s tou košickou sa to porovnávať nedá, 525 narazila do autobusu určite v nižšej rýchlosti ako tá pražská... a bol by so zvedavý (nechcem to privolávať) ako by po takom bočnom náraze dopadol NP autobus (taký tedom napríklad)
Nie je dráhové vozidlo ako dráhové vozidlo. Pre električky platia úplne iné normy na pevnosť skrine, než pre železničné vozidlá. Predsa len, podmienky aj početnosť kolízií v mestskej premávke sú úplne iné, než na železnici v 120-160 km/h. A nikto nechce, aby po strete električky a automobilu ostala električka so škrabancami, kým auto skončí na šrot (vrátane vodiča). Deformačné zóny oboch vozidiel musia pracovať podobne.
Čo je, mimochodom, jeden z problémov pri zavádzaní "tramtrainov" - ako zostrojiť vozidlo, ktoré bude schopné premávky aj na železnici (a nerozpučí ho prvá zrážka ako papierový model) aj v uliciach miest.
Podobný prípad sme mali pred pár rokmi v KE. Do 525 narazil medzimestký autobus pri Všeob. poisťovni, keď vychádzal z parkoviska (o Gayparku sa ešte ani nehovorilo). Zaujímave je, že 35 tonové dráhové vozidlo pri zrážke s bežným autobusom vyzerá ako po zrážke s tankom, v oboch prípadoch električka bola viac poškodená. V Prahe to vyzerá na vyradenie celého článku, u nás to dokázali dať dokopy pomerne slušne.
Dnes okolo desiatej doobeda pred zastávkou Prešovská v smere Na Lingov stála plynová karosa ,vedľa v pruhu odhodené osobné auto a na zastávke ďalšie osobné auto + dve policajné autá s majákmi.
Číslom som si istý neni, ale bol to vlnkoidný sólo trolík včera na L71 o 21:43 z KVP, MiÚ smer Lingov (poradie 7109?)
A označovač pri stredných dverách robil aj farebné efekty (viď #8156) okrem kurzorových ?
súhlasím, vyzerá to lepšie, ale prakticky je to úplne jedno, keďže hmlistý termín sa stále posúva. Rovno posunúť na 2050 a máme kľud, a to som ešte optimista.
No pokiaľ by to dlhodobejšie stačilo,tak by to bolo najlacnejšie a najrýchlejšie riešenie....."A takéto riešenia,súdruhovia,musíme zaraziť,ja ešte nemám postavenú vilu pre pravnuka,pochopte ma..." ?
V súčasnosti by stačil BUS pruh a šikovne nastavené semafóry, hneď by sa v špičke ušetrili nejaké autobusy, ktoré by tak mohli vykonať aj viac spojov. A za omnoho lacnejší peniaz ako budovanie komplet novej infraštruktúry pre tramtrain s navyše tak pochybnou trasou.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.