Ako je mozne, ze som dnes cakal na Novej Dobe 11 minut na elektricku??? Okolo 15:00 6/6 - meskanie 7 minut. Bol by som zvedavy, kde to chytil, aj ked verim, ze to nebola len jeho chyba. Isiel za nim tetris, oba natrieskane.
3628 reklamowy vypadol z L50 okolo 15:40, isiel od Slimaka do vozovne.
DNes sa stala Dopravna nehoda na useku medzi Vazovova-Legionarska elektricka ev.c 7102 zachytila nejaky osobak,znacku neviem!!!Doprava bola zastavena asi na 5-10minut!
System bol genialny aj po zavedeni 21, ale spickovy 4 min. interval dlho nevydrzal. Toho casu sa dalo cestovat aj v rannej spicke. Ako utechu berem zlepsenie sedla na 15 min. Rovnako pozitivna je aj dlsia vecerna prevadzka (este 121 koncila aspon 2-3 spoje skor ako dnesna 21)
Fobust- nemozes diskriminovat. Ja viem ze sidlisko sa do dnv nehodi, ale je tu uz 12 rokov. Ja byvam na sidlisku, ale tiez som sucast reakcie. My sme mali v petrzke RD, a keby sa vsetko vyvijalo inak, tak byvam vo vile v petrzke, a pred domom sa mi otaca 84ka. Ale skor ako sidlisko, ma stvu jeho niektory obyvatelia a volkswagen. Ale uznaj ze system 61/63/64 a 121/122 bol bezchybny.
btw. iked nam tam zburali house, ludi v ovsisti za to neobvinujem, rovnako ako ja a moja blizka rodina za sidlisko a jeho obyvatelov nezotpovedame. Okay?
V tom pripade L 21 spravit tak, ze spoje iduce od VW by na sidlisku nezastavovali. Ak sa niekto potrebuje dostat na sidlisko, moze ist L 20, ak ide od VW, tak ma smolu, musi prestupit. V smere z mesta detto. Lebo to sidlisko mi tam lezie na nervy, nikdy sa tam nemalo stavat!
Dalsi efekt by bol v platnosti casovych cestovnych listkov. Teda: Podla coho by boli na CP uvedene jazdne doby? Dajme tomu, ze sucasne, tak potom si clovek vyrata pripoj. Spoj pojde na cas, pripoj mu zdrhne (lebo ina chronometraz), clovek je nastvany. Caka na dalsi spoj 12 minut, nastupi a vezie sa. Medzitym mu vyprsi platnost listka, chyti ho revizor a ako mu to vysvetli. Revizor si pojde zistiz, ci pripoj meskal (c. voza a vsetko na listku je). Zisti ze voz isiel na cas. Potom nasleduje kontrola preco to nesedi, zisti sa, ze za to moze chronometraz, ktora nekoresponduje s CP, cstujuci poda staznost a trestne oznamenie z kriveho obvinenia... etc.
Teda ak by si mal inu chronometraz, tak musis zmenit aj CP. A zistis, ze treba viac vozov. Lenze, odkial ich vezmes? Kto ti schvali vozokilometre? Vies kolko liniek by bolo postihnutych? To by polozilu diviziu autobusy a elektricke drahy by sa tiez netesili (trolejbusy). Riesenim by boli naozaj BUS pruhy aj na dalsich uliciach v meste. Napr. aj na Sancovej by mohli byt, staci zrusit to parkovanie na strane, rozsirit cestu na ukor chodnika (ten je zbytocne siroky), zuzit jazdne pruhy a hla - mas miesto na 3 pruhy kazdym smerom. To iste by sa v pohode dalo aj na Legionarskej, o Karadzicovej nehovoriac. Dostojevskeho rad detto. V buducnosti prebudovat BUS pruhy na elektrickove telso, pripade dat elektricku pod ulicu (co povazujem ze vhodnejsie v CMO, ale iba na tych uliciach, kde elektricka este nepremava - nove trate). Ale vies, ani ty, ani nikto z nas o tom nerozhodne...
D3kaux- to ma ale potom zaujima, preco je uroven dopravy tak nizko. Ad 21 problem je vo VOLKSWAGENE! Neodsudzujem ho, ale naco su 2 linky, 1 do vw, druha do vw cez dnv. Lepsie by bolo dat 2 linky nezavisle od seba, jedna do vw a druha IBA do dnv. A este jedna co by spajala DNV-VW. A uplne idealne by bolo rozdelit 21 na 2 linky podobne ako 91/191
fobust- ja som nebol za skratenie 21 po hriadky, ale za jej rozdelenie (cim by sa dosiahlo, ze obyvatelia nesidliskovej casti by mali kazdych 10min linku, a obyvatelia sidliska by mali v kazdom druhom voze volnu kapacitu). Ale kedze sa miu rozhodol pre zst, nema zmysel kvoli jednej zastavke linku delit, takze ak bude obratisko na ZST tak 21ka sem bude skratena na 100%.
d3ko- ad x50. Myslis, ze keby sme dali pred 21x tak by chodila cez devin?:-p ale mas recht. Zbytocne obmedzenia.
Re #15892 gypista: Princip toho systemu je dobry. Podla mna je vsak problem v chronometrazi - teda v jazdnych dobach medzi zastavkami. Dnes plati od 6.01 do 18.00 rovnaka jazda doba bez ohladu, ci je spicka, alebo nie. Preto si myslim, ze by sa pocas dna mali zaviest dalsie jazdne casy: 6.01 - 7.00 a 8.31 - 15.00 = terajsia jazdna doba (A), 7.01 - 8.30 = ranna spicka (D) a 15.01 - 18.00 (resp. na Sancovej aj do 18.30) = popoludnajsia spicka (E). Myslim, ze na mnohych linkach by boli tie casy podstatne medzi sebou rozdielne. Malo by to vsak aj iny efekt... Zistilo by sa, ze v spicke treba viac vozidiel...
Asi sme sa nepochopili. Ja nemam problemy s tym, ze autobusy meskaju kvoli zapche.
Problem je v inom. Neviem, ci niekto sleduje akym systemom obsluhuju autobusy jednotlive linky 31 a 39.
Pocas spicky chodia dve 31ky medzi 39nami.
Oznacim si 31A prvu z nich a 31B druhu z nich.
Na linku 31A ma odist autobus, ktory pride z mesta ako 39. Podla CP je tam rezerva 7 minut.
V tom case na konecnej stoja 2 autobusy s tabulkami 31 a 39. (tiez podla CP, ale casto aj realne).
Cas je napr. 16:07, ma odist 31(A), ale neodide, lebo 39 z mesta meska cca. 15 minut, cize rezerva 7 minut nestaci ani zdaleka. 31(B) tam uz stoji, ale kedze ma odchod 16:14, on tam stoji aj nadalej.
Je cas 16:14. 31(B) odchadza, 39 z mesta prave vyhadzuje ludi na konecnej. 16:15 odide 31(B). Je prazdny, lebo nasiel prazdnu zastavku.
16:20 odide aj 39 do mesta.
A takto chodia dve 31ky po sebe (jedna prazdna) a maju pred sebou 14 minutovu medzeru.
Takto vyzera realne jeden 20minutovy cyklus.
Problem nastane, lebo 31ky sa tocia na Trnavskom myte. Smerom naspat, uz maju vacsiu medzeru pred sebou kvoli zapcham. Uvedomujme si, ze stale je jeden autobus skoro prazdny.
Po 2-3 takychto cykloch nemaju ake autobusy odist z konecnej, lebo sa uviazli v zapche, ale stale su 2 31ky skoro prazdne, a dalsie 2 narvate az po strop.
39ny su nejak randomne rozlozene, ale casto 2-3 minuty po 31.
Teraz uz pochopite, preco som sa pytal na kriteria optimalizacie. Lebo ak je cielom to, aby kazdy vodic mal presne take iste pauzy, tak by sa mohol zaviest system FIFO tj. autobus by bral ten spoj, ktory prave nasleduje. Potom by nenastali take situacie, ako teraz ze chodia prazdne autobusy a potom su 15minutove medzery.
Ak to vidim zle, tak mi to prosim napiste. Ale kazdodenna skusenost je takato.
Ak chcete budem Vas informovat o tom, ake dvojicky autobusov chodia s presnymi parametrami.
Vdaka.
Ad X50 - zaujímavá je tiež otázka, prečo nemôže jazdiť 50 po Košickej v smere doprava na Nivy, keď IGK tak jazdia. To isté sa týka Svätoplukovej. (Že by IGK len ignorovali zákaz? To sa mi vzhľadom na ich počet vidí nepravdepodobné.)
Vcera medzi 16:40 a 17:20 nesiel ani jeden z autobusov 31,39 smerom na Slavicie udolie. Podla cestovneho poriadku ich mal ist 6 (slovom sest).
Uz davnejsie sledujem system akym chodia. Je to idealny system, lenze tam nie su zaratane zapchy a husta premavka. V praxi to znamena, ze pocas spicky je ten system na nic.
Ak cita tento forum nejaky kompetentny clovek, tak ho poprosim, aby mi vysvetlil, podla akych kriterii bol ten system optimalizovany.
GY. Pista
Re Darro, Jano, COLOR, Z, d3k0: Vdaka! Spravil som!!! :-))
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.