existuje skupina obyvateľstva, ktorá systematicky kladie na verejné pozemky čokoľvek a vo veľkých množstvách, avšak zatiaľ som nezaevidoval žiadne postihy ...
Ja som rozhodne za zdanenie bicyklov, zavedenie EČV, PZP a STK pre bicykle, povinné prilby a hlavne vodičký preukaz jednostopého nemotorového vozidla.
Podobne treba poriešiť aj chodcov: povinná chôdza vpravo na prechodoch prechodcov aj na chodníkoch, zákaz meniť nepredvídateľne smer chôdze a paušálna daň za chodenie.
Takze ked sa ulozis na lavicku si oddychnut, budes nuteny platit? Aj cyklistom zavedieme platene parkovanie, vsak nebudu predsa mat sukromny majetok na verejnom mieste? Aj autobusom na konecnych? Vsak zaberaju miesto a aj ked je akcionarom mesto, je to predsa sukromny majetok akciovej spolocnosti.
Tato prehnana citlivost z vasej strany je fakt smiesna. Je ine, kebyze tie auta parkuju na chodnikoch ci trave (vsak to sa uz aj vyriesilo zakonom) ale kritizovat UCELOVO postavene zariadenie/vyznacene miesto (parkovisko/parkovacie miesto) je chore.
Zdalo sa mi, že je reč o naladení skorších spojov k nástupom na ranné smeny, nie o zahusťovaní, keďže si vravel že nemajú vhodné spoje a nie že sa do nich nezmestia.
Skús si na verejný pozemok postaviť lešenie, unimobunku alebo letnú terasu, či "platíme dane všetci a mame všetci nárok", inak ti neviem poradiť k pochopeniu rozdielu medzi aktívnym presunom po infraštruktúre a pasívnym uložením veci.
Sorry ale neznášam argument “z našich dani” a v druhej časti vety “nemôžu používať verejný priestor lebo…”. Buď platíme dane všetci a mame všetci nárok alebo nech neplatíme všetci dane a nemáme na nič nárok.
Pokiaľ platíme dane tak mame rovnaký nárok na verejný priestor či už na parkovanie, chodenie, parky, chodníky, cesty pre cyklistov a milion iných vecí. A rovnako nebudeš asi očakávať mýtne jednotky na cyklopruhoch či mincovníky a turnikety pri vstupe do parku alebo tvrdiť že nemajú na to ľudia nárok. Či?
Bývalo bežné, že upratovačky na Kramáre, kuchárky na internáty a podobné profesie chodili zo Záhoria a Žitného ostrova skorými rannými spojmi. Aj dnes to tak môže fungovať.
Prímestská doprava je zameraná najmä na študentov a ľudí, ktorí robia v normálne pracovné časy. Tí očakávajú, že keď prídu do práce, bude už upratané, po ceste si nakúpia alebo dajú kávu. A toto zabezpečuje najmenej platená pracovná sila, ktorá začiná o hodinu alebo aj tri hodiny skôr a nie je až taká početná, takže sa pre nich nedá spraviť hustý interval, lebo by to nevyťažili.
Skladáme sa z naších daní na prímestskú dopravu vo verejnom záujme. Tá má pokrývať základnú dopravnú obslužnosť, čiže najmä chodenie do práce. Ak je zle nastavená, riešením predsa nie je tým istým ľuďom z rovnakého budgetu dotovať aj zaberanie spoločného priestranstva stojacimi autami, ale nastaviť im dobré spojenie.
Kopa Tesiec Expresov má hneď za vstupom ovocie+zeleninu a za nimi chladené potraviny. A napríklad na Majerníkovej máš hneď za chladenými vecami mrazené a za nimi pekáreň, ale tá pekáreň býva v Expresoch všelikde...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
MatejBA
Tato prehnana citlivost z vasej strany je fakt smiesna. Je ine, kebyze tie auta parkuju na chodnikoch ci trave (vsak to sa uz aj vyriesilo zakonom) ale kritizovat UCELOVO postavene zariadenie/vyznacene miesto (parkovisko/parkovacie miesto) je chore.