Ten bezdrôtový systém je skôr ako kontakt, takže ak prejde toto bezdrôtové čudo v ceste, vyhybku nastaví a zablokuje a zberačom už nič neurobí, musí manuálne železom.
Rozumiem, že výhybky sú problém, ale tak osadenie kontaktov tiež niekto navrhoval a ak sa neosvedčilo, dá sa hádam navrhnúť inak.
Pri Šafku ale žiadne takéto obmedzenie nie je. A aj tak sa tam bežne zbehnú viacmenej naraz jednotka, trojka a štvorka a robia úplne zbytočný štrúdel. Nadarmo mi je benefit, že som sa pri prestupe nemusel z druhej polohy predierať úzkym nástupišťom, ak kvôli tomu na ňom strávim miesto desiatich sekúnd celý interval.
mozno blba otazka, ale ak by sa na tej skodovke nasledne rozhodol prestavit vyhybku "po starom" pomocou odberu a presiel kontakt so zadanou jazdou, je uz vtedy zablokovana alebo sa mu to podari ?
Takže výhybky vám tu vysvetlím. Električky ovládajú výhybky bezdrôtovo (Škoda), kde sa odošle informácia do cesty, ktorým smerom električka ide a podľa toho prestaví výhybku. Druhá, klasická možnosť je prestavovanie výhybky trolejovým povelovým kontaktom - do kontaktu (dĺžka asi 50-70cm) sa cez pantograf privedie niekoľko desiatok A elektrického prúdu a to prestaví výhybku. Ak sa chce pokračovať v nastavenom smere, výhybka sa blokuje buď výbehom, alebo pri inom odbere blokovaním tlačidlom. V obvode výhybky - miesto kde je výhybka sú čidlá, ktoré nepovolia zmeniť výhybku - blokujú ju, pokiaľ je v území výhybky vozidlo - je to autobus, električka, nákladné auto, čokoľvek, čo zasahuje výškou do čidla. Čo sa týka odbavenia zastávky, tak na Šafku, aj v Karlovke sa dajú odbaviť dve vozidlá, čo je úplne v poriadku, rovnako aj linka 1 a 7 zastávka Pod stanicou smer centrum, lebo majú medzi sebou 1 minútu rozdiel v odchodoch a keď treba stíhať signál, tak sa odbaví zastávka pred križovatkou aj dvomi vozidlami. Vždy však treba dbať na to, aby celá dĺžka vozidla bola na úrovni nástupišťa. Ak vidím po odchode vozidla predo mnou ďalší úmysel nastúpiť do vozidla, zastavím ešte raz pri označníku - napr. Riviéra často pustí v smere do centra jednu súpravu a druhej dá stoj, tým pádom je pobyt v zastávke vynútený.
Presne tak. Druhá súprava (vozidlo) nesmie vojsť do rádiového obvodu výhybky, pokiaľ ho súprava pred ním neopustí. A Blumentál má z obidvoch strán rozraďovacie výhybky (buď smer Rač.mýto/Vazovova, alebo opačne Americké nám/Tech.univerzita)
Za najväčší fail považujem že škodovka nemôže zastaviť ani za autobusom, nakoľko mu potom neprehodí výhybku (zjavne cez autobus neprejde signál). Nechce sa mi to tu hľadať, ani opakovať ,ale toto tu už bolo rozoberané ako (ne)funguje systém vektra.
V prípade že ide o K2,T3,T6 (tie systém vektra nemajú) platí že vozidlo nesmie vojsť pod trolejový kontakt, pokiaľ je iné vozidlo v obvode výhybky.
Ono zakázané nie je. V poslednom čase sa to aj začína (konečne) praktikovať. Podľa tvári by som to tipol na niektorých absolventov posledných kurzov.
Ale v momente, kedy sú vodičskou väčšinou cestujúci naučený, že druhá električka nezastaví, tak je to kontraproduktívne. Ľudia totiž sa momentálne k električke pohnú až v situácii keď otvorí dvere. Teda jej odbavenie trvá aj dlhšie, akokeby počkala, potiahla dopredu a odbavila tam. Hlavne teda na tom Šafku, kde je nástupište dosť úzke a ťažko sa prebíja cez prúd vystupujúcich z prvej električky.
Inak, ak má naozaj fungovať jednolinkový prestupný variant električiek, dosť by pomohlo znovupovoliť odbavovanie dvoch elín naraz. Pomohlo by to nielen Blumentálu, ale aj prestupným zastávkam na vlastnom telese, ako napríklad Šafko.
Tu by pomohlo zobojsmernenie Mytnej ulice s patricnou upravou krizovatky Racianske myto (kruhac, podjazd v niektorom zo smerov). Nasledne Vazovova, alebo Radlinskeho od Vazovovej po Blumental zakaz autam. Inak sa tam situacia bude len zhorsovat.
Je tam ešte aj druhý dôvod, s približne rovnakým vplyvom: zastávka Blumentál Viedenského typu s hustou frekvenciou spojov v kombinácii s tým, že stanicuje vždy iba jedna električka. Popri električkách prejdú tak jedno-dve autá, pretože zároveň musia dávať prednosť chodcom ma priechode, ktorých je tam veľa.
Takže keď už aj autobus prejde popri škole, tak dlho čaká na pravé odbočenie.
A celý chaos dopĺňa to, že električka čakajúca na vjazd blokuje buď križovatku, alebo priechod pre chodcov.
Nehoda priamo v zastávke Cint. Vrakuňa v smere do mesta. Osobné auto narazilo zozadu do Arriva autobusu Irisbus Crossway-u, ktorý stál na zastávke v pravom pruhu. Číslo autobusu som si nevšimol.
A keby ste okrem vypisovania do diskusie zavolali na číslo 159 alebo 158, tak podľa mňa by museli policajti prísť a riešiť to. Iba že by to boli autá, ktoré môžu na blikačkách parkovať kdekoľvek.
Takáto situácia (7.15-8.00) je tam už dobrých pár rokov (počas šk.roka). Úplne bežná situácia - gumokolisti zablokujú pravý pruh, vyhodia smerovky a idū odprevadiť svoje dzecká do školy. A vozidlá za ním čo chcú prejsť môžu trúbiť koľko chcú (prejazdný je len ľavý pruh - ale ten je zapchatý). Polícia sa tam neukáže v tom čase ako je rok dlhý. Tie meškania sū tam ďaleko viac ako 5 min. Kto chce vidieť totálny bordel a anarchiu, nech sa tam ide pozrieť v danom čase.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
birch
Takže keď už aj autobus prejde popri škole, tak dlho čaká na pravé odbočenie.
A celý chaos dopĺňa to, že električka čakajúca na vjazd blokuje buď križovatku, alebo priechod pre chodcov.