Ako to vyzerá s vývojom kĺbového autobusu u Troligu?

), zvýšila sa tam prepravná kapacita z nejakých 200 os/h na 800 os/h. Zas nemôžme sa hrať na to, že reálny a celkom pohopiteľný konflikt zisk vs. šoto existuje.
diakritiku ti samozrejme odpúšťame...
anbis
Spomínaná lanovka Bohosudov (inak dodnes najdlhšia jednoúsekovka v ex. CS) jazdí viacmenej v pôvodnom stave, údajne sa tam zvažuje nejaká mierna modernizácia. Osobne si myslím, že zrejme má šance prežiť, nie je tam zjazdovka a slúži čisto výletným účelom. Len treba vykonávať aj údržbu a problémom sú spínacie aparáty - uchytenia.
U nás sme si už všetky Rollky úspešne zlikvidovali. Posledná dojazdila na Silvestra 2003 vo Vrátnej na Chleb (dnes je tam už nová lanovka). Okrem nej sme mali u nás ešte tie slávne 4 úseky cez hrebeň Chopka (Jasná - Luková - Chopok - Kosodrevina - Srdiečko), z ktorých dnes existuje už len III. úsek Kosodrevina – Chopok, ale nie je už tiež prevádzkyschopný. II. úsek Luková – Chopok bol rozobratý minulý rok v lete. I. a IV. úsek boli nahradené novými lanovkami ešte v 90. rokoch, na II. a III. úseku (dojazdili v rokoch 1997 - 1998) nie je nič. Samozrejme ani ten tretí úsek nečaká nič iné, ako autogén. Hoci čisto technicky by sa zrejme dala rekonštruovať, nikto na tom nemá záujem, u nás žiadna Rollka asi nezostane. Je škoda, že v 90. rokoch nebol zachovaný ani úsek IV. Srdiečko - Kosodrevina, nová lanovka bola vybudovaná asi 50 m povedľa a nejakú dobu ešte stáli vedľa seba. Presné okolnosti mi nie sú známe, zostáva veriť, že na jej likvidáciu existoval rozumný dôvod.
Ináč vraj po odstavení chopkovských lanoviek sa ozývali hlasy, aby kompetentní skoncovali aj s tou chlebskou, veď "prečo to tam môže jazdiť, keď u nás ste to zatrhli". Takže sa nie je čomu diviť. Na druhej strane chlebskú by ukončili zrejme skôr či neskôr aj tak, nevyhovovalo to tam lyžiarom v zime.