Je mi ľúto, že celú energiu mesto dáva na projekt NS z Petržky do mesta, resp. jej pokračovanie. Dávno už avizovali, že by bolo technicky možné predĺžiť trolejbusy L205 resp. 204 cez Galvaniho do NC Avion alebo až na letisko. Alebo postupná príprava predĺženie električiek z Ružonova na Trnávku. Myslím do NC Avion a nie luďom pod okná /klud/.Vadí mi, že mesto nerieši kritickú situáciu prechádzania cez kolaje medzi priecestiami Ivánska a Hradská. Taktiež by sa mala prepojiť Hradská ulica od Darexu na Galvaniho pri Hornabchu. Cez, ponad alebo popod kolaje. Križovatka Maxa Hella Trnavská cesta pri cintoríne Martinskom + podjaz na Trnávku je absolútne nevyhovujúca, taktiež priecestie Ivánska je problém. Ako nepetržalčan sa cítim ukrátený v iných dopravných projektoch. ?
Marcelllooo
Renesancia elektriciek nie je vseobecnou tendenciou ale znovupresadzovanym riesenim ako jedneho subsystemu dopravy v nasadzovanom meste. mnejedna sa o take ad hoc riesenia akym je navrhovana elektricka do Petrzalky.
Re #98751 intony: Presne tak. Prekladky ciest, podchodov, nadchodov atd, castokrat nutene zabery pody a pripadne vyvlastnovanie atd. To su rozne vyvolane naklady, ktore v konecnom dosledku predrazuju riesenie na uroven, ktora je vyssia ako v pripade tunela. Nehovoriac o tom, ze v CMO ma byt pod zemou aj tak.
Ano, vsetky tieto naklady v pripade trolejbusu odpadaju, lebo sa vyuziva existujuca cestna infrastruktura, jedinym nakladom je trolejove vedenie, ktore nevyzaduje vyvolane investicie.
Re #98753 Solider: V pripade lahkych vlakov sa hovori o intervale cca 4-5 minut. O intervale 90s sa hovori v suvislosti s elektrickou.
Re #98754 intony: Neviem o tom v akom stadiu pripravy je tato trat. Ale ak bol len vypisany tender, tak stale absentuje nielen projekt, ale i zamer. Nehovoriac o tom, ze nie su zatial vyclene prostriedky na realizaciu.
Pre lokality Mlynskych niv, Prievozskej a Dostojevskeho existuje len projekt lahkej mestskej supravy, elektricka absentuje co i len v podobe uvah.
Re #98755 intony: Zrusenie elektricky do Petrzalky v minulosti nevnimam nijako dramaticky. Nie som dogmaticky ani emocionalne fixovany na tento konkretny subsystem MHD.
Dopravno-urbanisticke riesenie Karlovky, Dubravky ale aj Ruzinova je ine ako dopravno-urbanisticke riesenie Petrzalky a uplne ine ako navrhovne dopravno-urbanisticke riesenie navrhovanej elektricky do Petrzalky. Odlisuje sa kompoziciou uzemia a umistnovanim stavieb. Preto porovnavanie nie je na rovnakej baze a teda su to neporovnatelne priklady.
Re #98757 intony: Preferujem systematickost a rychlost spojenia pred bezprestupnostou.
Neprestupnost je navyse aj tak nezabezpecena do rozvojovej oblasti Mlynskych niv, Prievozskej a Dostojevskeho.