Diskusné fórum › Dispečerské fórum

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Kramare si idu zase svoje, 32 hradene asi kazde poradie zalozakmi. Dlhace obratisko 8:45 plne polovicou poradi z L32.
Reakcia na: S499.1023 #181650:
Vieš to rozviesť viac?
Reakcia na: S499.1023 #181653:
Písal som ak ide vlak zboku na hlavnú koľaj tak mu nesvieti, iba zelená. Buď zelená a žltá alebo 2x žltá. Čiže ak videl v diaľke, iba zelenú tak ho mohlo trknúť, že to nie je jeho keď bol na bočnej koľaji.
#8012 videná na Borskej smer Kútiky/Dúbravka.
Reakcia na: S499.1023 #181649:
Výhybka bude v polohe do šturca ak na vedľajšej koľají bude postavená vlaková cesta pre iný vlak. Posun nič rezať nebude, lebo nebude mať kde. Ak to náhodou neubrzdí, tak sa zrazí so šturcom.
Reakcia na: si #181630:
Áno, to je ten tzv. padák.
Reakcia na: david11 #181632:
Máme rýchlostnú návestnú sústavu, nie smerovú už asi 60 rokov.
Reakcia na: david11 #181634:
Aj motorový dunihlav má navestidlo v kabíne ale práve tu na ňom žiadnu návesť neuvidí, keďže tam nie je traťová časť LVZ.
Reakcia na: ceres #181644:
Moderné vozidlá majú (nežiadúci) vplyv na nemoderné koľajové obvody, nie na všetky. Inak autoblok môže fungovať aj na počítačoch náprav ale neviem, aké riešenie je použité na kysuckej trati.
Reakcia na: Solider #181647:
Samozrejme že to je AJ problém infraštruktúry. Vďaka takýmto problémom infraštruktúry máme napríklad na Slovensku sprznené pušpulové, resp. dosť často pulpulové princezné.
Reakcia na: upravovač fotiek #181629:
A to si ako predstavuješ, že ta výhybka sa postaví do odvratu v momente, keď ten posun poreže výhybku, prípadne si "šliapne" alebo predpokladáš u nowocząsnych zabezpečovacích zariadení nejaké prediktívne schopnosti?
Reakcia na: ceres #181645:
To filozofia zabezpečovacieho zariadenia na železnici nedovoľuje, jedine v prípade tzv. padáku.
Resp. výpravca to môže zhodiť v prípade nejakej mimoriadnosti (napr. že sa naňho rútia ujdené vozy, vlak, čo odišiel proti Stoj! alebo to výpravca/dispečer nesprávne postavil (tzv. Fehlleitung, veľmi obľúbené v Nemecku). Ale musí to rušňovodičovi okamžite oznámiť.
Reakcia na: ceres #181644:
Však ale to je problém prechodnosti vozidiel, nie infraštruktúry. LS tam nornálne funguje.
Reakcia na: ceres #181641:
Vzhľadom na to, že sa stretli plus mínus za výhybkou, rušňovodič na gorile musel vidieť REX v pohybe po vedľajšej koľaji a najskôr už začal brzdiť.
Reakcia na: si #181643:
Hej, to bol ten môj mylný predpoklad, resp. potom špekulatívna otázka: či nemôže nastať aj situácia, že prichádza stanicovať s tým, že cestu postavenú má, ale počas pobytu v stanici sa to zmení.
To ale skoro určite nebol tento prípad.
Reakcia na: Solider #181608:
A ten autoblok Žilina - Čadca - ČR je ešte stále koľajovými obvodmi? Všetky problémy s vplyvom moderných vozidiel na KO sa už podarilo vyriešiť a funguje to celé bez nejakých dodatočných obmedzení?
Reakcia na: ceres #181641:
ak spravne chapem fungovaniu etcs, tak pokial vchadzal na kolaj z ktorej nemal postavenu cestu, tak by mu to po odchodovu balizu nedovolilo zrychlit viac nez aby stihol po navestidlo zas zastavit.... (teda pokial to "vedome" nepreklika)
opravte ma prosim ak sa mylim....
Reakcia na: TomJ #181640:
Okolo 17 tam prišla... Asi sa niečo dialo na Marianskej alebo kúsok skôr... Prišla tam s meškaním asi 8 minút...
Reakcia na: si #181630:
Hej, ale spomínalo sa, že Tatran mal po ceste ešte nejakú infill balízu, takže - odhliadnuc od možného zásahu rušňovodiča - asi začal brzdiť ešte skôr než sa dostal k odjazdovému návestidlu.
Moja prvotná otázka smerovala totižto presne k tomu, že či by ETCS L1 tej nehode naozaj dokázalo zabrániť. Vychádzal som z mylného predpokladu, že ten REX by v momente odjazdu od nástupišta ani s ETCS nevidel/nevedel, že nemá voľno. Úvaha ďalej potom bola, že keď by to "zistil" až po prejazde balízou pred odchodovým návestidlom, a to by zaktivovalo núdzovú brzdu, či by ešte stihol zabrzdiť skôr než by tomu Tatranu vošiel do dráhy. A ak nie, či by to vo výsledku nebolo s horšími následkami ako teraz, keď aspoň mohol skúsiť upaľovať čo najďalej a najrýchlejšie to ešte šlo, kdežto takto by tam ostal stáť a Tatran by ho nabral v asi ešte väčšej rýchlosti a možno ani nie priamo.
7512 odstavená aj s dispecingom na koľaji zo Špitálskej smer SNP.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.