Zase by to bolo kapacitne zbytočne prepálené s troma linkami do 23 hod. smer Karlovka , len aby sa jazdilo každých 7,5 min. po nábreží.. aj cez tunel v 7.5 min.
Teraz je to celkom ok no doriešiť treba prestupné uzly.
Na Legionárskej , kde je prestup na hrane von z mesta poriešiť kapacitný prístrešok a rozšíriť zastávku.
Blumentál tiež v smere von z mesta detto.
Združená zastávka pod Manderlou by sa tiež už konečne mohla realizovať. Načo sa vlastne čaká?
Problém jednolinkového variantu je cestovanie naprieč mestom, tj. Ružinov/Vajnorská-Petržalka a Rača-KV kedy sa pri veľmi šuchtavom vodičovi nestihol prestup a čakalo sa celý interval na ďalší spoj, čo sa práve väčšiou početnosťou spojov dá ľahko odbúrať.
Veľmi sa teším, že sa vymieňajú staré tabule na cestovné poriadky na zastávkach kde niesu vitríny za nové, ale to sa tie nové nemôžu montovať už s vylepenými cestovnými poriadkami?
Teraz v krátkom čase som videl už druhú zastávku úplne bez cestovných poriadkov.
Fakt nieje jednoduchšie a výhodnejšie aby sa nalepili predtým ako ich zoberú pracovníci namontovať do terénu? Miesto toho aby ich namontovali prázdne a potom po hodinách či dňoch prišiel nejaký ďalší pracovník vylepiť cestovné poriadky?
Ja som to tu už pred časom písal. Interval 8, príp. 7-8 min., je dostatočný. Interval 15 min. už nie je "user-friendly". A toto býva aj častý argument proti 2-linkovému variantu, že 15 min. večer a cez víkend je málo. Súhlasím. Ale pozrime sa na to bližšie. V PD je večer 1 linka, a teda int. 15 min., len medzi nábrežím a Karlovou Vsou. To je nedostatok 2-linkového variantu. A samozrejme, neatraktívny interval cez víkend. Podobne, ako to píše Urbanway, som tu už pred časom uvádzal, že riešením je 2-linkový variant v PD a 1-linkový cez víkend. S rovnakými trasami v PD a cez víkend, aby cestujúci neboli zmätení. Čiže: v PD potiahnuť prevádzku e-6 aspoň do 22. hod., lepšie až temer do konca (do 23. h.).
Cez víkend by potom jazdili len e-1,3,4,9 s tým, že každý 2. spoj e-4 by išiel k ŽSTNM (lebo e-2 by nepremávala) a e-9 by trvalo jazdila cez Obchodnú a e-8 cez Špitálsku. Inak rovnaké linkové vedenie ako pred výlukami, t.j. do Petržalky by išli aj cez víkend obe linky: 1 i 3. Pre cestujúcich jednoduché, trasy stále rovnaké, len nejazdí všetko. A perspektívne - teda po postavení trasy cez Euroveu (a časom do Pod. Biskupíc, príp. po Tomášikovej) - aj tak 1-linkový variant nebude možný...
Ja si viem úplne živo predstaviť, že nosná linka (1,3,4,9) by cez PD jazdila celodenne v napr. 7,5/5-minútovom intervale a medzi 06:00 a 19:00 by ju doplnila nejaká druhá linka s inou trasou tiež v 7,5/5-minútovom intervale. Nejakými ,,večernými" linkami (niečo ako 13 a 26 v Grazi, ktoré čiastočne nahrádzajú nosné linky) by som to zbytočne nekomplikoval.
Jasné, že je jedno, ako to nazývame a kľúčový je interval. Dnešná sieť je pre kvalitný jednolinkový variant trochu problematická z niekoľkých dôvodov:
1. dve trate v centre (sú síce blízko seba, no niektoré spojenia chýbajú),
2. absencia manipulačných obratísk, čo komplikuje situáciu pri mimoriadkach.
Z môjho pohľadu by pre súčasnú sieť bol ideálny systém zmiešaný - cez víkend a večer jednolinkový variant (kvôli hustému intervalu a lepším rozostupom spojov na radiálach) a cez PD dvojlinkový variant, ktorý by zabezpečil spojenie radiál s oboma traťami a zároveň by v prípade mimoriadky na jednej radiále bola zachovaná aspoň polovičná kapacita na ostatných radiálach.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
david1
Teraz je to celkom ok no doriešiť treba prestupné uzly.
Na Legionárskej , kde je prestup na hrane von z mesta poriešiť kapacitný prístrešok a rozšíriť zastávku.
Blumentál tiež v smere von z mesta detto.
Združená zastávka pod Manderlou by sa tiež už konečne mohla realizovať. Načo sa vlastne čaká?