Zdalo sa mi, že je reč o naladení skorších spojov k nástupom na ranné smeny, nie o zahusťovaní, keďže si vravel že nemajú vhodné spoje a nie že sa do nich nezmestia.
Skús si na verejný pozemok postaviť lešenie, unimobunku alebo letnú terasu, či "platíme dane všetci a mame všetci nárok", inak ti neviem poradiť k pochopeniu rozdielu medzi aktívnym presunom po infraštruktúre a pasívnym uložením veci.
Sorry ale neznášam argument “z našich dani” a v druhej časti vety “nemôžu používať verejný priestor lebo…”. Buď platíme dane všetci a mame všetci nárok alebo nech neplatíme všetci dane a nemáme na nič nárok.
Pokiaľ platíme dane tak mame rovnaký nárok na verejný priestor či už na parkovanie, chodenie, parky, chodníky, cesty pre cyklistov a milion iných vecí. A rovnako nebudeš asi očakávať mýtne jednotky na cyklopruhoch či mincovníky a turnikety pri vstupe do parku alebo tvrdiť že nemajú na to ľudia nárok. Či?
Bývalo bežné, že upratovačky na Kramáre, kuchárky na internáty a podobné profesie chodili zo Záhoria a Žitného ostrova skorými rannými spojmi. Aj dnes to tak môže fungovať.
Prímestská doprava je zameraná najmä na študentov a ľudí, ktorí robia v normálne pracovné časy. Tí očakávajú, že keď prídu do práce, bude už upratané, po ceste si nakúpia alebo dajú kávu. A toto zabezpečuje najmenej platená pracovná sila, ktorá začiná o hodinu alebo aj tri hodiny skôr a nie je až taká početná, takže sa pre nich nedá spraviť hustý interval, lebo by to nevyťažili.
Skladáme sa z naších daní na prímestskú dopravu vo verejnom záujme. Tá má pokrývať základnú dopravnú obslužnosť, čiže najmä chodenie do práce. Ak je zle nastavená, riešením predsa nie je tým istým ľuďom z rovnakého budgetu dotovať aj zaberanie spoločného priestranstva stojacimi autami, ale nastaviť im dobré spojenie.
Kopa Tesiec Expresov má hneď za vstupom ovocie+zeleninu a za nimi chladené potraviny. A napríklad na Majerníkovej máš hneď za chladenými vecami mrazené a za nimi pekáreň, ale tá pekáreň býva v Expresoch všelikde...
Je to tým, že zamestnanci z dedín chodia do/z práce v časoch, keď nie je dobré spojenie. Keď sa zložia na viacerí na benzín, tak ich to vyjde aj lacnejšie. A za parkovanie platiť nebudú, to si radšej najdu o niečo horšie platenú robotu mimo centra BA alebo úplne mimo BA. Týka sa to zdravotníctva, školstva, retailu a všeobecne menej platených miest. Nasleduje postupný exodus ľudí, ktorí tieto služby potrebujú, firiem a náväzných prevádzok.
Neviem akým tempom chodíš, ale zobrať tri položky je naozaj na 5 minút aj keď sú hneď na rôznych koncoch obchodu. Väčšina obchodov u nás je relatívne maloformátová.
Ja som v Bratislave spokojný a na devastáciu Starého mesta sa dokonca teším, bude to skvelá investičná príležitosť. Aktuálne profitujem z vyľudňovania a sťahovania príčetných ľudí do okrajových častí. Pokiaľ chcem ísť na koncert alebo výstavu, je Viedeň na skok....
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
andy27