Ďalším "argumentom" (smerák a exkomunista sa nezaprie) BW bolo "ani v Prahe nedávajú prednosť proti hrotu". Len opomenul, že pri štruktúre siete a zložitosti pražských križovatiek by niektoré vozidlá pri dávaní prednosti proti hrotu neprešli križovatkou za celý deň, takže to je pragmatické. A aj v Prahe mali kvôli tomu pekných pár "železáren".
Medzi zastávkami Šintavská a Lúčanka odklon liniek 92, 95 a 192 + odklon dojazdov liniek 68 a 94. Policajná uzávera z dôvodu objavenia munície na stavbe električky.
už je tam dispečing aj odťahovka......vôbec sa nedá odbočiť z Miletičovej na Prievozskú ani naopak......zápcha od križovatky s Bajkalskou teda slušná.......ďalší problém na 29. augusta tie dočasné svetlá tam sa čaká aj 15 min v oboch smeroch navyše na rozkopávke tak 20 min dozadu absolútne nikto nerobil, proste tam nebolo ani nohy, robili len vedľa na chodníku niečo......otrasné niečo
Asi o 7:50h vykapal voz 2852 linka 70 na Prievozskej presne v mieste kde sa napája Miletičova ul. Odbočenie do/z Miletičovej zablokované. Aj pre osobné autá. Linka 71 nepremáva. Je tam slušný chaos.
Doplnené: linka 71 odklon cez Ml.nivy, Karadzicova, Legionárska.
Zrušenie toho pravidla nepriamo spôsobilo zopár nehôd. Napr. pri obratisku na ŽST Vinohrady bola jedna taká mimoriadna udalosť pár rokov dozadu. A určite toho bolo viac. A úplne zbytočne. Práve lovím v pamäti, a videl som jednu aj na Kamennom, ešte keď bola stará križovatka, linka 13 stála "nižšie", zastávka bola pred križovatkou (na Štúrovej). Myslím že to bolo po tom, ako zrušili výhybkára a vodiči si to mali prestavovať a hlavne kontrolovať sami. Vodič zjavne nepozrel na hroty (výhybka ostala prestavná smerom na SNP) a krásne sa zrazil s oprotiidúcou súpravou od Špitálskej.
Bolo to aj v Bratislave, ja som to dodržiaval do svojho posledného dňa v DPB a kvôli zrušeniu tohoto pravidla som zviedol slovný súboj s BW, který tvrdil, že "výhybka je kus koľajnice ako každý iný" ale nebol schopný, prečo potom nemôžeme prot hrotu v priamom smere jazdiť 50.
Je obrovská škoda, že pri rekonštrukcii KV radiály neboli nikde použité tieto výhybky. Minimálne pri tuneli, na Riviére a na traťových koľajách obratiska Karlova Ves mali byť.
Nie je to iba v Bratislave, všeobecne sú štandardné výhybky električkových systémov všade "pomalé".
Nemajú tak náhodou v Toronte výhybky iba s jedným jazykom? Výhybky na železnici sú mechanicky zamknuté v polohe, pri električkových v Bratislave ich polohu drží iba pružina a tá môže prasknúť zrovna v blbý moment. Ak by bola výhybka zaklinovaná, tak by mala zniesť proti hrotu v priamom smere bez problémov 30 km/h. Samozrejme ak to srdcovka dovolí.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Andrej
Električky nemajú mechanicky zamknuté výhybky? To je typické pre električkové systémy alebo len nejaké Bratislavské "vylepšenie"?