Reakcia na: CraneMan #156408:
Profesia vodica je narocna a velmi zopovedna, o tom niet pochyb. Nezavidim im a myslim si, ze by mala byt lepsie zaplatena.Napriek tomu, nemozem suhlasit, ze cyklus 4-2 je problematicky. Nielenze je plne v sulade so zakonom a s prehladom su dodrzane minimalne odpocinky (aj pokial vodic vezme v 5.den sluzbu z volna pri prechode z R>O sluzieb), ale v porovnani s inymi cyklami vyuzivanymi na Slovensku - casto nepravidelne cykly, resp. 5-1, ci dokonca 6-1.. je nas cyklus 4-2 daleko viac v pohode.
Podobne dlzka sluzieb, zakonne obmedzenie je 10h doby jazdy, a nie 10h dlzky sluzby. Ta je v Bratislave obmedzena na max 12h podla KZ, avsak staci sa pozriet na takmer vsetky SADky (a aj niektore DP), kde je bezne, ze vodic je v praci od 5-23h, pricom ma vela slabo platenych prestojov a skutocnu jazdu do 10h, ale zabity cely den. A aj ked sa spominaju 10h sluzby.. pre objektivnost treba dodat, ze tie sa striedaju so slabsimi, napr. aj 7h sluzbami.
A co sa tyka tejto konkretnej sluzby, myslim, ze zacinala rano okolo 8.h, pricom pred osudnou jazdou by mala byt v DNV cca 40min vydrz..
A rozhodne nie je fer, aby ktokolvek spekuloval nad dovodmi tejto tragickej nehody. Nechajme zistovanie na zodpovedniych..
Ibiza