Hej, to bol ten môj mylný predpoklad, resp. potom špekulatívna otázka: či nemôže nastať aj situácia, že prichádza stanicovať s tým, že cestu postavenú má, ale počas pobytu v stanici sa to zmení.
To ale skoro určite nebol tento prípad.
A ten autoblok Žilina - Čadca - ČR je ešte stále koľajovými obvodmi? Všetky problémy s vplyvom moderných vozidiel na KO sa už podarilo vyriešiť a funguje to celé bez nejakých dodatočných obmedzení?
ak spravne chapem fungovaniu etcs, tak pokial vchadzal na kolaj z ktorej nemal postavenu cestu, tak by mu to po odchodovu balizu nedovolilo zrychlit viac nez aby stihol po navestidlo zas zastavit.... (teda pokial to "vedome" nepreklika)
opravte ma prosim ak sa mylim....
Hej, ale spomínalo sa, že Tatran mal po ceste ešte nejakú infill balízu, takže - odhliadnuc od možného zásahu rušňovodiča - asi začal brzdiť ešte skôr než sa dostal k odjazdovému návestidlu.
Moja prvotná otázka smerovala totižto presne k tomu, že či by ETCS L1 tej nehode naozaj dokázalo zabrániť. Vychádzal som z mylného predpokladu, že ten REX by v momente odjazdu od nástupišta ani s ETCS nevidel/nevedel, že nemá voľno. Úvaha ďalej potom bola, že keď by to "zistil" až po prejazde balízou pred odchodovým návestidlom, a to by zaktivovalo núdzovú brzdu, či by ešte stihol zabrzdiť skôr než by tomu Tatranu vošiel do dráhy. A ak nie, či by to vo výsledku nebolo s horšími následkami ako teraz, keď aspoň mohol skúsiť upaľovať čo najďalej a najrýchlejšie to ešte šlo, kdežto takto by tam ostal stáť a Tatran by ho nabral v asi ešte väčšej rýchlosti a možno ani nie priamo.
Si pozrite cabview trate 120 na YT. Ak by sa poriadne pozeral rušnovodič Rexu na návestidlá pri rozbehu musel zbadať, že nemá voľnú cestu. Je to dosť ďaleko od stanice. Inak ak ide vlak z boku na hlavnú trať svieti súčasne zelená a žltá ak sa nemýlim. Sólo zelená, iba priamy smer svieti. Čiže aj to mu malo trknúť, že to nie je jeho návestidlo.
predpokladam ze aj v tomto pripade prave prechodivsiemu vlaku sa zmenila navest skokovo a neplanovane z volna na stoj po prerezani vyhybky a obsadeni odchodoveho useku vlakom iducim proti navesti stoj....
inac aspon v simulatore ak "dispecer" niekde zmenil volno na stoj tak nebolo mozne hned postavit koliznu vlakovu cestu....
Furt lepšie ako čelná zrážka a aj tak zosypané vagóny v strmom svahu.
Navyše ETCS nezabráni tomu, že lokomotíva alebo súprava v režime posunu prejde návesť stoj a rozreže výhybku. Stačí napr. indispozícia fíru v najhorší možný moment a odvrat by bol potom poslednou poistkou, ktorá zabráni vjazdu pred rútiaci sa vlak.
nie je, ale stale to je "mensie" zlo ako aby narazil do protiiduceho vlaku....
(pri tomto som si spomenul na incident na kysackej spojke, kde sa (parna) masina sla po prejdeni navesti okupat do hornadu...)
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
david11