1. Ako sa mohla vytvarat kolona po Legionarsku? Keby si za sebou nasackoval vsetky elektricky co mame, tak by mali problem celu tu trasu zaplnit...
2. Co to znamena, ze elektricka vykuka?
Pred pol, resp. hodinkou sa na Zlatych pieskoch pokazila 7722+21, zdrzanie 30 minut. Do vozovne vozy odisli riadene zo zadneho vozna (dispecer!!! + vpredu vodicka), ale na oba zberace. Vytvarala sa kolona az po Legionarsku
7704 ZV L2
7718 ZV L4 (hm, myslim ze 7722+21 bola na L4, ale nie som si isty - kazdopadne cakal pri vypravni JD na vyjazd)
Dnes som videl pekny ohnostroj, pretoze na krizovatke Zilinska - Stefanovicova opravovali SIemensaci semafory, takze tramvaje museli "vykukat". Nejaky zacvikar s K2 ale zastal moc v krizovatke a ani plny plyn mu nepomohol prejst krizenie, takze stiahli zberac, trosku zacuvali a zase sleha. Pravdupovediac, vzdy som videl len iskrenie, no pri tychto pokusoch na dotyku lista-trolej vzdy vzblkol paradny plamen
1918 vykapal na dojazde uprostred krizovatky pri JD s Vajnorskou pred tramvajovym prejazdom (zeby si 2DTPA pozicala voz?????). Asi jeden cyklus tam stal, auta smer ZP museli obchadzat po kolajach. Potom sa pohol.
Ad Re:COLOR ( #24336): No však keby "niekto" bol porozmýšľal, tak by mu možno bolo došlo, že sa dal doplniť tretí pedál alebo rekonštruovať radič tak, aby sa vracal do nuly, miesto paskvilenia mŕtvoly zo zvončeka.
Bola ho skoda, z dost podstatneho dovodu - na starych vozoch mam nozny radic, cize mam vzdy k dispozicii dve ruky na tlacitka Pri rucnom radici mi na ne ostane len jedna ruka, a ked chcem zaroven so zvonenim robit este aj nieco ine (napr. svietit dialkacmi ? ), tak to ide velmi tazko, pripadne vobec Navyse, ta packa sa stlaca nie prave 2x pohodlne, vacsinou je tam este aj silna struna, a navyse tie stlacacie prepinace (svetla a smerovky/zvoncek) su pomerne kazive a nie vzdy urobia to, co si predstavujem A prerabku tlacidiel Magnetofon na Zvoncek tiez nepovazujem za najstastnejsiu - k tomu tlacidlu nie je bohvieaky pristup, prave kvoli tymto packam, a madlu pod nimi, a navyse je hodne od ruky... a pri packach sa este ako-tak dalo aspon zvonit s dialkovymi sucasnym stlacenim oboch paciek, ak pouzivas to tlacidlo, tak si aj ruku vykrutis a nezvladnes to
Jednoducho, to zvonenie pedalom bolo podstatne pohodlnejsie ako rukou, a navyse - tu nohu na pedali si mal vzdy k dispozicii okamzite, kdezto rukou musis tu packu najprv najst a spravne stlacit (pripadne sa presunut rukou k tlacitku exMagnetofon), co sa na reakcnej dobe urcite badatelne odrazi.
Nuž, s tramwayom v Kryme to bolo takto. Staré dvojnáparavové vozy sa ovládali pomocou kľukopvého kontroléra na priamy prúd. bratislavkým slangom zvaným regulač. Kĺuku od regulača (aj od reverzu) mal vodič za povinnosť pri opustení vozdila odniesť so sebou. Lenže pán vodič pracovného voza predsa nebude neustále vláčiť so sebou kľuku, takže kľuka bola v tramwayovi. Učni mali prestávku, hrali sa s vozom, mimo iné krútili kľukou od regulača. Potom na nich volal majster, že sa majú dostaviť na ďalšiu hodinu, tak nechali kľuku kdesi v jazde a bežali do dielne. No a ktorýsi z nich, ako vybiehal, zavadil o lano od zberača, zberač sa dostal na trolej a už to bolo...
Inak v tejto súvislosti ma napadá rozprávanie kamaráta môjho otca, ktorý študoval farmáciu (niekedy tesne po 2. sv. vojnu). Raz v noci ožratí ukradli na Martanovičke električku a vozili sa s ňou po meste. Samozrejme ich chytili policajti, zmlátili a dali hlášku na školu, hrozil ukrutný průser. Druhý deň si ich poredvolal dekan a hovorí: Všetkých vás podmienečne vylučujem...za to, že ste ma nezobrali so sebou. Celý život túžim ukradnúť električku a teraz nie som pri tom... ?
Tie klady medzi kolesami sú správne elektromagnetické koľajnicové brzdy, zvané aj magnetky, koľajovky, papuče, magnety a neviem ešte ako. Slúžia ako núdzová brzda. Majú takú blbú vlastnosť, že ich účinnosť exponenciálne rastie s klesajúcou rýchlosťou, takže vo veľkej rýchlosti nebrzdia skoro vôbec, zatiaľ čo nekompromisná aplikácia koľajoviek v rýchlosti 10 km/h spoľahlivo zaručí zvýšenú návštevnosť pracoviska vodiča?.
S tou zvoniacou T2 to pravdepodobne bolo takto: Vodič na mŕtvolu nezabudol, pretože pedál bdelosti bol u T2 hrozne tvrdý, takže páni vodiči ho vždy priviazali drôtom a neobsluhovali . Náraz pravdepodobne spôsobil jeho uvoľnenie, čím vznikla nová, pre vodiča nepoznaná situácia. Na ukončenie zbesilého zvonenia totiž stačilo vypnúť riadenie:-).
Hmmm..z Tvojej reakcie mi vyplýva skutočnosť, že možno neznalosť súvislostí nabáda k takémuto hodnoteniu veci... ? a pri neznalosti súvislostí či priamej práce dopravných prevádzok sa mi zdá takéto hodnotenie trochu odvážne. ?
Nerozumiem reakcii na TAMy - a čo je to mimo bežná prevádzka? ?
Tiež si dovolím požiadať o vysvetlenie spomínaného "správania sa vozovní"... a Petržalka....áno, prístupom a horou mravčej práce sa darí udržať prahistorické 280ky "v chode"...a čo sa týka spomínaných dvoch tamov a karosy...pri neznalosti súvislostí sem neprináleží takéto hodnotenie, pretože i tu vďaka vybavovaniu a Everestu práce sa dosiahlo to, aby mohli pomôcť i už ako "nebeské"... ?
A rozmazávanie po médiách? Aký dôvod máš na to práve Ty?...viac či menej zainteresovaný do diania okolo bratislavskej dopravy, no zatiaľ bez preukázateľného spôsobu, akým si zmenám v DPB pomohol...či bol niektorej z hodnotených dopravných prevádzok nápomocný...? ? A znova z pozície malého človeka nesmelo podotýkam, že tu diskutujúci nie sme spasiteľmi DPB, a.s....iba máme možnosť byť nápomocní-ale iste nie "rozmazávaním po médiách"... ono totiž doba nie je "ružová"...a ani dôvera k človeku sa nezískava ľahko..a ver mi, "rozmazávaním po médiách" sa dvere dôvere nielenže zavrú, ale pribudnú na nich závory, haspry a zámky...a kľúče k nim sa potom získavajú veľmi, veľmi ťažko... ?
A ked to DPB bude zvarat, tak ako to spravia, co myslis? Nabehne tam sudruh agregatik, jeden pol da na kolajnicu, do kliesti chyti elektrodu, do druhej ruky pre istotu dalsiu ako pridavny material, dobre to tam pocapka, akoze pozvara, prejde cez to pat vozov a je to prasknute zasa. ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.