V Británii je už v kategórii 30+ *relativna* incidencia (t.j. počet infikovaných v pomere k celkovému počtu ľudí v jednotlivých skupinách) u očkovaných vyššia ako u neočkovaných.
Našťastie to vyzerá tak že tamojšia vláda sa zatiaľ blbnúť nechystá a opatrenia nezavádzajú.
Biznis s covidom:
Pfizer v 3. štvrťroku prudko zvýšil čistý zisk na 8,2 miliardy dolárov, pred rokom zarobil 1,5 miliardy. Celkové tržby firmy na základe predaja vakcíny proti covidu-19 vzrástli o 134 % na 24 miliárd dolárov.
Pfizer v poslednom čase uzatvára dohody o dodávkach vakcíny proti covidu-19 na preočkovanie a získava povolenia na používanie očkovacej látky u detí.
Podrobnejšie o vakcíne:
Tržby Pfizeru z predaja vakcíny v 3. kvartáli dosiahli 13 miliárd dolárov a prekonali očakávania analytikov.
Vakcína proti covidu-19 sa rýchlo stala jedným z najpredávanejších produktov za 172 rokov existencie Pfizeru. O zisky aj náklady spojené s očkovacou látkou sa delí s partnerom BioNTech.
Pfizer zlepšil odhad celoročných tržieb z predaja vakcíny na 36 miliárd dolárov zo skôr predpokladaných 33,5 miliardy. (čtk, reuters)
https://www.facebook.com/groups/prespurcina/posts/4478401432275258/
V utorok 14. júna 1966 sa v podvečerných hodinách prehnala nad Bratislavou a okolím silná búrka. O pol šiestej hodine ráno 15. júna sa na Námestí SNP v Bratislave medzi budovou hlavnej pošty a televízie (pôvodne Tatra banky, dnes Ministerstva kultúry) prepadla časť vozovky. Hĺbka prepadliska bola 3,5 metra, šírka 4 a dĺžka asi 7 metrov. (zdroj: vtedy.sk - foto: archív TASR, autor Karol Belický)
Ak majú na dverách oznam že berú karty a neupozornia ma že neberú, je to ich problém a oni ho musia vyriešiť. Kľudne im dám svoje kontaktné údaje a zaplatím dodatočne (napr. na účet), ale oni si musia prísť s tým ako to prebehne. Nie je to vina zákazníka.
Ale musím povedať že mňa vždy v takom prípade upozornili.
Je blbé že JLV stále nedoriešili offline platby keď nie je signál. Pritom u DB je to bežný štandard (dokonca práve preto neberú elektronické karty).
Zrušenie priameho objednávania zrejme výrazne šetrí čas a náklady. Je logické, že to zrušili.
Môžeš im napísať, že by si rád objednával aj cez obrazovku a mal možnosť v hotovosti. Platenie je len malé zdržanie, takže to by mohli pridať ako službu navyše.
Vždy sa na platbu kartou pýtam vopred (a nie len v reštauračných vozňoch, ale všade, kde sa platí až po využití služieb). Konkrétne u JLV takmer vždy v prípade, že nejde platiť kartou majú oznam o nefunkčnosti terminálu a takisto na to upozornia. Jedna posádka však má veľmi zaujímavú taktiku - keď chce človek platiť kartou, tak povedia, že nemajú terminál. V prípade, že dotyčný zákazník odpovie, že teda nemá ako zaplatiť, tak zrazu z pultu vytiahnu plne funkčný terminál.
K platbe v miestach s horším pokrytím - nestalo sa mi, že by som čakal dlhšie ako 5 minút, kým platba prebehne.
To by som ja už radšej požiadal stevardku o zmenu miestenky z Astry do kupé - ak by tam bolo voľné miesto.
To si sa v ČD restaurant (JLV) vždy vopred opýtal či im funguje platobný terminál alebo si vždy všímaš či náhodou tam nemajú oznam ak je nefunkčný? Stalo sa už niekomu z vás, že až po konzumácii zistil, že nefunguje platba kartou a nemal dostatočnú hotovosť? Ako sa to v praxi rieši?
A ako platenie kartou v JLV reálne [ne]funguje na Záhorí kde je horšie pokrytie mobilným signálom, aké s tým máte skúsenosti?
JLV prijíma platby v hotovosti nielen v CZK, ale aj v EUR (vrátane mincí - asi od 0,10 € mince) a aj vo forintoch - to neviem či aj v minciach.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Minko