"V súvislosti so skrátením L13 po Važec by asi bolo vhodné presmerovať špičkovú L52 cez Južné nábrežie."
Môže byť, už sme to tu mali.
"Ešte by som sa zamyslel nad prevádzkou L31 do Vyšného Opátskeho v okrajovom režime. Po 19. hodine minimálne využitie a L19 tam v tom čase kapacitne bohato postačuje. "
A kde by tá linka po 19.00 končila? Na Stejšn skvér?
"Zato že mladí utekajú het treba dôchodcom zobrať zľavy?"
- nevidím dôvod pri súčasnej ekonomickej situácii (a to si pritom myslím, že by ju nemali mať vôbec), aby dôchodcovia nad istý vek mali dopravu zdarma. Majú príjem - dôchodok. Potom nech majú všetky ostatné služby v tomto štáte rovnako zdarma. Ale to im akosi nikto nedá. Tú dopravu zdarma im platíme my, ktorí riadne platia cestovné. DPMK však nebol založený na robenie sociálnej politiky, na to tu máme vládu. A keďže dôchodcov bude v meste pribúdať, tak tie náklady na dopravu "zdarma" budú logicky rásť a nožnice sa rozdávať. Dorovná im to kto? No zas len my (nepočítam s tým, že mesto doleje tento výpadok). Zvýšením cestovného. Samozrejme, týmto zvýšením ubudne cestujúcich a teda sa môže stať, že plánovaný príjem zo zvýšeného cestovného nebude stačiť vykryť všetko, tak potom čo? Zase zvýšime cestovné? BTW, predstav si, že by sa tunajšou MHD prevážali už len dôchodcovia, čo majú dopravu zdarma a nikto iný. Tak by DPMK mal príjem cestovného rovný nule. (Pritiahnuté za uši). A DPMK žije aj z cestovného, pričom cestujúci platí 45% ceny lístka. To nie je nezanedbateľná suma. Boli časy, keď lístok stál korunu, ale to bola smiešna suma a zvyšok dorovnal štát. Dnes už toto nie je a platíš to len z rozpočtu mesta. Takže sa s tým bude musieť niečo skôr či neskôr robiť. Otázne je, kto bude mať na to gule, keď táto skupina ľudí sú voliči... Potom treba zvýšiť kázeň aj vo výbere cestovného - zvýšenie kontrol, s chronickými neplatičmi sa nebaviť. Veď oni nás oberajú.
"Prečo sa nehľadajú chyby vo vnútri podniku, v dielňach, v nezmyselných kancelárskych krysách (je ich tam požehnane, a rád by som sa pozrel ktoré čo robia)..."
- veď ja nevravím, že aj tam sa nemajú hľadať rezervy, ale nedá sa prepúšťať donekonečna. To sa dá len dovtedy, dokým si schopný sa chovať efektívne. Aj minulé vedenie prepúšťalo, ale niekde bezhlavo a je teraz aj podstav a tí čo tam sú nestíhajú.
"Nech radšej 28ky premáva celý deň po Bajkal." Tých 7 resp. 8 spojov? Prosím.
"13tka je dosť vyťažená v rannej aj popoludňajšej špičke."
"ale 19tku z Mlynu aj na Bajkal."
Možností je viacero.
a) L13 nechať v pôvodnej trase, len počas špičiek zvyšok len po Važec
b) L19 až do Krásnej - ako sa raz pôvodne uvažovalo a tým, že isté spoje zájdu ku Mlynu.
Re #7024 Iv: Tú zachádzku si vylobovalo Jazero, okrem zbytočného zatočenia po Jazere je tá linka brzdená zápchou na Slaneckej.
Re #7027 Iv: "a trochu by som škrtla z L18, 12 min interval je trochu prehnaný"
18+19+36 dnes = každé 4 minúty autobus od Sokolovskej po KVP a späť. Po tvojom novom návrhom 19+36 - každých 6 minút (predpokladám, že to tak bude) + nejaké spoje, ktoré celkom iste budú chodiť tesne za, alebo pred 19 či 36.
(Samozrejme je aj iné riešenie. A to také, že sa obmedzí sedlo v "c" z 15 na 20 minút, sedlo vo "w" z 15 na 20 minút (zo špičky niet kde brať), potom večer (resp. ráno do 5.00, víkend do 7.00) po 20.00 z 20 na 30 minút. Ale tomu by som bol osobne nerád.)
V súvislosti so skrátením L13 po Važec by asi bolo vhodné presmerovať špičkovú L52 cez Južné nábrežie.
Ešte by som sa zamyslel nad prevádzkou L31 do Vyšného Opátskeho v okrajovom režime. Po 19. hodine minimálne využitie a L19 tam v tom čase kapacitne bohato postačuje.
Re #7027 Iv: Watsonova. Bohapusté mrhanie v špičke na úkor zastavenia obsluhy cez víkendy.
Džungľa vraj odmietla L22 cez Watsonku. Nuž tak spravme linku Baňa Bankov - Watsonova - Mier - HMT - THC-obec - Bruselská. A z Džungle nech sa chodí na Havlíčkovu, keď Watsonku nechceli...
Ja by som to videl tak - dôchodcovia sú na pleciach štátu, dopravný podnik je mestský a tak tu prežíva nespravodlivý solidárny systém. Nech štát zadotuje zľavu dôchodcom, alebo tí nech platia. Áno, podobne to možno aplikovať aj na študentov a tu by sa začal kolotoč toho, kto komu čo a koľko má do/preplácať. Riešenie by bolo viac-menej jednoduché (sme na Slovensku - ha ha ha) - zmeniť formu financovania služieb vo verejnom záujme, v ktorých je ohromný bordel. Jednu platí v plnej výške mesto, jednu župa, jednu štát a iné zas kombinácia dvoch, alebo troch (samo)správ a práve v tomto vidím ohromné rezervy a priestor na racionalizáciu.
(alebo to by sme nesmeli mať ministra, ktorého prioritou je skôr to, aby cirkev neprišla o zlaté korýtko na úkor štátu, či to, aby antidiskriminačný zákon náhodou nebol antidiskriminačný... ? )
neboj, tá 28čka už dlho po stanicu nebude...nezmyselné zachádzky na Bottovu by sa mohli zrušiť u všetkých liniek ak raz sprevádzkujú zastávku pri mekáči a tam prestup na briku...13ku v špičke povedzme po NMM, v sedle po važec...s ostatným, čo písal marek tiež súhlasím /20L, 52L, 50, 25/ a trochu by som škrtla z L18, 12 min interval je trochu prehnaný /výsledný (s L50 a L55) 6 minútový extrémne prehnaný/...
Zato že mladí utekajú het treba dôchodcom zobrať zľavy? Prečo sa nehľadajú chyby vo vnútri podniku, v dielňach, v nezmyselných kancelárskych krysách (je ich tam požehnane, a rád by som sa pozrel ktoré čo robia)...
tvoj návrh ohľadom zrušenia 20L a 52L nahradením 22kou súhlasím. 13tku však nie. Nech radšej 28ky premáva celý deň po Bajkal. 13tka je dosť vyťažená v rannej aj popoludňajšej špičke. Alebo, nech sa páči, len po Bajkal, ale 19tku z Mlynu aj na Bajkal. A k tomu zrušeniu zachádzky 29 na Bottovu pridaj ešte 24ku a 33ku.
"že sa bude šetriť tým, že sa dokonca zrušia nejaké linky." - ale zrušenie nemá nič spoločné so šetrením. Ja si pod šetrením predstavujem niečo iné (hľadanie vnútorných rezerv, lež tie tiež nie sú nevyčerpateľné) Tu sa už dosť veľa rušilo a akosi stále nebadať tie úspory, ktoré sa mali takto získať... Asi preto, že to boli v prvom rade pokusy vtesnať sa do objednaného objemu výkonov.
"A započul som 17-ku, 31-ku, trolejbusy a aj 6-ku."
No už vidím ako prejde zrušenie L6, L17, 31 a dokonca oboch trolejbusových liniek.
Nejaké úspory si viem predstaviť a to v nasledovnom rozsahu:
- skrátenie L13 len po Važec,
- zrušenie L52L, pričom by sa obnovila trasa starej L22 (pod iným číslom samozrejme): Stejšn skvér - NO - Pereš - Lörinčík - Perešská - NO - ŽST,
- zrušenie L20L,
- zrušenie L50 (linky Knapi3,14kovej sekretárky) a spoje previesť na L55,
- rozdelenie L25 na dve linky:
- 1. časť: Havlíčkova - Mier - Dopravná - Magnezitárska - Ťahanovce (- Bruselská)
- 2. časť: Poľov - Perešská - SOŠA - NO - ŽST
- zrušenie nezmyselnej zachádzky L29 na Bottovu,
- prehodnotiť rozsah zliav (napr. zrušiť MHD zdarma pre dôchodcov, lebo táto skupina bude narastať a udržanie pre túto skupinu bude čoraz náročnejšie a DPMK peniaze potrebuje aj od nich).
Naozaj nechcem trepať somariny ale dnes som započul z rozhovoru dvoch pánov (1 bol poslanec z MMK), že sa bude šetriť tým, že sa dokonca zrušia nejaké linky. A započul som 17-ku, 31-ku, trolejbusy a aj 6-ku. Je na tom niečo pravdy? Lebo mne sa tomu nechce nejako veriť.
avšak v súvislosti s tým, čo spomínaš - zachádzkou L 29 na Bottovu - je zvláštne, že jazdná doba NO -> Jakabov palác je pre L 16 4 minúty a pre L 29 sú to 3 minúty, pričom L 16 za 4 minúty prechádza fyzicky dlhšiu trasu (jej stanovište na NO je vzdialenejšie než stanovište na Bottovej), prechádza 2 CSS na rozdiel od 1 u L 29 a ešte navyše má v tejto trase zachádzku na Staničné námestie. Čiže fyzicky dlhšia vzdialenosť, 1 CSS navyše, dôležitá prestupná zastávka, no jazdná doba je dlhšia len o jedinú minútu. Ak aj zoberiem do úvahy, že to možno tak nešťastne vyšlo, že sa minúta na oboch linkách vyrovnáva kdesi pred, respektíve po, tomto úseku, tak to je najviac rozdiel 3 minút (minúta rozdielu podľa CP, teoretická minúta pre CP L 16 a teoretická minúta pre CP L 29).
K bodu 1 - jazdná doba je pre L16, ktorá tam obsluhuje ešte aj ŽST. Bordel by v tom možno nebol, keby L29 neabsolvovala megastupídnu, kontraproduktívnu a vrcholne neefektívnu zachádzku cez Bottovu.
chýbajúce spoje L 16 už sú späť v CP, ale aj tak robí táto linka nejaký galimatiáš pri súhrnných CP:
v smere zo Staničného námestia sú na výber 2 CP:
1. http://imhd.sk/ke/index.php?w=3023ef2f302523ea&x=115745&l1=16&l2=29 - správne odchody, akurát jazdná doba medzi 1. a 2. zastávkou je pridlhá
2. http://imhd.sk/ke/index.php?w=3023ef2f302523ea&x=234551&l1=16&l2=29 - správne odchody, avšak chýba tu L 29, navyše poradie zastávok je opačné; ak si kliknem na ďalšie zastávky na trase, tak sa zobrazia už správne všetky spoje s výnimkou Tomášikovej, kde sa cez víkend zobrazujú všetky spoje, ale cez pracovné dni je to zmes kompletnej L 16 (niekedy aj zdupľovanej) a nekompletnej L 29
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
eMareq
"Zato že mladí utekajú het treba dôchodcom zobrať zľavy?"
- nevidím dôvod pri súčasnej ekonomickej situácii (a to si pritom myslím, že by ju nemali mať vôbec), aby dôchodcovia nad istý vek mali dopravu zdarma. Majú príjem - dôchodok. Potom nech majú všetky ostatné služby v tomto štáte rovnako zdarma. Ale to im akosi nikto nedá. Tú dopravu zdarma im platíme my, ktorí riadne platia cestovné. DPMK však nebol založený na robenie sociálnej politiky, na to tu máme vládu. A keďže dôchodcov bude v meste pribúdať, tak tie náklady na dopravu "zdarma" budú logicky rásť a nožnice sa rozdávať. Dorovná im to kto? No zas len my (nepočítam s tým, že mesto doleje tento výpadok). Zvýšením cestovného. Samozrejme, týmto zvýšením ubudne cestujúcich a teda sa môže stať, že plánovaný príjem zo zvýšeného cestovného nebude stačiť vykryť všetko, tak potom čo? Zase zvýšime cestovné? BTW, predstav si, že by sa tunajšou MHD prevážali už len dôchodcovia, čo majú dopravu zdarma a nikto iný. Tak by DPMK mal príjem cestovného rovný nule. (Pritiahnuté za uši). A DPMK žije aj z cestovného, pričom cestujúci platí 45% ceny lístka. To nie je nezanedbateľná suma. Boli časy, keď lístok stál korunu, ale to bola smiešna suma a zvyšok dorovnal štát. Dnes už toto nie je a platíš to len z rozpočtu mesta. Takže sa s tým bude musieť niečo skôr či neskôr robiť. Otázne je, kto bude mať na to gule, keď táto skupina ľudí sú voliči... Potom treba zvýšiť kázeň aj vo výbere cestovného - zvýšenie kontrol, s chronickými neplatičmi sa nebaviť. Veď oni nás oberajú.
"Prečo sa nehľadajú chyby vo vnútri podniku, v dielňach, v nezmyselných kancelárskych krysách (je ich tam požehnane, a rád by som sa pozrel ktoré čo robia)..."
- veď ja nevravím, že aj tam sa nemajú hľadať rezervy, ale nedá sa prepúšťať donekonečna. To sa dá len dovtedy, dokým si schopný sa chovať efektívne. Aj minulé vedenie prepúšťalo, ale niekde bezhlavo a je teraz aj podstav a tí čo tam sú nestíhajú.
"Nech radšej 28ky premáva celý deň po Bajkal." Tých 7 resp. 8 spojov? Prosím.
"13tka je dosť vyťažená v rannej aj popoludňajšej špičke."
"ale 19tku z Mlynu aj na Bajkal."
Možností je viacero.
a) L13 nechať v pôvodnej trase, len počas špičiek zvyšok len po Važec
b) L19 až do Krásnej - ako sa raz pôvodne uvažovalo a tým, že isté spoje zájdu ku Mlynu.
Re #7024 Iv: Tú zachádzku si vylobovalo Jazero, okrem zbytočného zatočenia po Jazere je tá linka brzdená zápchou na Slaneckej.
Re #7027 Iv: "a trochu by som škrtla z L18, 12 min interval je trochu prehnaný"
18+19+36 dnes = každé 4 minúty autobus od Sokolovskej po KVP a späť. Po tvojom novom návrhom 19+36 - každých 6 minút (predpokladám, že to tak bude) + nejaké spoje, ktoré celkom iste budú chodiť tesne za, alebo pred 19 či 36.
(Samozrejme je aj iné riešenie. A to také, že sa obmedzí sedlo v "c" z 15 na 20 minút, sedlo vo "w" z 15 na 20 minút (zo špičky niet kde brať), potom večer (resp. ráno do 5.00, víkend do 7.00) po 20.00 z 20 na 30 minút. Ale tomu by som bol osobne nerád.)