Hlavne to, že v BA máš cez centrum 2 paralelné trate vzdialené od seba 5 minút pešej chôdze a žiadnu električkovú tangenciálu s aspoň dvomi zastávkami. V KE nemáš ani zo Štúrovej na Hviezdoslavovu, ani z Kuzmányho na Triedu SNP, ani z Južnej triedy na Alejovú ani zďaleka max. 5 minút a tak v podstate potrebuješ z každého konca mesta aspoň dve linky, navyše električková tangenciála ti tvorí chrbticu jedného z najväčších sídlisk v meste, takže musíš na nej udržiavať dobrý interval. Úprimne, ak by sa dala darovať koľajová trať vrátane výstavby na zníženie zraniteľnosti električkovej siete, tak by som z BA do košíc v pohode poslal bratislavskú Špitálsku a tunel za vašu Triedu SNP+Alejovú(ja viem, nesedel by rozchod a x iných vecí, ale v BA električková tangenciála zúfalo chýba).
mi.v
(Trať a zastávka pred vozovňou sa nepočíta – podobne ako doteraz.)
Toľko matematická teória. Reálne však treba viac, lebo medzi nimi by sa nedalo prestupovať, keďže:
1. Prestup pri VSS je zlý.
2. Prestup na RaStaMesta je ešte horší.
3. Prestup na kruhovom objazde je zlý.
No a samozrejme, netreba všetky spoje jednej z tých troch liniek (tej, ktorá končí na obratisku pri Nippon Steel) dávať von z mesta, treba otáčať pri Optime alebo cez vozovňu alebo na kruháku (alebo na letisku).
Súčasné linkové vedenie so súbehom liniek rieši práve s pomocou toho súbehu väčšinu z tých zlých prestupných uzlov 1, 2, 3 a to spoločnými zastávkami na trati. Bez zmeny tých prestupných uzlov (aspoň predĺženie zelenej pre chodcov, ktorá je skoro nemožná, lebo podľa každého primátora "NAŠI VOLIČI SÚ V AUTÁCH") takmer nevidím miesto na zlepšenie súčasného systému.