Zmena obsluhy zastávok na nábreží pre linku 37 (od 22.10.2012)

Namiesto Parku kultúry obslúži zastávku Lafranconi.

Od 22. októbra 2012 sa mení obsluha zastávok na nábreží pre linku 37. Doterajšia zastávka Park kultúry sa nahradzuje zastávkou Lafranconi, kde sú kratšie pešie presuny k električkovým nástupištiam. Pre cestu k zastávke Park kultúry odporúčame využiť linku 30 alebo súbežne vedúce autobusové a električkové linky zo zastávky Lafranconi.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Tak konečne 37 zastaví na prestupnom bode a nie na bode mrazu? Heureka! Este pridat oznam o zruseni l.82 a navyseni nejakej linky o jej vzkm, a zacnem si mysliet, ze dakto u DPB dostal rozum 🙂 Ale len mysliet!!!!!
Doterajšia zastávka Park kultúry sa nahradzuje zastávkou Lafranconi, kde sú kratšie pešie presuny k električkovým nástupištiam. Áno keď sa berie trasa zastávka bus - prechod - zastávka el.
Ale keď sa berie vzdialenosť označníka zastávky el. a zastávky bus, pko vedie...
Síce proti predpisom, ale väčšina ľudí prebehla doteraz krížom cez cestu a tak mali Park kultúry na oba smery vzdialenosť autobusovej a el. zastávky cca 11 metrov (šírka dvoch pruhov a zastávkovej niky.)
Nový stav prispeje k väčšiemu rešpektovaniu predpisov, resp. plynulosti a bezpečnosti cestnej premávky nakoľko všetci prestupujúci medzi el. a 37 pôjdu cez prechod. Ale väčšina to bude mať ďalej ako v prípade parku kultúry.. ?
No chvalabohu !!!
už nečakal som že DPB schopná robiť rozumné veci

ešte by bolo fajn zrušiť vôbec električkovú zastávku Park kultúry a autobusovú premeniť na znamenie
Reakcia na: Mike #2:
Hlavne je to vyhodne, ked ide clovek z 37 do KV a naopak, po novom sa nebude zbytocne vozit hore-dole
Reakcia na: Ari #3:
No, takých adeptov na znamenie by bolo ooomnoho viacej, viz Krčace (aj horné, dolné, pravé, ľavé, predné, zadné), Chatám Sófer, PKO máva ešte ako tak nejakých cestujúcich, zastávka Chlumeckého už nemala byť v sieti dlhé roky (načo mať 2 zastávky po sebe 50m), a pod. Ono, je to prvý krôčik, ale možno po čase niekto dospeje k tomu, že aj električka smie mať zastávky na znamenie, že je zbytočné viesť súbežne X liniek aj rôznych trakcii a nechať to stávať na rovnakých zastávkach (napr Chatám Sófer električková vôbec nemusí byť, postačí bus spojenie).
Reakcia na: fanatikmhd #5:
ja navrhujem zastávku PKO "na znamenie" len pre autobusy

a pre elektricky zrušiť tu zastávku vôbec

na Chatam Sofere elektricky brzdia v každom prípade, tak že tu zastávku možno zachovať.
na PKO je taký pekný priamy segment trate kde električka môže isť rýchlo a musí zastaviť pre tu nikomu nepotrebnú zastávku (a komu ona treba ten môže použiť autobus)
Reakcia na: fanatikmhd #5:
Chlumeckého je dobre, Astronomickú treba zrušiť a električku potiahnuť na Súhvezdnú kde raz možno aj železničná zastávka bude.
Reakcia na: Valec #7:
to ta pochvalia prestupujuci z elektriciek na busy smer vrakuna; kdezto tu chlumeckeho mozes zrusit v pohode bez vyraznych nasledkov na dopravnu obsluznost aj hned a bez nahrady (aj ked beriem ze jej poloha je lepsia ako poloha astronomickej a v pripade predlzenia el. trate smerom na vrakunu a/alebo nakupne cetra ikey a odstraneni prestupu na busy by bolo vhodnejsie zachovanie chlumeckeho)
Reakcia na: si #8:
Trasy autobusovych liniek su nemenne? Ved keby sa realizovalo to co pisal Valec tak by logicky vznikol prestupny uzol na Suhvedznej kde by vsetky tie linky z Vrakune koncili a prestupovalo by sa tam na vlak/elektricku.
Reakcia na: si #8:
Tak ja neviem koho je viac, či prestupujúcich z el. na 67, 78, 87 ->Vrakuňa, alebo tých čo vystúpia na Chlumeckého a idú na Pošeň spravidla cez I. Horvátha, alebo na druhú stranu do lidlu. (Tých čo vystúpia na Astronomickej lebo tam majú zdroj/cieľ je fakt minimum a teda sú zanedbateľní).
Lebo tí prestupujúci aj tak vystúpia z busu tam kde im zastaví (a nastúpia tiež tam kde má zastávku), takže keby sa 67/87 napr. potiahli na Chlumekého tak by to bolo minimum vzkm a jazdnej doby max. + 1 min. a tým cestujúcim je to úplne jedno, ale keby sa Chlumeckého zrušila a nechala iba Astronomická tak tí všetci z Pošne obyvatelia, študenti z GIH, z Lidla .. by sa "potešili" že si prejdú na el. zastávku o 150 m viac, pričom ta hlavná komunikačná os (I. Horvátha) ústí do Ružinovskej vieme kde a jej poloha sa asi meniť nebude...
ta diskusia kvôli Chlumeckého je naozaj búrka v šálke čaju

zrušiť Astronomickú je hlúposť z očividných dôvodov tak že rozumne by bolo zrušiť Chlumeckého, a do hromady obidve zastávky Krčace, keď niečo tam musí zostaviť tak nech to bude 35.
Reakcia na: Ari #11:
Tak prestupujúcim je jedno, kde prestúpia. Miestni obyvatelia majú bližšie Chlumeckého. Ale bezdomovci do záhradiek budú mať bližšie na Astronomickú, to je fakt.
Reakcia na: si #8:
Áno, áno. Určite som to myslel tak, že potiahnem trať k plánovanému prestupnému bodu ale autobusy nechám tam kde sú dnes.... ?

Ako to už bolo popísané, pre obsluhu sídliska je vhodnejšia zastávka Chlumeckého, subjektívny dojem mi hovorí, že tam na/vystupuje viac ľudí, ako na Astronomickej prestupuje. Ak by sa vybudovala žel. zastávka, tak vznikne jeden prestupný bod VLAK-TRAM-BUS v ktorom budú zastavovať linky 8, 9, 39, 67, 78, 87, 178 a (nateraz len) RJ. Určite to bude atraktívnejší prestupný bod ako Astronomická a tiež tu budú vhodnejšie podmienky ako blokovanie jazdných pruhov a chodníkov autobusmi MHD, ktoré sa na zast. Astronomická dnes v určitých časoch inde nezmestia.
Ak by sa žiadne predĺženie nerealizovalo, tak sa prikláňam k Mikovmu návrhu, alebo k ponechaniu súčasného stavu.

Tiež som si kedysi myslel, že najjednoduchšie je odstreliť Chlumeckého... ale keď sa teraz v tejto lokalite pohybujem takmer denne tak vidím, že toto riešenie vhodné nie je.
BTW, nie je to moja zastávka, takže z toto nie je dôvod na obhajobu.
Reakcia na: fanatikmhd #5:
By sa ti "podakovali" obyvatelia tých troch vežiakov a rodinných domov nad nimi,že im zrušíš priame spojenie z centrom. Súhlas zo zriadením určitých zastávok električiek na znamenie.
Pridám do zoznamu: Vozovňa Krasńany,Nový záhon,Odborárska,Magnetová,PPA Controll,Stará Vajnorská. Naopak zriadil by som Kamenné nám aj v opačnom smere.
otázka obhajcom Chlumeckého: keď by ta zastávka neexistovala nehanbili by ste sa o nej žiadať?
Reakcia na: david1 #14:
myslím že neprítomnosť električkových zastávok na znamenie ma svoje dôvody: z 200 cestujúcich sa nájde jeden ktorý potrebuje vystúpiť na nejakej zastávke a stlačí tlačidlo v poslednú chvíľu.

Keď električka hra úlohu "nosného systému" tak nemala by sa zostaviť o každých 50m ani na znamenie
Reakcia na: Ari #16:
Jedna vec je rusenie zastavok aby boli elektricky rychlejsie, s tym ze uzemie bude hustejsie obsluzene casto stojacimi busmi. Problem je ked chces odstrelit zastavku v uzemi kde neexistuje ziadna ina alternativa = uplne zrusis pristup do MHD.
wait
David1 : Kto by sa poďakoval kde? Chlumeckého je výhodné možno v smere DO Centra (tam tá vzdialenosť nie je taká zlá) ale v smere NA Astronomickú sa vezú iba záhradkári a bezdomovci. Krčace sú využívané iba pre zopár ľudí, zastavenie desiatky ton vážiacej KAŽDEJ súpravy kôli 10 ľuďom nemá zmysel, minimálne zjednotenie zastávok pod jednu "Krčace" by urýchlilo zmeškané spoje od Dúbravky (spomalovania na trati). Tak isto nevidím dôvod, aby saneurobil systém "na znamenie" od určitej hodiny, napr od 22:00 VŠETKY električkové zastávky na znamenie (Ako zaťahujúci spoj linky 16 v prvej verzii cez vazovovu do kraksňan som sa s K2S keďže cestujúci nikde nič a BUSE vyhodilo fatal err dostal pod 15min (Astr-Vazov-Kraksňany). Všwetko sa dá....

Chatámov šofér neobmedzím nikoho, zastavuje tam takmer každý autobus, a električky brzdia kôli prudkej výhybke (pričom práve tam by sa rozraďovacia perfektne hodila aj zmestila) a aj tak stániu v zastávke. takže suma sumarum ked vezmes trat Novy Most (SNP ci keho fasa to je) az po Molecovu, vedel by som na zastavkach dat 2minuty jazdy dolu, v nocnych alebo obednych hodinach (pri systeme casovych zastaviek na znamenie) aj 3-4min.

Valec : Tvoj system je sice perfektny, o takom som uz hovoril aj ja davnejsie, ale nastava problem. Co je jednoduchsie? Odpalenie autogenom oznacniku, ci budovanie zastavky, prechodov, podchodov, stavby kolajovej trate, terminalu a pod? No,, taka prelozka by sice bola osozna, vrakunaci aj so zastavkou vlaku ČILIŽSKÁ by sa do mesta dostali najrychlejsie MHD, to je jasne. Ale, kto to zaplati? kto to vybuduje? Florianske namestie ci vazovovoa ci keryho fasa sa vola zastavka pred danovym uradom - bol tu projekt, celkom jednoduchy, podstatne mensie upravy si vyzadoval.... A kolko to je? rok? dva? A? kukam na skakajucich dochodcov medzi autami do nasich nizkopodlaznych elektriciek. Ked DPB nebol schopny pri moderznizacii K2S ci T3R.P niektore osadit NP clankom/castou tak myslis ze sa najdu financie na takyto zasah? Uz zahradnicka a jej prelozka zo stareho vedenia (Inak, ma dakto nejake pekn fotky Mraziarenskej a Zahradnickej v starej podobe? Only stop, vehicles no.. ) do sucasnej podoby bola viac nez som si od DP dokazal predstavit. Taky projekt teda ako navrhujes nevyhraje. Takze ries to, ze autobusy ostanu rovnako, kolajami nepohnes, jedine co vidim je likvidacia jednej zo zastavok, a Chlumeckeho bohuzial v sucansom stave nie je potrebne. Pri prelozke trate ako si navrhoval fajn, astronomicka padne a elektricka z chlumeckeho pojde az na suhvezdnu....ale takto? 50m? Realy?
Reakcia na: Valec #13:
ked si precitas cele co som napisal, tak zistis ze aj ja suhlasim s tym ze na obsluhu samotneho sidliska mas lepsiu chlumeckeho, kedze ale tento koniec trate sluzi aj na prestupy a pravdepodobnost realizacie nejakeho predlzenia trate v dohladnej dobe je miziva, tak ako sucasne riesenie je skor schodne zachovanie astronomickej ako chlumeckeho (pokial by sme sa vedeli dostat aspon k tomu aby sa vyriedili zastavky)
Položme si otázku takto: Komu a čo prospeje, ak sa jedna z týchto zastávok zruší?
1. DPB (teda mesto) akurát tak ušetrí pár desiatok € nákladov na trakčnú energiu.
2. Cestujúci z Astronomickej ušetria cca 30 sekúnd cestovného času. Toto však vieme ošetriť (aspoň mimo rannej špičky) napríklad lepším sprípojovaním busov k električkám.
3. Rovnako veľkej až väčšej skupine cestujúcich však predĺžime cestu na zastávku o 150 metrov, čo je cca 110 sekúnd.

Takže vo výsledku za pár desiatok ušetrených € naserieme niekoľko desiatok ľudí tým, že im skomplikujeme dostupnosť zastávky. Len preto, aby si pár šotoušov urobilo dobre.
Reakcia na: Valec #20:
Dobre, poďme na to opačne, čo tak obidve zastávky zlúčiť pod jednu v strede? Chlumečania budú mať označník v mieste zadných dverí súpravy (takže pre polovicu čo si aj tak sadá úplne dozadu sa prakticky nič nezmení), prestupy sa budú realizovať opačne, čiže od busu nepôjdeš poza na električku, ale popred, a výsledne ostane Chlumeckonomická, ušetríš pár desiatok €, a nikoho nenaserieš. Ono čo tvrdíš dáva zmysle, ale pokiaľ chceme električky ako nosný systém, nemôže to stáť každý meter pred každým vchodom! Ja mám najbližšiu dostupnosť MHD po zrušení zachádzania l.78 na Muchovo námestie predĺženú PRÁVE KOLI TÝM PÁR DESIATKAM EUR! o viac ako 110s. U mňa približne 150s. plus prechod cez križovatku! Takže?
Ale minimálne sa zhodneme, že v smere na Astronomickú zastávka nemá zmysel, keď voz stojaci na Chlumeckého takmer líže spriahadlo pred ním stojaceho vozidla ktoré stojí v odlišnej zastávke!
A zamyslel sa niekto nad tým, ako bokom sú umiestnené zástavky MHD pri tuneli, ak sa vybuduje Zukkermandel? Nemal by investor v rámci výstavby zaplatiť posunutie zástavok (električkových aj busových) ďalej od River parku nejakých 200 metrov bližšie smerom k Novému Mostu, aby bola umiestnená približne v strede tohto veľkého projektu? Veď už teraz je to ďaleko dostať sa tam do múzea a potom tam bude chodiť podstatne viac ľudí.
Reakcia na: JaSomTu #22:
Investor Zuckermandlu to dáva do popisu všade že obsluha mhd je dobrá, zastávka električky "Chatam Sófer" je v izochróne dostupnosti 300 (400 500) metrov. Pokiaľ viem z mesta boli na to upozorňovaní, že zastávky el (a bus smer von z mesta ani nehovoriac) sú veľmi ďaleko, že by sa mali presunúť bližšie. (Resp. tušim sú úvahy zriadiť tam ešte ďalšie bus zastávky, resp. aspoň boli v tých prvotných štúdiach).
Ale ako vieme investori chcú okrem ich samotných skleníkov investovať do infraštruktúry minimum minimórum, takže mám taký pocit že oni nič posúvať nechcú. A tipoval by som že mesto im tam tú zastávku v presunutej polohe zasa nútiť nebude... Ale aj podľa verejných diskusií vieme, že Zuckermandel je ešte relatívne živý projekt, takže uvidíme aká bude definitíva..
Reakcia na: Mike #23:
Tak ono je medzi zastávkami (stred električkových zastávok) vzdialenosť rovný kilometer, takže naozaj bude celé Podhradie v rámci štandardnej pešej dostupnosti. Možno by akurát tie busy mohli mať vybudovanú zastávku na úrovni električkovej, teda v smere z centra ešte pred križovatkou. To zas až také investičné náklady nevyvolá.
Reakcia na: fanatikmhd #21:
Lenže v tvojom prípade by kvôli obsluhe zastávky musela byť linka predĺžená o kilometer (kilometre, ak by to mala byť L78), a tam sú tie náklady niekde inde ako keď električka len zastaví.

Áno, chceme mať z električky nosný systém, ale zas hádam nie tak na silu, že zrušíme tie vhodnejšie zastávky a necháme tie menej vhodné len preto, aby sme ich mali menej. Ku každému prípadu je potrebné pristupovať jednotlivo, a ak sa už má spraviť nejaká zmena, tak nech je poriadna a k lepšiemu, nie len malé zaplátanie stavu. V tomto prípade som toho názoru že:
- buď nemeniť nič,
- alebo komplexné riešenie v danej oblasti v zmysle aj ďalších plánovaných investícií (žel. zastávka Ružinov). ?
A tu opatovne nastava problem c.1 - od strngania klucikov nema dopravu ako taku pod palcom jeden organ, ktory naveli, ale v tvojom pripade nasledovne : ZSR zeleznicnu cestu, RJ osobnu dopravu (zatial), DPB dopravu v ramci MHD (A+E), metrostav zhotovitel ako pozname, VUC/magistrat ako objednavatel....... Komplexne riesenie proste sa neda spravit (i ked zboznym prianim dufam ze raz ano, rovnako ako tramtrain DNV-pod.bis). V aktualnom (a pri nasich perspektivach aj dlhodobom) stave mesta, financii a pod. treba hladat take riesenia, ktore budu logicke, pomozu, pripadne usetria, a nebudu potrebovat take zasahy radikalne. Napr. cez vikendy od 20:00-09:00 elektricky veskere na znamenie. Dovidenia, mnozstvo vozov*zbytocne rozbehy a brzdenia (okrem T6) myslim minu dost financnych prostriedkov. Viem sice sposob platby DPB za energie (dalsi idiotizmus najvyssieho rangu) ale aj tak......

Este som uvazoval nad inym, ak by sa ponechala Chlumeckeho, a zrusil by si Astronomicku, nastava problem presedlavajucich cestujucich z busov (Sumracna zabudni, nik tam neprestupuje (A-E)), tak by si musel celu prebytocnu zastavku busov Astronomicka presunut do blizkosti Lidlu (Chlumeckeho). TO by nebolo az take blbe, az na nas oblubeny problem - otocenie vozov (l.87). Tam by sa zase vyplatilo zrusit prejazdy, a nechat jeden za zastavkou CH smer mesto, a jeden na druhej strabe so sucasnym vyustenim do ulicky k Suhvezdnej. l.87 by nepotrebovala robit "Le tour de Obratisko" aj s cestujucimi, prestup, nastup, vystup aj vsetko by bolo na Chlumeckeho, Odstranenim zastavky Astronomicka vznika moznost plynulejsieho kolajoveho vyustenia z obratiska na trat (Nie ten dementny obluk) cim by sa znizilo opotrebovanie okolkov, vyhybka plytsia = vacsia rychlost, teda pre vozy komfortnejsie, rychlejsie, mensie opotrebovanie vyhybky (mensie udrziavacie ceny) a vo vseobecnosti by tym padom uz fakt nik k "urazu" neprisiel. Prosim len to neohovaraj ze zahradkari a bezdomovci Astronomicku potrebuju.......

Inak mi uz fakt nist nenapada......
Reakcia na: Ari #6:
Aký si múdry keď nebývaš pri PKO. Sa pozri na mapu koľko ulíc je nad tou zastávkou. Treba trochu brať ohľad aj na ostatných, nie?
Aj keď bývam v kopci, tak sa snažím preferovať mhd pred autom, ale spolu s mestom robia všetko preto aby som presadol úplne do auta. Aj dnes, idem 37-kou z Patrónky, kde je samozrejme vypísaná zastávka PKO, tak ako dlhé roky a vodič mi zastaví až na konečnej pod mostom SNP. To je taký problém ju nechať na znamenie, alebo keď už naozaj rušiť jej obsluhu 37-kou tak aspoň svedomito?
A môžu to meniť do aleluja, lebo odkedy je Chatam Sofer na znamenie, tak just tam autobus vždy zastaví kvôli zamestnancom z River Parku. Zrušia obsluhu Park kultúry a zas, buď PKO znovu otvoria, alebo tam dačo postavia a zastávka bude opäť potrebná. O nás, čo bývame v okolí ani nehovoriac.
Tak sa nabudúce trochu zamysli kým dačo napíšeš.
Reakcia na: Peto3700 #27:
Neobhajujem Ariho tvrdenie, že danú zastávku treba zrušiť. Pre linku 37 je však výhodnejšia zastávka Lafranconi, už len kvôli prestupu smer KV, ale aj kvôli FTVŠ a lepšiemu prestupu aj na linku 133 (hoci len v rannej špičke).
primitivi debilni dopravaci dpb!! to akoze jak mam teraz chodit do prace (riverpark) z dubravky ????? elektrickou to trva dlho lebo ma obmedzenia v rychlosti na trati cez karlovku a byva preplnena. jedina rozumna varianta je 83+30 / 83+37 / 34+30 / 34+37 s prestupom na patronke a este aj to obmedzia?! na chatam soferi nestoji a tera uz ani na pko? tak nech laskavo do boha stoji aspon na tom chatamovi! v smere z riveru do karlovky sa aspon da ist na zastavku chatam sofer kedze je blizsie ale v smere do riveru z karlovky je najblizsie prave pko... hlavne ze 30ka ma intervaly take ake ma a teraz este aj kvoli vyluke elin v raci nejde uz ani 34ka... toto nie je normalne! a to si este treba uvedomit kolko ludi to vyuziva ktori tam byvaju na okoli
Reakcia na: majak #29:
Naozaj je rýchlejšie chodiť autobusom cez Patrónku, resp. naozaj tie električky tak meškajú? 83 + 30 trvá cesta Damborského - PKO 7 + 5 = 12 minút, s predpokladom, že 30ka pôjde hneď, inak viac. Električke to podľa CP trvá 16 minút, teda o štyri minúty dlhšie. Či reálne to nie je pravda? ?
Reakcia na: tr3mp #30:
Podľa mňa to platí iba keď sa všade ide plynulo a nie sú žiadne zápchy. Čo v rannej špičke býva málokedy. Čiže podľa mňa je tá jazdná doba 83+30 v skutočnosti rovnaká ako el. možno niekedy aj väčšia, ale čo už keď niekto z princípu do tej električky nesadne.
ja chodim do riveru na 11:00 cize mike ziadne zapchy a tr3mp realne to trva dlhsie nez podla grafikonu...
Tak som nas.... az som sa sem musel zaregistrovat.
Ktoreho genia zasiteho v kancli v DPB napadla tato kolosalna kravina?
Robim v Riverparku a zastavka PKO na linke 37 bola normalnou moznostou ako sa do prace a z prace dostat bez prestupu. Teraz musim prestupovat a navyse koordinovat cestovne poriadky dvoch liniek, lebo ked mi 37 ujde, tak dalsi ide az o 15 minut!
Pozdravujem toho vola ktory ide nezmyselne menit nieco co funguje, ale uz ho trebars netrapi, preco bus 37 zbytocne linkuje cez prepchaty Lamac (cez ktory premava spod mosta SNP linka 30 a z Patronky linka 63) a nie cez dialnicu od krematoria po ZOO.
Nieee my radsej ideme nasierat cestujucich a zneprijemnovat im MHD az nam aj posledni ujdu do aut.
Ze dovodom zrusenia zastavky PKO je kratsi presun na elektricky od Lafranconi? Bullshit.. nech si vezme do ruky pasmo a ide to odmerat, je to samozrejme blbost jak voda v kosi.
Co branilo preklasifikovat PKO ako zastavku na znamenie, alebo aspon Chatama Sofera! Obe tieto zastavky su po ceste, netreba nikam zachadzat!
Klaniam sa sudruhom z DPB a presadam do auta (parkovat tam mam kde). Dajte sa vypchat, idioti. ?
Reakcia na: StratenyRozumDPB #33:
37 pri Chatam Sófer nikdy nestála a čo ti bráni v tom, aby si z 37 vystúpil na zastávke Lafranconi a tam prestúpil na hocijaký bus (okrem 133), alebo električku smerujúcu do mesta.

Reakcia na: StratenyRozumDPB #33:
Pri Lafranconi je vacsi dopyt ako na Parku kultury.

Mozno by ale dobrym riesenim bol Chatam Sofer.
Reakcia na: Sharpay #34:
A co brani DPB tam tu zastavku PKO ponechat? Je tu sakra DP pre zakaznikov alebo naopak?
Brani mi v tom to, ze komfort cestovania sa znacne zhorsil. Ani nie tak cestou do prace, ale z nej. Lebo doteraz som z roboty dosiel na zast.PKO, prisla 37 a hotovo. Teraz musim dojst na PKO, pockat na nejaky spoj, ako somar vystupit na Lafranconi a dufat ze medzitym nas neobehne 37 lebo tam zas budem cakat 15 alebo 20minut.
Komu to uz len vadilo..?
Reakcia na: StratenyRozumDPB #36:
37 je expresna linka, je teda zrejme ze nezastavuje na kazdej zastavke. Zastavka Lafranconi je pre mnohych ZAKAZNIKOV ovela vyhodnejsia ako Park kultury. Myslis ze v DPB to robia preto ze sa nudia?
Reakcia na: 810zssk #37:
Linka 37 je expresna akurat tak na papieri ? inak by sla do zahorskej uz od zoo alebo od tesco lamac po dialnici. Tato expresna linka dokonca na znamenie zastavuje na zastavke Habansky Mlyn, kde sa nastupuje raz za uhorsky rok. Asi tak je expresna.
Neviem kolki z vas su aparatcici z DPB, ale argument zrusenia zast.PKO (blizsie k prestupu elektriciek) proste neobhajite.
Zastavka Lafranconi NIE je vyhodnejsia, pretoze v RP pracuje 2000 ludi a na Lafranconi dochadzaju studaci z internatov, ale rozhodne nie linkou 37!
Ale mne to uz vlastne bude jedno, kludne nech zastavuje len na nastupnej a vystupnej zastavke.
Reakcia na: StratenyRozumDPB #38:
Presne, ešte aj na Habánskom mlyne zastavuje, sakra! Tu ide o to, že bezdôvodne neobslúži dve zastávky idúce po sebe. Paradoxne pri oboch sú semafory, takže celým týmto nezmyslom ušetrili maximálne minútu. Gratulujem, fakt. Po výstavbe veľkého biznis centra by som skôr očakával, že posilnia spoje na zastávku Chatam Sofer. Takto len pribudnú ďalšie divoko parkujúce autá v okolí RP. Potom za seba neručím, keď dákemu magorovi nad tunelom zramujem auto.
Neviem, čo sa obúvate do Habánskeho mlyna.
1. je to zastávka na znamenie, teda ak nikto nevystupuje/nenastupuje autobus tam nestojí,
2. z tej zastávky idú do mesta len 30 a 37 na rozdiel od PKO a Chatama, kde máte na výber aj 31, 39 a električky.
Reakcia na: AAA #40:
Ja som to pisal len ohladom irelevantnej pripomienky, ze 37 je akasi expresna linka. Samozrejme ze nie je.
Rec je vsak o nezmyselnom presune obsluhy zastavok od zastavky s vacsim dopytom (PKO) na zastavku s mensim (Lafranconi) a nasierani ludi, co tento spoj doteraz vyuzivaju (resp vyuzivali) pri ceste do prace.
Chcel by som to zhrnut... velmi rad by som do prace cestoval MHD, ale zial ukazalo sa, ze podla DPB by som radsej mal chodit autom a zabrat nim miesto na chodniku pozdlz PKO (presne viem kde sa odtahuje a kde nie), takze tak aj urobim a so mnou dufam aj ostatni doterajsi cestujuci. V pripadnej zapche budem radsej sediet v aute ako v autobude MHD, z ktoreho ma geniovia z DPB vyhnali.
Reakcia na: StratenyRozumDPB #41:
okolo dotknutych zastavok prechadzam denne viackrat, ale moje pozorovania skor potvrdzuju spravnost toho co sa udialo - na zastavke lafranconi byva nasobne viac cakajucich ludi (tak bus ako elektricka) ako na zastavkach pko+tunel dokopy
Reakcia na: si #42:
Nepracuješ náhodu v SlovakLines?? lebo od nich som raz dostal takúto logickú? odpoveď na požiadavku zastavovania všetkých spojov namiesto cca.30% ktoré zastavovali na ,,cintorín-Ružinov,, ,,Pokiaľ ide o požiadavku, aby na predmetnej zastávke zastavovali všetky naše prechádzajúce spoje, prehodnotíme ju v rámci následných zmien cestovných poriadkov. Poznamenávame, že z hľadiska frekvencie nastupujúcich, resp. vystupujúcich cestujúcich je na resp. z tejto zastávky nízka frekvencia cestujúcich. ,, Logicky keď tam autobus nezastavuje!!!! ?
Reakcia na: StratenyRozumDPB #41:
Asi mas vazne strateny rozum...

takmer denne tade prechadzam, a kazdy co pise ako opak tvojho prispevku a bohuzial aj DPB ma pravdu. Na PKO ide X liniek, a jedna expresna na ktoru/z ktorej takmer nik nenastupoval/nevystupoval na dotycnom bode nemala zmysel zastavovania na tunajsom mieste, zatial co zastavka Lafranconi, ktora je akymsi tichym prestupnym bodom a mnozstvo cestujucich na nej je denne podstatne vacsie, malo zmysle takuto linku zastavit radsej tu nez tam.

Po druhe, pokial nie si z Marojánky, tak mi povedz, kde sakra v našej celej sieti sú body, kde stojí l.37 tak, aby si sa za max.5min dlhšou trasou nedostal k PKO? mmchdm, prosim o zaratanie ZB nie ako jedinu obsluhu l.37 ale aj spojmi BID ktorych v tebou potrebnom case (rano a poobede) kedze hovoris o zamestnancoch RP, nejde dostatok? zo Stupavy idu autobusy na Patronku rano castejsie nez l.37 mala kedy interval. PCL na BID je asi o euro drazsi nez elektricenka, a vzhladom na to, ze poskytuje moznosti v ramci BA sa pohybovat MHD, ZSSK (vlaky) a SL (autobusy SAD), tak to stoji za to vyuzit.

Po tretie - ak spoj chodi skutocne "casto" krat denne ako l.37 (intervaly tam uznavam ze nie su ziadna vyhra, ale postacuju), tak mam ak ten spoj denne vyuzivam vytlaceny CP z najblizsej zastavky, a podla casu odchodu sa chystam z roboty/skoly/podujatia/ine.... Ak cestujes pod Novy Most (SNP), tak pochybujem ze ju zneuzivas, lebo ti ide dalsie kvantum spojov. Ak opacnym, tak po vrancovicovu ti idu subezne linky, a medzi Lafranconi az Vrancovicovou mas presne 3 zastavky spolocne s BID, cize 3 alternativy prestupu (kde dokonca mozes dotycny spoj dobehnut alebo predbehnut, napr buso od stupavy sice pride do zahorskej neskor nez odchod 37, avsak ju po patronku predbehne)

So?
Reakcia na: All1111 #43:
ani nahodou 🙂
a na pko + tunel zastavuju takmer vsetky linky co touto ulicou prechadzaju, teda ked ich chces menovite tak su to tusim 4,5,6,9,29,30,31,39 co je urcite viac nez 90% z celkovej prepravnej kapacity na tejto trase, takze pochybujem ze by sa odchylka pozorovania mnozstva ludi tykala dovodu nezastavovania linky 37 na dotknutych zastavkach (okrem toho stav bol rovnaky aj pred tym nez jej zmenili zastavovanie z pko na lafranconi)
Reakcia na: fanatikmhd #44:
No pozri ja sa s tebou nejdem natahovat (nemam hadavu obsesiu), proste som sa na MHD vykaslal, tak ma to uz v podstate nezaujima.
Len sa smejem ako sa sudruhovia cuduju, preco ludia uprednostnuju indiv. dopravu, ked im idioti sami hazdu polena pod nohy ?
Za tie mierne vyssie naklady to proste stoji, a kazdemu raz trpezlivost dojde. Nezabudni, cesta z MHD do auta je lahka, ale z auta uz nikoho do MHD nedostanes ?
Reakcia na: StratenyRozumDPB #33:
Ten nick si vymýšľal na taký štýl Ako Stratený rozum adresuje DPB či ?

Na druhej strane si my zvýšil sebavedomie za to ti ďakujem ? Lebo keď ľudia ako ty pracujú v River parku tak niesom na tom vôbec zle ! ? ?
Reakcia na: StratenyRozumDPB #46:
zobrali ti priamy spoj. to sa veru ťažko rozdýchava. aj mne raz zobrali priamy spoj do školy ktory chodil každych 20 minut, a teraz musim prestupovat na spoj ktory chodi kazdych 15 ?
skôr by som uvítala, aby linka 37 smerom zo Záhorskej Bystrice zastavovala počas dňa aj na zástavke Tesco Lamač. Z rozhovorov s obyvateľmi Záhorskej Bystrice a z Marianky by túto možnosť uvítali
Reakcia na: viera2201 #49:
Ja by som zas uvital keby 37 (ako expresna linka) do Tesca neliezla vobec a nahradila by ju tam L30.
Reakcia na: 810zssk #50:
Keďže to Tesco je najblížší väčší obchod po trase od Marianky a Záhorskej, tak nejaký zmysel to hádam má.
Reakcia na: 810zssk #50:
nemyslíš vážne, ešte aj linka 30 k blbému Tescu 😞 teraz dosť ľudí ide radšej ňou, aj keď zachádza na Segnáre, stále je to príjemnejšie ako trčať na semafóroch pri Tescu v 63....) Ono je ozaj ťažko, že čo tam má ísť, chápem aj názor aby tam zachádzala linka 37, ale koľko ľudí ide k OD a pre koľkých uvedené linky slúžia pre dopravu do a z práce?
Reakcia na: Solider #51:
Tak podla tejto logiky by 21 mala zachadzat ku Glavici ?

Inak minimalne smerom do Lamaca by bolo dobre spravit zastavku Tesco Lamac na hlavnej ceste, niekde pri OMV.

Kazdopadne, DPB aj skratenim 66ky naznacil ze dopravovat obyvatelov k ich lokalnym nakupnym moznostiam nie je v ich ponimani verejny zaujem.
Reakcia na: 810zssk #53:
Tak ten priestor na zastávku tam v podstate už teraz je (ostal tam jeden nevyužitý jazdný pruh), ale chýba prechod pre chodcov, čo by zase až taký veľký problém nemusel byť.
Reakcia na: diky #54:
Myslis ten pruh ktory vacsina ludi z neznameho dovodu ignoruje a tak nim relativne casto predbieham kolony? Ten mi neber ?

Ale tiez som uvazoval o zriadeni zastavky tam samozrejme 🙂 A spravit chodnik k Tescu.. a potom nech tam stoji vsetko co tade ide.
Ano, 192 som zabudol, ale mne islo o tu dieru a tam robi iba par sekund.

22 som zabudol tiez a mas pravdu ze s nou to nie je az take tragicke.

Vikend je ale stale problem 🙂
V kladivka by bolo fajn keby tie spoje L22 co zacinaju na Patronke (5:27 a 5:47) isli uz z Tesca (5:24, 5:44). Vacsim problemom su vikendy, tam uz to vidim naozaj len na zachadzky rannych spojov L30 v smere do mesta k Tescu.

Kazdopadne Lamac/Zahorska (a ciastocne aj Devinska) by potrebovali nejaky novy koncept obsluhy, mozno ked budu Bory (?), pricom v Lamaci by to imho malo spocivat najma v tom ze budu nosne expresne linky bez zachadzok (v dnesnom linkovani 37, 63 bez Tesca) a nejaka obsluzna, ktora zachadzat bude (v dnesnom linkovani 30, ktora by sla aj k Tescu).
Reakcia na: 810zssk #55:
jojo, ten 🙂 a veru potom by tam mohlo stáť všetko a nebol by problém...no obávam sa, že nič z toho nebude 😃