Predstavte si, že máte mobilného operátora, u ktorého sem-tam vypadne signál, občas nepočujete volaného, alebo občas volaný nepočuje vás. A možno si to ani predstavovať nemusíte, ale dôverne to poznáte. Predstavte si však, že ak nie ste s takouto službou spokojní, tak jednoducho prestanete platiť faktúry. Nasledovali by upomienky a vymáhanie dlžnej sumy. Žiadna publicita.
Ak nebudete platiť za MHD, situácia je už iná: médiá vás začnú propagovať. Pritom podobne ako u operátorov má každý nespokojný cestujúci na výber aj iné možnosti. Odvážlivci, ktorí neplatia za MHD, by sa rovnako mohli odvážiť odviezť sa taxíkom a nezaplatiť, ak by nesplnil všetky ich očakávania. Na to však už odvahu nemajú.
O čo ide v prípade cestovania načierno, vystihol jeden z našich čitateľov v diskusnom fóre: „To, čo nedostane DPB na lístkoch, musí vyrovnať mesto z daní všetkých Bratislavčanov - z mestskej pokladnice. Keďže vieme, v akom stave sa nachádza pokladnica, je jasné, že sa pristúpi k jedinému riešeniu: škrtaniu spojov. (...) Takže nezaplatením za službu sa vyrieši čo? Úplne nič, iba sa ďalej zdegraduje služba.“
Nespokojnosť so službami v rámci mestskej hromadnej dopravy môže byť namieste, no existuje aj konštruktívnejší spôsob jej vyjadrovania: dopravca má infolinku, a keď ani tá nepomôže, dá sa obrátiť na magistrát ako objednávateľa služieb MHD. Ten už podlieha voleným zástupcom, ktorých má možnosť ovplyvniť každý volič.
Stenly
V čase keď sa ide vo veľkom zavádzať platené parkovanie (nové príjmi do rozpočtu) aj zvyšovať každý rok električenky o infláciu (keď platy sa često o tú infláciu nezvyšujú) je úžasné riešenie. Hlavné mesto krajiny, ktorá je v EÚ a má porovnateľné HDP ako ktorýkoľvek rozvinutý región v Európe aby nemalo ani jednu nízkopodlažnú električku je tiež "úžasné". Ďalej rýchlosť električkovej dopravy ja naozaj "špičková". A tak ďalej...
Podľa mňa by sme mali využiť tento priestor na konštruktívne riešenie témy, a nie na nekonečné odsudzovanie ľudí z Tribusu (ktorí sú aj podľa mňa zlodeji). Podľa mňa by však ich počínanie mohlo byť dobrým štartérom aby sa niečo zmenilo. Keby sa vytvorila, nejaká iniciatíva pre zachovanie súčasných cien električeniek možno by sa to aj podarilo. Alebo keby občania masovo pritlačili na mesto aby zvýšilo príspevky na MHD, tiež by sa tým možno niečo docielilo. Lenže tu všetci slepo veria, že peňazí naozaj viac niet, že kvalita je ako tak postačujúca, a ide sa ďalej...