Mesto sľubuje nápravu.
Navigácia je v rámci dopravy jedným z kľúčových prvkov. Čím väčšie mesto, tým lepšiu navigáciu k zastávkam cestujúci potrebujú, aby nemali problémy pri cestách, ktoré vykonávajú len občas. Trnavské mýto je najväčším prestupným uzlom v Bratislave s tisíckami spojov denne. Jeho súčasťou je aj podchod v správe mesta, ktorý väčšina cestujúcich využíva pri presune medzi niektorými z 8 nástupíšť. Existujúca navigácia však nie je aktuálna.
V rámci podchodu existovali dlhšiu dobu len navigačné podsvietené tabule pri vstupoch na električkové nástupištia. Vlani pred majstrovstvami sveta pribudli v rámci diel sprejerov aj navigácie k autobusovým a trolejbusovým zastávkam. "Maľba v podchode na Trnavskom mýte bola plne v rukách sprejerov, ktorí sa rozhodli vložiť do návrhu aj informačný rozmer, navigáciu k jednotlivým linkám MHD, ktoré prechádzajú týmto významným dopravným uzlom," napísal nám Ľubomír Andrassy, hovorca primátora Bratislavy. "Išlo o maľby, ktoré vznikali v čase minuloročných majstrovstiev sveta v ľadovom hokeji a nepočítalo sa s tým, že by sme ich obnovovali," doplnil.
Zo siedmich východov z podchodu sú však po roku stopercentne správne informácie o linkách MHD len pri troch. Električkové nástupištia mali dlho uvedené neaktuálne linky, a keď sa ich podarilo aktualizovať, zakrátko prišla zmena v linkovom vedení a odvtedy sú opäť neaktuálne. Doplnená nebola ani nová trolejbusová linka 64.
"Nakontaktujeme sa na ľudí, ktorí maľovali podchod a požiadame ich, či by mohli doplniť údaj o novej linke, linke 64," sľubuje mesto. "Vaša pripomienka nie je veľmi nákladná a preto sa pokúsime premietnuť ju do reality," uzavrel stanovisko hovorca primátora.
Problémy s navigáciou nie sú len na Trnavskom mýte. Na staniciach a prestupných uzloch chýbajú smerové tabule k nástupištiam konkrétnych liniek. Raritou bol prestupný uzol Patrónka, kde dlhé roky viseli na orientačnom paneli linky zrušené ešte v polovici 1990-tych rokov. Oprava bola vykonaná odstránením navigácie.
titomi
Preto si myslím že toto by nemala byť záležitosť mesta, ale dopravcu. A to aj napriek tomu, že podchod je v správe niekoho iného. Keď dopravca požaduje takéto info na nejakom mieste mať, tak požiada správcu daného miesta a skúsia sa dohodnúť.
Pre rýpalov - áno, mesto je objednávateľ výkonov dopravcu, viem to. Ale z hľadiska financií (teda toho, že mesto za tieto výkony dopravcu platí) by to mohlo vyzerať takto - málo cestujúcich, menej výkonov, menej peňazí na tieto výkony = šetrenie, resp. použitie na iný účel.
Holt - je to otázka priorít.