Minko, neviem, do akej generácie patríš, pripadá mi však, že toho napr. o hospodárnosti a ani o technike veľa nevieš, ale ja som osobne videl niektoré rekonštrukcie v ústredných dielňach. Takže:
1. Odstrojenie vozu až na skelet.
2. Opieskovanie skeletu (otryskanie pieskom až na čistý kov, teda odstránenie hrdze, príp. výmena poškodených častí skeletu).
3. Antikorózna ochrana skeletu.
4. Nová - moderná elektrická výzbroj Progres.
5. Samozrejme nová kabeláž.
6. Nové sedačky, umakarty, skrátka nový celý interiér.
7. Nový informačný systém.
8. Vozy 7703,04,06,17,18 sú úplne nové.
A ďalšie drobnosti, to by Ti tu vysvetlili lepšie iní. Takže sú jednoznačne lepšie ako T6, lebo tie majú podstatne gracilnejší skelet, ktorý sa ľahko ohne (viď napr. aj havária 7927 s Mercedesom - Mercedes relatívne drobná škoda, T6 náročná oprava s rovnaním skeletu - a bolo takých havárií v minulosti viac, T3-ka by sa pri takomto ťukanci neohla), neprešli generálkou a majú staršiu elektrickú výzbroj.
Keď si spočítaš náklady na rekonštrukciu, tak tie sa vrátia len vtedy, keď sa vozy budú využívať. Z mojej strany nejde o šotoušovinu, ale jednoducho o to, že neznášam plytvanie. A nedostatočne využitá investícia je plytvaním. Podobné, čo som písal o T6, platí aj o T3G - tiež nemajú GO a majú staršiu výzbroj. Keď už Krasňany tak milujú svoje T6, tak stačilo vymeniť T3G na Jurák a T3P dať do Krasňan. Nižšie využitie T3G by nevadilo, lebo tie boli rekonštruované pred 20 rokmi, tam sa už investícia vrátila a odžili si > 30 rokov bez GO. T3P si náklady na svoju GO ešte "neodpracovali".
PRESNE arogancia "prvého národa //v rebrícku celosvetovom a vesmírnom// je skoro "neuveritelná" ale je to tak sme PRVÍÍ......ale od zadu az po /bez urázky/ RUANDA-BURUNDI......:)????????
Mňa skôr veľmi mrzí v akom stave sú T6 v Bratislave.Napr.vôbec nechápem,prečo nebola odstránená tyč na spätné zrkadlo na druhom vozni.V prípade III.série je zasa nešťastný náter.Celkovo si myslím ,že T6A5 I.série niesú v moc dobrom stave po vizuálnej stránke,ale príde mi,že v BA si všetky vozidlá niak viac ničíme v porovnaní s inými mestami.
aha takže, tá výmena koženiek a laminátu na tých pár kusoch električiek za sedadlá z roku pána XY (v čase ich montovania do električiek bol vývoj sedadiel v MHD už niekde inde) a mám považovať za modernizáciu v prospech cestujúcich?
naše sú po rekonštrukcii? tak schválne uveď, čo bolo obsahom rekonštrukcie (a som zvedavý čo z toho bolo v prospech cestujúceho) lebo keď nastúpim do T3 mám dojem že cestujem v čase
Asi nepoznáš situáciu v iných mestách, a to nemyslím len v Česku. V Prahe tvoria T3P významnú časť výpravy a električky s vysokou podlahou - a aj oveľa staršie ako naše T3P - jazdia všelikde v západnej Európe. Veď naše sú po rekonštrukcii, majú modernejšiu výzbroj ako T6, 5 z nich je vlastne nových. A ekonomicky vraziť investíciu do rekonštrukcie a prezbrojenia električiek a potom ich nevyužívať, je naprostý nezmysel. Prečo Praha vyradila už temer všetky T6, ale T3P si necháva? Ak už sa nejaké električky nemajú využívať, tak radšej odstaviť T6 s najväčším kilometrickým priebehom do rezervy a jazdiť naplno s T3P!
Tiež mi to pripadá nezmyselné, 29T/30T najazdia veľa km, budú častejšie v dielňach na pravidelných opravách - ako to potom zvládnu? A pritom kvalitné T3P zaháľajú na Jurajovom Dvore. Určite by mali byť aj na e-4, aj na e-9 1-2 celodenné poradia, s vozmi T3P, aby sa využili a naopak Škodovky ušetrili. Väčšine cestujúcich vysoká podlaha neprekáža a mamičky s kočíkmi/invalidi si na ten vyznačený NP spoj počkajú. Pri intervale 4-5 min. to nie je žiadna tragédia. Naopak, horšie je, ak namiesto očakávaného garantovaného NP spoja príde električka so schodíkmi. Lebo garantovaný = zaručený - radšej mať na zálohe NP voz a vo výprave T3P - ak je to v CP vyznačené.
A 30T by tam ísť nemohli? S jednolinkovým variantom to nič spoločného nemá, ibaže by si úmyselne stvoril také linky, ktoré by nikoho nezaujímali, aby na ne stačila kachna.
prečo sú aj dnes na všetkých poradiach L33 autobusy? Veď povolenie už je keďže chodia aj električky. Či nebodaj sa nenašla ani jedna prevádzky schopná 25Tr?
Mhr1
1. Odstrojenie vozu až na skelet.
2. Opieskovanie skeletu (otryskanie pieskom až na čistý kov, teda odstránenie hrdze, príp. výmena poškodených častí skeletu).
3. Antikorózna ochrana skeletu.
4. Nová - moderná elektrická výzbroj Progres.
5. Samozrejme nová kabeláž.
6. Nové sedačky, umakarty, skrátka nový celý interiér.
7. Nový informačný systém.
8. Vozy 7703,04,06,17,18 sú úplne nové.
A ďalšie drobnosti, to by Ti tu vysvetlili lepšie iní. Takže sú jednoznačne lepšie ako T6, lebo tie majú podstatne gracilnejší skelet, ktorý sa ľahko ohne (viď napr. aj havária 7927 s Mercedesom - Mercedes relatívne drobná škoda, T6 náročná oprava s rovnaním skeletu - a bolo takých havárií v minulosti viac, T3-ka by sa pri takomto ťukanci neohla), neprešli generálkou a majú staršiu elektrickú výzbroj.
Keď si spočítaš náklady na rekonštrukciu, tak tie sa vrátia len vtedy, keď sa vozy budú využívať. Z mojej strany nejde o šotoušovinu, ale jednoducho o to, že neznášam plytvanie. A nedostatočne využitá investícia je plytvaním. Podobné, čo som písal o T6, platí aj o T3G - tiež nemajú GO a majú staršiu výzbroj. Keď už Krasňany tak milujú svoje T6, tak stačilo vymeniť T3G na Jurák a T3P dať do Krasňan. Nižšie využitie T3G by nevadilo, lebo tie boli rekonštruované pred 20 rokmi, tam sa už investícia vrátila a odžili si > 30 rokov bez GO. T3P si náklady na svoju GO ešte "neodpracovali".