Diskusné fórum › Off-Topic Fórum

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ma178rek #3212:
Podľa Wikipédie české normy predpisujú pre električkové trate maximálny sklon 70 ‰, predpokladám, že SK normy budú podobné.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Tramvajov%C3%A1_doprava_v_Praze
V Prahe je niekoľko úsekov, kde je väčší sklon ako tých 70 ‰ - maximom je 80,15‰ v Trojskej ulici.
Podľa stránky Pražské tramvaje, ktorá je v týchto veciach spoľahlivý zdroj, malo ísť v Trojskej pôvodne o provizórium, pričom proti takémuto sklonu protestovali odborníci.
https://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2006041635
Dnešné moderné električky nemajú problém ani na Trojskej, ani na barrandovskej estakáde (64‰ ale v dlhom úseku). Modernizované KT8 však na Barrandove problémy mali. Trojská i Barrandov sú trate na samostatnom telese s bezpečnostnými zastavovacími miestami.
Takže Kramáre bez šance, a Dlhé diely neviem neviem.
Reakcia na: MatejBA #3214:
Áno, to bol presne môj nápad, že tunel by bol len v najnutnejšom rozsahu s jednou zastávkou, aby sa električka vyhla serpentínam. Niečo na spôsob Jírovej v Brne. Presný koniec tunela by sa určil, aby tá trať nebola príliš strmá a tunel zbytočne dlhý. Navyše na Dlhých dieloch je cesta dostatočne široká na to, aby v každom smere bola električková trať a jeden pruh pre autá, ak by ustúpilo parkovanie. Ale aj tak ako píšeš by to asi nebol veľký problém.
Reakcia na: Urbanway 2423 #3213:
Ono hlavne na Dlhacoch kludne mohla viest trat po ceste, kedze tam byva minimum problemov so zapchami - cize isla by hore Molecovou, krizom cez Podchod a niekde v okoli Hany Melickovej mohla ist po povrchu (napriklad by tunel mohol koncit ako je parkovisko pri Hany Melickovej 21-25 aby to nebolo prilis prudke).

Inde vo svete, a aj napriklad v Brne, je bezne, ze trat je na ceste. Chapem, ze nie vsade je to vhodne, ale zrovna na Dlhacoch by to nebola "rychlotrat" ala Petrzalka.
Reakcia na: Ma178rek #3212:
Na Dlhých dieloch by dával zmysel skôr tunel, aby tá trať nebola taká strmá a bez serpentín. Zastávky Janotova, Pri podchode a Hany Meličkovej by sa v takom prípade dali zlúčiť do jednej s tromi východmi. Niekde v okolí Matejkovej (ako je nadchod) by tá trať vyšla na povrch, tam by mohla byť druhá zastávka (Tománkova + Matejkova). ZŠ Majerníkova by mohla zostať tam, kde je, ale možno by sa tam mohla vybudovať lávka smerom na Hlaváčikovu, aby to bolo o niečo bližšie. Konečná by asi mohla zostať v blízkosti súčasného obratiska trolejbusov, aj keď k niektorým domom je to z neho dosť ďaleko.
Reakcia na: Mapiatto #3211:
Určite by sa vyškriabala... Kedysi bola v plánoch aj električka na Dlhé diely..

Keď dokážu v Lisabone prekonávať výškové rozdiely neverím že v BA by to nešlo ..

V Lisabone je 13.8

Určite by to vyšli T3/T6 a škodovky...
K2 by mala problémy... Tá je lenivá
Dobry den, uz dlhsie som rozmyslal ci by sa elektricka vyskriabala na Kramare a chcem sa opytat ake maximalne stupanie vie prekonat. Najstrmsie co by tam musela prekonat je pribilizne 9,4%.
Reakcia na: Elektricka #3209:
1902, 1908, 3423. Všetko vozy, ktoré už v poslednej dobe viac nejazdia ako jazdia.
Nevie náhodou niekto ktoré tri autobusy DPB nemajú klimatizáciu? Nemyslím nefunkčnú, ale myslím že ju nemajú vôbec.
Reakcia na: Dispecer #3206:
Už keď sa chcú stredoškoláci hrať na právnikov, mali by sa naučiť čítať právne predpisy do konca. Možno by si všimli prechodné ustanovenia a odloženú účinnosť ustanovení, na ktoré sa odvolávajú.
Pred časom boli tu na fóre zmieňovaní dvelopéri a aj nejaké mestá v US. Tu je zaujímavé info o bytovej výstavbe.

Texas is seeing lower rents and more housing, thanks to pro-building YIMBY policies. But in California? It's the opposite story—sky-high rents and endless red tape. What’s going on?
https://youtube.com/watch?v=4LCIrgVn_ZY&si=oKhmyaUYqKhlLQ3F
ZSSK podľa stredoškolákov porušuje vyhlášku, keď končiacim študentom nepovoľuje bezplatné cestovanie po záverečnej skúške. Teda napríklad po maturite či štátniciach. Štátny dopravca sa odvoláva na regulácie zo strany ministerstva dopravy. (tasr)

https://e.dennikn.sk/minuta/4730817/
Otázka pre znalých: Pražská DPP tvrdí na sociálnych sieťach že žiadne iné vozidlá okrem 15 T nie sú prispôsobené na inštalovanie celovozidlovej klimatizácie.

https://www.facebook.com/share/1G5M6DLeWg/?mibextid=wwXIfr

Košice však dostanú klímu na zmodernizovaných KT8 a Ostrava tiež doplnila klímu na niektoré Varia, čo pokiaľ viem tak majú tú istú vozovú skriňu ako Pražské T3R.PLF. V čom spočívajú tieto rozdielne okolnosti?
Reakcia na: upravovač fotiek #3202:
Žiadna "quiet revolution", ale móda sa vyvíja a opakuje. Aj v oblečení aj v architektúre. Takže, keď sa jeden štýl opozerá, tak sa naspäť vráti k niečomu, čo bolo predtým.

Čiže aj u nás sa bude také stavať, ale trochu s oneskorením.
Reakcia na: upravovač fotiek #3202:
svet je rôznorodý .... niekde je investičná výstavba prvkom rozvoja a niekde spôsobom prepierania ziskov z kriminálnej činnosti ...
https://www.youtube.com/watch?v=TVYo_SfF1xw

Medzitým vidím, čo vyrastá v Boroch. Nocľahárne.
Reakcia na: MatejBA #3198:
Si pamätám ako kedysi Vallo mal rozhovor u Š. Hríba. Rozprával niečo v tom zmysle, že v Bratislave treba žulové obrubníky, lebo Nesrovnalove betónové sú pod úroveň Hlavného mesta. 😄

A dnes sme v roku 2025. V jeho druhom volebnom období, v ktorom on zadrbáva Staré Mesto oranžovými plastovými kolíkmi a krivými značkami na oceľových patkách kotvených v asfalte. 🤣
Reakcia na: zakaznik #3197:
Neurazaj chranene dielne, tie nas stoja menej ako magoriat 😃
Chránená dielňa finišuje ďalší hračkársky projekt na Dunajskej. 😄
To zas bude vyzerať.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.