Diskusné fórum › Dispečerské fórum

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Pár drobností z uplynulých dní od Johnyho D

pondelok:

- o 10:09 vodič linky 95 narazil na Starom moste do jeho konštrukcie spätným zrkadlom
- od 11:30 od 11:55 stáli električky liniek 8, 9, 14 na Miletičovej ulici v smere na Astronomickú, pretože električka na linke 9 privrela cestujúcej ruku do dverí a následne ju ťahala cca 5 metrov, našťastie prišlo len k menšiemu zraneniu
- o 15:26 neznámy páchateľ hodil kameň do čelného skla trolejbusu na Jeséniovej ulici
(V)

utorok:

- 2515 o 9 h. dočasne vypadol na linke 83/7., pre poruchu (odstavený na konečnej Pri kríži), neskôr ho nahradil ZV 2018
- 1013 o 11:20 vypadol z linky 20/5. pre poruchu, neskôr ho nahradil ZV 3620 a napokon 1010
- 6624 pred 13 h. vypadol z linky 201/1., neskôr ho nahradil ZV 6296
- 1805 okolo 13 h. vypadol z linky 26/1., neskôr ho nahradil ZV 1829 a napokon 1807
- 7943-44 o 14:48 odišiel do vozovne z linky 5/12., neskôr ho nahradil 7955-56
- 2515 opäť dočasne vypadol z linky 83/7., okolo 16 h., neskôr ho nahradil ZV 2018 a napokon 2629
- 1062 vypadol z linky 22/2., dôvodom bolo znečistenie interiéru vozidla cestujúcim, až do konca služby (cca 18:20) bez náhrady
- 7765-66 okolo 17:45 vypadol z linky 1/6., neskôr ho nahradil ZV 7706 až do konca služby
- 2627 o 18:10 odišiel na plničku z linky 34/4, hradilo ho ZV 2813
- 7812-11 o 18:06 odišiel do vozovne z linky 1/2., neskôr ho nahradil ZV 7704 a napokon 7765-66
- 2626 o 18:40 odišiel na plničku z linky 34/1., neskôr ho hradilo ZV 2018
- 7749-50 o 19:04 odišiel do vozovne z linky 12/4., pre poruchu (odišiel na 1. zberač), neskôr ho až do konca služby nahradil ZV 7718
- 2629 po 20 h. vypadol z linky 83/7., neskôr ho nahradil ZV 4849 a napokon 2829

Výprava:
1: 7745-46, 7812-11, 7779-80, 7789-90, 7809-10, 7765-66, 7807-08, 7781-82, 7819-20, 7722-21
? M: ZV 7706/6., ZV 7704 a 7765-66 / oba 2
5: 7935-36, 7839-40, 7915-16, 7725-26, 7905-06, 7931-32, 7901-02, 7837-38, 7919-20, 7841-42, 7917-18, 7943-44 7941-42
? M: 7955-56/12.
12: 7797-80, 7739-40, 7803-04, 7749-50, PPS, 7793-94, 7301-02
? M: ZV 7718/4.

20: 1015, 1020, 1021, 1019, 1013
? M: ZV 3620, 1010/5.
21: 1811, 1403, 1603, 1908, V N 1816, 1203, 1601, S 1204, 1808, 1827, 1208; P 1905; 1923, 1302, 1316, R 1829, 1215, 1818
22: 1701, 1062, 1032, 1012, P 1101
26: 1805
? M: ZV 1829, 1807/1.
27: 1014, S 1018
34: 2626, 2829, 2830, 2627, 2823, S 2625, 2824, 2404
? M: ZV 2018/1., ZV 2813/4.
35: 3001, S 3508
61: 2612, 2604, 2613, 2606, S 2605, 2611, 2614, 2945, R 2617
63 nie podľa poradia: 1509, 1513, 1310, 1308, 1321, 1409, 1915, 1405
74: 2616, 2610, S N 2609, 2310, R 2615 (5.), P 2615 (6.)
83: 2810, 2812, 2512, 2827, 2814, 2818, 2515, 2811, S N 2308, 2813, 2944, 2408, 2816
? M: 2x ZV 2018/7., ZV 4849 ☺ , 2629, 2829 všetko /7.

201: 6624, 6636, 6628, 6629, 6602, 6609, 6604, 6622, 6637, 6631, 6620, 6606
? M: ZV 6296/1.
204: 6269, 6273, 6234, 6298, 6229, 6274, 6237, 6290, 6249
209: 6275, 6311, 6401, 6280, 6283, 6231, 6299, 6289
210: 6302, 6233, 6315

371: 1093
374: 1208
380: 1905
382: 1111
504: 1816
505: 1007
507: 2308

streda:
- o 15:10 vodič autobusu na Kuklovskej zistil, že má rozbité 2 posuvné zadné okná (podľa času by mohlo ísť o 33/7. a voz 3609)
- od 15:13 - 15:34 stáli električky na Obchodnej smerom do KV pre nehodu súpravy na L9 a nákladného auta
- od 15:42 do 15:55 stáli električky na Rázusovom nábreží smerom do mesta, kde sa na križovatke s Rigeleho ulicou zrazila súprava na L4 s autom
(V)

- 2813 v prvom kole pp špičky linky 83/9. vypadol a hradil ho ZV 2014
- 7905-06 okolo 13:30 vypadol z linky 5/12., neskôr ho nahradil ZV 7704 a napokon dáka platňová T6
- 2625 o 16:13 odišiel do vozovne z linky 34/6. BEZ ZADNÉHO DEKLA, neskôr ho nahradil ZV 2013 a napokon 2400
- 2629 pred 17 h. dočasne vypadol z linky 83/4., hradilo ho ZV 2014

Výprava:
22: 1701, 1062, 1031, 1101, P 1002
27: 1012, S 1006
35: 3519, S 3508
83: 2811, 2515, 2826, 2629, 2830, 2816, 2303, 2820, S N 2813, 2810, 2404, 2940, 2626
? M: 2014/4. a 9.
504: 1806

podľa môjho pozorovania sú momentálne odstavené tieto kraťase z 1.DPA: 1001, 1008 a 1017

prispeli: Darro a frenky
Na tej 25-ke je 1302...
25/1303
ZV - 21/1515 - okolo 21:00 z ASMN
Reakcia na: Andy #24384:
Mas pravdu, nevhodne som to formuloval. Myslel som tym, ze az po Legionarsku za sebou islo niekolko elektriciek 🙂
2. To znamena, ze vzdy je kusok v krizovatke, minimalne na urovni chodnika, tak, aby vodic videl na (ne)prichadzajuce vozidla... Toto ti mohlo dojst 😛
Reakcia na: S499.1023 #24372:
Hehehe, musime sa niekedy vkradnut do Cifera ? ? ?
Reakcia na: COLOR #24382:

1. Ako sa mohla vytvarat kolona po Legionarsku? Keby si za sebou nasackoval vsetky elektricky co mame, tak by mali problem celu tu trasu zaplnit...
2. Co to znamena, ze elektricka vykuka?
Reakcia na: Ike #24381:
o com sme sa vcera cely den bavili? 🙂

o 17.00 stala u kriza 35ka, pred nou dispecerska felicia a za nou zachranka a v autobuse sa nieco riesilo....
Pred pol, resp. hodinkou sa na Zlatych pieskoch pokazila 7722+21, zdrzanie 30 minut. Do vozovne vozy odisli riadene zo zadneho vozna (dispecer!!! + vpredu vodicka), ale na oba zberace. Vytvarala sa kolona az po Legionarsku 🙂

7704 ZV L2
7718 ZV L4 (hm, myslim ze 7722+21 bola na L4, ale nie som si isty - kazdopadne cakal pri vypravni JD na vyjazd)

Dnes som videl pekny ohnostroj, pretoze na krizovatke Zilinska - Stefanovicova opravovali SIemensaci semafory, takze tramvaje museli "vykukat". Nejaky zacvikar s K2 ale zastal moc v krizovatke a ani plny plyn mu nepomohol prejst krizenie, takze stiahli zberac, trosku zacuvali a zase sleha. Pravdupovediac, vzdy som videl len iskrenie, no pri tychto pokusoch na dotyku lista-trolej vzdy vzblkol paradny plamen 🙂

1918 vykapal na dojazde uprostred krizovatky pri JD s Vajnorskou pred tramvajovym prejazdom (zeby si 2DTPA pozicala voz?????). Asi jeden cyklus tam stal, auta smer ZP museli obchadzat po kolajach. Potom sa pohol.
Uz jazdi 1701! Dnes na 22kd, ak to sem dakto pisal tak sorry
7785 + 7786 na L6 poradie som bohužial nevidel 😞
2110 je pozicana v Petrzalke, teraz 85/5 🙂
Reakcia na: Beus #24349:
Ad Re:COLOR ( #24336): No však keby "niekto" bol porozmýšľal, tak by mu možno bolo došlo, že sa dal doplniť tretí pedál alebo rekonštruovať radič tak, aby sa vracal do nuly, miesto paskvilenia mŕtvoly zo zvončeka.
Reakcia na: Zdenko #24375:


...a este z rana:

32: 3707/2
33: 3701/1, 3709/2, 3703/8
Reakcia na: Miki #24374:
Bola ho skoda, z dost podstatneho dovodu - na starych vozoch mam nozny radic, cize mam vzdy k dispozicii dve ruky na tlacitka 🙂 Pri rucnom radici mi na ne ostane len jedna ruka, a ked chcem zaroven so zvonenim robit este aj nieco ine (napr. svietit dialkacmi ? ), tak to ide velmi tazko, pripadne vobec 🙂 Navyse, ta packa sa stlaca nie prave 2x pohodlne, vacsinou je tam este aj silna struna, a navyse tie stlacacie prepinace (svetla a smerovky/zvoncek) su pomerne kazive a nie vzdy urobia to, co si predstavujem 🙂 A prerabku tlacidiel Magnetofon na Zvoncek tiez nepovazujem za najstastnejsiu - k tomu tlacidlu nie je bohvieaky pristup, prave kvoli tymto packam, a madlu pod nimi, a navyse je hodne od ruky... a pri packach sa este ako-tak dalo aspon zvonit s dialkovymi sucasnym stlacenim oboch paciek, ak pouzivas to tlacidlo, tak si aj ruku vykrutis a nezvladnes to 🙂
Jednoducho, to zvonenie pedalom bolo podstatne pohodlnejsie ako rukou, a navyse - tu nohu na pedali si mal vzdy k dispozicii okamzite, kdezto rukou musis tu packu najprv najst a spravne stlacit (pripadne sa presunut rukou k tlacitku exMagnetofon), co sa na reakcnej dobe urcite badatelne odrazi.
Reakcia na: Beus #24349:
Ved aj na ovladacom panely je packa zvoncek tak toho pedalu na T6 nebola taka skoda ?
Z: Velmi pekne si to napisala.vidim,ze keby som to napisal ja, bolo by cele forum proti mne.
j: s kym si myslis ze tu kavu miesas?
Reakcia na: J #24335:
Nuž, s tramwayom v Kryme to bolo takto. Staré dvojnáparavové vozy sa ovládali pomocou kľukopvého kontroléra na priamy prúd. bratislavkým slangom zvaným regulač. Kĺuku od regulača (aj od reverzu) mal vodič za povinnosť pri opustení vozdila odniesť so sebou. Lenže pán vodič pracovného voza predsa nebude neustále vláčiť so sebou kľuku, takže kľuka bola v tramwayovi. Učni mali prestávku, hrali sa s vozom, mimo iné krútili kľukou od regulača. Potom na nich volal majster, že sa majú dostaviť na ďalšiu hodinu, tak nechali kľuku kdesi v jazde a bežali do dielne. No a ktorýsi z nich, ako vybiehal, zavadil o lano od zberača, zberač sa dostal na trolej a už to bolo...
Inak v tejto súvislosti ma napadá rozprávanie kamaráta môjho otca, ktorý študoval farmáciu (niekedy tesne po 2. sv. vojnu). Raz v noci ožratí ukradli na Martanovičke električku a vozili sa s ňou po meste. Samozrejme ich chytili policajti, zmlátili a dali hlášku na školu, hrozil ukrutný průser. Druhý deň si ich poredvolal dekan a hovorí: Všetkých vás podmienečne vylučujem...za to, že ste ma nezobrali so sebou. Celý život túžim ukradnúť električku a teraz nie som pri tom... ?
Reakcia na: MaVal #24323:
Tie klady medzi kolesami sú správne elektromagnetické koľajnicové brzdy, zvané aj magnetky, koľajovky, papuče, magnety a neviem ešte ako. Slúžia ako núdzová brzda. Majú takú blbú vlastnosť, že ich účinnosť exponenciálne rastie s klesajúcou rýchlosťou, takže vo veľkej rýchlosti nebrzdia skoro vôbec, zatiaľ čo nekompromisná aplikácia koľajoviek v rýchlosti 10 km/h spoľahlivo zaručí zvýšenú návštevnosť pracoviska vodiča?.
S tou zvoniacou T2 to pravdepodobne bolo takto: Vodič na mŕtvolu nezabudol, pretože pedál bdelosti bol u T2 hrozne tvrdý, takže páni vodiči ho vždy priviazali drôtom a neobsluhovali . Náraz pravdepodobne spôsobil jeho uvoľnenie, čím vznikla nová, pre vodiča nepoznaná situácia. Na ukončenie zbesilého zvonenia totiž stačilo vypnúť riadenie:-).
Reakcia na: Beus #24318:
Vďaka za info. Prvá séria T3 mŕtvolu pedálovú skutočne mala, potom sa to prerobilo na BS.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.