a ešte k tej 527:
Sťažnosť som písal v pondelok, v stredu mi došla odpoveď od Arrivy, kde tvrdili, že bus prišiel do PK na námestie 22:24:58 a že vodič absolvuje pohovor a zvýšenú kontrolu.
Tento piatok som mal zase poobednú, takže som sa zase vracal tým istým spojom a zase vodič prefrčal po nadjazde bez zachádzky na grinavskú stanicu a do PK na námestie sme prišli 22:17(vyslovene som sa pozrel na displej pri vystupovaní). Neviem, či to bol ten istý vodič, tvár som si nezapamätal a mám PCL, takže jeho číslo na lístku nemám.
Poobednú som mal aj v pondelok a sobotu a vtedy sa ku žst. Grinava zašlo a náskok v PK na námestí bol 2/1 minúta, takže nevyzerá, že by šlo o hromadný zvyk. Každopádne za predvčerajšok píšem zase.
sú trasy v rámci BA, ktoré sú oveľa lepšie regiobusom, než MHD. Najmä
1. ZB-Pod Stanicou--Račko-AS
2. Lamač-AS
3. Račianska radiála-Bajkalská-Prievozská-AS-> mimo špičky nie je priama alternatíva a prestup na Račku nepatrí k pohodlným.
4. Vajnorská radiála-Bajkalská-Prievozská-AS; ešte aj Zlaté Piesky-AS idem radšej AMS, než nejakou kombináciou 4 alebo 53 so 78/40
5. Nová Vrakuňa-AS má síce 78, ale tá je ukážkový vymeták, ktorým asi z konečnej na konečnú nikto okrem šotoušov a málo pohyblivých ľudí jazdiť nebude.
6. Juh PB-Gagarinova
Máš pravdu v tom, že vodič sa má snažiť prispôsobiť jazdu chronometráži a oceňujem teba a tvojich kolegov, ktorí tak robia a jazdia presne podľa grafikonu.
Problém regiobusov sú celotýždenne rovnaké chronometráže, a doplatiť na to môžu aj cestujúci v BA, ktorí by ich chceli využiť. Napr. l. 525 mala za čias jej prevádzky DPB jazdnú dobu Chorvátsky Grob, námestie - Shopping Palace asi 22 minút, dnes za Arrivy celotýždenne 27.
Všetci pritom vieme, že vzhľadom na hustotu premávky a rýchlosti odbavenia cestujúcich je rozdiel v tom, ako rýchlo vie prejsť trasu spoj s odchodom 8:22 v pracovné dni a cez víkend. Cestujúci potom môže tipovať, či sa bude cez víkend vodič Arrivy vliecť, aby dodržiaval CP, alebo či vyjde z Grobu úmyselne niekoľko minút neskôr a do BA príde včas. Najhoršie je, ak regiobus vyjde včas z Grobu a zo zastávky Pri mlyne odíde napr. 8:37 miesto 8:40, a cestujúci odtiaľ si bude musieť ísť na ZP až a-52 o 8:53 s prestupom na Uhliskách (pričom a-53 a a-65 DC odtiaľ odídu minútu pred a-52 do Rače). Taký cestujúci z Pri mlyne by bol na ZP miesto 8:46 až 9:14.
Nemyslím si, že je zlá chronometráž, pretože keď vodiči vedia jazdiť podľa grafikonu, prečo sa nájde pretekár, ktorý ide až toľko v predstihu? Ďalšia vec je, že niekedy nastupuje 30 ľudí a niekedy 5 a tak aj rýchlosť odbavenia sa líši. Ja sám jazdím v BA a cestovný poriadok je pre mňa alfa-omega, jednoducho nedovolím si odísť v predstihu, mne to za to nestojí. Povedzme si aj to, že vždy jazdím tak, aby som v zastávke dlho nevetral a keď viem, že napr. medzi PKO a Kapucínskou mám tuším 5 min, tak v tuneli nebudem tlačiť 50km/h ale bohato stačí 35-40 km/h ak z PKO odídem presne načas. Kebyže idem 50km/h tak čakám na Kapuc presne 1.5 min, čo je veľa, na druhej strane ak na Botanickej alebo Lanfranconi nastupovalo dlho veľa ľudí, mám tento úsek v tuneli ako čas na dorovnanie meškania a to tak, že pôjdem 50 km/h. Niektorí sa sťažujú na chronometráž v BA, ale podľa mňa je to na šikovnosti vodiča, ako to vie vyjazdiť. Jednoducho idem na MPR keď viem, že meškám a rýchlo odbavujem zastávku a keď viem, že mám predstih, tak idem pokojne tak, aby som zo zastávky odchádzal načas a nebudem tomu nakladať.
pre tych co radi fotia odklony - tento vikend je Kosicka smer Apollo zavreta od Dulaku cize 50 a 68 pojdu na Dulaku doprava a vzapati dolava na Svatoplukovu opacny smer bez zmeny
Aká je pravdepodobnosť, že tých päť minút náskoku si vyrobil až medzi poslednou zastávkou v regióne a prvou v meste?
Keby vyčkával na každej zastávke v regióne až do času odchodu (a v prípade potreby zastavoval na všetkých zastávkach v regióne ak prichádzal na zastávky kde nikto nenastupoval ani nevystupoval v predstihu) tak je podla mňa nepravdepodobné aby do Lamača prišiel s náskokom päť minút a na Račianske mýto so siedmimi minútami.
Sa tu zase pokúšaš obhajovať jazdu v predstihu a porušovanie predpisov vodičmi, ale áno pokial to náhodou nabral iba medzi dvoma zastávkami tak tam má zastaviť a vyčkať do času odchodu.
Úlohou vodiča nieje riešiť problémy zle nastavenej chronometráže, ale plniť si svoje povinnosti a jazdiť podla predpisov.
Ak sa cestovný poriadok nedá vyjazdiť jazdou podla predpisov je chybou ak ho vyjazdí tým že prekračuje povolenú rýchlosť, jazdí nebezpečne a ako hovado.
Ak je cestovný poriadok nastavený tak, že pri jazde podla predpisov zostáva do odchodu zo zastávky päť minút tak tých päť minút na tej zastávke má stáť aj keby tragače padali a je chybou odchádzať v predstihu aby „neblokoval zastávku“.
Ja som tiež išiel minule z Lamača autobusom Arriva s odchodom x:43 a došiel x:38, kebyže nie som včas v zastávke, tak nestihnem, hoci som mal náskok 5 min. do cieľa sme prišli 7 min. v predstihu (Račko).
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Max