len pre to, že mám k tomu vzťah, nie pre kvalitu, predpokladám, že to bude nejaký SOR ? ), budem s ním chodiť do práce, a zároveň voziť kolegov z môjho smer (budem v práci, kde robí 10 000 ľudí, nejaký sa už nájdu). Takto by to mali riešiť viacerý, aj firmy ako také, a by sa čo najviac odbremenili cesty...
Reakcia na: Andreas.Papak #24:
zlaty moj ja som stymi autobusmi mal cest jazdit,mal som vacsi prestoj nez 20 kus 15Tr ? ,radsej od niekal doniest trolejbusy,to by bolo lepsie riesenie,ja som uz davno chcel vypozicat klbovu karosu a robievat zv na Hrobonke ?
Reakcia na: Petto #27:
Len zistuj a ked chces dam ti potrebne info,dost toho viem a sere ma tato situacia tiez,za to su aj iny zodpovedny ?
Pokiaľ by ľudia masovo odmietali ukázať električenky, možno by to aj pomohlo (netvrdím, že neplatiť je riešenie, skôr naopak), ale vieš aký sú Slováci, revízor urobí bububu a hneď sa všetci doserú.

Čo je na tých busoch, že si s nimi mal meškanie? Veď to som uviedol ako príklad, že nie je problém kúpiť busy aj pre smrteľníka, nie pre dopravcu.
Reakcia na: Andreas.Papak #32:
najviac co sa tam kazily tak tie podarene tretie alebo aj ostatne dvere,cvakl im a nechceli sa zajtvarat atd,inak jazdne vlastnosti ok
presne tak odporucam tym hore v DP cestovat kazdym dnom MHD a nie vyvazat si sunnky na BMW a pod .Teraz uz je problem sa v spicke narvat ci uz do busov alebo elektriciek a nie to este do trolejbusov.Hamba mesto sa asik " velmi " snazi presadit to aby ludia chodili MHD. Ha dovolte aby som sa zasmial,ako to chcete docielit vsak tam nein ziaden komfort skor sama mackanica.Takymto stylom bude viac a viac aut a ludia si radsej zaplatia viacej za pohone hmoty ako jazdit v mhd .


Zamyslite sa vsetci clenovia DP.A skuste aspon tyzden cestovat najvytazenejsimi linkamy a uvidite
Reakcia na: MAREK3 #31:
A pritom stačí spustiť BID garantovať platnosť PCL v spojoch SlovakLAJNO a SADDS na úseku Priekopnícka - AS Nivy a 201 a202 sa odbremenia v rannej špičke možno aj o niekoľko sto cestujúcich, ktorý pre úsporu 0,10€- 0,20€ za cestu prestupujú zo SL a SDADS na Priekopníckej a Cintorín Ružinov na 201 a 202 ? No ale zabudnime BID - IDS BK teda IDS záhorie tak skoro asi nebude veď je ticho ako v hrobe o termíne spustenia ☠
Reakcia na: vladis0902 #34:
presne jak pises nech skusia sa vozit ty nemenovany v mhd nemaju ani tusenie,ved staci ked jazdim rozne linky a vydim na PP tie casy,tiez robene spoza stola a nie za beznej premavky ?
Teoreticka otázka? Potrebovali by zilinske trolejbusy úpravu na prevádzku v Bratislave zo 750 na 600 V, alebo je úprava potrebná len opačne viď zlínsky dovoz. ❓
Reakcia na: OBUS #37:
Tiež som sa na to pýtal, napr. 6640 (ojazdenec) je pôvodne 750V.
Reakcia na: OBUS #37:
Ved v Zlíne sa nase vozy skusaju co tam boli po GO,takze nic netreba,normalne len ich sem doviest nejake to potvrdenie a mozu brazdit nasimi cestami.
Celé je to JEDNA VEĽKÁ SMRADLAVA ŠPINAVOSŤ. S*****ný podvod, dobre načasovaný! Odrazu im vadia prestarnuté trolejbusy. čo robili od roku 2002?!!?(kedže su po životnosti cca 10 rokov). za 11 rokov pribudli vozy 6401 a 6701-6706. Nakupili 7 trolejbusov v priebehu 11 rokov, z toho jeden nejazdí.

Kedže je strašne velky problem pre DPB nahradiť 7 trolejbusov autobusmi, ako tvrdi Staneková, je tu jedno možné riešenie: Dočasné stiahnutie trolejbusov 6701-6706 z DD a dať ich na 201 a 202. A je po probléme. DD obslúžia aj autobusy, však tu mame 101dalmatincov 😃

http://bratislava.sme.sk/c/6724449/trolejbusy-su-prestarnute-dopravny-podnik-ich-obmedzi.htm

nerozumiem čo tým Staneková mieni, že vyradené trolejbusy (7-8ks) nemôžu nahradiť z dôvodu prestarnutia Ikarusov. Iné typy autobusov tu asi nie sú že ...

Odporúčam Belfimu a jeho poskokom dať si urobiť defektoskopiu mozgu a rite, ktorou už nejaký čas za***áva nesprávny flek....

A DPB chce presviedčať ludi aby nechodili autami a jazdili MHD 😃 Dopravnému podniku chýba konkurencia, logika riadenia podniku a hlavne im chýbajú ludia znalí problematiky dopravy.

Neprajem tymto ludom nič dobré!
Reakcia na: Arkuslogaritmus #41:
?
Tento príspevok tu bolo treba.
Reakcia na: Arkuslogaritmus #41:
Ak niekde budu predavat wo do babky Belfiho a Ftacnika poprosim hodit presnu adresu, urcite nebudem jediny, co budem mat zaujem! ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?
Reakcia na: Peter6607 #40:
Nieco bude musiet, ked sa stavia z EU fondov nemoze to sluzit len ako manipulacna trat. Hoc aj keby len bola obojsmerne 212ka tak by to stacilo. ALe kym trat bude tak odidu dalsie sola.
Reakcia na: Arkuslogaritmus #41:
Snad si to nemyslel vazne.

Aby na 33tke jazdili autobusy. V kopcovitom terene klbaky.

Najlepsi kandidat je 208cka na CNG klbaky, 201 a 202 z toho dovodu nie,ze kombinaciou abus tbus na dolnohonskej radiale by sa dobiehali bus vs. tbus lebo by mali rovnaku chrono, no jazdne vlastnosti abus vs tbus su odlisne. Obrazne povedane abus by musel vyckavat na zastavkach. Mam to zazite z cias, ked som chodik na gympel a byvali prejazdy z L75 na 202 2 poradia rano. S abusom na L202 som bol vzdy rychlejsie v skole ako s tbusom.
Reakcia na: Petto #44:
Trnávka zbúchala narozdiel od Hroboňky tie staré 14Tr tak, že aspoň rok by mali vydržať (všetky sú po SP). Aj 6250, 6252 a 6253 sú relatívne čerstvo po opravách, starosti robí len 6226 a pár 14Tr10 (viď. 6257 a 6282)
cela nasa bratislavska mhdcka je jeden obrovsky neskutocny bordel ? stare rachotiny, co maju vyse 30r, jazda v nich po nasich uzasnych cestach hlavne teraz po zime to je na vlastne riziko... prepchate, rozhegane, meskajuce, .. a dalo by sa este menovaaaat... hanba DP, ked k nam pride nejaky turista a ma sa zviezt v nejakej rachotine.. hanba.. a bola fakt sranda teraz v zime sledovat u nas na kramaroch, ako sa 206, 209, 204, 212 pokusali vytrepat do kopca k nemocnici... na zaplakanie
Pripomina mi to ako ked sa hned vyradili tambusy. Vozy este ako tak schopne prevadzky a nahrada za ne ziadna. To uz nemohli pockat na dodavku novych vozov? Viezol som sa pred tyzdnom 6605 a nevyzerala, zeby mlela z posledneho. Garantujem, ze Prievozska bude autami kvalitne upchata. Moze ju ist potom Ftacnik regulovat fuzami.
Reakcia na: Petto #45:
Nemyslel som to uplne vazne. Len jedno z možných riešení, keďže DPB udajne nedisponuje autobusmi, ktore by nahradili vyradene trolejbusy....

http://imhd.sk/ba/galeria-media/Vyhladavanie.html?&ghg=&ghv=2859#20340-4948-6701-linka-33-Dlhe-diely-Kuklovska

Ale aj toto bola realita na DD.

Len tak mimochodom, zaujimalo by ma, kolko takychto zim by vydrzali trolejbusy SOR, navyse k tomu nase povytlkane, x rokov neopravovane cesty...

Peter6607 : Podla katalogu je 6257 po vyradeni.
Reakcia na: gejza #21:
vazeni, co keby sa toto cele zmedializovalo, nase TV by z toho mohli urobit peknu reportaz, samozrejme treba konfrontovat vyjadrenie DPB o nedostatku autobusov na DH s prebytkom busov v Juraku. Zacinam verit v silu medii, tender na trolejbusy je peknym prikladom, co zvladne medializacia ☺
Vazeni,
nikomu z DPB nenapadol este jeden detail L 201 supluje eliny a dlho aj bude a L 202 fici asi tak, ze ten kto sa nedostane do 201 ide 210 na AS Ml. Nivy a pokracuje 202 a naopak detto + 201 a 202 spajaju stanice s velkymi lokalitami, ale jj MEDIA PLS
Reakcia na: sailin #23:
Viem len, ze raz som tym isiel a bol tam interval 30 minut ? Ale podla cestaku to bol zjavne vikend 🙂
Reakcia na: Michal111 #11:
Okolo 40..
Zacinam mat dojem, ze cestujuci sa stali rukojemnikmi proviznej masinerie. Nevysla nam finta s 5 dverami, tak vyradime vozy a ukazeme vam casovu tiesen a akutny nedostatok zdrojov. A mesto bude musiet pustit perie napriamo a dat prachy kocurovi/s mysou tak ci tak. Gardenboyov kseft na busy kole asi oci terajsiemu vedeniu. Heh, ked on zobchodoval A, tak my T. A to, ze sa ludia nemaju na co vozit, who cares. Ta defektoskopia zrazu znie ako bull....
Je zvlastne, ze v pripade Ikarusov, ktore sa lamu dobre ze nie rychlostou 1 kus/den, uz tak o bezpecnost cestujucich nejde...
Reakcia na: Gryzly65 #53:
Ja bych ich tam tak prehnal v Juráku, že 75 zo 74 Karos by bolo pojazdných ?
No už aby bola tá BID a ľudia z D. Honov/Gagarinky mohli chodiť na nivy busmi SL.. aj keď by sa hodilo aj SAD DS. ?
Ak sa tu bavíme o Juráku, momentálne sú fakty takéto:
1. Autobusy 1601, 1603- 1609, 1636- 1639 jazdia na linkách vypravovaných z Trnávky (spolu 12 vozidiel).
2. Odstavené sú vozidlá: 1613, 1615, 2602, 2603, 2605, 2618, 2626, 2628, 2647 (spolu 9 vozidiel).

Spolu teda Jurajov dvor má momentálne 21 vozidiel. Jazdí teda 53 Karos. K nim sa pripočíta 12 SORIEK, takže Jurajov dvor má momentálne 65 kĺbových autobusov. Čisto kĺbové linky z tejto vozovne (34, 59, 74, 75, 78, 196) majú 43 poradí plus 2 sú ako záložné, čiže dokopy cez deň je vypravovaných najmenej 45 kĺbových autobusov. Keďže nejaké sa môžu vyskytnúť inde (88, 133) môžme to zvýšiť na 50 autobusov denne. Ale aj tak je tam rezerva asi 15 autobusov. Takže by vypomôcť nejaké mohli.

Druhým riešením by bol prenájom. Teda to isté, čo sa stalo s autobusom 1859. Ak si trolejbusy prenajať nevie (alebo nemôže), mohol by si DP prenajať aspoň niekoľko (10-15ks) kĺbových autobusov od výrobcov, ktorých autobusy tu jazdia teraz (Karosa, SOR, MERCEDES). Tieto by slúžili na trolejbusových linkách do dodávky nových trolejbusov. zároveň DP by sa snažil urýchliť tender. Vie, aké námietky boli ku prvému tendru, tak by mal podmienky čo najrýchlejšie upraviť tak, aby tender mohol pokračovať. A s víťazom sa dohodnúť- alebo poprosiť, aby prvé trolejbusy boli dodané čím skôr, kvôli tejto situácii.
Ak je situácia u starých autobusov tiež kritická (Jkarusy majú 15 rokov, KAROSY dokonca 21 rokov) , tak aj tu by mal DP riešiť urýchlene situáciu. Alebo aj tu chce čakať, kým nebude mať čo vypravovať a potom obmedzovať linky? To nie je riešenie,
Tender na trolejbusy sa má opakovať.
Reakcia na: Juraj76 #58:
preco nedaju na 208micku autobusy. vsak ked bola napriklad vyluka krizovatky kvoli forumu, tak si to ludia ani nevsimli .. a na 208 by to bolo OK
Reakcia na: PETER_1976 #54:
Presne tak, a celkovo vozy 6605 a 6607 sa dali podržať formou SP, treba im to hore dať jasne najavo.
Reakcia na: aquila2 #60:
Aj to je riešenie. Všetko sa dá, len treba chcieť a nie sa len vyhovárať.
Reakcia na: Juraj76 #58:
1. 2647❤ je vonku (len tak mimochodom)
2. ľudia na DH jednoducho do Abusa nenastupia, zažil som (som z DH), najväčšia sranda bola keď bola vyluka ze x72 na CR, odtial Tbusy, ludia TAAK zmätkárčili, najmä babky čo len išli do teska (aj tak by to mohli spravit - x72, je to skoro 10 min. jazdy, co by sa usetrilo na Tbusoch, alebo to potiahnut na Hranicnu (x72), kazdy druhy spoj po Mierovu, to je u 208 5 min. (nemusi chodit len po hranicnu, daju sa tam dat aj usetrene Tbusy z 201, 202), u 201, 202 usetria 15 min.)
Reakcia na: jakub0606 #63:
Ake usetrene tbusy?
Reakcia na: ivanbuto #59:
Ved to už vieme ? . Ci to je stanovisko UVO ?
Reakcia na: Peter6607 #64:
no sak ked bude x72
Reakcia na: Petto #65:
Nie, nič nové, len som pripomenul...
Reakcia na: jakub0606 #66:
Mozno ked, tak 172 ako rannu studentsku linku.
Reakcia na: Peter6607 #68:
kam by chodila? na CR, Hraicnu?
Reakcia na: jakub0606 #69:
Od DH, potom po trase 208 cez Prievoz a končila by na Nivách.
A čo 6619 a 6620, tým netreba defektoskopiu, lebo sú 15TrM? Veď to je strašné s tým cestovať, nedajbože ešte jazdiť.
Reakcia na: Peter6607 #70:
ok diky, inac dobry napad, ratam ze by ju robili klby z Durayovho vora
hadam si nemyslite, ze Lubomir B. od Milana F. s pozehnanim krajskeho sefa Martina G. siel do pozicie GR DPB, aby ho dobre spravoval a dal ho do poriadku ? urobime tender, zhrabneme provizie a uz tam nie sme ? a ze zrazu pojazdne T-busy su nepojazdne, dovodime ich zastaralostou, ktora bola uz aj pred 10 rokmi, je ubohe... a okrem toho menit vozy kazdych 12 rokov si mozu dovolit v nemeckej ekonomike a nie v slovenskych zadlzenych bananoch, nech sa pani Stanekova zrealni
Reakcia na: jakub0606 #63:
Čiže miesto nasadenia autobusu (dvoch-troch) na linku 202 (napríklad) všetkým nanútiš prestup v polovici trasy. Vynikajúce riešenie.
Reakcia na: Valec #74:
len tak napad...
Reakcia na: Peter6607 #71:
ako sa vlastne robi ta defektoskopia?? vopred diky za odpoved
Reakcia na: jakub0606 #72:
Už len podať návrh na DPB ? . A neviem, čo presne tá defektoskopia predstavuje, ale videl som, ako ju raz robili.
tiez sa pridavam k tomu, ze by sme to mali nejak poslat do medii. lebo akoze toto je uz moc. a este k tomu klamstva DPB, ze nie su autobusy. Dufam, ze sa podari Belfiho odvolat.
Reakcia na: matt11 #78:
Klamú a zavádzajú, 4 vozidlá z vyradených sa opraviť dajú, ak tak neučinili len kvôli veku, tak je to machinácia, ako čo najskôr vynútiť príchod SORov.
stačilo by aj existujúcich vozov keď by bola trolejbusová sieť jednoduchšia a bol by menší počet liniek, a neexitovali by také nezmyselne odvetvia "nikam" a konečné zastávky "pri ničom" ako Rajská, Ružová Dolina, Zimný Štadión a podobne ?
Reakcia na: Ámos #16:
SADZV ma karosy na predaj
To je neskutočné!!! Teraz sa budeme akože celé 2 roky, dokiaľ nenakúpia nové trolejbusy, tlačiť v trolejbusoch, ktoré pôjdu raz za 10 minút namiesto raz za 4 minúty v špičke! Otras v celej Bratislave od vedenia po dopravu, po systém, NIČ TU NEFUNGUJE!!!!!!!!!!!!
Reakcia na: Zdenka5 #82:
V špičke chodili v 3.-minútových intervaloch z Dolných Honov na striedačku 201 vs. 202, počas dňa v 4.-minútových intervaloch, po novom pôjdu počas celého dňa v 5.-minútových intervaloch z DH.
201 zo stanice pôjde namiesto doterajšieho 8.-minútového intervalu v 10.-min intervale a tkisto aj 208 v 10.-min intervale.
Reakcia na: Zdenka5 #82:
omyl, napr. taká 206 idúca v rannej špičke z AS Mlynské Nivy odkiaľ ide mnoho ľudí do centra, pôjde každžých 20 minút a ísť na 208 už bolo teraz nemožné pre jej preplnenosť.
Reakcia na: Ari #80:
Prosim ? ?
Reakcia na: Ari #80:
to čo si napísal myslíš vážne? Ani jedna konečná z tvojich menovaných nie je "pri ničom".
Rajská (Kamenné nám., OD My (prior)) - veď to je centrum., mám pokračovať? ? ?
Reakcia na: matt11 #78:
A keď odvoláte toho Belfiho čo sa vyrieši? Politicky na to miesto dosadia niekoho iného, tiež lojálneho. Bude mať ako nový manažér čistý štít tak rok (plný sľubov o transparentnosti a popritom hundrajúci, že za všetko môže predošlé vedenie), kým opäť niečo nepohnojí, alebo sa niečo neprevalí, a potom ho odvoláte, a tak dookola. Každý si niečo uleje a zodpovednosť sa hodí na nástupcu. Bravo, fakt.
Reakcia na: Sharpay #86:
Sharpay, doplním ťa.

Rajská rozhodne nie je zbytočná konečná aj z iných príčin.
1. Je to prestupný uzol pre električky, pretože tu stoja neďaleko linky 4 (do Dúbravky a na Zlaté Piesky), 3 (do Rače) a 9 (do karlovej Vsi a Ružinova).
2. Ari, odporúčam Ti ísť cez deň (hlavne v poobedňajších hodinách) linkou 202 z Rajskej, alebo ráno na Rajskú. 202 býva preplnená. Už na nej ľudia stoja. A sú tu aj veľké inštitúcie: Ministerstvo práce a Datacentrum.
Reakcia na: Peter6607 #79:
ak je pravda že maju zlomený rám ,to sa nesie opravovať(zvárať) je to zakázané a pri týchto bratislavských cestách je to podľa mňa aj zbytočné ...len aby do leta aj autobusy nejazdili v prazdninovom režime pretože ikarusi sa na týchto cestaách lámu závratnou rýchlostou
Reakcia na: tbus #87:
Ak dosadia noveho cloveka za Belfiho a aj ten bude robit sprostosti,tak aj ten pojde "dole".
Čistý Trucpodnik. Ja som toho názoru že kôli tomu vyradili naraz tolko vozov lebo chcú ľudí odrbať že nie sú schopný vypravovať dosť vozov a preto musia využiť ten tender aj ked je manipulovaný. A autobusy podla mna nevypravia preto lebo by nemohli ludi odrbat. Keby tam vypravili tych 10 klbovych busom tak by ta rezerva 23% klesla na 18% ale ludia by si nevšimli nič len to že je to autobus a nie trolejbus. Je to proste debilita kt posadla veľa ľudí vo vedení DPB ktorý neriešia to jak zlepšiť MHD ale to jak si čo najviac nakradnut lebo je to štátny podnik a nikto ich nekontroluje. (nie všetkých sú tam aj ludia kt sa rozumeju doprave ale su v mensine a nikto ich nepocuva)
Reakcia na: tbus #87:
keby všetci takto rozmýšľali, kam by sme došli ...aj všetky voľby sú potom zbytočné? to sme celí my .. slováci.. nám je všetko jedno. kde nás postavia, tam budeme stáť ...
Reakcia na: titomi #92:
Keby mohli niečo zmeniť, už dávno by boli zakázané. Či už na parlamentnej úrovni, alebo aj v samosprávach je to jeden hnus (česť jednotlivcom, ktorí sa naozaj snažia, ale systém ich časom aj tak zomelie). Pochopte to, pokiaľ si ľudia neuvedomia svoju silu a zorganizovať sa, krajinu nám rozkradnú pred očami.
Reakcia na: Sharpay #86:
no pokračuj, ešte povedz že konečná zastávka "Zimný štadión" je pre Zimný štadión
Reakcia na: Ari #94:
Nie, vobec nie je pre zimak, radsej ju zrusit a potiahnut 212 az na Trnavku, vsak vozidiel je na rozdavanie. Vsak co na tom, ze ludia vacsinou jazdia po Salezianov a ine obratisko blizsie nie je, ze?
Reakcia na: mrcheef #93:
Bullshit, volby mozu zmenit vela. Ale to najprv obcania musia chciet zmenu a volit ju.
Výborne!!! Už aj tak nehorázne zlá situácia vo Vrakuni ráno a podvečer bude ešte horšia.
Dobre všetci vieme ako jazdia trolejbusári po cestách, že im je u prdele koľkokrát trafia výtlky, potom že sa lámu nápravy či čo, bodaj by nie...
Reakcia na: jana33 #84:
Možno by stálo za úvahu odkloniť každý druhý odchod L21 v rannej špičke smer DNV po trase linky 206 k SAV a ďalej by pokračovala po svojojej trase.
Nebola by využiteľnosť linky 64 väčšia keby na miesto obratiska na Lovinského chodila na obratisko Búdková? Zavedením tejto linky občania, ktorí využívali linku 41 a jediný priamy spoj, ktorý chodil na hlavnú stanicu, značne utrpeli.
Reakcia na: MatejBA #95:
to už detaily
ja len chcem povedať že trolejbusová sieť Bratislavy je zvláštna a neefektívna
Príklad reformy električiek ukazuje že dá sa znížiť počet liniek (z 13 do 😎 a pri tom zlepšiť kvalitu dopravy, tak isto aj trolejbusová sieť ma veľký potenciál na optimalizáciu.
Keď nechcete to pochopiť tak nech každý aj naďalej ma spoj medzi vlastným vchodom a každej z kramarskych nemocníc (ale to je platne len pre obyvateľov par z stoviek bratislavských ulíc). ?
Reakcia na: juice #99:
Žiaľ nedá, pretože na Búdkovej sa trolejbusy nemôžu otáčať v smere od Horského parku. Celá 64 je hovadina na n-tú. Lenže bola podmienka, že tam musí jazdiť riadna linka.
Btw, čo sa vlastne rozumie pod pojmom "riadna linka"? Keby sa do CP liniek 201 a 202 normálne zapísali zastávky na dojazdovej trase a tvárili by sme sa, že je to zachádzková trasa danej linky (niečo ako spoje 37 do Marianky, 79 na Topoľové, 80 k cintorínu apod), dalo by sa povedať, že tam jazdia riadne linky? Alebo bola podmienkou celodenná premávka?
Reakcia na: Ari #100:
To vôbec nie sú detaily. Keby si zrušil obratiská ako Zimný štadión a Ružová dolina, kam by si poslal tie linky, čo tam končia? Máš aspoň nejakú predstavu ako by si ich trasoval alebo čím by si ich nahradil. Možno z daných konenčých chodia prázdne, ale to neznamená, že ich rovno treba zrušiť alebo odkloniť niekam, kde by možno jazdili ešte prázdnejšie.
Reakcia na: TomJ #102:
Chlapec išiel pár krát trolejbusom, a je z toho celý vychcatý, že išiel 2 zastávky sám, alebo skoro sám ? . Aj električky v Rači chodia mimo špičky od Detvianskej na Konečnú takmer prázdne, a tiež nenavrhujem seknúť ich po najbližšie obratisko Vinohrady ?
http://www.dpb.sk/o-podniku/aktuality/-217/

Mám tomu rozumieť tak, že k redukcii spojov nakoniec nedôjde? Ak nie, tak konečne rozumné rozhodnutie.
Reakcia na: TomJ #104:
ano, ked tak budu minimalne.
V Markíze na konci reportáže uviedli, že výpadky majú byť nahradené autobusmi.
Reakcia na: TomJ #101:
Ak si dobre pamätám, tak podmienkou bolo nahradenie autobusovej linky trolejbusovou a ukazovateľ ročne prepravených 500.000 !!! cestujúcich.
Reakcia na: Valec #107:
A práve preto tam ešte stále smradí 84ka...
hlavne že Doc. JUDr. Robert Fico, CSc. ide zo štátnych peňazí modernizovať štadióny.
mám taký nápad .... zavolať ráno 11.03.2013 na tú "špeciálnu" telefonickú linku DPB a dať sťažnosť na človeka, ktorý má na starosti ten zbabraný tender a tým pádom znížil komfort pri cestopvaní T-busmi z Dolných Honov do mesta ... ak tam zavoláme ráno aspoň dvadsiati, verím, že ich to k niečomu nakopne ....
http://autoline-eu.sk/sf/autobus-mestsky-autobus-MERCEDES-BENZ-O-405-GTZ-Trolleybus-12030517284927885900.html Inspiracia pre magistrat a je ich 11 - cize este aj na zalohovy zvysi a su za babku, predpokladam , ze z DE v lepsom stave, ak to niekto povazuje za dobry napad napiste pls mail na info@bratislava.sk ak sa stotoznujes sír to dalej!
Len aby sa náhodou nezistilo, že aj rezervným autobusom náhle skorodovali nosné časti. ?
Len ma tak napadá, keďže rezervné autobusy idú ako náhrada za trolejbusy, aké autobusy pôjdu ako náhrada za električky do Dúbravky, keď sa trať odstaví? Keďže dátum dojdenia nových trolejbusov je nedohľadne, a rekonštrukcia asi začne čoskoro...
Reakcia na: Andreas.Papak #114:
No vidíš, práve si napísal super dôvod prečo nerobiť rekonštrukciu trate v Dúbravke. Len čo potom keď sa tá trať bude musieť úplne odstaviť, to si naozaj ani nechcem predstaviť.
Bratislava je "krásna" ukážka hospodárenia s našimi verejnými financiami.
Reakcia na: Andreas.Papak #114:
Potom pôjdu na prázdninový grafikon všetky autobusy a trolejbusy celoročne ?
Reakcia na: TARKAN #111:
Si sa zbláznil SOR je to jedine a to najlepsie pre Bratisalavu iný autobus a trolejbus už neexistuje. Taktiež je len 4 dverový a také trolejbusy už nie su dobre- su nemoderne. ?
Reakcia na: gejza #110:
zly napad
Reakcia na: derik #115:
no ale rekonštrukciu môžeš začať až vtedy, ak máš vopred z nej tri domy a štyri A8, potom ti To EÚ nepreplatí a doc. JUDr. to zatiahne akože z toho slovenského rastúceho dlhu... podobne ako pri trofloch, nemám províziu? nevyšli protekčné podmienky? odstavím vóze a potom sa budete ľudia čudovať... keby som bral ich logiku, tak musí byť polovica vozov DPB odstavená, zrazu vyradenie hrá do províznych kariet...
Aj 6302 je vyradená? ?
Reakcia na: Peter6607 #120:
Ba dokonca 6255, ja už neverím vlastným očiam ?
Reakcia na: PETER_1976 #119:
Presne ako hovoríš a žiaľ je to veľmi smutné lebo pri takomto zmýšlaní sa Slovensko nikdy nepohne dopredu a preto aj stagnuje rozvoj verejnej dopravy nielen v Bratislave ale na celom Slovensku.
Zrazu praskli na tolkych vozoch ramy? Ake neocakavane. Ale ono, az na posledne Zlineracke vozy....By podla tejto metody mali byt vyradene veskere trolejbusy.

Ten text na konci trosku vtipny. Nahle vyradenie klbovych trolejbusov (znie akoby naraz vypadli opat desiatky vozidiel) pricom jazdili resp dojazdievali posledny 3 mohykani, 1 sa zalomi naprava, a zvysne dva stiahnu. 🙂 A tam uz dovody myslim neboli ani tak koli tej naprave toho jedneho, ako skor uz strach z vseobewcneho ohrozenia vzhladom na katastrofalny stav vozidiel ktore sa doslova za cesty rozpadali.

A preco mam taky divny pocit, ze tento krok akoby mal umlcat vsetkych ktori protestovali a napadali tender na JeTi trolejbusy? Ze jednoducho nepaci sa vam? Vyradime dalsie a nebudete mat cim jazdit!
Reakcia na: juice #99:
zase by tam vozila vzduch- ľudia, čo potrebujú ísť na drotársku, by z nej prestúpili pri vozovni na 41. Jedine, ak by 41 nadväzovala na 64 na búdkovej. A s tým obratiskom je to pravda. Ale keby aj sa teda presunula konečná 64 na Búdkovú a tam ju čakala 41, v tom prípade by mohla byť rovno skrátená 207 po búdkovú a 204 predĺžená ku vozovni Hroboňova, aby obslúžila lovinského. V zásade by to nebol zlý nápad, len by si na to ľudia museli zvyknúť.
a 201 by nemusela byť až taká plná, ak by najlepšie 654 mala hustejší interval, apoň po Hroboňovu- myslím si, že nie som jediný, kto využíva 201 ako dobrúspojku medzi prestupnými uzlami na šancovej. Alebo zaviesť skrátenú verziu 64 z jelačičovej na Hlavnú stanicu.
Reakcia na: Andreas.Papak #114:
Nepojdu, cestujuci mozu vyuzit inu formu dopravy.

Ad. 64 a zmena trasy: Co tak ju po dodavke trolejbusov s pomocnym pohonom predlzit cez Drotarsku?
Reakcia na: 810zssk #126:
geniálny nápad, skákal by som od radosti.
Reakcia na: 810zssk #126:
Nemyslím si, že pomocný pohon je vhodný na pravidelnú premávku do tých stúpaní.
Reakcia na: titomi #92:
Ja len hovorím o tom, že výmena JEDNÉHO človeka v celom tom skorumpovanom systéme nič nerieši. Tu je potrebná výmena celého okruhu ľudí, ktorý si ulieva z verejných financií. Alebo zmena systému riadenia podniku.
Reakcia na: gejza #110:
ano, odpoja telefon ?
a ešte jedna vec: odkedy 64 chodí slabo využitá?podľa článku áno. Je síce pravda, že ľudia, ktorí majú čas chodiť inou kombináciou, 64-kou nechodia, ale ešte som nevidel 64 polo- alebo prázdnu okrem úseku Račko- Jelačičova, ktorým nechodím(podľa mňa možno na Jelačičovu z trnavského chodí prázdna, ale neviem) a Vozovňa Hroboňova- lovinského, ktorý je prázdny skoro vždy.
Reakcia na: samkoh #131:
Už som tade cestoval aj sám ?
Reakcia na: Peter6607 #132:
Náhodou dolu Pražskou ju vídavam tak akurát plnú, všetci sedia, a na Šancovej sa už naplní ?
Reakcia na: Andreas.Papak #133:
Ja tú linku vídavám zväčša skôr prázdnu v úseku Sokolská - Lovinského.
Reakcia na: AAA #134:
Tak záleží od času, kedy ju vídavate a od toho, koľko minút pred ňou išla 204/209. Minule som bol sám prekvapený, koľko ľudí sa v sedle viezlo k vozovni (a následne 41-kou hore) - cca 15, čo je podľa mňa na daný čas dosť. Samozrejme v úseku Jelačičova - TrMy a Vozovňa - Lovinského sme išli dvaja.
No a voz potom pokračoval ďalej na Valašskú. Viem, že tam chodia na socíálku, len by ma zaujímalo, či majú nejako určené časy, kedy tam môžu ísť alebo je to na vodičovi.